Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 188 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

2021
1 Goga, Nina.
A is for … awareness. Fostering interspecies awareness through nonfiction ABC picturebooks. I: Verbal and visual strategies in nonfiction picturebooks. Theoretical and analytical approaches. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215042459. s. 174-188
HVL Untitled
 
2 Goga, Nina.
Hva er greia med å engasjere barn og unge? En undersøkelse av hvordan voksne bokmeldere og formidlere vurderer oppfordringer til handling i sakprosa for barn om miljø- og klimaspørsmål. Barnelitterært forskningstidsskrift 2021 ;Volum 12.(1)
HVL Untitled
 
3 Goga, Nina.
Skandinavisk sakprosa for barn og unge om plast og klima. I: På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 ISBN 9789289367424. s. 22-30
HVL Untitled
 
4 Goga, Nina; Iversen, Sarah Hoem; Teigland, Anne-Stefi.
Verbal and visual strategies in nonfiction picturebooks. Theoretical and analytical approaches. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215042459) 292 s.
HVL Untitled
 
5 Goga, Nina; Iversen, Sarah Hoem; Teigland, Anne-Stefi.
Introduction. I: Verbal and visual strategies in nonfiction picturebooks. Theoretical and analytical approaches. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215042459.
HVL Untitled
 
6 Goga, Nina; Larsen, Marianne Eskebæk.
På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 (ISBN 9789289367424) 135 s.
HVL Untitled
 
2020
7 Bjørlo, Berit Westergaard; Goga, Nina.
Bildebokanalyse. I: Master i norsk. Metodeboka 1. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215032306. s. 62-79
HVL Untitled
 
8 Goga, Nina.
Betyr det egentlig noe for klima hva barn og unge leser?. Se og Les 2020; 2020-02-11 - 2020-02-12
HVL Untitled
 
9 Goga, Nina.
Children's Literature and Imaginative Geography. Edited by Aïda Hudson. International Research in Children's Literature (IRCL) 2020
HVL Untitled
 
10 Goga, Nina.
Claudia Nelson and Anne Morey, Topologies of the Classical World in Children's Fiction: Palimpsests, Maps, and Fractals. Barnboken 2020
HVL Untitled
 
11 Goga, Nina.
Hvordan kan sakprosabøker skape engasjement for lesing, og hvordan kan lærere bruke sakprosa i klasserommet? På hvilken måte kan sakprosa bidra til mer kritisk refleksjon?. Se og Les 2020 - forseminar; 2020-02-10 - 2020-02-10
HVL Untitled
 
12 Goga, Nina.
Verbal and Visual Informational Strategies in Non-Fiction Books Awarded and Mentioned by the Bologna Ragazzi Award 2009-2019. I: NON-FICTION PICTUREBOOKS Sharing Knowledge as an Aesthetic Experience. Edizioni ETS 2020 ISBN 9788846757012. s. 51-68
HVL Untitled
 
13 Goga, Nina.
Økokritiske perspektiv på representasjoner av skog i skandinavisk barnelitteratur. I: Globalt: Svensklärarföreningens årsskrift 2019. Natur och kultur 2020 ISBN 9789127458826. s. 113-129
HVL Untitled
 
14 Goga, Nina; Pujol-Valls, Maria.
Ecocritical Engagement with Picturebook through Literature Conversations about Beatrice Alemagne’s On a Magical Do-Nothing Day. Sustainability 2020 ;Volum 12.(18)
HVL Untitled
 
15 Goga, Nina; Roos, Merethe.
Leder 3/20 Temanummer om bærekraft og livsmestring. Norsk pedagogisk tidsskrift 2020 ;Volum 104.(3) s. 223-225
HVL USN Untitled
 
16 Hauge, Kjellrun Hiis; Goga, Nina; Vågenes, Vibeke; Bergersen, Ane; Eidsvik, Erlend; Heggen, Marianne Presthus.
FNs bærekraftsmål i lærerutdanningene – erfarte muligheter og utfordringer ved HVL. Bærekraftskonferansen i Bergen, Day Zero; 2020-02-05 - 2020-02-07
HVL Untitled
 
17 Heggen, Marianne Presthus; Sageidet, Barbara Maria; Bergan, Veronica; Goga, Nina; Grindheim, Liv Torunn; Krempig, Inger Wallem; Lynngård, Anne Myklebust; Utsi, Tove Aagnes.
Being and becoming ecocitizens. Forskerforum BARNkunne, online meeting; 2020-03-20 - 2020-03-20
HVL UIS UiT Untitled
 
18 Sageidet, Barbara Maria; Heggen, Marianne Presthus; Bergan, Veronica; Utsi, Tove Aagnes; Krempig, Inger Wallem; Grindheim, Liv Torunn; Bøe, Kari Wallem; Goga, Nina; Lynngård, Anne Myklebust; Nappen, Kari Grutle; Lynngård, Johanne; Maison, Lea Marie; Crisostomo, Anita Tvedt; Kaldhusseter, Remi; Knudsen, Sissel.
Children as eco-citizens – field work experiences and quandaries with the participatory design. Norsk Barnehageforskningskonferanse 2020; 2020-09-28 - 2020-09-30
UIS HVL UiT Untitled
 
2019
19 Goga, Nina.
Bærekraftig utvikling gjelder ikke norskfaget. Vårt Land [Avis] 2019-06-15
HVL Untitled
 
20 Goga, Nina.
Day Zero UiB programpost 5. Veien framover: SDG 4 og lærerutdanningen. Day Zero UiB programpost 5. Veien framover: SDG 4 og lærerutdanningen; 2019-02-06 - 2019-02-06
HVL Untitled
 
21 Goga, Nina.
«Du kan vinne et kamera» Litteraturformidling i konkurranseformat i tXt-aksjonen. I: Litteraturformidlingens arenaer og praksiser. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-58469-6. s. 79-92
HVL Untitled
 
22 Goga, Nina.
Ecocritical literature conversations in the Norwegian five-year teacher-training master programme. IRSCL; 2019-08-14 - 2019-08-18
HVL Untitled
 
23 Goga, Nina.
Home is outdoors: A study of award-winning Norwegian picturebooks. Ricerche di Pedagogia e Didattica 2019 ;Volum 14.(2) s. 145-174
HVL Untitled
 
24 Goga, Nina.
Hvordan kan vi analysere sakprosa for barn og unge?. Sakprosa 2019 ;Volum 11.(3) s. -
HVL Untitled
 
25 Goga, Nina.
Økokritiske litteratursamtaler – en arena for økt bevissthet om økologisk samspill?. Acta Didactica Norden (ADNO) 2019 ;Volum 13.(2) s. -
HVL Untitled
 
26 Goga, Nina; Johansen, Anders.
Pålitelig kunnskap, engasjerende språk. Sakprosa 2019
HVL UiB Untitled
 
27 Guanio-Uluru, Lykke; Goga, Nina.
Ecocritical Perspectives on Nordic Children's and Young Adult Literature. Barnelitterært forskningstidsskrift 2019 ;Volum 10.(1)
HVL Untitled
 
28 Guanio-Uluru, Lykke; Goga, Nina.
Økokritisk litteratursirkel. Fagdag om bærekraftig utvikling i lærerutdanningen; 2019-05-06 - 2019-05-06
HVL Untitled
 
29 Heggen, Marianne Presthus; Sageidet, Barbara Maria; Goga, Nina; Grindheim, Liv Torunn; Bergan, Veronica; Krempig, Inger Wallem; Utsi, Tove Aagnes; Lynngård, Anne Myklebust.
Children as eco-citizens?. Nordic Studies in Science Education 2019 ;Volum 15.(4) s. 387-402
HVL UIS UiT Untitled
 
30 Heggen, Marianne Presthus; Sageidet, Barbara Maria; Utsi, Tove Aagnes; Lynngård, Anne Myklebust; Grindheim, Liv Torunn; Goga, Nina; Krempig, Inger Wallem.
Children as eco-citizens?. EECERA; 2019-08-20 - 2019-08-23
HVL UIS UiT Untitled
 
2018
31 Bjørlo, Berit Westergaard.
Ord og bilder på vandring. Bildebøker som gjenskaper dikt og bildekunst. : Universitetet i Bergen 2018 (ISBN 978-82-308-3608-8) 287 s.
HVL UiB Untitled
 
32 Goga, Nina.
Barns kropp og oppvekst i barnelitteraturen. Oppvekst – hva skjer?; 2018-09-20 - 2018-09-20
HVL Untitled
 
33 Goga, Nina.
Bærekraftig litteraturundervisning. I: Møter med barnelitteratur - Introduksjon for lærere. Universitetsforlaget 2018 ISBN 9788215027401. s. 352-369
HVL Untitled
 
34 Goga, Nina.
Children’s Literature as an Exercise in Ecological Thinking. Bærekraftig utvikling ved HVL – hvor står vi, hvor går vi?; 2018-04-18 - 2018-04-19
HVL Untitled
 
35 Goga, Nina.
Children’s Literature as an Exercise in Ecological Thinking. I: Ecocritical Perspectives on Children's Texts and Cultures: Nordic Dialogues. Palgrave Macmillan 2018 ISBN 978-3-319-90496-2. s. 57-71
HVL Untitled
 
36 Goga, Nina.
Engasjert og aktiv – om ny nordisk barnelitteratur. Digital samhandling i det nordiske klasserommet; 2018-11-09 - 2018-11-09
HVL Untitled
 
37 Goga, Nina.
Fostering interspecies awareness through teacher education. Bærekraftig utvikling ved HVL – hvor står vi, hvor går vi?; 2018-04-18 - 2018-04-19
HVL Untitled
 
38 Goga, Nina.
How nonfiction picturebooks work – the conceptualising art of children’s picturebooks. Synergy and Contradiction: How Picturebooks and Picture Books Work; 2018-09-06 - 2018-09-08
HVL Untitled
 
39 Goga, Nina.
Interspecies Encounters. An Eco-ethical approach to Frida Nilsson's Ishavspirater. I: Nordic Narratives of Nature and the Environment. Ecocritical Approaches to Northern European Literatures and Cultures. Lexington Books 2018 ISBN 978-1-4985-6190-7. s. 157-170
HVL Untitled
 
40 Goga, Nina.
Lansering av Møter med barnelitteratur. Lansering av Møter med barnelitteratur; 2018-05-02 - 2018-05-02
HVL Untitled
 
41 Goga, Nina.
Listen carefully - Children’s literature as an arena for interspecies awareness. Bærekraftig utvikling ved HVL – hvor står vi, hvor går vi?; 2018-04-18 - 2018-04-19
HVL Untitled
 
42 Goga, Nina.
Nature in Children's Literature and Culture. Bærekraftig utvikling ved HVL – hvor står vi, hvor går vi?; 2018-04-18 - 2018-04-19
HVL Untitled
 
43 Goga, Nina.
The Edinburgh Companion to Children's Literature ed. by Clémentine Beauvais and Maria Nikolajeva. Bookbird: A Journal of International Children's Literature 2018 ;Volum 56.(3) s. 69-70
HVL Untitled
 
44 Goga, Nina.
Økofantasy. Frida Nilssons Ishavspirater. I: Fantastisk litteratur for barn og unge. Fagbokforlaget 2018 ISBN 978-82-450-2296-4. s. 77-90
HVL Untitled
 
45 Goga, Nina; Guanio-Uluru, Lykke; Hallås, Bjørg Oddrun; Nyrnes, Aslaug.
Ecocritical Perspectives on Children's Texts and Cultures: Nordic Dialogues. Palgrave Macmillan 2018 (ISBN 978-3-319-90496-2) 300 s.
HVL Untitled
 
46 Goga, Nina; Guanio-Uluru, Lykke; Hallås, Bjørg Oddrun; Nyrnes, Aslaug.
Introduction. I: Ecocritical Perspectives on Children's Texts and Cultures: Nordic Dialogues. Palgrave Macmillan 2018 ISBN 978-3-319-90496-2. s. 1-23
HVL Untitled
 
47 Heggen, Marianne Presthus; Sageidet, Barbara Maria; Bergan, Veronica; Crisostomo, Anita Tvedt; Goga, Nina; Grindheim, Liv Torunn; Krempig, Inger Wallem; Lynngård, A.M.; Maison, Lea Marie; Utsi, Tove Aagnes.
Å være og bli øko-borger. Åpningskonferanse BARNkunne - Senter for barnehagerelevant forskning; 2018-08-29
HVL UIS UiT Untitled
 
48 Ulland, Gro; Goga, Nina; Tønnessen, Elise Seip.
Hvor langt kommer vi med leselyst?. Boklansering i regi av Universitetsforlaget; 2018-05-02 - 2018-05-02
HVL UIA Untitled
 
2017
49 Goga, Nina.
A feeling of nature in contemporary Norwegian picturebooks. Encyclopaideia. Journal of phenomenology and education 2017 ;Volum 21.(49) s. 81-97
HVL Untitled
 
50 Goga, Nina.
Bologna Children’s Book Fair 2017.
HVL Untitled
 
    Vis neste liste