Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 207 << Forrige 1 2 3 4 5    Neste >>

2023
1 Goga, Nina.
Greta Thunberg (Glossary of Climate Literature(s) and Climate Literacy Term).
HVL Untitled
 
2 Goga, Nina.
Invitasjoner til dialoger om naturvern, klimatiltak og vilkår for miljøvennlig forbruk i tre barnelitterære tekster. I: Økokritiske dialoger: Innganger til arbeid med bærekraft i lærerutdanningen. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215067131.
HVL Untitled
 
3 Goga, Nina.
Realisering av barns rettigheter i bøker nominert til Bokslukerprisen 2021/2022. Barn – forskning om barn og barndom i Norden 2023 ;Volum 41.(1) s. 54-71
HVL Untitled
 
4 Goga, Nina; Guanio-Uluru, Lykke Harmony Alara; Hallås, Bjørg Oddrun; Høisæter, Sissel Margrethe; Nyrnes, Aslaug; Rimmereide, Hege Emma.
Ecocritical dialogues in teacher education.. Environmental Education Research 2023 ;Volum 29.(10) s. 1430-1442
HVL Untitled
 
5 Goga, Nina; Guanio-Uluru, Lykke Harmony Alara; Kleveland, Kristine; Rimmereide, Hege Emma.
Introduksjon til økokritiske dialoger. I: Økokritiske dialoger: Innganger til arbeid med bærekraft i lærerutdanningen. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215067131. s. 9-25
HVL UiO Untitled
 
6 Goga, Nina; Guanio-Uluru, Lykke Harmony Alara; Kleveland, Kristine; Rimmereide, Hege Emma.
Økokritiske dialoger: Innganger til arbeid med bærekraft i lærerutdanningen. Universitetsforlaget 2023 (ISBN 9788215067131) 207 s.
NTNU HVL UiO Untitled
 
7 Goga, Nina; Pujol-Valls, Maria; Agostini, Rebecca; Carolo, Debora; Nai, Giulia; Silvestrini, Giulia; Sardella, Ilaria.
Picturebook dialogues about environmental and social (in)justice. Climate Literacy in Education 2023 ;Volum 1.(2)
HVL Untitled
 
8 Stengrundet, Elin; Ulland, Gro; Goga, Nina.
Eco-Critical thinking and dialogue in and about Norwegian picturebook Verden sa ja (2018, The world said yes) by Kaia Dahle Nyhus ​. Environmental Humanities Conference 2023: Recent Approaches to Environmental Humanities. Literary and Cultural Reflections on the Human and More-Than-Human World; 2023-11-17 - 2023-11-19
HVL Untitled
 
2022
9 Campagnaro, Marnie; Goga, Nina.
Material Green Entanglements: Research on Student Teachers’ Aesthetic and Ecocritical Engagement with Picturebooks of Their Own Choice. International Research in Children's Literature (IRCL) 2022 ;Volum 15.(3) s. 308-322
HVL Untitled
 
10 Goga, Nina.
Awarded role models – various ways to take action. The Environmental Turn in the Study of Children’s and Young Adult Literature; 2022-06-17 - 2022-06-19
HVL Untitled
 
11 Goga, Nina.
Gjøre hva og hvordan? Ny svensk faglitteratur for barn og unge om miljø- og klimaspørsmål i lys av FNs barnekonvensjon. Barnboken 2022 ;Volum 45. s. -
HVL Untitled
 
12 Khateeb, Ahmed Akef.
Barnelitterære landskapskonstruksjoner. Økokritiske lesninger av tre danningsfortellinger.. Bergen: Høgskulen på Vestlandet 2022 (ISBN 978-82-93677-97-0) 257 s.
HVL Untitled
 
13 Sageidet, Barbara Maria; Bergan, Veronica; Lynngård, Anne Myklebust; Heggen, Marianne Presthus; Utsi, Tove Aagnes; Kleemann, Carola; Grindheim, Liv Torunn; Goga, Nina; Nylund, Maritha Berger; Nappen, Kari Grutle; Bjørlykke, Yngvild; Bøe, Kari Wallem; Krempig, Inger Wallem; Midtbø, Ida Lervik.
Being and becoming eco-citizens – Preliminary research results to promote more sustainable practices in kindergartens. 30th EECERA Annual Conference; 2022-08-23 - 2022-08-26
UIS HVL UiT Untitled
 
2021
14 Campagnaro, Marnie; Goga, Nina.
Green Dialogues and Digital Collaboration on Nonfiction Children’s Literature. Journal of Literary Education 2021 ;Volum 4. s. 96-114
HVL Untitled
 
15 Goga, Nina.
A is for … awareness. Fostering interspecies awareness through nonfiction ABC picturebooks. I: Verbal and visual strategies in nonfiction picturebooks. Theoretical and analytical approaches. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215042459. s. 174-188
HVL Untitled
 
16 Goga, Nina.
Hva er greia med å engasjere barn og unge? En undersøkelse av hvordan voksne bokmeldere og formidlere vurderer oppfordringer til handling i sakprosa for barn om miljø- og klimaspørsmål. Barnelitterært forskningstidsskrift 2021 ;Volum 12.(1)
HVL Untitled
 
17 Goga, Nina.
Hva gjør vi med litteraturpensumet når norskfaget skal være med på å fremme bærekraftig utvikling. I: Norsk litterær årbok 2021. Det Norske Samlaget 2021 ISBN 9788234005619. s. 169-189
HVL Untitled
 
18 Goga, Nina.
“I felt like a tree lost in a storm”—The Process of Entangled Knowing, Becoming, and Doing in Beatrice Alemagna's Picturebook Un grande giorno di niente (2016). I: Plants in Children’s and Young Adult Literature. Routledge 2021 ISBN 9781000469141. s. 130-140
HVL Untitled
 
19 Goga, Nina.
Jo Tenfjord, 1918–2007.
HVL Untitled
 
20 Goga, Nina.
Skandinavisk sakprosa for barn og unge om plast og klima. I: På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 ISBN 9789289367424. s. 22-30
HVL Untitled
 
21 Goga, Nina; Iversen, Sarah Hoem; Teigland, Anne-Stefi.
Verbal and visual strategies in nonfiction picturebooks. Theoretical and analytical approaches. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215042459) 292 s.
HVL Untitled
 
22 Goga, Nina; Iversen, Sarah Hoem; Teigland, Anne-Stefi.
Introduction. I: Verbal and visual strategies in nonfiction picturebooks. Theoretical and analytical approaches. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215042459.
HVL Untitled
 
23 Goga, Nina; Larsen, Marianne Eskebæk.
På tværs af Norden. Økokritiske strømninger i nordisk børne- og ungdomslitteratur. Nordisk ministerråd 2021 (ISBN 9789289367424) 135 s.
HVL Untitled
 
24 Goga, Nina; Strandos, Ingeborg.
Korleis kan norsklæraren bidra til at barn og unge utviklar kompetanse om berekraft?. I: Komplementerende kunnskap i grunnskolelærerutdanningene. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215051383. s. 111-126
HVL Untitled
 
25 Guanio-Uluru, Lykke; Goga, Nina; Hallås, Bjørg Oddrun; Høisæter, Sissel Margrethe; Nyrnes, Aslaug; Rimmereide, Hege Emma.
Ecocritical Dialogues. ASLE 2021 EMERGENCE/Y; 2021-07-29 - 2021-08-05
HVL UiB Untitled
 
2020
26 Bjørlo, Berit Westergaard; Goga, Nina.
Bildebokanalyse. I: Master i norsk. Metodeboka 1. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215032306. s. 62-79
HVL Untitled
 
27 Goga, Nina.
Betyr det egentlig noe for klima hva barn og unge leser?. Se og Les 2020; 2020-02-11 - 2020-02-12
HVL Untitled
 
28 Goga, Nina.
Children's Literature and Imaginative Geography. Edited by Aïda Hudson. International Research in Children's Literature (IRCL) 2020
HVL Untitled
 
29 Goga, Nina.
Claudia Nelson and Anne Morey, Topologies of the Classical World in Children's Fiction: Palimpsests, Maps, and Fractals. Barnboken 2020
HVL Untitled
 
30 Goga, Nina.
Hvordan kan sakprosabøker skape engasjement for lesing, og hvordan kan lærere bruke sakprosa i klasserommet? På hvilken måte kan sakprosa bidra til mer kritisk refleksjon?. Se og Les 2020 - forseminar; 2020-02-10 - 2020-02-10
HVL Untitled
 
31 Goga, Nina.
Verbal and Visual Informational Strategies in Non-Fiction Books Awarded and Mentioned by the Bologna Ragazzi Award 2009-2019. I: NON-FICTION PICTUREBOOKS Sharing Knowledge as an Aesthetic Experience. Edizioni ETS 2020 ISBN 9788846757012. s. 51-68
HVL Untitled
 
32 Goga, Nina.
Økokritiske perspektiv på representasjoner av skog i skandinavisk barnelitteratur. I: Globalt: Svensklärarföreningens årsskrift 2019. Natur och kultur 2020 ISBN 9789127458826. s. 113-129
HVL Untitled
 
33 Goga, Nina; Pujol-Valls, Maria.
Ecocritical Engagement with Picturebook through Literature Conversations about Beatrice Alemagne’s On a Magical Do-Nothing Day. Sustainability 2020 ;Volum 12.(18)
HVL Untitled
 
34 Goga, Nina; Roos, Merethe.
Leder 3/20 Temanummer om bærekraft og livsmestring. Norsk pedagogisk tidsskrift 2020 ;Volum 104.(3) s. 223-225
HVL USN Untitled
 
35 Hauge, Kjellrun Hiis; Goga, Nina; Vågenes, Vibeke; Bergersen, Ane; Eidsvik, Erlend; Heggen, Marianne Presthus.
FNs bærekraftsmål i lærerutdanningene – erfarte muligheter og utfordringer ved HVL. Bærekraftskonferansen i Bergen, Day Zero; 2020-02-05 - 2020-02-07
HVL Untitled
 
36 Heggen, Marianne Presthus; Sageidet, Barbara Maria; Bergan, Veronica; Goga, Nina; Grindheim, Liv Torunn; Krempig, Inger Wallem; Lynngård, Anne Myklebust; Utsi, Tove Aagnes.
Being and becoming ecocitizens. Forskerforum BARNkunne, online meeting; 2020-03-20 - 2020-03-20
HVL UIS UiT Untitled
 
37 Sageidet, Barbara Maria; Heggen, Marianne Presthus; Bergan, Veronica; Utsi, Tove Aagnes; Krempig, Inger Wallem; Grindheim, Liv Torunn; Bøe, Kari Wallem; Goga, Nina; Lynngård, Anne Myklebust; Nappen, Kari Grutle; Lynngård, Johanne; Maison, Lea Marie; Crisostomo, Anita Tvedt; Kaldhusseter, Remi; Knudsen, Sissel.
Children as eco-citizens – field work experiences and quandaries with the participatory design. Norsk Barnehageforskningskonferanse 2020; 2020-09-28 - 2020-09-30
UIS HVL UiT Untitled
 
2019
38 Goga, Nina.
Bærekraftig utvikling gjelder ikke norskfaget. Vårt Land [Avis] 2019-06-15
HVL Untitled
 
39 Goga, Nina.
Day Zero UiB programpost 5. Veien framover: SDG 4 og lærerutdanningen. Day Zero UiB programpost 5. Veien framover: SDG 4 og lærerutdanningen; 2019-02-06 - 2019-02-06
HVL Untitled
 
40 Goga, Nina.
«Du kan vinne et kamera» Litteraturformidling i konkurranseformat i tXt-aksjonen. I: Litteraturformidlingens arenaer og praksiser. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-58469-6. s. 79-92
HVL Untitled
 
41 Goga, Nina.
Ecocritical literature conversations in the Norwegian five-year teacher-training master programme. IRSCL; 2019-08-14 - 2019-08-18
HVL Untitled
 
42 Goga, Nina.
Home is outdoors: A study of award-winning Norwegian picturebooks. Ricerche di Pedagogia e Didattica 2019 ;Volum 14.(2) s. 145-174
HVL Untitled
 
43 Goga, Nina.
Hvordan kan vi analysere sakprosa for barn og unge?. Sakprosa 2019 ;Volum 11.(3) s. -
HVL Untitled
 
44 Goga, Nina.
Økokritiske litteratursamtaler – en arena for økt bevissthet om økologisk samspill?. Acta Didactica Norden (ADNO) 2019 ;Volum 13.(2) s. -
HVL Untitled
 
45 Goga, Nina; Johansen, Anders.
Pålitelig kunnskap, engasjerende språk. Sakprosa 2019
HVL UiB Untitled
 
46 Guanio-Uluru, Lykke; Goga, Nina.
Ecocritical Perspectives on Nordic Children's and Young Adult Literature. Barnelitterært forskningstidsskrift 2019 ;Volum 10.(1)
HVL Untitled
 
47 Guanio-Uluru, Lykke; Goga, Nina.
Økokritisk litteratursirkel. Fagdag om bærekraftig utvikling i lærerutdanningen; 2019-05-06 - 2019-05-06
HVL Untitled
 
48 Heggen, Marianne Presthus; Sageidet, Barbara Maria; Goga, Nina; Grindheim, Liv Torunn; Bergan, Veronica; Krempig, Inger Wallem; Utsi, Tove Aagnes; Lynngård, Anne Myklebust.
Children as eco-citizens?. Nordic Studies in Science Education 2019 ;Volum 15.(4) s. 387-402
UiT HVL UIS Untitled
 
49 Heggen, Marianne Presthus; Sageidet, Barbara Maria; Utsi, Tove Aagnes; Lynngård, Anne Myklebust; Grindheim, Liv Torunn; Goga, Nina; Krempig, Inger Wallem.
Children as eco-citizens?. EECERA; 2019-08-20 - 2019-08-23
HVL UIS UiT Untitled
 
2018
50 Bjørlo, Berit Westergaard.
Ord og bilder på vandring. Bildebøker som gjenskaper dikt og bildekunst. : Universitetet i Bergen 2018 (ISBN 978-82-308-3608-8) 287 s.
HVL UiB Untitled
 
    Vis neste liste