2024
|
1. |
Kvåle, Gunhild. "Nye tider, nye bilder? Visuell kommunikasjon i en digital verden i endring". Rhetorica - Fagdag 2024; 2024-02-01 - 2024-02-01 UIA
Untitled
|
2023
|
2. |
Kvåle, Gunhild. Critical literacy and digital stock images; The interests of the uninteresting images. Nordic Journal of Digital Literacy 2023 ;Volum 18.(3) s. 173-185 UIA
Untitled
|
|
3. |
Kvåle, Gunhild. "Inquiring into the interests of images. Critical literacy & social semiotic technology perspectives on digital image technologies in educational contexts". ICOM11 - The 11th International Multimodality Conference; 2023-09-27 - 2023-09-29 UIA
Untitled
|
|
4. |
Kvåle, Gunhild. "Kritisk lesing av digitale tekster i skolen". Fagdag Grimstad kommune; 2023-02-14 - 2023-02-14 UIA
Untitled
|
|
5. |
Kvåle, Gunhild. "Kritisk lesing i skolen". I: Skolebiblioteket som læringsarena. Leseglede, utforsking, opplevelse. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 9788202733094. s. 156-171 UIA
Untitled
|
|
6. |
Kvåle, Gunhild. "Tekst og teknologi. Om kunstig intelligens, medborgarskap, språk og skriving". Språkpolitisk konferanse for landets høgskoler og universiteter; 2023-10-31 - 2023-10-31 UIA
Untitled
|
|
7. |
Kvåle, Gunhild; Cameron, David Lansing; Matre, Marianne Engen. Colletts kafe podkast: Spesialpedagogikk, digitale teknologiar og skulen. [Internett] 2023-02-03 UIA NTNU
Untitled
|
|
8. |
Kvåle, Gunhild; Flak, Leif Skiftenes. "ChatGPT: I samtalerobotenes verden trengs humanistisk og samfunnsvitenskapelig innsikt". www.forskning.no 2023 UIA
Untitled
|
|
9. |
Kvåle, Gunhild; Fredwall, Ingeborg Eidsvåg. "Kildetillit som strategi i møte med faktadikteren ChatGPT". Fædrelandsvennen 2023 UIA
Untitled
|
|
10. |
Kvåle, Gunhild; Moschini, Ilaria. "Collaborative Tools for Entrepreneurial Learners: Google Workspace for Education Services from a Multimodal Perspective". ICOM11 - The 11th International Multimodality Conference; 2023-09-27 - 2023-09-29 UIA
Untitled
|
|
11. |
Kvåle, Gunhild; Vinje, Hilde; Flodin, Camilla Susanne. Colletts kafe podkast: Filosofi og forsking. [Internett] 2023-03-21 UIA NTNU
Untitled
|
|
12. |
Veum, Aslaug; Eilertsen, Anders; Kruse, Kirsten Linnea; Burgess, Marthe Øidvin; Kvåle, Gunhild; Løvland, Anne; Ertzeid, Ingrid Elisabeth. Resultat og erfaringar frå CritLit-prosjektet. Fagseminar om kritisk tenking og kritisk literacy; 2023-09-14 - 2023-09-14 UIA USN
Untitled
|
|
13. |
Veum, Aslaug; Kvåle, Gunhild. Kritisk tekstarbeid på ungdomstrinnet. CritLit-prosjektets utvikling av arbeidsmåter og verktøy for lærere i morsmålsfaget.. Viden om Literacy 2023 (34) s. 80-89 USN UIA
Untitled
|
2022
|
14. |
Kvåle, Gunhild. "Digitale bildebanker og kritisk literacy". Nordisk forskerkonferanse: Skriv! Les! 2022; 2022-05-10 - 2022-05-11 UIA
Untitled
|
|
15. |
Kvåle, Gunhild. "Kritisk lesing i skolen". Nordisk skolebibliotekskonferanse; 2022-06-01 - 2022-06-02 UIA
Untitled
|
|
16. |
Kvåle, Gunhild. "Å illustrere med andres bilder. Digitale bildesamlinger i et sosialsemiotisk og kritisk literacy-perspektiv.". NSFL18: 18. nordiske konferanse om SFL og sosialsemiotikk; 2022-10-27 - 2022-10-28 UIA
Untitled
|
|
17. |
Kvåle, Gunhild; Halverson, Sandra Louise; Wichne, Erlend. Colletts kafe podkast: Oversetting som forskingsfelt. [Internett] 2022-04-20 UIA
Untitled
|
|
18. |
Kvåle, Gunhild; Langås, Unni; Lindøe, Siri Hempel. Colletts kafe podkast: Estetiske artikulasjonar av andre verdskrig i Noreg. [Internett] 2022-03-11 UIA
Untitled
|
|
19. |
Kvåle, Gunhild; Løvland, Anne; Ertzeid, Ingrid Elisabeth. "CritLit: Et samarbeidsprosjekt om kritisk literacy i norskfaget". Konferanse: Sammen om forskning i barnehage og skole; 2022-05-31 - 2022-05-31 UIA
Untitled
|
|
20. |
Kvåle, Gunhild; Midtsundstad, Jorunn H.; Dalehefte, Inger Marie. Colletts kafe podkast: Å forske på skuleutvikling - School-In. [Internett] 2022-05-19 UIA
Untitled
|
|
21. |
Kvåle, Gunhild; Veum, Aslaug. CritLit - verkstad 4. Verkstad for lærarar i CritLit-prosjektet; 2022-04-06 - 2022-04-07 USN UIA
Untitled
|
|
22. |
Veum, Aslaug; Kvåle, Gunhild. CritLit Midpoint workshop. CritLit Midpoint Seminar with reference group; 2022-11-03 - 2022-11-04 UIA USN
Untitled
|
|
23. |
Veum, Aslaug; Kvåle, Gunhild; Løvland, Anne; Skovholt, Karianne. Kritisk tekstkompetanse i norskfaget Korleis elevar på 8. trinn les og vurderer multimodale kommersielle tekstar. Acta Didactica Norden (ADNO) 2022 ;Volum 16.(2) s. 1-21 UIA USN
Untitled
|
2021
|
24. |
Kvåle, Gunhild. "Digitalizing literacy as commercial educational software". Conference: Digitalizing Social Practices; 2021-02-23 - 2021-02-24 UIA
Untitled
|
|
25. |
Kvåle, Gunhild. "Kritisk literacy fra et medieperspektiv". Forskningsseminar; 2021-05-05 - 2021-05-05 UIA
Untitled
|
|
26. |
Kvåle, Gunhild. "Multimodal meningsskaping på digitale premisser. Sosialsemiotiske perspektiver på teknologi". NSFL17 - 17. nordiske konferanse om SFL og sosialsemiotikk; 2021-11-11 - 2021-11-12 UIA
Untitled
|
|
27. |
Kvåle, Gunhild. "Multimodalitet og utdanning. Kritisk literacy i en global og digital tekstkultur". Fagseminar i anledning Elise Seip Tønnessens 70-års-dag; 2021-11-05 UIA
Untitled
|
|
28. |
Kvåle, Gunhild. "Stars, Scores and Cheers. A Social Semiotic Critique of "Fun" Learning in Commercial Educational Software for Children". I: Multimodal Literacies Across Digital Learning Contexts. Routledge 2021 ISBN 9780367681043. UIA
Untitled
|
|
29. |
Kvåle, Gunhild; Dørum, Knut; Tønnesson, Øyvind. Colletts kafe podkast: Arven etter 1968.. [Internett] 2021-12-21 UIA UiB
Untitled
|
|
30. |
Kvåle, Gunhild; Justnes, Årstein; Gimse, Ingrid Breilid. Å forske på Dødehavsrullene. Colletts Kafé (podcast) [Internett] 2021-12-22 UIA
Untitled
|
2020
|
31. |
Kvåle, Gunhild. "Artikkelskrivingas ABC". Fakultetsseminar for humaniora og pedagogikk; 2020-12-03 UIA
Untitled
|
|
32. |
Kvåle, Gunhild. "Digitale ungdomstekstar". I: Ungdomslitteratur - ei innføring. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202615840. s. 212-228 UIA
Untitled
|
|
33. |
Kvåle, Gunhild. "Er det riktige det viktige? Literacy-syn og kvalitetstrekk i kommersielle abc-apper for norskspråklige førskolebarn.". Nordic Journal of Literacy Research 2020 ;Volum 6.(1) s. 6-25 UIA
Untitled
|
|
34. |
Kvåle, Gunhild. "Hvordan kommuniserer vi politisk? Tips fra forskninga og feltet". Podcast-deltakelse. Podcast fra Kristiansand Arbeiderparti [Internett] 2020-08-26 UIA
Untitled
|
|
35. |
Kvåle, Gunhild. "Kommersielle abc-appar". God start - begynneropplæring; 2020-01-30 - 2020-01-31 UIA
Untitled
|
2019
|
36. |
Kvåle, Gunhild. "Evaluering og kartlegging som tekstlig og sosial praksis. Kritiske og multimodale perspektiver.". Gjesteforelesning på Høgskolen i Innlandet; 2019-04-05 - 2019-04-05 UIA
Untitled
|
|
37. |
Kvåle, Gunhild. "Kommersielle ABC-apper for barnehagebarn". Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving, og literacy.; 2019-05-07 - 2019-05-09 UIA
Untitled
|
|
38. |
Kvåle, Gunhild. "Språk-kartlegging. En kritisk analyse av TRAS-skjemaet som multimodal tekst". Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving, og literacy.; 2019-05-07 - 2019-05-09 UIA
Untitled
|
|
39. |
Kvåle, Gunhild. "Tekst i kontekst". Norsklæreren 2019 (2) s. 10-14 UIA
Untitled
|
|
40. |
Kvåle, Gunhild. "Tekst i kontekst, kontekst i tekst. Tilnærmingar til tekstar og kontekstar i norskfaget". Årskonferansen til Landslaget for norskundervisning (LNU) 2019; 2019-03-22 - 2019-03-23 UIA
Untitled
|
|
41. |
Kvåle, Gunhild; Poulsen, Søren Vigild. "The templatized aesthetics of Wix. A social semiotic technology approach to web design". I: Multimodality and Aesthetics. Routledge 2019 ISBN 9781138103511. s. 211-225 UIA
Untitled
|
2018
|
42. |
Grindem, Karianne; Kvåle, Gunhild. "NHH-debatt om «menneskelig kloakk» på Jodel: - En del av ytringene er uakseptable". dagbladet.no [Internett] 2018-05-02 UIA
Untitled
|
|
43. |
Kvåle, Gunhild. "ABC-apper for førskolebarn som semiotisk teknologi og literacy-ressurs". 14. nordiske konferanse om SFL og sosialsemiotikk; 2018-11-19 - 2018-11-20 UIA
Untitled
|
|
44. |
Kvåle, Gunhild. "Bloggmaler som semiotisk teknologi og multimodalt halvfabrikat: En sosialsemiotisk analyse av stilrepertoaret til blogg.no". I: Multimodalitet i skole- og fritidstekstar. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245022889. s. 159-180 UIA
Untitled
|
|
45. |
Kvåle, Gunhild. "Kartlegging, kos og kontroll. En kritisk analyse av TRAS-skjemaet som multimodal tekst". Sakprosa 2018 ;Volum 10.(2) s. - UIA
Untitled
|
|
46. |
Kvåle, Gunhild; Höög, Catharina. "Prøver, måling og og evaluering – pedagogiske utviklingsverktøy eller måleredskaper? Et kritisk perspektiv på vurderende og dokumenterende sakprosa i skole og barnehage". Sakprosa 2018 ;Volum 10.(2) s. - UIA
Untitled
|
|
47. |
Kvåle, Gunhild; Poulsen, Søren Vigild; van Leeuwen, Theo. "Special issue: Social media as semiotic technology". Social Semiotics 2018 ;Volum 28.(5) s. 593-600 UIA
Untitled
|
|
48. |
Poulsen, Søren Vigild; Kvåle, Gunhild. "Studying social media as semiotic technology: a social semiotic multimodal framework". Social Semiotics 2018 ;Volum 28.(5) s. 700-717 UIA
Untitled
|
|
49. |
Poulsen, Søren Vigild; Kvåle, Gunhild; van Leeuwen, Theo. Special issue: Social media as semiotic technology. Social Semiotics 2018 ;Volum 28.(5) s. 593-600 UIA
Untitled
|
|
50. |
Vollan, Magnhild; Kvåle, Gunhild. Utdanningskvalitet som sakprosa. Ukeprøver og andre evalueringstekster. NOLES - literacy i lærerutdanninga; 2018-02-01 - 2018-02-02 UIA
Untitled
|