Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 106 << Forrige 1 2 3    Neste >>

2024
1 Kvåle, Gunhild.
"Nye tider, nye bilder? Visuell kommunikasjon i en digital verden i endring". Rhetorica - Fagdag 2024; 2024-02-01 - 2024-02-01
UIA Untitled
 
2023
2 Kvåle, Gunhild.
Critical literacy and digital stock images; The interests of the uninteresting images. Nordic Journal of Digital Literacy 2023 ;Volum 18.(3) s. 173-185
UIA Untitled
 
3 Kvåle, Gunhild.
"Inquiring into the interests of images. Critical literacy & social semiotic technology perspectives on digital image technologies in educational contexts". ICOM11 - The 11th International Multimodality Conference; 2023-09-27 - 2023-09-29
UIA Untitled
 
4 Kvåle, Gunhild.
"Kritisk lesing av digitale tekster i skolen". Fagdag Grimstad kommune; 2023-02-14 - 2023-02-14
UIA Untitled
 
5 Kvåle, Gunhild.
"Kritisk lesing i skolen". I: Skolebiblioteket som læringsarena. Leseglede, utforsking, opplevelse. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 9788202733094. s. 156-171
UIA Untitled
 
6 Kvåle, Gunhild.
"Tekst og teknologi. Om kunstig intelligens, medborgarskap, språk og skriving". Språkpolitisk konferanse for landets høgskoler og universiteter; 2023-10-31 - 2023-10-31
UIA Untitled
 
7 Kvåle, Gunhild; Cameron, David Lansing; Matre, Marianne Engen.
Colletts kafe podkast: Spesialpedagogikk, digitale teknologiar og skulen. [Internett] 2023-02-03
UIA NTNU Untitled
 
8 Kvåle, Gunhild; Flak, Leif Skiftenes.
"ChatGPT: I samtalerobotenes verden trengs humanistisk og samfunns­vitenskapelig innsikt". www.forskning.no 2023
UIA Untitled
 
9 Kvåle, Gunhild; Fredwall, Ingeborg Eidsvåg.
"Kildetillit som strategi i møte med faktadikteren ChatGPT". Fædrelandsvennen 2023
UIA Untitled
 
10 Kvåle, Gunhild; Moschini, Ilaria.
"Collaborative Tools for Entrepreneurial Learners: Google Workspace for Education Services from a Multimodal Perspective". ICOM11 - The 11th International Multimodality Conference; 2023-09-27 - 2023-09-29
UIA Untitled
 
11 Kvåle, Gunhild; Vinje, Hilde; Flodin, Camilla Susanne.
Colletts kafe podkast: Filosofi og forsking. [Internett] 2023-03-21
UIA NTNU Untitled
 
12 Veum, Aslaug; Eilertsen, Anders; Kruse, Kirsten Linnea; Burgess, Marthe Øidvin; Kvåle, Gunhild; Løvland, Anne; Ertzeid, Ingrid Elisabeth.
Resultat og erfaringar frå CritLit-prosjektet. Fagseminar om kritisk tenking og kritisk literacy; 2023-09-14 - 2023-09-14
UIA USN Untitled
 
13 Veum, Aslaug; Kvåle, Gunhild.
Kritisk tekstarbeid på ungdomstrinnet. CritLit-prosjektets utvikling av arbeidsmåter og verktøy for lærere i morsmålsfaget.. Viden om Literacy 2023 (34) s. 80-89
USN UIA Untitled
 
2022
14 Kvåle, Gunhild.
"Digitale bildebanker og kritisk literacy". Nordisk forskerkonferanse: Skriv! Les! 2022; 2022-05-10 - 2022-05-11
UIA Untitled
 
15 Kvåle, Gunhild.
"Kritisk lesing i skolen". Nordisk skolebibliotekskonferanse; 2022-06-01 - 2022-06-02
UIA Untitled
 
16 Kvåle, Gunhild.
"Å illustrere med andres bilder. Digitale bildesamlinger i et sosialsemiotisk og kritisk literacy-perspektiv.". NSFL18: 18. nordiske konferanse om SFL og sosialsemiotikk; 2022-10-27 - 2022-10-28
UIA Untitled
 
17 Kvåle, Gunhild; Halverson, Sandra Louise; Wichne, Erlend.
Colletts kafe podkast: Oversetting som forskingsfelt. [Internett] 2022-04-20
UIA Untitled
 
18 Kvåle, Gunhild; Langås, Unni; Lindøe, Siri Hempel.
Colletts kafe podkast: Estetiske artikulasjonar av andre verdskrig i Noreg. [Internett] 2022-03-11
UIA Untitled
 
19 Kvåle, Gunhild; Løvland, Anne; Ertzeid, Ingrid Elisabeth.
"CritLit: Et samarbeidsprosjekt om kritisk literacy i norskfaget". Konferanse: Sammen om forskning i barnehage og skole; 2022-05-31 - 2022-05-31
UIA Untitled
 
20 Kvåle, Gunhild; Midtsundstad, Jorunn H.; Dalehefte, Inger Marie.
Colletts kafe podkast: Å forske på skuleutvikling - School-In. [Internett] 2022-05-19
UIA Untitled
 
21 Kvåle, Gunhild; Veum, Aslaug.
CritLit - verkstad 4. Verkstad for lærarar i CritLit-prosjektet; 2022-04-06 - 2022-04-07
USN UIA Untitled
 
22 Veum, Aslaug; Kvåle, Gunhild.
CritLit Midpoint workshop. CritLit Midpoint Seminar with reference group; 2022-11-03 - 2022-11-04
UIA USN Untitled
 
23 Veum, Aslaug; Kvåle, Gunhild; Løvland, Anne; Skovholt, Karianne.
Kritisk tekstkompetanse i norskfaget Korleis elevar på 8. trinn les og vurderer multimodale kommersielle tekstar. Acta Didactica Norden (ADNO) 2022 ;Volum 16.(2) s. 1-21
UIA USN Untitled
 
2021
24 Kvåle, Gunhild.
"Digitalizing literacy as commercial educational software". Conference: Digitalizing Social Practices; 2021-02-23 - 2021-02-24
UIA Untitled
 
25 Kvåle, Gunhild.
"Kritisk literacy fra et medieperspektiv". Forskningsseminar; 2021-05-05 - 2021-05-05
UIA Untitled
 
26 Kvåle, Gunhild.
"Multimodal meningsskaping på digitale premisser. Sosialsemiotiske perspektiver på teknologi". NSFL17 - 17. nordiske konferanse om SFL og sosialsemiotikk; 2021-11-11 - 2021-11-12
UIA Untitled
 
27 Kvåle, Gunhild.
"Multimodalitet og utdanning. Kritisk literacy i en global og digital tekstkultur". Fagseminar i anledning Elise Seip Tønnessens 70-års-dag; 2021-11-05
UIA Untitled
 
28 Kvåle, Gunhild.
"Stars, Scores and Cheers. A Social Semiotic Critique of "Fun" Learning in Commercial Educational Software for Children". I: Multimodal Literacies Across Digital Learning Contexts. Routledge 2021 ISBN 9780367681043.
UIA Untitled
 
29 Kvåle, Gunhild; Dørum, Knut; Tønnesson, Øyvind.
Colletts kafe podkast: Arven etter 1968.. [Internett] 2021-12-21
UIA UiB Untitled
 
30 Kvåle, Gunhild; Justnes, Årstein; Gimse, Ingrid Breilid.
Å forske på Dødehavsrullene. Colletts Kafé (podcast) [Internett] 2021-12-22
UIA Untitled
 
2020
31 Kvåle, Gunhild.
"Artikkelskrivingas ABC". Fakultetsseminar for humaniora og pedagogikk; 2020-12-03
UIA Untitled
 
32 Kvåle, Gunhild.
"Digitale ungdomstekstar". I: Ungdomslitteratur - ei innføring. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202615840. s. 212-228
UIA Untitled
 
33 Kvåle, Gunhild.
"Er det riktige det viktige? Literacy-syn og kvalitetstrekk i kommersielle abc-apper for norskspråklige førskolebarn.". Nordic Journal of Literacy Research 2020 ;Volum 6.(1) s. 6-25
UIA Untitled
 
34 Kvåle, Gunhild.
"Hvordan kommuniserer vi politisk? Tips fra forskninga og feltet". Podcast-deltakelse. Podcast fra Kristiansand Arbeiderparti [Internett] 2020-08-26
UIA Untitled
 
35 Kvåle, Gunhild.
"Kommersielle abc-appar". God start - begynneropplæring; 2020-01-30 - 2020-01-31
UIA Untitled
 
2019
36 Kvåle, Gunhild.
"Evaluering og kartlegging som tekstlig og sosial praksis. Kritiske og multimodale perspektiver.". Gjesteforelesning på Høgskolen i Innlandet; 2019-04-05 - 2019-04-05
UIA Untitled
 
37 Kvåle, Gunhild.
"Kommersielle ABC-apper for barnehagebarn". Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving, og literacy.; 2019-05-07 - 2019-05-09
UIA Untitled
 
38 Kvåle, Gunhild.
"Språk-kartlegging. En kritisk analyse av TRAS-skjemaet som multimodal tekst". Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving, og literacy.; 2019-05-07 - 2019-05-09
UIA Untitled
 
39 Kvåle, Gunhild.
"Tekst i kontekst". Norsklæreren 2019 (2) s. 10-14
UIA Untitled
 
40 Kvåle, Gunhild.
"Tekst i kontekst, kontekst i tekst. Tilnærmingar til tekstar og kontekstar i norskfaget". Årskonferansen til Landslaget for norskundervisning (LNU) 2019; 2019-03-22 - 2019-03-23
UIA Untitled
 
41 Kvåle, Gunhild; Poulsen, Søren Vigild.
"The templatized aesthetics of Wix. A social semiotic technology approach to web design". I: Multimodality and Aesthetics. Routledge 2019 ISBN 9781138103511. s. 211-225
UIA Untitled
 
2018
42 Grindem, Karianne; Kvåle, Gunhild.
"NHH-debatt om «menneskelig kloakk» på Jodel: - En del av ytringene er uakseptable". dagbladet.no [Internett] 2018-05-02
UIA Untitled
 
43 Kvåle, Gunhild.
"ABC-apper for førskolebarn som semiotisk teknologi og literacy-ressurs". 14. nordiske konferanse om SFL og sosialsemiotikk; 2018-11-19 - 2018-11-20
UIA Untitled
 
44 Kvåle, Gunhild.
"Bloggmaler som semiotisk teknologi og multimodalt halvfabrikat: En sosialsemiotisk analyse av stilrepertoaret til blogg.no". I: Multimodalitet i skole- og fritidstekstar. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245022889. s. 159-180
UIA Untitled
 
45 Kvåle, Gunhild.
"Kartlegging, kos og kontroll. En kritisk analyse av TRAS-skjemaet som multimodal tekst". Sakprosa 2018 ;Volum 10.(2) s. -
UIA Untitled
 
46 Kvåle, Gunhild; Höög, Catharina.
"Prøver, måling og og evaluering – pedagogiske utviklingsverktøy eller måleredskaper? Et kritisk perspektiv på vurderende og dokumenterende sakprosa i skole og barnehage". Sakprosa 2018 ;Volum 10.(2) s. -
UIA Untitled
 
47 Kvåle, Gunhild; Poulsen, Søren Vigild; van Leeuwen, Theo.
"Special issue: Social media as semiotic technology". Social Semiotics 2018 ;Volum 28.(5) s. 593-600
UIA Untitled
 
48 Poulsen, Søren Vigild; Kvåle, Gunhild.
"Studying social media as semiotic technology: a social semiotic multimodal framework". Social Semiotics 2018 ;Volum 28.(5) s. 700-717
UIA Untitled
 
49 Poulsen, Søren Vigild; Kvåle, Gunhild; van Leeuwen, Theo.
Special issue: Social media as semiotic technology. Social Semiotics 2018 ;Volum 28.(5) s. 593-600
UIA Untitled
 
50 Vollan, Magnhild; Kvåle, Gunhild.
Utdanningskvalitet som sakprosa. Ukeprøver og andre evalueringstekster. NOLES - literacy i lærerutdanninga; 2018-02-01 - 2018-02-02
UIA Untitled
 
    Vis neste liste