2022
|
1. |
Igland, Mari-Ann; Skaftun, Atle. Dialog og deltakelse i den digitale skolehverdagen. I: Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-05724-8. s. 117-138 UIS NTNU
Untitled
|
2021
|
2. |
Igland, Mari Ann; Nygård, Mari. Norsk 5–10. Språkboka.. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215052755) 278 s. NTNU
Untitled
|
2020
|
3. |
Lorentzen, Vibeke; Igland, Mari Ann; Solheim, Randi. Skriving i naturfag : En analyse av nettbaserte undervisningsressurser fra to nasjonale sentre. Nordic Journal of Literacy Research 2020 ;Volum 6.(2) s. 39-69 NTNU
Untitled
|
2019
|
4. |
Igland, Mari-Ann. Elevperspektiv på den digitale skulekvardagen. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03160-6. s. 71-100 NTNU UIS
Untitled
|
|
5. |
Igland, Mari-Ann; Skaftun, Atle; Husebø, Dag. Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 978-82-15-03160-6) 281 s. NTNU UIS
Untitled
|
|
6. |
Igland, Mari-Ann; Østrem, Siv Ellen. Mens teksten blir til : digital respons til elevtekstar under arbeid. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03160-6. s. 170-194 NTNU UIS
Untitled
|
|
7. |
Solheim, Randi; Matre, Synnøve; Evensen, Lars Sigfred; Igland, Mari-Ann; Otnes, Hildegunn. Ulike analytiske blikk på elevtekstar frå Normprosjektet (symposium). Skriv! Les! 2019; 2019-05-07 - 2019-05-09 NTNU
Untitled
|
2018
|
8. |
Skaftun, Atle; Igland, Mari Ann; Husebø, Dag; Nome, Sture; Nygard, Arne Olav. Glimpses of dialogue: transitional practices in digitalised classrooms. Learning, Media & Technology 2018 ;Volum 43.(1) s. 42-55 UIS NTNU
Untitled
|
2017
|
9. |
Igland, Mari Ann. Den digitale hverdagen: Hvordan beskriver elevene teknologibruken i skolehverdagen?. Skriv! Les! 2017 Nordisk forskerkonferanse om skriving, lesing og literacy; 2017-05-09 - 2017-05-11 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Igland, Mari Ann; Nygård, Mari. Norsk 5-10: Språkboka. Universitetsforlaget 2017 (ISBN 9788215028699) 264 s. NTNU
Untitled
|
|
11. |
Igland, Mari-Ann. Emergent practices of digital literacy/writing.. Writing Research Across Borders. Internasjonal skriveforskningskonferanse, hvert 3. år.; 2017-02-15 - 2017-02-18 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Igland, Mari-Ann. Norskfaget i grunnskulelærarutdanninga. I: Norsk 5-10: Språkboka. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215028699. s. 13-21 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Igland, Mari-Ann. Responsive literacy practices in digitalised classrooms.. Writing Research Across Borders. Internasjonal skriveforskningskonferanse, hvert 3. år.; 2017-02-15 - 2017-02-18 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Igland, Mari-Ann; Matre, Synnøve; Klemp, Torunn; Madsen, Roar; Nilssen, Vivi Lisbeth; Sikko, Svein Arne; Torgersen, Eivind Nessa. Uheldig polarisering mellom fag og pedagogikk. Universitetsavisa 2017 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Igland, Mari-Ann; Nygård, Mari. Føreord. I: Norsk 5-10: Språkboka. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215028699. s. 5-5 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Igland, Mari-Ann; Nygård, Mari. Innleiing. I: Norsk 5-10: Språkboka. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215028699. s. 11-12 NTNU
Untitled
|
2016
|
17. |
Skaftun, Atle; Igland, Mari-Ann; Husebø, Dag; Nøsen, Odin. Respons i digitale klasserom. Utdanningskonferansen; 2016-11-08 - 2016-11-08 UIS
Untitled
|
|
18. |
Igland, Mari Ann. Re-imagining teacher education. The Sedona meeting: Reimagining learning and literacy in a digital age; 2016-05-03 - 2016-05-05 UIS
Untitled
|
|
19. |
Skaftun, Atle; Husebø, Dag; Igland, Mari Ann. Respons i ungdomsskolen. Erfaringer fra to års samarbeid. Årlig skoleledermøte; 2016-06-23 UIS
Untitled
|
2015
|
20. |
Igland, Mari-Ann; Skaftun, Atle. Adding eventness to scripted dialogue. Responsive literacy practices in digitalized secondary school classrooms. IAIMTE 2015; 2015-06-03 - 2015-06-06 NTNU UIS
Untitled
|
|
21. |
Skaftun, Atle; Igland, Mari Ann; Husebø, Dag; Nygard, Arne Olav; Nome, Sture. Digitalisering av klasserommet: Skriftkulturelle overgangspraksiser i ungdomsskolen. Skriv! Les! Den tredje nordiske forskerkonferansen om lesing, skriving og literacy; 2015-05-18 - 2015-05-21 UIS
Untitled
|
|
22. |
Dewilde, Joke; Igland, Mari-Ann. "No problem, janem": en transspråklig tilnærming til flerspråklige elevers skriving.. I: Skriving på norsk som andrespråk. Vurdering, opplæring og elevenes stemmer.. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-48966-3. s. 109-126 HINN NTNU
Untitled
|
|
23. |
Igland, Mari Ann; Skaftun, Atle. Digitale rand-dialoger i online skriveprosesser: Om bruken av kommentarfunksjonen i Google docs i ungdomsskolen. Skriv! Les! Den 3. nordiske forskerkonferansen om lesing, skriving og literacy; 2015-05-18 - 2015-05-21 UIS
Untitled
|
|
24. |
Skaftun, Atle; Igland, Mari-Ann; Husebø, Dag; Nygard, Arne Olav; Nome, Sture. Going digital: Transitional practices in secondary school classrooms. Symposium.. IAIMTE 2015; 2015-06-03 - 2015-06-06 NTNU UIS
Untitled
|
2014
|
25. |
Igland, Mari-Ann. Writing in teacher education. Writing Research Across Borders (WRAB) III; 2014-02-19 - 2014-02-22 NTNU
Untitled
|
2013
|
26. |
Dewilde, Joke. Ambulating teachers: A case study of bilingual teachers and teacher collaboration. Oslo: Faculty of Educational Sciences, University of Oslo 2013 354 s. UiO
Untitled
|
|
27. |
Igland, Mari-Ann. Sluttvurdering av PhD-kandidat (opponent). Sluttseminar for PhD-avhandling; 2013-02-04 - 2013-02-04 HINN
Untitled
|
2012
|
28. |
Igland, Mari-Ann. Kva er (god) fagskriving?. Ressursgruppeseminar om fagskriving; 2012-10-23 - 2012-10-23 HINN
Untitled
|
|
29. |
Igland, Mari-Ann. Sluttvurdering av PhD-avhandling. Sluttseminar for PhD-kandidat; 2012-04-12 - 2012-04-12 HINN
Untitled
|
|
30. |
Igland, Mari-Ann. Tekst- og diskursanalyse på utdanningsfeltet: metodologiske perspektiv. (3t foredrag m. workshop). FoU i praskis: Metodologisk mangfold - fremtidens forskningsmetoder; 2012-04-23 - 2012-04-25 HINN
Untitled
|
|
31. |
Igland, Mari-Ann; Sundby, Hilchen. Argumentasjon i skriveopplæringa: en praksisarena for meningsbryting og dialog. I: Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser. Universitetsforlaget 2012 ISBN 978-82-15-02044-0. s. 123-136 HINN
Untitled
|
2011
|
32. |
Igland, Mari-Ann. Digital discussions and dialogical discourse analysis. Writing across borders II; 2011-02-17 - 2011-02-20 HINN
Untitled
|
|
33. |
Igland, Mari-Ann. Digitale diskusjonar: skrive for å lære. Foredrag i symposiet Skriving og lærarutdanning i Norge, Sverige og Danmark. Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om skriving og lesing; 2011-05-30 - 2011-06-01 HINN
Untitled
|
|
34. |
Igland, Mari-Ann. Lærerstudenters grunnlag for arbeid med pedagogisk tekstrespons. Nordisk konference for læreruddannere; 2011-11-07 - 2011-11-09 HINN
Untitled
|
|
35. |
Igland, Mari-Ann. Når prat blir skriving og vice versa: Chat som skrivepraksis. I: Tekst og tegn - Lesing, skriving og multimodalitet i skole og samfunn. Tapir Akademisk Forlag 2011 ISBN 978-82-519-2842-7. s. 179-196 HINN
Untitled
|
|
36. |
Igland, Mari-Ann. Pedagogisk tekstrespons i lærarutdanninga. Teoretiske perspektiv. Tekstarbeid og diskusjon. Skriving i lærarutdanninga; 2011-05-09 - 2011-05-10 HINN
Untitled
|
|
37. |
Igland, Mari-Ann. Symposium om skriving og lærerutdanning i Norge, Sverige og Danmark. Innledning og avslutning. Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om skriving og lesing; 2011-05-30 - 2011-06-01 HINN
Untitled
|
2010
|
38. |
Igland, Mari-Ann. Norwegian research on writing and process writing,. Discussant at Anniverary seminar in the honour of professor Olga Dysthe. UKJENT 2010 HINN
Untitled
|
|
39. |
Igland, Mari-Ann. Når prat blir skriving og vice versa. Chat som skrivepraksis. Tekst og tegn. Konferanse om lesing, skriving og multimodalitet i skole og samfunn; 2010-09-20 - 2010-09-21 HINN
Untitled
|
|
40. |
Igland, Mari-Ann. Olga, the Groundbreaker. I: Festskrift til Olga Dysthe. Bergen: Universitetet i Bergen 2010 HINN
Untitled
|
|
41. |
Igland, Mari-Ann. Om språk og skriveforsking. [Radio] 2010-11-10 HINN
Untitled
|
|
42. |
Igland, Mari-Ann. What's New in New Literacy Studies? 1: Crucial aspects of the new paradigm in literacy studies. utenTitteltekst; 2010-03-15 - 2010-03-15 HINN
Untitled
|
|
43. |
Igland, Mari-Ann. What's New in New Literacy Studies? 2. New literacies, digital literacies: Central themes and perspectives. utenTitteltekst; 2010-03-17 - 2010-03-17 HINN
Untitled
|
|
44. |
Igland, Mari-Ann. Å forske på skriving og chat. [Radio] 2010-11-10 HINN
Untitled
|
2009
|
45. |
Igland, Mari-Ann. Ein ettertankens didaktikk: om forståinga av pedagogisk tekstrespons. I: Tekstvurdering som didaktisk utfordring. Universitetsforlaget 2009 ISBN 978-82-15-01419-7. s. 24-34 HINN
Untitled
|
|
46. |
Igland, Mari-Ann. Lærar-elevsamarbeid om skriftleg argumentasjon. Argumentasjon, PhD-kurs; 2009-09-15 - 2009-09-15 HINN
Untitled
|
|
47. |
Igland, Mari-Ann. Negotiating Problems of Written Argumentation. Argumentation: an international journal on reasoning 2009 ;Volum 23.(4) s. 495-511 HINN
Untitled
|
|
48. |
Igland, Mari-Ann. Negotiating problems of written argumentation. Writing Research Seminar, UCSB; 2009-04-02 - 2009-04-02 HINN
Untitled
|
2008
|
49. |
Igland, Mari-Ann. Audience, Persuasion, Argument in the Teaching and Learning of Argument Discussant: Invitert innleiing til diskusjon etter forelsening av Prof. Carolyn R. Miller. Research on Writing: Audience, Persuasion, Argument; 2008-09-04 - 2008-09-04 HINN
Untitled
|
|
50. |
Igland, Mari-Ann. Lærerrespons til elevtekster. NOLES-samling (Nettverk for norsk med vekt på lese- og skriveopplæring); 2008-10-16 - 2008-10-17 HINN
Untitled
|