Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 90 << Forrige 1 2    Neste >>

2022
1 Igland, Mari-Ann; Skaftun, Atle.
Dialog og deltakelse i den digitale skolehverdagen. I: Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-05724-8. s. 117-138
UIS NTNU Untitled
 
2021
2 Igland, Mari Ann; Nygård, Mari.
Norsk 5–10. Språkboka.. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215052755) 278 s.
NTNU Untitled
 
2020
3 Lorentzen, Vibeke; Igland, Mari Ann; Solheim, Randi.
Skriving i naturfag : En analyse av nettbaserte undervisningsressurser fra to nasjonale sentre. Nordic Journal of Literacy Research 2020 ;Volum 6.(2) s. 39-69
NTNU Untitled
 
2019
4 Igland, Mari-Ann.
Elevperspektiv på den digitale skulekvardagen. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03160-6. s. 71-100
NTNU UIS Untitled
 
5 Igland, Mari-Ann; Skaftun, Atle; Husebø, Dag.
Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 978-82-15-03160-6) 281 s.
NTNU UIS Untitled
 
6 Igland, Mari-Ann; Østrem, Siv Ellen.
Mens teksten blir til : digital respons til elevtekstar under arbeid. I: Ny hverdag? Literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03160-6. s. 170-194
NTNU UIS Untitled
 
7 Solheim, Randi; Matre, Synnøve; Evensen, Lars Sigfred; Igland, Mari-Ann; Otnes, Hildegunn.
Ulike analytiske blikk på elevtekstar frå Normprosjektet (symposium). Skriv! Les! 2019; 2019-05-07 - 2019-05-09
NTNU Untitled
 
2018
8 Skaftun, Atle; Igland, Mari Ann; Husebø, Dag; Nome, Sture; Nygard, Arne Olav.
Glimpses of dialogue: transitional practices in digitalised classrooms. Learning, Media & Technology 2018 ;Volum 43.(1) s. 42-55
UIS NTNU Untitled
 
2017
9 Igland, Mari Ann.
Den digitale hverdagen: Hvordan beskriver elevene teknologibruken i skolehverdagen?. Skriv! Les! 2017 Nordisk forskerkonferanse om skriving, lesing og literacy; 2017-05-09 - 2017-05-11
NTNU Untitled
 
10 Igland, Mari Ann; Nygård, Mari.
Norsk 5-10: Språkboka. Universitetsforlaget 2017 (ISBN 9788215028699) 264 s.
NTNU Untitled
 
11 Igland, Mari-Ann.
Emergent practices of digital literacy/writing.. Writing Research Across Borders. Internasjonal skriveforskningskonferanse, hvert 3. år.; 2017-02-15 - 2017-02-18
NTNU Untitled
 
12 Igland, Mari-Ann.
Norskfaget i grunnskulelærarutdanninga. I: Norsk 5-10: Språkboka. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215028699. s. 13-21
NTNU Untitled
 
13 Igland, Mari-Ann.
Responsive literacy practices in digitalised classrooms.. Writing Research Across Borders. Internasjonal skriveforskningskonferanse, hvert 3. år.; 2017-02-15 - 2017-02-18
NTNU Untitled
 
14 Igland, Mari-Ann; Matre, Synnøve; Klemp, Torunn; Madsen, Roar; Nilssen, Vivi Lisbeth; Sikko, Svein Arne; Torgersen, Eivind Nessa.
Uheldig polarisering mellom fag og pedagogikk. Universitetsavisa 2017
NTNU Untitled
 
15 Igland, Mari-Ann; Nygård, Mari.
Føreord. I: Norsk 5-10: Språkboka. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215028699. s. 5-5
NTNU Untitled
 
16 Igland, Mari-Ann; Nygård, Mari.
Innleiing. I: Norsk 5-10: Språkboka. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215028699. s. 11-12
NTNU Untitled
 
2016
17 Skaftun, Atle; Igland, Mari-Ann; Husebø, Dag; Nøsen, Odin.
Respons i digitale klasserom. Utdanningskonferansen; 2016-11-08 - 2016-11-08
UIS Untitled
 
18 Igland, Mari Ann.
Re-imagining teacher education. The Sedona meeting: Reimagining learning and literacy in a digital age; 2016-05-03 - 2016-05-05
UIS Untitled
 
19 Skaftun, Atle; Husebø, Dag; Igland, Mari Ann.
Respons i ungdomsskolen. Erfaringer fra to års samarbeid. Årlig skoleledermøte; 2016-06-23
UIS Untitled
 
2015
20 Igland, Mari-Ann; Skaftun, Atle.
Adding eventness to scripted dialogue. Responsive literacy practices in digitalized secondary school classrooms. IAIMTE 2015; 2015-06-03 - 2015-06-06
NTNU UIS Untitled
 
21 Skaftun, Atle; Igland, Mari Ann; Husebø, Dag; Nygard, Arne Olav; Nome, Sture.
Digitalisering av klasserommet: Skriftkulturelle overgangspraksiser i ungdomsskolen. Skriv! Les! Den tredje nordiske forskerkonferansen om lesing, skriving og literacy; 2015-05-18 - 2015-05-21
UIS Untitled
 
22 Dewilde, Joke; Igland, Mari-Ann.
"No problem, janem": en transspråklig tilnærming til flerspråklige elevers skriving.. I: Skriving på norsk som andrespråk. Vurdering, opplæring og elevenes stemmer.. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-48966-3. s. 109-126
HINN NTNU Untitled
 
23 Igland, Mari Ann; Skaftun, Atle.
Digitale rand-dialoger i online skriveprosesser: Om bruken av kommentarfunksjonen i Google docs i ungdomsskolen. Skriv! Les! Den 3. nordiske forskerkonferansen om lesing, skriving og literacy; 2015-05-18 - 2015-05-21
UIS Untitled
 
24 Skaftun, Atle; Igland, Mari-Ann; Husebø, Dag; Nygard, Arne Olav; Nome, Sture.
Going digital: Transitional practices in secondary school classrooms. Symposium.. IAIMTE 2015; 2015-06-03 - 2015-06-06
NTNU UIS Untitled
 
2014
25 Igland, Mari-Ann.
Writing in teacher education. Writing Research Across Borders (WRAB) III; 2014-02-19 - 2014-02-22
NTNU Untitled
 
2013
26 Dewilde, Joke.
Ambulating teachers: A case study of bilingual teachers and teacher collaboration. Oslo: Faculty of Educational Sciences, University of Oslo 2013 354 s.
UiO Untitled
 
27 Igland, Mari-Ann.
Sluttvurdering av PhD-kandidat (opponent). Sluttseminar for PhD-avhandling; 2013-02-04 - 2013-02-04
HINN Untitled
 
2012
28 Igland, Mari-Ann.
Kva er (god) fagskriving?. Ressursgruppeseminar om fagskriving; 2012-10-23 - 2012-10-23
HINN Untitled
 
29 Igland, Mari-Ann.
Sluttvurdering av PhD-avhandling. Sluttseminar for PhD-kandidat; 2012-04-12 - 2012-04-12
HINN Untitled
 
30 Igland, Mari-Ann.
Tekst- og diskursanalyse på utdanningsfeltet: metodologiske perspektiv. (3t foredrag m. workshop). FoU i praskis: Metodologisk mangfold - fremtidens forskningsmetoder; 2012-04-23 - 2012-04-25
HINN Untitled
 
31 Igland, Mari-Ann; Sundby, Hilchen.
Argumentasjon i skriveopplæringa: en praksisarena for meningsbryting og dialog. I: Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser. Universitetsforlaget 2012 ISBN 978-82-15-02044-0. s. 123-136
HINN Untitled
 
2011
32 Igland, Mari-Ann.
Digital discussions and dialogical discourse analysis. Writing across borders II; 2011-02-17 - 2011-02-20
HINN Untitled
 
33 Igland, Mari-Ann.
Digitale diskusjonar: skrive for å lære. Foredrag i symposiet Skriving og lærarutdanning i Norge, Sverige og Danmark. Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om skriving og lesing; 2011-05-30 - 2011-06-01
HINN Untitled
 
34 Igland, Mari-Ann.
Lærerstudenters grunnlag for arbeid med pedagogisk tekstrespons. Nordisk konference for læreruddannere; 2011-11-07 - 2011-11-09
HINN Untitled
 
35 Igland, Mari-Ann.
Når prat blir skriving og vice versa: Chat som skrivepraksis. I: Tekst og tegn - Lesing, skriving og multimodalitet i skole og samfunn. Tapir Akademisk Forlag 2011 ISBN 978-82-519-2842-7. s. 179-196
HINN Untitled
 
36 Igland, Mari-Ann.
Pedagogisk tekstrespons i lærarutdanninga. Teoretiske perspektiv. Tekstarbeid og diskusjon. Skriving i lærarutdanninga; 2011-05-09 - 2011-05-10
HINN Untitled
 
37 Igland, Mari-Ann.
Symposium om skriving og lærerutdanning i Norge, Sverige og Danmark. Innledning og avslutning. Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om skriving og lesing; 2011-05-30 - 2011-06-01
HINN Untitled
 
2010
38 Igland, Mari-Ann.
Norwegian research on writing and process writing,. Discussant at Anniverary seminar in the honour of professor Olga Dysthe. UKJENT 2010
HINN Untitled
 
39 Igland, Mari-Ann.
Når prat blir skriving og vice versa. Chat som skrivepraksis. Tekst og tegn. Konferanse om lesing, skriving og multimodalitet i skole og samfunn; 2010-09-20 - 2010-09-21
HINN Untitled
 
40 Igland, Mari-Ann.
Olga, the Groundbreaker. I: Festskrift til Olga Dysthe. Bergen: Universitetet i Bergen 2010
HINN Untitled
 
41 Igland, Mari-Ann.
Om språk og skriveforsking. [Radio] 2010-11-10
HINN Untitled
 
42 Igland, Mari-Ann.
What's New in New Literacy Studies? 1: Crucial aspects of the new paradigm in literacy studies. utenTitteltekst; 2010-03-15 - 2010-03-15
HINN Untitled
 
43 Igland, Mari-Ann.
What's New in New Literacy Studies? 2. New literacies, digital literacies: Central themes and perspectives. utenTitteltekst; 2010-03-17 - 2010-03-17
HINN Untitled
 
44 Igland, Mari-Ann.
Å forske på skriving og chat. [Radio] 2010-11-10
HINN Untitled
 
2009
45 Igland, Mari-Ann.
Ein ettertankens didaktikk: om forståinga av pedagogisk tekstrespons. I: Tekstvurdering som didaktisk utfordring. Universitetsforlaget 2009 ISBN 978-82-15-01419-7. s. 24-34
HINN Untitled
 
46 Igland, Mari-Ann.
Lærar-elevsamarbeid om skriftleg argumentasjon. Argumentasjon, PhD-kurs; 2009-09-15 - 2009-09-15
HINN Untitled
 
47 Igland, Mari-Ann.
Negotiating Problems of Written Argumentation. Argumentation: an international journal on reasoning 2009 ;Volum 23.(4) s. 495-511
HINN Untitled
 
48 Igland, Mari-Ann.
Negotiating problems of written argumentation. Writing Research Seminar, UCSB; 2009-04-02 - 2009-04-02
HINN Untitled
 
2008
49 Igland, Mari-Ann.
Audience, Persuasion, Argument in the Teaching and Learning of Argument Discussant: Invitert innleiing til diskusjon etter forelsening av Prof. Carolyn R. Miller. Research on Writing: Audience, Persuasion, Argument; 2008-09-04 - 2008-09-04
HINN Untitled
 
50 Igland, Mari-Ann.
Lærerrespons til elevtekster. NOLES-samling (Nettverk for norsk med vekt på lese- og skriveopplæring); 2008-10-16 - 2008-10-17
HINN Untitled
 
    Vis neste liste