Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-18 av 18

2019
1 Cortes-Garcia, Laura; Wichstrøm, Lars; Viddal, Kristine Rensvik; Senra, Carmen.
Prospective Bidirectional Associations between Attachment and Depressive Symptoms from Middle Childhood to Adolescence. Journal of Youth and Adolescence 2019 s. -
NTNU Untitled
 
2 Åbø, Regine; Viddal, Kristine Rensvik; Ness, Ottar; Langvik, Eva.
«Jeg føler meg som en utvidet organisme» – unge voksnes opplevelse av parforholdet som mulighet og begrensning. Scandinavian Psychologist 2019
NTNU Untitled
 
2018
3 Viddal, Kristine Rensvik.
Becoming Secure ATTACHMENT RELATIONSHIPS ACROSS PRESCHOOL TO SCHOOL AGE: Continuity, Self-Regulation, and Quantity of Childcare. Trondheim: NTNU 2018 (ISBN 978-82-326-3156-8) 226 s.
NTNU Untitled
 
4 Viddal, Kristine Rensvik.
Parent-child relationships in the preschool and early school years: Attachment and emotion socialization perspectives. Trial lecture; 2018-06-18 - 2018-06-18
NTNU Untitled
 
5 Viddal, Kristine Rensvik.
"Tidlig Trygg i Trondheim" Forskningsformidling til St.Olavs: Trondsletten habiliteringssenter. Internt faglig forum ved St Olavs; 2018-10-15 - 2018-10-15
NTNU Untitled
 
2017
6 Viddal, Kristine Rensvik; Berg-Nielsen, Turid Suzanne; Belsky, Jay; Wichstrøm, Lars.
Change in Attachment Predicts Change in Emotion Regulation — Particularly among 5-HTTLPR Short-Allele Homozygotes. Developmental Psychology 2017 ;Volum 53.(7) s. 1316-1329
NTNU RBUP-ØS SAMFORSK Untitled
 
7 Viddal, Kristine Rensvik; Bruheim, Ida; Karlsen, Håvard Rudi; Reinfjell, Trude; Wichstrøm, Lars.
Parental Stress and Children’s Development of Anxiety and Depression in Early Childhood. Society for Research in Child Development (SRCD) Biennial Meeting 2017; 2017-04-06 - 2017-04-06
NTNU Untitled
 
8 Wichstrøm, Lars; Penelo, Eva; Viddal, Kristine Rensvik; de la Osa, Nuria; Ezpeleta, Lourdes.
Explaining the relationship between temperament and symptoms of psychiatric disorders from preschool to middle childhood: hybrid fixed and random effects models of Norwegian and Spanish children. Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines 2017 ;Volum 59.(3) s. 285-295
NTNU SAMFORSK Untitled
 
2016
9 Viddal, Kristine Rensvik.
Sårbar eller formbar?. Psykologidagene 2016; 2016-03-07 - 2016-03-07
NTNU Untitled
 
10 Viddal, Kristine Rensvik.
Utfordrer stress-sårbarhetsmodellen. Facebook.com [Internett] 2016-03-10
NTNU Untitled
 
11 Viddal, Kristine Rensvik.
Utfordrer stress-sårbarhetsmodellen. www.napha.no [Internett] 2016-03-10
NTNU Untitled
 
2015
12 Viddal, Kristine Rensvik.
Utviklingspsykopatologi. Seminar for lærere som underviser i psykologi i S-Trøndelag fylke; 2015-04-15
NTNU Untitled
 
13 Viddal, Kristine Rensvik; Berg-Nielsen, Turid Suzanne; Wan, Ming Wai; Green, Jonathan; Hygen, Beate Wold; Wichstrøm, Lars.
Secure attachment promotes the development of effortful control in boys. Attachment & Human Development 2015 ;Volum 17.(3) s. 319-335
NTNU RBUP-ØS SAMFORSK STO Untitled
 
2014
14 Viddal, Kristine.
Barneoppdragelse: Kan du ikke komme på sommeravslutningen?. foreldre.no [Internett] 2014-06-11
NTNU Untitled
 
15 Viddal, Kristine.
Kan du ikke komme på sommeravslutningen?. www.adressa.no [Avis] 2014-06-11
NTNU Untitled
 
16 Viddal, Kristine.
Kan du ikke komme på sommeravslutningen?. Aftenposten.no [Avis] 2014-06-10
NTNU Untitled
 
17 Viddal, Kristine Rensvik.
"Hvordan kan din kompetanse, forskningsmessig eller klinisk, komme til nytte i utdanning av barnevernspedagoger, sosionomer og vernepleiere ?”. Prøveforelesning; 2014-05-09 - 2014-05-09
NTNU Untitled
 
18 Viddal, Kristine Rensvik.
Temperament og tilknytning i et utviklingsperspektiv. Prøveforelesning; 2014-07-01 - 2014-07-01
NTNU Untitled