Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 57 << Forrige 1 2    Neste >>

2019
1 Dahlen, Micael; Karsberg, John; Sagfossen, Sofie; Thorbjørnsen, Helge; Lange, Fredrik.
Advertising “On the Go”: Are Consumers In Motion More Influenced by Ads? Why Advertisers Should Consider Consumers' Physical Activity when Planning Ad Campaigns. Journal of Advertising Research 2019 ;Volum 59.(4)
NHH Untitled
 
2 Dahlen, Micael; Thorbjørnsen, Helge; Colliander, Jonas; Rosengren, Sara Therese; Gemvik, Alice; Thorwid, Christian.
The Effects of Communicating Passion in Advertising How Messages Like "We Love What We Do!" Shape people`s Product and Brand Rewiews. Journal of Advertising Research 2019 ;Volum 59.(4)
NHH Untitled
 
3 Thorbjørnsen, Helge; Dahlen, Micael; Lange, Fredrik.
Tomorrow never dies: preadvertised sequels boost movie satisfaction and WOM. International Journal of Advertising 2019
NHH Untitled
 
2018
4 Ketelaar, Paul; Van'T Riet, Jonathan; Thorbjørnsen, Helge; Buijzen, Moniek.
Positive uncertainty: the benefit of the doubt in advertising. International Journal of Advertising 2018 ;Volum 37.(2) s. 256-269
NHH Untitled
 
5 Sjåstad, Hallgeir; Thorbjørnsen, Helge.
Når selvkontrollen svikter: Kan dulting bidra til varig atferdsendring?. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2018 (8) s. 59-66
NHH SNF Untitled
 
6 Skard, Siv E. Rosendahl; Løvlie, Lavrans; Thorbjørnsen, Helge.
Dulting og tjenestedesign: Dulting for økt produktivitet gjennom kundereisen. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2018 (8) s. 47-58
NHH SNF Untitled
 
2017
7 Kristensson, Per; Nysveen, Herbjørn; Thorbjørnsen, Helge.
Why customers do and do not switch. I: Innovating for Trust. Edward Elgar Publishing 2017 ISBN 978-1785369476. s. 353-371
NHH Untitled
 
8 Skard, Siv E. Rosendahl; Thorbjørnsen, Helge.
Closed-ended and open-ended fit articulation: Communication strategies for incongruent sponsorships. European Journal of Marketing 2017 ;Volum 51.(7-8) s. 1414-1439
NHH Untitled
 
9 Thorbjørnsen, Helge.
Launching innovations. I: Innovating for Trust. Edward Elgar Publishing 2017 ISBN 978-1785369476. s. 372-382
NHH Untitled
 
2016
10 Skard, Siv E. Rosendahl; Nysveen, Herbjørn; Thorbjørnsen, Helge.
Influences of Perceived E-Service Risks: The Moderating Role of Perceived Benefits. e-Service Journal 2016 ;Volum 10.(1) s. 1-23
NHH Untitled
 
2015
11 Ketelaar, Paul; Konig, Ruben; Smit, Edith G.; Thorbjørnsen, Helge.
In ads we trust. Religiousness as a predictor of advertising trustworthiness and avoidance. Journal of Consumer Marketing 2015 ;Volum 32.(3) s. 190-198
NHH Untitled
 
12 Thorbjørnsen, Helge; Dahlèn, Micael; Lee, Yih H.
The Effect of New Product Preannouncements on the Evaluation of Other Brand Products. The Journal of product innovation management 2015 ;Volum 33.(3) s. 342-355
NHH Untitled
 
13 Thorbjørnsen, Helge; Ketelaar, Paul; Van'T Riet, Jonathan; Dahlèn, Micael.
How do teaser advertisements boost word of mouth about new products? For consumers, the future is more exciting than the present. Journal of Advertising Research 2015 ;Volum 55.(1) s. 73-78
NHH Untitled
 
2014
14 Suphellen, Magne; Thorbjørnsen, Helge; Kleppe, Ingeborg Astrid.
Markedsinformasjon. I: Markedsføring : verdibasert forventningsledelse. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1259-0. s. 283-302
NHH Untitled
 
15 Thorbjørnsen, Helge; Troye, Sigurd Villads.
Kategori og målgrupper. I: Markedsføring : verdibasert forventningsledelse. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1259-0. s. 371-396
NHH Untitled
 
16 Troye, Sigurd Villads; Thorbjørnsen, Helge.
Fra holdninger til handling. I: Markedsføring : verdibasert forventningsledelse. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1259-0. s. 183-204
NHH Untitled
 
17 Troye, Sigurd Villads; Thorbjørnsen, Helge.
Fra informasjon til holdning. I: Markedsføring : verdibasert forventningsledelse. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1259-0. s. 143-162
NHH Untitled
 
18 Troye, Sigurd Villads; Thorbjørnsen, Helge.
Holdninger. I: Markedsføring : verdibasert forventningsledelse. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1259-0. s. 163-182
NHH Untitled
 
19 Troye, Sigurd Villads; Thorbjørnsen, Helge.
Informasjonssøking. I: Markedsføring : verdibasert forventningsledelse. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1259-0. s. 117-142
NHH Untitled
 
20 Troye, Sigurd Villads; Thorbjørnsen, Helge.
Kunden. I: Markedsføring : verdibasert forventningsledelse. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1259-0. s. 101-116
NHH Untitled
 
21 Troye, Sigurd Villads; Thorbjørnsen, Helge.
Livet etter kjøpet. I: Markedsføring : verdibasert forventningsledelse. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1259-0. s. 205-226
NHH Untitled
 
22 Troye, Sigurd Villads; Thorbjørnsen, Helge.
Markedet. I: Markedsføring : verdibasert forventningsledelse. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1259-0. s. 57-80
NHH Untitled
 
23 Troye, Sigurd Villads; Thorbjørnsen, Helge.
Produktet. I: Markedsføring : verdibasert forventningsledelse. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1259-0. s. 81-100
NHH Untitled
 
24 Troye, Sigurd Villads; Thorbjørnsen, Helge.
Verdibasert forventningsledelse. I: Markedsføring : verdibasert forventningsledelse. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1259-0. s. 37-56
NHH Untitled
 
2013
25 Dahlen, Micael; Sjødin, Henrik; Thorbjørnsen, Helge; Hansen, Håvard; Linander, Johanna; Thunell, Camilla.
“What will ‘they’ think?”: Marketing leakage to undesired audiences and the third-person effect. European Journal of Marketing 2013 ;Volum 47.(11/12) s. 1825-1840
NHH UIS Untitled
 
26 Skard, Siv E. Rosendahl; Thorbjørnsen, Helge.
Is Publicity Always Better than Advertising? The Role of Brand Reputation in Communicating Corporate Social Responsibility. Journal of Business Ethics 2013 ;Volum 124.(1) s. 1-12
NHH Untitled
 
2012
27 Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per Egil; Skard, Siv E. Rosendahl; Thorbjørnsen, Helge.
Innovasjon i merkeopplevelser. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2012 (3) s. 51-58
NHH Untitled
 
28 Nysveen, Herbjørn; Thorbjørnsen, Helge; Pedersen, Per Egil.
Samskaping og Innovasjon. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2012 ;Volum 15.(3)
NHH Untitled
 
29 Pedersen, Per Egil; Nysveen, Herbjørn; Thorbjørnsen, Helge.
Consumer reactions to new service value propositions :. Beta 2012 ;Volum 26.(2) s. 105-130
NHH Untitled
 
2011
30 Dahlen, Micael; Thorbjørnsen, Helge; Sjödin, Henrik.
A TASTE OF "NEXTOPIA": Exploring Consumer Response to Advertising for Future Products. Journal of Advertising 2011 ;Volum 40.(4) s. 33-44
NHH Untitled
 
31 Thorbjørnsen, Helge.
Fusjoner og oppkjøp. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2011 (4) s. 57-61
NHH SNF Untitled
 
32 Thorbjørnsen, Helge; Dahlen, Micael.
Customer reactions to acquirer-dominant mergers and acquisitions. International Journal of Research in Marketing 2011 ;Volum 28.(4) s. 332-341
NHH Untitled
 
33 Thorbjørnsen, Helge; Supphellen, Magne.
Determinants of core value behavior in service brands. Journal of Services Marketing 2011 ;Volum 25.(1) s. 68-75
NHH Untitled
 
2009
34 Thorbjørnsen, Helge; Pedersen, Per Egil; Nysveen, Herbjørn.
Categorizing networked services The role of intrinsic-, user network- and complement network attributes. European Journal of Marketing 2009 ;Volum 43.(3-4) s. 371-397
NHH UIA Untitled
 
2008
35 Breivik, Einar; Thorbjørnsen, Helge.
Consumer brand relationships: an investigation of two alternative models. Journal of the Academy of Marketing Science 2008 ;Volum 36.(4) s. 443-472
NHH Untitled
 
36 White, TB; Zahay, DL; Thorbjørnsen, Helge; Shavitt, S.
Getting too personal: Reactance to highly personalized email solicitations. Marketing letters 2008 ;Volum 19.(1) s. 39-50
NHH Untitled
 
37 White, Tiffany Barnett; Zahay, Debra; Thorbjørnsen, Helge; Shavitt, Sharon.
Getting too personal: Reactance to highly personalized email solicitations. Marketing letters 2008 ;Volum 19.(1) s. 39-50
NHH Untitled
 
2007
38 Thorbjørnsen, Helge; Pedersen, Per Egil; Nysveen, Herbjørn.
"This is who I am": Identity expressiveness and the theory of planned behavior. Psychology & Marketing 2007 ;Volum 24.(9) s. 763-785
NHH UIA Untitled
 
39 White, Tiffany Barnett; Zahay, Debra; Thorbjørnsen, Helge; Shavitt, Sharon.
Getting too personal: Reactance to highly personalized email solicitations. Springer Tracts in Modern Physics 2007
NHH Untitled
 
2005
40 Gressgård, Leif Jarle; Methlie, Leif B.; Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per Egil; Thorbjørnsen, Helge.
Hvordan påvirker valg av forretningsmodell opplevd kundeverdi imobile tjenester?. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2005 ;Volum 8.(Årg. 8, nr 5) s. 49-56
NHH UIA Untitled
 
41 Jakubanecs, Alexander; Supphellen, Magne; Thorbjørnsen, Helge.
Slavic Brothers or Rivals: Effects of Consumer Ethnocentrism on the Trade Between Ukraine and Russia. Journal of East-West Business 2005 ;Volum 11.(4) s. 55-78
NHH Untitled
 
42 Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per Egil; Thorbjørnsen, Helge.
Adoption of Mobile Services. Model of Development and Cross-Service Study. Journal of the Academy of Marketing Science 2005 ;Volum 33.(4) s. 330-346
NHH UIA Untitled
 
43 Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per Egil; Thorbjørnsen, Helge.
Explaining intention to use mobile chat services: Moderating effects of gender. Journal of Consumer Marketing 2005 ;Volum 22.(5) s. 247-256
NHH UIA Untitled
 
44 Nysveen, Herbjørn; Pedersen, Per Egil; Thorbjørnsen, Helge; Berthon, P..
Mobilizing the Brand: The Effects of Mobile Services on Brand Relationships and Main Channel Use. Journal of Service Research 2005 ;Volum 7.(3) s. 257-276
NHH UIA Untitled
 
45 Nysveen, Herbjørn; Thorbjørnsen, Helge; Pedersen, Per Egil.
Effects of Webty Channel Addition on Consumer-Brand Relationship. JMM - The International Journal on Media Management 2005 ;Volum 7.(3) s. 127-137
NHH UIA Untitled
 
46 Nysveen, Herbjørn; Thorbjørnsen, Helge; Pedersen, Per Egil.
Intentions to use mobile services: Antecedents and cross-service comparisons. Journal of the Academy of Marketing Science 2005 ;Volum 33.(3) s. 330-346
NHH UIA Untitled
 
47 Thorbjørnsen, Helge.
Brand extensions: brand concept congruency and feedback effects revisited. Journal of Product & Brand Management 2005 ;Volum 14.(4) s. 250-257
NHH Untitled
 
48 Thorbjørnsen, Helge; Nysveen, Herbjørn.
Relationship deepening through mobile and interactive services. I: Mobile communications : re-negotiation of the social sphere. Springer 2005
NHH Untitled
 
2004
49 Pedersen, Per Egil; Thorbjørnsen, Helge; Nysveen, Herbjørn.
Mobilen uttrykker hvem jeg er. I: Årsmelding 2003. Bergen: Institutt for strategi og ledelse 2004 s. 13-16
NHH UIA Untitled
 
50 Thorbjørnsen, Helge.
Konsumentforskning på Internett : teoretiske og metodiskeutfordringer : research note. Beta 2004 ;Volum 18.(2) s. 25-32
NHH Untitled
 
    Vis neste liste