Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-37 av 37

2021
1 Iversen, Nina Marianne; Hem, Leif Egil.
Fra statiske til dynamiske merker i en digital opplevelseskontekst. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2021 (2) s. 46-56
NHH BI Untitled
 
2020
2 Hem, Leif Egil; Iversen, Nina Marianne.
Merkelogoen som virkemiddel for å utvikle sterke merker. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2020 (6) s. 68-76
BI NHH SNF Untitled
 
2019
3 Hem, Leif Egil; Iversen, Nina Marianne.
Hvordan påvirker været vårt forbruk?. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2019 ;Volum 22.(4) s. 23-32
BI NHH SNF Untitled
 
4 Jacobsen, Jens Kristian Steen; Iversen, Nina Marianne; Hem, Leif Egil.
Hotspot crowding and over-tourism: Antecedents of destination attractiveness. Annals of Tourism Research 2019 ;Volum 76. s. 53-66
BI NHH UIS Untitled
 
2018
5 Bravo, Rafael; Hem, Leif Egil; Pina, Jose M.
Online Brand Expansion Towards the Offline Setting: Which Way to Go?. I: Digital Marketing and Consumer Engagement: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications. IGI Global 2018 ISBN 9781522551874. s. 383-405
NHH Untitled
 
6 Iversen, Nina Marianne; Hem, Leif Egil.
Effects of nature-based visitor motivations on appraisals of destination & attraction desirability: a Norwegian case study. Beta 2018 ;Volum 32.(2) s. 204-233
BI HVL NHH Untitled
 
7 Iversen, Nina Marianne; Hem, Leif Egil.
Spredning av delingstjenester. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2018 (8) s. 37-46
BI NHH SNF Untitled
 
2016
8 Iversen, Nina Marianne; Hem, Leif Egil.
Markedsføring og delingsøkonomi : muligheter og utfordringer. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2016 ;Volum 19.(6) s. 49-59
BI NHH SNF Untitled
 
9 Iversen, Nina Marianne; Hem, Leif Egil; Mehmetoglu, Mehmet.
Lifestyle Segmentation of Tourists Seeking Nature- Based Experiences: The Role of Cultural Values and Travel Motives. Journal of Travel & Tourism Marketing 2016 ;Volum 33. s. 38-66
BI NHH NTNU Untitled
 
2015
10 Hem, Leif Egil.
Kjedenes egne merker - hvorfor vinner de frem?. I: Norske Matvarer - Verdier, muligheter og utfordringer. Fagbokforlaget 2015 ISBN 978-82-450-1844-8. s. 187-204
NHH Untitled
 
11 Mæhle, Natalia; Iversen, Nina Marianne; Hem, Leif Egil; Otnes, Cele.
Exploring consumer preferences for hedonic and utilitarian food attributes. British Food Journal 2015 ;Volum 117.(12) s. 3039-3063
BI HVL NHH SNF Untitled
 
2014
12 Hem, Leif Egil; Iversen, Nina M.; Olsen, Lars Erling.
Category characteristics' effects on brand extension attitudes: A research note. Journal of Business Research 2014 ;Volum 67.(8) s. 1589-1594
BI HK NHH Untitled
 
2013
13 Hem, Leif E..
Kjedenes private merker – hvorfor vinner de frem?. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2013 ;Volum 16.(4) s. 29-37
USN NHH Untitled
 
2012
14 Bravo, Rafael; Hem, Leif Egil; Pina, Jose M.
From Online to Offline Through Brand Exentensions and Alliances. International Journal of E-Business Research 2012 ;Volum 8.(1) s. 17-34
NHH Untitled
 
2011
15 Iversen, Nina M.; Hem, Leif Egil.
Reciprocal transfer effects for brand extensions of global or local origin: evidence from Norway. International Marketing Review 2011 ;Volum 28.(4-5) s. 365-411
NHH Untitled
 
2009
16 Hem, Leif Egil; Iversen, Nina.
Effects of different types of perceived similarity and subjective knowledge in evaluations of brand extensions. International Journal of Market Research (IJMR) 2009 ;Volum 51.(6) s. 797-818
NHH SNF Untitled
 
2008
17 Iversen, Nina M.; Hem, Leif Egil.
Provenance associations as core values of place umbrella brands - A framework of characteristics. European Journal of Marketing 2008 ;Volum 42.(5-6) s. 603-626
NHH Untitled
 
18 Olsen, Lars Erling; Iversen, Nina M.; Hem, Leif Egil.
Feedback Effects of Brand Extensions: The Resistance of Strong Brands. Beta 2008 ;Volum 1. s. 40-53
BI NHH Untitled
 
19 Rettedal, Inger Lise Aarrestad; Hem, Leif Egil.
Ulike vekststrategier for et merke - en sammenligning (Del II). Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2008 ;Volum 11.(3) s. 77-89
NHH Untitled
 
20 Rettedal, Inger Lise Aarrestad; Hem, Leif Egil.
Ulike vekst-strategier for et merke - en sammenligning (del 1). Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2008 ;Volum 11.(2) s. 48-58
NHH Untitled
 
2005
21 Lexhagen, Maria; Nysveen, Herbjørn; Hem, Leif Egil.
Festival Coordination: An Exploratory Study on Intention to Use Mobile Devices for Coordination of a Festival. Event Management 2005 ;Volum 9.(3) s. 133-146
NHH Untitled
 
2004
22 Hansen, Håvard; Hem, Leif Egil.
Brand Extension Evaluations: The Effects of Affective Commitment, Involvement, Price Consciousness and Preference for Bundling in the Extension Category. Advances in Consumer Research 2004 ;Volum 31.(1) s. 375-381
BI NHH Untitled
 
23 Hem, Leif Egil; Iversen, Nina M..
How to Develop a Destination Brand Logo: A Qualitative and Quantitative Approach. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism 2004 ;Volum 4.(2) s. 84-106
NHH Untitled
 
24 Hem, Leif Egil; Iversen, Nina M..
How to Develop a Destination Brand Logo: A Qualitative and Quantitative Approach. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism 2004 ;Volum 4.(2) s. 83-106
NHH Untitled
 
25 Hem, Leif Egil; Iversen, Nina M..
Transfer of brand equity in brand extensions: The importance of brand loyalty. Advances in Consumer Research 2004 ;Volum 30.(1) s. 72-79
NHH Untitled
 
26 Olsen, Lars E.; Hem, Leif Egil.
Merkeutvidelser : et forskningsområde innen merkevareledelse. SNF Bulletin 2004 ;Volum 16.(3) s. 15-18
NHH Untitled
 
27 Olsen, Lars Erling; Hem, Leif Egil.
Merkeutvidelser: tre spørsmål som bør stilles. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2004 ;Volum 5/6.(7) s. 37-46
Untitled
 
28 Spetalen, Tove Cathrine; Stølen, Ina; Hem, Leif Egil.
Merker i krise - strategisk merkevareledelse som modererende faktor. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse 2004 ;Volum 7.(Årg. 7, nr 2) s. 93-105
NHH Untitled
 
29 Supphellen, Magne; Eismann, Øivind; Hem, Leif Egil.
Can advertisements for brand extensions revitalise flagship products? : an experiment. International Journal of Advertising: the review of marketing communications 2004 ;Volum 23.(2) s. 173-196
NHH Untitled
 
2003
30 Hem, Leif Egil; de Chernatony, Leslie; Iversen, Nina.
Factors Influencing Successful Brand Extensions. Journal of Marketing Management 2003 ;Volum 19.(07.aug) s. 781-806
NHH SNF Untitled
 
31 Hem, Leif Egil; Iversen, Nina M.; Grønhaug, Kjell.
Advertising Effects of Photos Used to Portary Nature-Based Tourism Attractions. ? 2003 ;Volum 3.(1) s. 48-67
NHH Untitled
 
2002
32 Grønhaug, Kjell; Hem, Leif Egil.
Merkeelementer: Kriterier ved valg av logo, slagord, karakter og lydlogo. ? 2002 ;Volum 5.(2) s. 64-72
NHH Untitled
 
33 Grønhaug, Kjell; Hem, Leif Egil.
Merkevarer på bedriftsmarkeder. ? 2002 ;Volum 5.(2) s. 32-41
NHH Untitled
 
34 Grønhaug, Kjell; Lines, Rune; Hem, Leif Egil.
Exploring the Impact of Product Category Risk and Consumer Knowledge in Brand Extensions. Journal of Brand Management 2002 ;Volum 9.(6) s. 462-476
NHH Untitled
 
35 Hem, Leif Egil; Iversen, Nina M.; Nysveen, Herbjørn.
Effects of Ad Photos Portraying Risky Vacation Situations on Intention to Visit a Tourist Destination: Moderating Effects of Age, Gender, and Nationality. Journal of Travel & Tourism Marketing 2002 ;Volum 13.(4) s. 1-26
Untitled
 
2000
36 Fjeld, Dag; Hem, Leif Egil; Eikebrokk, Tom Roar.
Modelling forest operations and sector development in Norway's fjord region. International Journal of Forest Engineering 2000 ;Volum 11. s. 39-52
NHH NIBIO UIA Untitled
 
37 Grønhaug, Kjell; Lines, Rune; Hem, Leif.
Exploring the importance of product category similarity and selected personal correlates in brand extensions. ? 2000 ;Volum 7.(3) s. 197-209
NHH Untitled