Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 316 << Forrige 1 2 3 4 5 6 7    Neste >>

2019
1 Dahl, Thomas; Østern, Tone Pernille.
Dybde//læring med overflate og dybde. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6. s. 39-54
NTNU Untitled
 
2 Gjølme, Egil Galaaen; Østern, Tone Pernille.
Medarbeidersamtalen ble tatt i Nidelva. Universitetsavisa [Avis] 2019-01-19
NTNU Untitled
 
3 Østern, Tone Pernille.
Extended Choreography as Somatically Tuned Leadership. Emerging Pathways within Somatic Movement and Dance Education; 2019-06-21 - 2019-06-21
NTNU Untitled
 
4 Østern, Tone Pernille.
Hatefulle ytringer, rasisme og kvinnehat på kunstfeltet. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Samtale Hatefulle ytringer, rasisme og kvinnehat på kunstfeltet. Multiplié dansefestival; Cinemateket, Trondheim. 2019-04-03 - 2019-04-03
NTNU Untitled
 
5 Østern, Tone Pernille.
Kunstfag og koreografi distribuert som meningsskapende muligheter i en flerfaglig praksis. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6. s. 135-161
NTNU Untitled
 
6 Østern, Tone Pernille.
Kunstnersamtale Fieldworks (NO/JP/BE). [Kunstnerisk og museal presentasjon] Kunstnersamtale Fieldworks om filmen Yet still, we rise. Multiplié dansefestival; Cinemateket, Trondheim. 2019-04-03 - 2019-04-03
NTNU Untitled
 
7 Østern, Tone Pernille.
Perspectives on Bodily Learning. Seminar: Water Competence; 2019-07-13 - 2019-07-13
NTNU Untitled
 
8 Østern, Tone Pernille.
Teacher-Thinking as Embodied Matter Producing and Produced by Pedagogical Spaces: A Research Journey with Two Contemporary Dance Artist-Teachers. I: Ma: Materiality in Teaching and Learning. Peter Lang Publishing Group 2019 ISBN 1433134500. s. 233-244
NTNU Untitled
 
9 Østern, Tone Pernille; Dahl, Thomas.
Performativ forskning – sentrale teoretiske og analytiske begreper i boka. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6. s. 29-38
NTNU Untitled
 
10 Østern, Tone Pernille; Dahl, Thomas; Strømme, Alex; Petersen, Jesper Aagaard; Østern, Anna-Lena; Selander, Staffan.
Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 978-82-15-02972-6) 201 s.
NTNU Untitled
 
11 Østern, Tone Pernille; Jääskeläinen, Tuula.
Kunst, kunstpedagogikk og menneskerettigheter som motstand mot hatefulle ytringer og rasisme på kunstfeltet. På Spissen 2019 s. 48-50
NTNU Untitled
 
12 Østern, Tone Pernille; Selander, Staffan; Østern, Anna-Lena.
Dybde//undervisning - sanselige designteoretiske og dramaturgiske perspektiver. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6. s. 57-76
NTNU Untitled
 
13 Østern, Tone Pernille; Øyen, Elen; Channells, Philip.
Life-Changing Life Journeys through Artistic and Educational Inclusive Contemporary Dance Contexts. I: Dance and the Quality of Life. Springer 2019 ISBN 978-3-319-95698-5. s. 441-458
NTNU Untitled
 
2018
14 Bergsland, Andreas; Saue, Sigurd; Østern, Tone Pernille.
VIBRA - video interaksjon bevegelse rom audio - visning. [Kunstnerisk og museal presentasjon] VIBRA visning. VIBRA v/ Andreas Bergsland; Verkstedhallen, Trondheim. 2018-05-15 - 2018-05-15
NTNU UiO Untitled
 
15 Bergsland, Andreas; Østern, Tone Pernille; Saue, Sigurd.
VIBRA - Video Lyd Bevegelse Rom Audio. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Workshop og visning. VIBRA v/ Andreas Bergsland; DansiT Senter for dansekunst i Trondheim og Midt-Norge. 2018-03-16 - 2018-03-16
NTNU UiO Untitled
 
16 Bond, Karen; Østern, Tone Pernille.
Book launch: Dance and the Quality of life. Panpapanpalya 2018 2nd joint dance congress of daCi (Dance and the Child International) and WDA (World Dance Alliance) Global Education and Training Network; 2018-07-08 - 2018-07-13
NTNU Untitled
 
17 Burridge, Stephanie; Svendler-Nielsen, Charlotte; Østern, Tone Pernille.
Book launch: Dance, Access and Inclusion Perspectives on Dance, Young People and Change. Panpapanpalya 2018 2nd joint dance congress of daCi (Dance and the Child International) and WDA (World Dance Alliance) Global Education and Training Network; 2018-07-08 - 2018-07-13
NTNU Untitled
 
18 Hovde, Sunniva Skjøstad; Østern, Tone Pernille.
Becoming a local-global Malawian in the in-between traditional dance and a modern Malawian identity. PAD - Participatory Development through Art; 2018-08-15 - 2018-08-17
NTNU Untitled
 
19 Hovde, Sunniva Skjøstad; Østern, Tone Pernille.
Just dance research -uMunthu participatory, performative inquiry in Malawian-Norwegian entanglements. Participatory Development through Art; 2018-08-15 - 2018-08-17
NTNU Untitled
 
20 Hovik, Lise; Østern, Tone Pernille.
Baby Becomings.
NTNU Untitled
 
21 Jensenius, Alexander Refsum; Duch, Michael Francis; Langdalen, Jørgen; Åse, Tone; Larsen, Edvine; Østern, Tone Pernille.
Kunsten å forske. Paneldebatt; 2018-04-25 - 2018-04-25
NTNU UiO Untitled
 
22 Maapalo, Anna Pauliina; Østern, Tone Pernille.
The agency of wood: multisensory interviews with Art and Crafts teachers in a post-humanistic and new-materialistic perspective. Education Inquiry 2018 ;Volum 9.(4) s. 380-396
NORD NTNU Untitled
 
23 Østern, Tone Pernille.
Baby Body – Producing dance for the youngest ones. Body, affect and materiality as agents in collaborative art-making for small children.. Panpapanpalya 2018 2nd joint dance congress of daCi (Dance and the Child International) and WDA (World Dance Alliance) Global Education and Training Network; 2018-07-08 - 2018-07-13
NTNU Untitled
 
24 Østern, Tone Pernille.
Choreographic Processes as Pedagogical Action in Contemporary Times. Performance Pedagogy Research Day; 2018-11-16 - 2018-11-16
NTNU Untitled
 
25 Østern, Tone Pernille.
Dans - å forske med kunsten som metodologisk praksis. Architecture as a collective art - revolt!; 2018-10-26 - 2018-10-26
NTNU Untitled
 
26 Østern, Tone Pernille.
Deltagande dansforskning som performative inquiry. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Dans i skolan - biennal 2018. Institutet Dans i skolan och Luleå tekniska universitet; Piteå. 2018-05-08 - 2018-05-08
NTNU Untitled
 
27 Østern, Tone Pernille.
En vitenskapsteoretisk ram - forskarens val på olika nivåer. Seminar for masterstudenter i samtida dansdidaktik; 2018-01-15 - 2018-01-15
NTNU Untitled
 
28 Østern, Tone Pernille.
Inkluderande dans, kroppsligt lärande, estetiska läroprocesser, koreografiska processer och konstnärlig forskningsmetodologi. Dans i skolan - biennal 2018; 2018-05-09 - 2018-05-09
NTNU Untitled
 
29 Østern, Tone Pernille.
Master i samtida dansdidaktik. På Spissen 2018 s. 18-19
NTNU Untitled
 
30 Østern, Tone Pernille.
Our future bodies. MultiPlié dansefestival; 2018-04-12 - 2018-04-12
NTNU Untitled
 
31 Østern, Tone Pernille.
Performance Parkour - å få være Spiderman et lite øyeblikk. På Spissen 2018 s. 33-35
NTNU Untitled
 
32 Østern, Tone Pernille.
Post-kvalitativ forskning - når blir min kunstneriske utforskning til kunstnerisk forskning?. Forskningsdager ved Universitetet i Agder, fakultet for kunstfag; 2018-09-07 - 2018-09-07
NTNU Untitled
 
33 Østern, Tone Pernille.
200 milliarder og 1 - post-kvalitativ forskning og performativ læring i flerfaglige relasjoner. Teatervitenskapelig dugnad; 2018-11-22 - 2018-11-22
NTNU Untitled
 
34 Østern, Tone Pernille; Irgens, Eirik Johannes.
Interfering with the lived field of dance pedagogy from organizational and leadership studies perspectives – an explorative intervention with performing and teaching dance artists. Research in Dance Education 2018 ;Volum 19.(1) s. 57-73
NTNU Untitled
 
35 Østern, Tone Pernille; Turpeinen, Isto; Navndrup Black, Laura; Anna, Lindqvist.
Forskning för Dans i skolan i Norden. Dans i skolan - biennal 2018; 2018-05-09 - 2018-05-09
NTNU Untitled
 
36 Østern, Tone Pernille; Øyen, Elen.
Dance / Difference / Diffractions. NEXT MOVE International conference on the future of dance and music education; 2018-05-25 - 2018-05-25
NTNU Untitled
 
37 Østern, Tone Pernille; Øyen, Elen.
NEXT MOVE - wrap up of the conference from the perspective of inclusion. NEXT MOVE International conference on the future of dance and music education; 2018-05-26 - 2018-05-26
NTNU Untitled
 
2017
38 Bergsland, Andreas; Saue, Sigurd; Østern, Tone Pernille; Øyen, Elen.
Forskningskonserten Lyd-Rom-Bevegelse.
NTNU Untitled
 
39 Bergsland, Andreas; Østern, Tone Pernille.
Dansekonsert på Musikkteknologidagene, knyttet til prosjektet LYD-ROM-BEVEGELSE. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Musikkteknologidagene. Norges Musikkhøyskole; Oslo. 2017-10-10 - 2017-10-10
NTNU UiO Untitled
 
40 Knudsen, Kristian Nødtvedt.
#iLive - konturer af en performativ dramadidaktik i en digital samtid. Trondheim: NTNU 2017 (ISBN 978-82-326-2674-8) 188 s.
NTNU Untitled
 
41 Rønningen, Anders; Letnes, Mari Ann; Østern, Tone Pernille; Østern, Maria Anna-Lena Viola; Ellefsen, Live Weider.
Kunstfagenes diskursive spenningsforhold i utdanningssammenheng i Norge/Norden. Cutting Edge kulturskole 2017 «Community arts/Arts education»; 2017-10-17 - 2017-10-18
HINN USN NTNU Untitled
 
42 Østern, Tone Pernille.
Anmeldelse av Märtha Pastorek gripson (2016, PhD-avhandling). Positioner i dans. Om genus, handlingsutrymme och dansrörelser i grundskolans praktik. Konstnärliga fakulteten, Högskolan för scen och musik, Göteborgs universitet.. På Spissen 2017 s. 44-45
NTNU Untitled
 
43 Østern, Tone Pernille.
ArtsEqual - kunsten som game changer. På Spissen 2017 s. 36-38
NTNU Untitled
 
44 Østern, Tone Pernille.
Baby Body. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Prøveforestilling 09.02.2017. Den kulturelle barnehagesekken i Trondheim; Hammersborg barnehage, Trondheim. 2017-02-09 - 2017-02-09
NTNU Untitled
 
45 Østern, Tone Pernille.
Baby Body. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Baby Body på Ladesletta barnehage 08.03.2017 kl. 09.30. Den kulturelle barnehagesekken i Trondheim; Ladesletta barnehage. 2017-03-08 - 2017-03-08
NTNU Untitled
 
46 Østern, Tone Pernille.
Baby Body. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Baby Body på Utøy barnehage 16.03.2017 kl. 9. Dans i Nord-Trøndelag; Utøy barnehage, Inderøy. 2017-03-16 - 2017-03-16
NTNU Untitled
 
47 Østern, Tone Pernille.
Baby Body. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Baby Body, Leangen kulturbarnehage kl. 11.15. Den kulturelle barnehagesekken i Trondheim kommune; Trondheim. 2017-10-31 - 2017-10-31
NTNU Untitled
 
48 Østern, Tone Pernille.
Baby Body. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Baby Body på Teaterhuset Avant Garden, åpen forestilling 04.03.17 kl. 12. Teaterhuset Avant Garden; Teaterhuset Avant Garden, Trondheim. 2017-03-04 - 2017-03-04
NTNU Untitled
 
49 Østern, Tone Pernille.
Baby Body. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Baby Body på Nardosletta barnehage - Askeladden - 10.03.2017 kl. 12. Den kulturelle barnehagesekken i Trondheim; Nardosletta barnehage - Askeladden. 2017-03-10 - 2017-03-10
NTNU Untitled
 
50 Østern, Tone Pernille.
Baby Body. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Baby Body på Tirilltoppen barnehage 07.03.2017 kl. 09.30. Den kulturelle barnehagesekken i Trondheim; Tirilltoppen barnehage. 2017-03-07 - 2017-03-07
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste