2021
|
1. |
Østern, Tone Pernille. Stay performative, stay critical - potentials of artistic research. Seminar; 2021-02-10 - 2021-02-10 NTNU
Untitled
|
|
2. |
Østern, Tone Pernille; Reppen, Camilla; Lundmark, Katarina; Lion, Katarina; Sjöstedt Edelholm, Elisabet. KOLLEKTIV OMVÄRLDSANALYS AV DANSPEDAGOGISKA PRAKTIKER I SAMTIDA KONTEXTER - SOM UNDERLAG FÖR UTVECKLING AV UTBILDNING. Forskningsveckan vid Stockholms konstnärliga högskola; 2021-01-20 - 2021-01-20 NTNU
Untitled
|
2020
|
3. |
Jusslin, Sofia; Østern, Tone Pernille. Entanglements of Teachers, Artists, and Researchers in Pedagogical Environments: A New Materialist and Arts-Based Approach to an Educational Design Research Team. International Journal of Education and the Arts 2020 ;Volum 21.(26) NTNU
Untitled
|
|
4. |
Rouhiainen, Leena; Østern, Tone Pernille. Why choreography now?. På Spissen 2020 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Østern, Tone Pernille. BABY BODY - estetiska lärandeprocesser i förskolan. Seminarium för estetiska ämnen; 2020-01-29 - 2020-01-29 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Østern, Tone Pernille. Choreography as Poetic, Pedagogical, and Political Action in Contemporary Times. I: Art as an Agent for Social Change. Brill|Sense 2020 ISBN 978-90-04-44286-3. s. - NTNU
Untitled
|
|
7. |
Østern, Tone Pernille. Dybdelæring handler ikke om å reflektere grundigere over egne læringsprosesser, men om å trekke kroppen med i læringen.. Digital fagpedagogisk dag 29. oktober 2020: Den utforskende og mestrende elev!; 2020-10-29 - 2020-10-29 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Østern, Tone Pernille. Ett kritiskt genusperspektiv på dans i grundskolan. idrottsforum.org/artiklar 2020 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Østern, Tone Pernille. PUSH+ Different Bodies Lab Webinar / September 2020. Webinar; 2020-09-17 - 2020-09-17 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Østern, Tone Pernille. Statsbudsjettet - dødsstøtet mot kunstfagene i skole og lærerutdanning?. www.universitetsavisa.no 2020 NTNU
Untitled
|
|
11. |
Østern, Tone Pernille. Å forske med kunsten / Performativ forskning. Webinar; 2020-05-28 - 2020-05-28 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Østern, Tone Pernille; Nesami, Maryam Bagheri. Inclusion as folded choreo-writing. ARTFUL INQUIRY RESEARCH GROUP 3rd International Symposium; 2020-10-16 - 2020-10-16 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Østern, Tone Pernille; Sundberg, Rikke Axelsen. Kurs om fagfornyelsen i dans VG1 for SANS - Senter for dansepraksis. Kurs om fagfornyelsen i dans VG1; 2020-10-23 - 2020-10-23 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Østern, Tone Pernille; Øyen, Elen; Channells, Philip. Brakkesnakk: Life-changing journeys through inclusive dance. Zoom seminar; 2020-04-24 - 2020-05-24 NTNU
Untitled
|
2019
|
15. |
Aasen, Arne Johannes; Østerlie, Ove; Haslund, Irene; Østern, Tone Pernille. Frokostmøte, debatt: Hva vi snakker om når vi snakker om dybdelæring.. Frokostmøte; 2019-10-14 - 2019-10-14 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Anttila, Eeva; Østern, Tone Pernille. Kroppslig læring og dans: en teoretisk-filosofisk bakgrunn. På Spissen 2019 ;Volum 5.(3) s. 45-72 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Dahl, Thomas; Østern, Tone Pernille. Dybde//læring med overflate og dybde. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6. s. 39-54 NTNU
Untitled
|
|
18. |
Dahl, Thomas; Østern, Tone Pernille. Læring uten kropp - fagfornyelsens kognitivistiske slagside. Bedre Skole 2019 (3) NTNU
Untitled
|
|
19. |
Gjølme, Egil Galaaen; Sundan, Jon; Østern, Tone Pernille; Hovde, Sunniva Skjøstad. Water competence and new Norwegians. I: The Nordic Model and Physical Culture. Routledge 2019 ISBN 9780429320187. s. - NTNU
Untitled
|
|
20. |
Gjølme, Egil Galaaen; Østern, Tone Pernille. Medarbeidersamtalen ble tatt i Nidelva. Universitetsavisa [Avis] 2019-01-19 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Østern, Tone Pernille. Choreography as poetic, pedagogical and political action in contemporary times. Guest teaching; 2019-12-11 - 2019-12-11 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Østern, Tone Pernille. Choreography as Poetic, Pedagogical and Political Action in Contemporary Times. Ocean Moon Dance Festival; 2019-11-22 - 2019-11-25 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Østern, Tone Pernille. Extended Choreography as Somatically Tuned Leadership. Emerging Pathways within Somatic Movement and Dance Education; 2019-06-21 - 2019-06-21 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Østern, Tone Pernille. Hatefulle ytringer, rasisme og kvinnehat på kunstfeltet. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Samtale Hatefulle ytringer, rasisme og kvinnehat på kunstfeltet. Multiplié dansefestival; Cinemateket, Trondheim. 2019-04-03 - 2019-04-03 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Østern, Tone Pernille. Kunstfag og koreografi distribuert som meningsskapende muligheter i en flerfaglig praksis. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6. s. 135-161 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Østern, Tone Pernille. Kunstnersamtale Fieldworks (NO/JP/BE). [Kunstnerisk og museal presentasjon] Kunstnersamtale Fieldworks om filmen Yet still, we rise. Multiplié dansefestival; Cinemateket, Trondheim. 2019-04-03 - 2019-04-03 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Østern, Tone Pernille. Paneldebatt: Karriärplanering inom forskarutbildningen. Paneldebatt; 2019-12-12 - 2019-12-12 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Østern, Tone Pernille. Performativa perspektiv på forskning. Seminarier i språk- och kulturämnenas didaktik; 2019-12-12 - 2019-12-12 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Østern, Tone Pernille. Perspectives on Bodily Learning. Seminar: Water Competence; 2019-07-13 - 2019-07-13 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Østern, Tone Pernille. Teacher-Thinking as Embodied Matter Producing and Produced by Pedagogical Spaces: A Research Journey with Two Contemporary Dance Artist-Teachers. I: Ma: Materiality in Teaching and Learning. Peter Lang Publishing Group 2019 ISBN 978-1-4331-3450-0. s. 233-244 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Østern, Tone Pernille. 200 billion and 1 – arts, science and philosophy combined in secondary school. Guest teaching; 2019-12-10 - 2019-12-10 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Østern, Tone Pernille; Dahl, Thomas. Performativ forskning – sentrale teoretiske og analytiske begreper i boka. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6. s. 29-38 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Østern, Tone Pernille; Dahl, Thomas; Strømme, Alex; Petersen, Jesper Aagaard; Østern, Maria Anna-Lena Viola; Selander, Staffan. Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 978-82-15-02972-6) 201 s. NTNU
Untitled
|
|
34. |
Østern, Tone Pernille; Engelsrud, Gunn Helene. Leder/Editorial - Kroppslig læring. På Spissen 2019 NIH NTNU
Untitled
|
|
35. |
Østern, Tone Pernille; Jääskeläinen, Tuula. Kunst, kunstpedagogikk og menneskerettigheter som motstand mot hatefulle ytringer og rasisme på kunstfeltet. På Spissen 2019 s. 48-50 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Østern, Tone Pernille; Jusslin, Sofia; Anttila, Eeva. Dance in general teacher education in the Nordic countries. Ocean Moon Dance Festival; 2019-11-22 - 2019-11-25 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Østern, Tone Pernille; Jusslin, Sofia; Kaarla, Lotta. Combining dance with creative writing and literary reading: Entanglements of teachers, artists and researchers in an educational design research team. Ocean Moon Dance Festival; 2019-11-22 - 2019-11-25 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Østern, Tone Pernille; Rønningen, Anders. Community Arts/Arts Education – et temanummer om ulike tilnærminger til kunst og utdanning i et bredt og komplekst utdanningsfelt. Journal for Research in Arts and Sports Education 2019 USN NTNU
Untitled
|
|
39. |
Østern, Tone Pernille; Selander, Staffan; Østern, Maria Anna-Lena Viola. Dybde//undervisning - sanselige designteoretiske og dramaturgiske perspektiver. I: Dybde//læring - en flerfaglig, relasjonell og skapende tilnærming. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02972-6. s. 57-76 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Østern, Tone Pernille; Øyen, Elen. Praktisk og skapende arbeid med dans. Muligheter; 2019-04-08 - 2019-04-09 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Østern, Tone Pernille; Øyen, Elen; Channells, Philip. Life-Changing Life Journeys through Artistic and Educational Inclusive Contemporary Dance Contexts. I: Dance and the Quality of Life. Springer 2019 ISBN 978-3-319-95698-5. s. 441-458 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Østern, Tone Pernille; Øyen, Elen; Mollan Kristoffersen, Audun. Dansekunst med ulikkroppede mennesker. Muligheter; 2019-04-08 - 2019-04-09 NTNU
Untitled
|
2018
|
43. |
Bergsland, Andreas; Saue, Sigurd; Østern, Tone Pernille. VIBRA - video interaksjon bevegelse rom audio - visning. [Kunstnerisk og museal presentasjon] VIBRA visning. VIBRA v/ Andreas Bergsland; Verkstedhallen, Trondheim. 2018-05-15 - 2018-05-15 NTNU UiO
Untitled
|
|
44. |
Bergsland, Andreas; Østern, Tone Pernille; Saue, Sigurd. VIBRA - Video Lyd Bevegelse Rom Audio. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Workshop og visning. VIBRA v/ Andreas Bergsland; DansiT Senter for dansekunst i Trondheim og Midt-Norge. 2018-03-16 - 2018-03-16 NTNU UiO
Untitled
|
|
45. |
Bond, Karen; Østern, Tone Pernille. Book launch: Dance and the Quality of life. Panpapanpalya 2018 2nd joint dance congress of daCi (Dance and the Child International) and WDA (World Dance Alliance) Global Education and Training Network; 2018-07-08 - 2018-07-13 NTNU
Untitled
|
|
46. |
Burridge, Stephanie; Svendler-Nielsen, Charlotte; Østern, Tone Pernille. Book launch: Dance, Access and Inclusion Perspectives on Dance, Young People and Change. Panpapanpalya 2018 2nd joint dance congress of daCi (Dance and the Child International) and WDA (World Dance Alliance) Global Education and Training Network; 2018-07-08 - 2018-07-13 NTNU
Untitled
|
|
47. |
Hovde, Sunniva Skjøstad; Østern, Tone Pernille. Becoming a local-global Malawian in the in-between traditional dance and a modern Malawian identity. PAD - Participatory Development through Art; 2018-08-15 - 2018-08-17 NTNU
Untitled
|
|
48. |
Hovde, Sunniva Skjøstad; Østern, Tone Pernille. Just dance research -uMunthu participatory, performative inquiry in Malawian-Norwegian entanglements. Participatory Development through Art; 2018-08-15 - 2018-08-17 NTNU
Untitled
|
|
49. |
Hovik, Lise; Østern, Tone Pernille. Baby Becomings. NTNU
Untitled
|
|
50. |
Jensenius, Alexander Refsum; Duch, Michael Francis; Langdalen, Jørgen; Åse, Tone; Larsen, Edvine; Østern, Tone Pernille. Kunsten å forske. Paneldebatt; 2018-04-25 - 2018-04-25 NTNU UiO
Untitled
|