2022
|
1. |
Hoemsnes, Helene; Hauge, Kari Johanne Westad. Et pedagogisk opplegg gir studenter bedre forståelse av sykepleierrollen. Sykepleien 2022 ;Volum 110. s. - HIM
Untitled
|
2020
|
2. |
Grønvik, Cecilie K Utheim; Hauge, Kari Johanne Westad. A Q‐methodology study of the type of support mentors need when assessing underperforming nursing students. Journal of Advanced Nursing 2020 ;Volum 76.(9) s. 2369-2379 HIM
Untitled
|
2019
|
3. |
Bachmann, Liv; Grønvik, Cecilie K Utheim; Hauge, Kari Johanne Westad; Julnes, Signe Gunn. Failing to Fail nursing students among mentors : a confirmatory factor analysis of the Failing to Fail scale. Nursing Open 2019 ;Volum 6.(3) s. 966-973 HIM
Untitled
|
|
4. |
Hauge, Kari Johanne Westad; Bakken, Hege; Brask, Ole David; Gutteberg, Anne; Malones, Bente Dale; Ulvund, Ingeborg. Are Norwegian mentors failing to fail nursing students?. Nurse Education in Practice 2019 ;Volum 36. s. 64-70 HIM
Untitled
|
|
5. |
Hauge, Kari Johanne Westad; Brask, Ole David; Bachmann, Liv; Bakken, Hege; Bergum, Inger Elisabeth; Grønvik, Cecilie K Utheim; Gutteberg, Anne; Heggdal, Wenche Mongstad; Julnes, Signe Gunn; Malones, Bente Dale; Ulvund, Ingeborg. Lar praksisveiledere sykepleierstudenter bestå praksisstudier uten oppnådd læringsutbytte?. Klinisk Sygepleje 2019 ;Volum 33.(1) s. 23-39 HIM
Untitled
|
2018
|
6. |
Hauge, Kari Johanne Westad. Vurdering i kliniske studier. Fagdag ved Kirurgisk avdeling B, Molde sykehus; 2018-06-20 HIM
Untitled
|
|
7. |
Hauge, Kari Johanne Westad. Vurdering i kliniske studier. Fagdag ved Kirurgisk avdeling B, Molde sykehus; 2018-06-13 HIM
Untitled
|
2017
|
8. |
Brask, Ole David; Ulvund, Ingeborg; Hauge, Kari Johanne Westad; Grønvik, Cecilie K Utheim; Heggdal, Wenche Mongstad; Inderhaug, Hans; Bachmann, Liv; Julnes, Signe Gunn; Gutteberg, Anne; Malones, Bente Dale; Bakken, Hege; Bergum, Inger Elisabeth. Praksisveiledere i sykepleiepraksis: Slippes studenter igjennom,som burde ha strøket?. Fjordkonferansen 2017; 2017-06-20 - 2017-06-21 HIM NTNU
Untitled
|
|
9. |
Hauge, Kari Johanne Westad. En gruppereise fra utviklingsarbeid til forskning. Fag- og forskningsmøte ved Lovisenberg diakonale høgskole; 2017-02-03 HIM
Untitled
|
|
10. |
Hauge, Kari Johanne Westad; Brask, Ole David; Grønvik, Cecilie K Utheim; Julnes, Signe Gunn; Bachmann, Liv; Bakken, Hege; Bergum, Inger Elisabeth; Heggdal, Wenche Mongstad; Gutteberg, Anne; Inderhaug, Hans; Malones, Bente Dale; Ulvund, Ingeborg. Unngår praksisveiledere å stryke sykepleierstudenter i praksisstudier?. Fagkonferanse : kvalitet i sykepleierutdanningen; 2017-05-10 - 2017-05-11 HIM
Untitled
|
2016
|
11. |
Brask, Ole David; Hauge, Kari Johanne Westad. Gjennom ild og vann med sykepleier- og vernepleierstudenter. Romsdals Budstikke. 2016 s. 47- HIM
Untitled
|
|
12. |
Hauge, Kari Johanne Westad. Hvorfor gi veiledere bestått i praksisstudier til tross for at læringsutbyttene ikke er oppnådd?. Sykepleierkongressen 2016; 2016-09-27 - 2016-09-28 HIM
Untitled
|
|
13. |
Hauge, Kari Johanne Westad. Stryke i praksis - er det mulig?. Forskning for praksis – praksis for forskning; 2016-05-30 - 2016-05-31 HIM
Untitled
|
|
14. |
Hauge, Kari Johanne Westad; Brask, Ole David; Bachmann, Liv; Bergum, Inger Elisabeth; Heggdal, Wenche Mongstad; Inderhaug, Hans; Grønvik, Cecilie K Utheim; Julnes, Signe Gunn. Kvalitet i praksisstudier i sykepleier- og vernepleierutdanning. Nordisk tidsskrift for helseforskning 2016 ;Volum 12.(1) s. 19-33 HIM
Untitled
|
|
15. |
Hauge, Kari Johanne Westad; Karlsholm, Guro. Kvalitet og kompetanse i praksisveiledning, sett fra veilederens ståsted. Fagdag for praksisveiledere og ansatte ved avdeling for helse- og sosialfag, Høgskolen i Molde; 2016-05-26 HIM STO
Untitled
|
|
16. |
Hauge, Kari Johanne Westad; Karlsholm, Guro. Regionalt prosjekt : kvalitet og kompetanse i praksisveiledning, sett fra veilederens ståsted. Regional utdanningskonferanse; 2016-03-09 - 2016-03-10 HIM STO
Untitled
|
|
17. |
Hauge, Kari Johanne Westad; Karlsholm, Guro. Regionalt prosjekt : kvalitet og kompetanse i praksisveiledning, sett fra veilederens ståsted. Regional utdanningskonferanse; 2016-03-09 - 2016-03-10 HIM STO
Untitled
|
2015
|
18. |
Brask, Ole David; Heggdal, Wenche Mongstad; Inderhaug, Hans; Hauge, Kari Johanne Westad; Bachmann, Liv; Bergum, Inger Elisabeth; Grønvik, Cecilie K Utheim; Julnes, Signe Gunn. Kvalitet i praksisstudier ved sykepleier- og vernepleierutdanning. Fjordkonferansen 2015, Loen 18. og 19. juni; 2015-06-18 - 2015-06-19 HIM NTNU
Untitled
|
|
19. |
Hauge, Kari Johanne Westad. «Failing to fail» : hvorfor slippes inkompetente studenter gjennom i praksis?. Fagdag for sykepleiere ved St. Olav Hospital; 2015-09-14 HIM
Untitled
|
|
20. |
Hauge, Kari Johanne Westad. Hvorfor gir veiledere bestått i praksisstudier til tross for at læringsutbyttene ikke er nådd?. Pasientsikkerhet – en utfordring for utdanningen?; 2015-05-07 - 2015-05-08 HIM
Untitled
|
|
21. |
Hauge, Kari Johanne Westad. Refleksjon rundt veiledning. Fagdag ved Kirurgisk avdeling B, Molde sykehus; 2015-01-06 HIM
Untitled
|
|
22. |
Hauge, Kari Johanne Westad. Stryke i praksis - er det mulig? : sykepleiestudenters opplevelse av å få ikke-bestått i praksisstudier. Nordisk tidsskrift for helseforskning 2015 ;Volum 11.(1) s. 137-149 HIM
Untitled
|
|
23. |
Hauge, Kari Johanne Westad. Stryke i praksis, er det mulig?. Fagdag for sykepleiere ved St. Olav Hospital; 2015-09-14 HIM
Untitled
|
|
24. |
Hauge, Kari Johanne Westad. Veilederes beveggrunner for å unnlate å gi ikke-bestått i praksisstudier til tross for at læringsutbyttene ikke er nådd. Nordic journal of nursing research 2015 ;Volum 35.(1) s. 20-28 HIM
Untitled
|
|
25. |
Hauge, Kari Johanne Westad; Maasø, Anne-Grete; Barstad, Johan; Elde, Hanne Svejsrup; Karlsholm, Guro; Stamnes, Astrid; Skjong, Gerd; Skår, Janne-Rita; Thingnes, Elin Rødahl. Kvalitet og kompetanse i praksisveiledning av studenter i helse- og sosialfag i spesialisthelsetjenesten. Molde: Møreforskning Molde AS 2015 (ISBN 978-82-7830-239-2) 116 s. Rapport (Møreforsking Molde)(1514) NORD HIM HLB HMR HNT HVO NTNU STO
Untitled
|
2014
|
26. |
Hauge, Kari Johanne Westad. Aktuelle problemstillinger knyttet til det å gi ikke-bestått og hvorfor studenter som ikke når læringsutbyttene slippes gjennom i praksis. Fagdag for ansatte ved sykepleierutdanningen HiST; 2014-01-16 HIM
Untitled
|
|
27. |
Westad, Kari. Få studenter stryker i praksis. Tidsskriftet sykepleien 2014 ;Volum 102.(9) s. 46-49 HIM
Untitled
|
2013
|
28. |
Hauge, Kari Johanne Westad. Bruk av progresjonsstigen og ukeplaner. Samarbeidsmøte med praksisfeltet, Høgskolesenteret i Kristiansund; 2013-11-28 HIM
Untitled
|
|
29. |
Hauge, Kari Johanne Westad. Bruk av progresjonsstigen og ukeplaner. Samarbeidsmøte med praksisfeltet, Høgskolen i Molde; 2013-11-20 HIM
Untitled
|
|
30. |
Hauge, Kari Johanne Westad. "Failing to fail" : hvorfor slippes inkompetente studenter gjennom i praksis?. Fagdag for praksisveiledere og ansatte ved avdeling for helse- og sosialfag, Høgskolen i Molde; 2013-05-28 HIM
Untitled
|
2006
|
31. |
Hauge, Kari Westad. Faktorer som påvirker studerendes opplevelse af læring i praksis. Temadag for kliniske veiledere ved CVU; 2006-04-25 - 2006-04-25 HIM
Untitled
|
|
32. |
Hauge, Kari Westad. Fremlæggelse og drøftelse af resultater/grunde til studerendes forlænelse og afbrytelse af sygeplejerskeuddannelsen. Intern temadag for vitenskapelige ansatte ved CVU; 2006-04-26 - 2006-04-26 HIM
Untitled
|
|
33. |
Hauge, Kari Westad; Jørgensen, Else. For tung teori. Tidsskriftet sykepleien 2006 ;Volum 94.(7) s. 46-47 HIM
Untitled
|
|
34. |
Hauge, Kari Westad; Jørgensen, Else. Studiet som glapp - kunne det vært unngått?. Norsk tidsskrift for sykepleieforskning 2006 ;Volum 8.(1) s. 31-43 HIM
Untitled
|
|
35. |
Hauge, Kari Westad; Jørgensen, Else. Studiet som glapp - kunne det vært unngått?. Molde: Møreforsking Molde AS 2006 (ISBN 8278300798) 85 s. Rapport (Møreforsking Molde)(0508) HIM
Untitled
|
2005
|
36. |
Hauge, Kari Westad. Sykepleierens pedagogiske funksjon. utenTitteltekst; 2005-12-08 - 2005-12-08 HIM
Untitled
|
|
37. |
Hauge, Kari Westad; Jørgensen, Else. Studiet som glapp - kunne det ha vært unngått?. Molde: Møreforsking Molde AS 2005 (ISBN 8278300798) 85 s. Rapport (Møreforsking Molde)(0508) HIM
Untitled
|
2003
|
38. |
Hauge, Kari Westad. Hypofysen min og meg. I: Livsboka : En bok om Addison, Adrenogenitalt syndrom, Akromegali, Cushing og hypofysesvikt / av Kristian Løvås [et al.]. Drammen: Morbus Addison Forening (MAF) 2003 s. 131-132 HIM
Untitled
|
2002
|
39. |
Hauge, Kari Westad. En dør inn til sykepleien : å studere sykepleie. Fagbokforlaget 2002 (ISBN 8276746527) 192 s. HIM
Untitled
|
2001
|
40. |
Hauge, Kari Westad. Den studerende og fortællingen. Sygeplejersken: tidsskrift for sygeplejersker 2001 (11) s. 27-35 HIM
Untitled
|
|
41. |
Hauge, Kari Westad. The student as a narrator. Sygeplejersken: tidsskrift for sygeplejersker 2001 (11) s. 36-43 HIM
Untitled
|
1999
|
42. |
Hauge, Kari Johanne Westad. Fortellingen som pedagogisk metode. Fagdag for ansatte ved sykepleierutdanningen, Høgskolen i Bergen.; 1999-01-18 HIM
Untitled
|
|
43. |
Hauge, Kari Johanne Westad. Hvordan kan du tilrettelegge for optimal mesterlæring for studenter i praksis. NSF-konferansen; 1999-08-10 HIM
Untitled
|
|
44. |
Hauge, Kari Westad. Fortellingen gjør pasienten synlig. Tidsskriftet sykepleien 1999 (2) s. 56-58 HIM
Untitled
|
|
45. |
Hauge, Kari Westad. God praksislæring avhenger av en god kontaktsykepleier. Tidsskriftet sykepleien 1999 (5) s. 53-56 HIM
Untitled
|
|
46. |
Hauge, Kari Westad. Se og bli sett : to perceive and to be perceived. Vård i Norden 1999 ;Volum 19.(2) s. 37-41 HIM
Untitled
|
1998
|
47. |
Hauge, Kari Johanne Westad. Det handler om å lære i praksis. I: Populærvitenskapelige artikler : Forskningsdagene 98. Molde: Høgskolen i Molde 1998 ISBN 82-90347-84-7. s. 41-44 HIM
Untitled
|
|
48. |
Lykkeslet, Else; Hauge, Kari Johanne Westad. Det handler om å lære i praksis. I: Populærvitenskapelige artikler : Forskningsdagene 98. Molde: Høgskolen i Molde 1998 ISBN 82-90347-84-7. s. 41-44 HIM
Untitled
|