Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-48 av 48

2022
1 Hoemsnes, Helene; Hauge, Kari Johanne Westad.
Et pedagogisk opplegg gir studenter bedre forståelse av sykepleierrollen. Sykepleien 2022 ;Volum 110. s. -
HIM Untitled
 
2020
2 Grønvik, Cecilie K Utheim; Hauge, Kari Johanne Westad.
A Q‐methodology study of the type of support mentors need when assessing underperforming nursing students. Journal of Advanced Nursing 2020 ;Volum 76.(9) s. 2369-2379
HIM Untitled
 
2019
3 Bachmann, Liv; Grønvik, Cecilie K Utheim; Hauge, Kari Johanne Westad; Julnes, Signe Gunn.
Failing to Fail nursing students among mentors : a confirmatory factor analysis of the Failing to Fail scale. Nursing Open 2019 ;Volum 6.(3) s. 966-973
HIM Untitled
 
4 Hauge, Kari Johanne Westad; Bakken, Hege; Brask, Ole David; Gutteberg, Anne; Malones, Bente Dale; Ulvund, Ingeborg.
Are Norwegian mentors failing to fail nursing students?. Nurse Education in Practice 2019 ;Volum 36. s. 64-70
HIM Untitled
 
5 Hauge, Kari Johanne Westad; Brask, Ole David; Bachmann, Liv; Bakken, Hege; Bergum, Inger Elisabeth; Grønvik, Cecilie K Utheim; Gutteberg, Anne; Heggdal, Wenche Mongstad; Julnes, Signe Gunn; Malones, Bente Dale; Ulvund, Ingeborg.
Lar praksisveiledere sykepleierstudenter bestå praksisstudier uten oppnådd læringsutbytte?. Klinisk Sygepleje 2019 ;Volum 33.(1) s. 23-39
HIM Untitled
 
2018
6 Hauge, Kari Johanne Westad.
Vurdering i kliniske studier. Fagdag ved Kirurgisk avdeling B, Molde sykehus; 2018-06-20
HIM Untitled
 
7 Hauge, Kari Johanne Westad.
Vurdering i kliniske studier. Fagdag ved Kirurgisk avdeling B, Molde sykehus; 2018-06-13
HIM Untitled
 
2017
8 Brask, Ole David; Ulvund, Ingeborg; Hauge, Kari Johanne Westad; Grønvik, Cecilie K Utheim; Heggdal, Wenche Mongstad; Inderhaug, Hans; Bachmann, Liv; Julnes, Signe Gunn; Gutteberg, Anne; Malones, Bente Dale; Bakken, Hege; Bergum, Inger Elisabeth.
Praksisveiledere i sykepleiepraksis: Slippes studenter igjennom,som burde ha strøket?. Fjordkonferansen 2017; 2017-06-20 - 2017-06-21
HIM NTNU Untitled
 
9 Hauge, Kari Johanne Westad.
En gruppereise fra utviklingsarbeid til forskning. Fag- og forskningsmøte ved Lovisenberg diakonale høgskole; 2017-02-03
HIM Untitled
 
10 Hauge, Kari Johanne Westad; Brask, Ole David; Grønvik, Cecilie K Utheim; Julnes, Signe Gunn; Bachmann, Liv; Bakken, Hege; Bergum, Inger Elisabeth; Heggdal, Wenche Mongstad; Gutteberg, Anne; Inderhaug, Hans; Malones, Bente Dale; Ulvund, Ingeborg.
Unngår praksisveiledere å stryke sykepleierstudenter i praksisstudier?. Fagkonferanse : kvalitet i sykepleierutdanningen; 2017-05-10 - 2017-05-11
HIM Untitled
 
2016
11 Brask, Ole David; Hauge, Kari Johanne Westad.
Gjennom ild og vann med sykepleier- og vernepleierstudenter. Romsdals Budstikke. 2016 s. 47-
HIM Untitled
 
12 Hauge, Kari Johanne Westad.
Hvorfor gi veiledere bestått i praksisstudier til tross for at læringsutbyttene ikke er oppnådd?. Sykepleierkongressen 2016; 2016-09-27 - 2016-09-28
HIM Untitled
 
13 Hauge, Kari Johanne Westad.
Stryke i praksis - er det mulig?. Forskning for praksis – praksis for forskning; 2016-05-30 - 2016-05-31
HIM Untitled
 
14 Hauge, Kari Johanne Westad; Brask, Ole David; Bachmann, Liv; Bergum, Inger Elisabeth; Heggdal, Wenche Mongstad; Inderhaug, Hans; Grønvik, Cecilie K Utheim; Julnes, Signe Gunn.
Kvalitet i praksisstudier i sykepleier- og vernepleierutdanning. Nordisk tidsskrift for helseforskning 2016 ;Volum 12.(1) s. 19-33
HIM Untitled
 
15 Hauge, Kari Johanne Westad; Karlsholm, Guro.
Kvalitet og kompetanse i praksisveiledning, sett fra veilederens ståsted. Fagdag for praksisveiledere og ansatte ved avdeling for helse- og sosialfag, Høgskolen i Molde; 2016-05-26
HIM STO Untitled
 
16 Hauge, Kari Johanne Westad; Karlsholm, Guro.
Regionalt prosjekt : kvalitet og kompetanse i praksisveiledning, sett fra veilederens ståsted. Regional utdanningskonferanse; 2016-03-09 - 2016-03-10
HIM STO Untitled
 
17 Hauge, Kari Johanne Westad; Karlsholm, Guro.
Regionalt prosjekt : kvalitet og kompetanse i praksisveiledning, sett fra veilederens ståsted. Regional utdanningskonferanse; 2016-03-09 - 2016-03-10
HIM STO Untitled
 
2015
18 Brask, Ole David; Heggdal, Wenche Mongstad; Inderhaug, Hans; Hauge, Kari Johanne Westad; Bachmann, Liv; Bergum, Inger Elisabeth; Grønvik, Cecilie K Utheim; Julnes, Signe Gunn.
Kvalitet i praksisstudier ved sykepleier- og vernepleierutdanning. Fjordkonferansen 2015, Loen 18. og 19. juni; 2015-06-18 - 2015-06-19
HIM NTNU Untitled
 
19 Hauge, Kari Johanne Westad.
«Failing to fail» : hvorfor slippes inkompetente studenter gjennom i praksis?. Fagdag for sykepleiere ved St. Olav Hospital; 2015-09-14
HIM Untitled
 
20 Hauge, Kari Johanne Westad.
Hvorfor gir veiledere bestått i praksisstudier til tross for at læringsutbyttene ikke er nådd?. Pasientsikkerhet – en utfordring for utdanningen?; 2015-05-07 - 2015-05-08
HIM Untitled
 
21 Hauge, Kari Johanne Westad.
Refleksjon rundt veiledning. Fagdag ved Kirurgisk avdeling B, Molde sykehus; 2015-01-06
HIM Untitled
 
22 Hauge, Kari Johanne Westad.
Stryke i praksis - er det mulig? : sykepleiestudenters opplevelse av å få ikke-bestått i praksisstudier. Nordisk tidsskrift for helseforskning 2015 ;Volum 11.(1) s. 137-149
HIM Untitled
 
23 Hauge, Kari Johanne Westad.
Stryke i praksis, er det mulig?. Fagdag for sykepleiere ved St. Olav Hospital; 2015-09-14
HIM Untitled
 
24 Hauge, Kari Johanne Westad.
Veilederes beveggrunner for å unnlate å gi ikke-bestått i praksisstudier til tross for at læringsutbyttene ikke er nådd. Nordic journal of nursing research 2015 ;Volum 35.(1) s. 20-28
HIM Untitled
 
25 Hauge, Kari Johanne Westad; Maasø, Anne-Grete; Barstad, Johan; Elde, Hanne Svejsrup; Karlsholm, Guro; Stamnes, Astrid; Skjong, Gerd; Skår, Janne-Rita; Thingnes, Elin Rødahl.
Kvalitet og kompetanse i praksisveiledning av studenter i helse- og sosialfag i spesialisthelsetjenesten. Molde: Møreforskning Molde AS 2015 (ISBN 978-82-7830-239-2) 116 s. Rapport (Møreforsking Molde)(1514)
NORD HIM HLB HMR HNT HVO NTNU STO Untitled
 
2014
26 Hauge, Kari Johanne Westad.
Aktuelle problemstillinger knyttet til det å gi ikke-bestått og hvorfor studenter som ikke når læringsutbyttene slippes gjennom i praksis. Fagdag for ansatte ved sykepleierutdanningen HiST; 2014-01-16
HIM Untitled
 
27 Westad, Kari.
Få studenter stryker i praksis. Tidsskriftet sykepleien 2014 ;Volum 102.(9) s. 46-49
HIM Untitled
 
2013
28 Hauge, Kari Johanne Westad.
Bruk av progresjonsstigen og ukeplaner. Samarbeidsmøte med praksisfeltet, Høgskolesenteret i Kristiansund; 2013-11-28
HIM Untitled
 
29 Hauge, Kari Johanne Westad.
Bruk av progresjonsstigen og ukeplaner. Samarbeidsmøte med praksisfeltet, Høgskolen i Molde; 2013-11-20
HIM Untitled
 
30 Hauge, Kari Johanne Westad.
"Failing to fail" : hvorfor slippes inkompetente studenter gjennom i praksis?. Fagdag for praksisveiledere og ansatte ved avdeling for helse- og sosialfag, Høgskolen i Molde; 2013-05-28
HIM Untitled
 
2006
31 Hauge, Kari Westad.
Faktorer som påvirker studerendes opplevelse af læring i praksis. Temadag for kliniske veiledere ved CVU; 2006-04-25 - 2006-04-25
HIM Untitled
 
32 Hauge, Kari Westad.
Fremlæggelse og drøftelse af resultater/grunde til studerendes forlænelse og afbrytelse af sygeplejerskeuddannelsen. Intern temadag for vitenskapelige ansatte ved CVU; 2006-04-26 - 2006-04-26
HIM Untitled
 
33 Hauge, Kari Westad; Jørgensen, Else.
For tung teori. Tidsskriftet sykepleien 2006 ;Volum 94.(7) s. 46-47
HIM Untitled
 
34 Hauge, Kari Westad; Jørgensen, Else.
Studiet som glapp - kunne det vært unngått?. Norsk tidsskrift for sykepleieforskning 2006 ;Volum 8.(1) s. 31-43
HIM Untitled
 
35 Hauge, Kari Westad; Jørgensen, Else.
Studiet som glapp - kunne det vært unngått?. Molde: Møreforsking Molde AS 2006 (ISBN 8278300798) 85 s. Rapport (Møreforsking Molde)(0508)
HIM Untitled
 
2005
36 Hauge, Kari Westad.
Sykepleierens pedagogiske funksjon. utenTitteltekst; 2005-12-08 - 2005-12-08
HIM Untitled
 
37 Hauge, Kari Westad; Jørgensen, Else.
Studiet som glapp - kunne det ha vært unngått?. Molde: Møreforsking Molde AS 2005 (ISBN 8278300798) 85 s. Rapport (Møreforsking Molde)(0508)
HIM Untitled
 
2003
38 Hauge, Kari Westad.
Hypofysen min og meg. I: Livsboka : En bok om Addison, Adrenogenitalt syndrom, Akromegali, Cushing og hypofysesvikt / av Kristian Løvås [et al.]. Drammen: Morbus Addison Forening (MAF) 2003 s. 131-132
HIM Untitled
 
2002
39 Hauge, Kari Westad.
En dør inn til sykepleien : å studere sykepleie. Fagbokforlaget 2002 (ISBN 8276746527) 192 s.
HIM Untitled
 
2001
40 Hauge, Kari Westad.
Den studerende og fortællingen. Sygeplejersken: tidsskrift for sygeplejersker 2001 (11) s. 27-35
HIM Untitled
 
41 Hauge, Kari Westad.
The student as a narrator. Sygeplejersken: tidsskrift for sygeplejersker 2001 (11) s. 36-43
HIM Untitled
 
1999
42 Hauge, Kari Johanne Westad.
Fortellingen som pedagogisk metode. Fagdag for ansatte ved sykepleierutdanningen, Høgskolen i Bergen.; 1999-01-18
HIM Untitled
 
43 Hauge, Kari Johanne Westad.
Hvordan kan du tilrettelegge for optimal mesterlæring for studenter i praksis. NSF-konferansen; 1999-08-10
HIM Untitled
 
44 Hauge, Kari Westad.
Fortellingen gjør pasienten synlig. Tidsskriftet sykepleien 1999 (2) s. 56-58
HIM Untitled
 
45 Hauge, Kari Westad.
God praksislæring avhenger av en god kontaktsykepleier. Tidsskriftet sykepleien 1999 (5) s. 53-56
HIM Untitled
 
46 Hauge, Kari Westad.
Se og bli sett : to perceive and to be perceived. Vård i Norden 1999 ;Volum 19.(2) s. 37-41
HIM Untitled
 
1998
47 Hauge, Kari Johanne Westad.
Det handler om å lære i praksis. I: Populærvitenskapelige artikler : Forskningsdagene 98. Molde: Høgskolen i Molde 1998 ISBN 82-90347-84-7. s. 41-44
HIM Untitled
 
48 Lykkeslet, Else; Hauge, Kari Johanne Westad.
Det handler om å lære i praksis. I: Populærvitenskapelige artikler : Forskningsdagene 98. Molde: Høgskolen i Molde 1998 ISBN 82-90347-84-7. s. 41-44
HIM Untitled