Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-40 av 40

2020
1 Grønseth, Bjørn Ove.
Er du en av dem som har blitt litt overrasket over den lille ekstra summen du må betale etter et hotellopphold i utlandet? Dette er sannsyneligvis turistskatt, og nå lurer politikerne på om vi skal innføre avgiften i Norge. Vi spør om hva godt turistskatten kan føre med seg. NRK P2 - Studio 2 [Radio] 2020-01-29
USN Untitled
 
2 Stenheim, Tonny; Gausemel Henriksen, Andreas; Stensager, Carl Magnus; Grønseth, Bjørn Ove; Madsen, Dag Øivind.
Broadcasting revenues and sporting success in European football: Evidence from the Big Five leagues. Journal of Applied Business and Economics (JABE) 2020 ;Volum 22.(4) s. 74-88
BI USN Untitled
 
2019
3 Grønseth, Bjørn Ove.
Dette hotellet er kun for kvinnelige gjester. www.vg.no [Avis] 2019-09-16
USN Untitled
 
4 Grønseth, Bjørn Ove.
Kunsten å overbevise: hvordan arrangører kan bruke påvirkningsstrategier for å tiltrekke seg interessenter til sitt arrangement. I: Eventledelse : En forskningsbasert antologi. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03219-1. s. 115-127
USN Untitled
 
5 Grønseth, Bjørn Ove.
Pakkereisene er døde slik vi kjenner dem. www.dinside.no [Avis] 2019-09-23
USN Untitled
 
6 Koulaei, Afra; Grønseth, Bjørn Ove.
Disgust Sensitivity and Diversity Beliefs in Groups and Society. NEON 2019; 2019-11-27 - 2019-11-28
USN Untitled
 
2018
7 Frydenlund, Jonas; Madsen, Dag Øivind; Stenheim, Tonny; Grønseth, Bjørn Ove.
Bruk av ikke-finansiell prestasjonsmåling i norske produksjonsbedrifter. Beta 2018 ;Volum 32.(1) s. 100-126
BI USN Untitled
 
8 Madsen, Dag Øivind; Stenheim, Tonny; Hansen, Steffen Boas; Zagheri, Ali; Grønseth, Bjørn Ove.
Wage expenditures and sporting success: An analysis of Norwegian and Swedish football 2010-2013. Cogent Social Sciences 2018 ;Volum 4:1457423. s. 1-14
BI USN Untitled
 
2017
9 Grønseth, Bjørn Ove.
Does guest satisfaction seem better on a sunny day? Examining weather conditions impact on product evaluation and guest satisfaction during visits to open air museums.. 11th Annual Conference of the International Competence Network of Tourism Research and Education (ICNT); 2017-11-15 - 2017-11-17
USN Untitled
 
2016
10 Aasnæss, Steinar; Grønseth, Bjørn Ove; Gjerdalen, Kjetil.
Ringeriksregionen rigget for vekst : Regionale investeringer, Ringeriksbanen og ny E16. Kongsberg: Høgskolen i Sørøst-Norge 2016 (ISBN 978-82-7206-415-9) 117 s. Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge(5)
USN Untitled
 
11 Grønseth, Bjørn Ove.
Prinsipper for effektiv bruk av teknologi i markedsføring av reiselivsprodukter.. Hack4.no; 2016-10-28 - 2016-10-29
USN Untitled
 
2015
12 Grønseth, Bjørn Ove.
En reise i opplevelsesøkonomien. Kunnskap til lunsj; 2015-03-18
USN Untitled
 
2014
13 Grønseth, Bjørn Ove.
Klippfisk i fokus: Merkevarebygging – også et fortrinn for klippfisk? Erfaringer fra Ringeriksmat. Midt-Norsk Fiskerikonferanse 2014; 2014-06-03 - 2014-06-04
USN Untitled
 
14 Ness, Håvard; Aarstad, Jarle; Haugland, Sven A.; Grønseth, Bjørn Ove.
Destination Development: The Role of Interdestination Bridge Ties. Journal of Travel Research 2014 ;Volum 53.(2) s. 183-195
HVL USN NHH Untitled
 
2013
15 Hjemdahl, Kirsti Mathiesen; Grønseth, Bjørn Ove; Rønningen, Martin.
Hvordan kan vi lykkes med forskningsbasert reiselivsutvikling i Lillehammer regionen?. Snowball konferansen; 2013-01-31
HINN USN UIA Untitled
 
2012
16 Grønseth, Bjørn Ove.
A bits and pieces versus a collaborative destination marketing strategy: the importance of using social capital as a collaborative measure in destinations. 6th Annual International Competence Network for Tourism Research and Education Conference(ICNT); 2012-11-27 - 2012-12-02
USN Untitled
 
17 Velvin, Jan; Ness, Håvard; Grønseth, Bjørn Ove.
Hvilke utfordringer har distriktsreiselivet? : hvordan bruke forskning for å øke verdiskaping. Fjellturismekonferansen; 2012-09-23 - 2012-09-25
USN Untitled
 
2011
18 Grønseth, Bjørn Ove; Haugland, Sven Arne; Ness, Håvard; Aarstad, Jarle.
Collaborative strategies; Use and Effects of Interorganizational Mechanisms in Tourism. Johan Arndt konferansen; 2011-06-09 - 2011-06-10
HVL USN NHH Untitled
 
19 Haugland, Sven A.; Ness, Håvard; Grønseth, Bjørn Ove; Aarstad, Jarle.
Development of tourism destinations: An integrated multilevel perspective. Annals of Tourism Research 2011 ;Volum 38.(1) s. 268-290
HVL USN NHH Untitled
 
2010
20 Aarstad, Jarle; Ness, Håvard; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Grønseth, Bjørn Ove.
Does firm contribution to destination networks' small world structures act as a carrier for innovation and performance?. I: Creative destinations in a changing world. Akureyri: Icelandic Tourism Research Centre 2010 ISBN 9789979834786. s. 44-
HVL USN NHH Untitled
 
21 Ness, Håvard; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Aarstad, Jarle; Grønseth, Bjørn Ove.
Firm level effects of network linking: The case of tourism destinations. I: Johan Arndt konferansen 2010. Hønefoss: Høgskolen i Buskerud 2010 s. 108-
HVL USN NHH Untitled
 
2009
22 Grønseth, Bjørn Ove.
Effekter av sponsing. utenTitteltekst; 2009-04-21 - 2009-04-21
USN Untitled
 
23 Grønseth, Bjørn Ove.
Kompetanse og nettverk: Hva har vi oppnådd?. 5 år med innovasjon i nettverk til fjells. Arenaprosjektet Innovativ Fjellturisme; 2009-04-21 - 2009-04-21
USN Untitled
 
2008
24 Grønseth, Bjørn Ove.
Perspektiver på fremtidig reiseliv i regionen. I: Samspill siden 1833 : Ringerikes sparebank 175 år. Hønefoss: Ringerike Sparebank ; Kolltopp forlag 2008 s. 33-
USN Untitled
 
25 Grønseth, Bjørn Ove; Iversen, Thor; Sørebø, Øystein.
Value Creation in Tourism Coproducing Networks : the Use of ICT to Create Value for Tourism Firms. 17th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research; 2008-09-25 - 2008-09-28
USN Untitled
 
26 Ness, Håvard; Grønseth, Bjørn Ove.
Value Sharing Principles in Intra-destination Alliances : Effects of Governance and Action Patterns. 17th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research; 2008-09-25 - 2008-09-28
USN Untitled
 
27 Ness, Håvard; Haugland, Sven A.; Aarstad, Jarle; Grønseth, Bjørn Ove.
Developing Competitive Tourism Destinations: Performance Effects of Integration. 37th EMAC Conference; 2008-05-27 - 2008-05-30
HVL USN NHH Untitled
 
28 Ness, Håvard; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Aarstad, Jarle; Grønseth, Bjørn Ove.
Effects of integration in tourism destination networks. 18th Nordic Workshop on interorganizational research; 2008-08-21 - 2008-08-23
HVL USN NHH Untitled
 
2007
29 Grønseth, Bjørn Ove; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Ness, Håvard; Aarstad, Jarle.
Strategic development of tourism destinations. FIBE XXIV; 2007-04-01 - 2007-05-01
HVL USN NHH Untitled
 
30 Ness, Håvard; Aarstad, Jarle; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Grønseth, Bjørn Ove.
Tourism destination development and the role of interdestination bridging ties. 23rd EGOS Colloquium; 2007-07-05 - 2007-07-07
HVL USN Untitled
 
2006
31 Grønseth, Bjørn Ove.
Omdømme - Merkevarebygging. utenTitteltekst; 2006-09-13 - 2006-09-14
USN Untitled
 
32 Grønseth, Bjørn Ove.
Vi spør kunden Hvilke motiver lå til grunn for tyske, hollandske og danske bilturisters valg av Norge som reisemål sommeren 2006, og hvilke aktiviteter planla de? En videreføring av fjorårets undersøkelse. Lønnsom opplevelsesproduksjon i fjellturisme; 2006-11-13 - 2006-11-14
USN Untitled
 
33 Grønseth, Bjørn Ove; Haugland, Sven A.; Haugland, Sven A.; Ness, Håvard; Aarstad, Jarle.
Strategic development of tourism destinations. 15th Nordic Symposium in Tourism and Hospitality Research; 2006-10-19 - 2006-10-22
HVL USN Untitled
 
34 Grønseth, Bjørn Ove; Ness, Håvard.
Value sharing principles in alliances: Effects of governance and action patterns. 16th Nordic Workshop on Interorganizational Research; 2006-08-18 - 2006-08-20
USN Untitled
 
2001
35 Grønseth, Bjørn Ove.
Effects of Governance Mechanisms: A Transaction Cost Theory Perspective. Forum for Interorganisatorisk Forskning (FiF), Handelshøyskolen BI; 2001-10-01 - 2001-10-01
USN Untitled
 
2000
36 Grønseth, Bjørn Ove; Haugland, Sven A..
The Role of Transaction Specific Investments in Business Format Franchising. The 9th Nordic Workshop on Interorganizational Research; 2000
USN NHH Untitled
 
1999
37 Grønseth, Bjørn O.; Gulbrandsen, Boge; Haugland, Sven A.; Manrai, Ajay K.; Meadow, H. Lee.
Governance Forms Impact on Distribution Channel Performance. The 9th World Marketing Congress; 1999-06-23 - 1999-06-26
USN NHH Untitled
 
1997
38 Grønseth, Bjørn Ove; Sandvik, Kåre; Samuelsen, Bendik M..
Antecendents and effects of brand reputation and customer satisfaction : an empirical study. International Association for Economic Psychologi (IAREP), 21st Annual Colloquium, 11-15th sept. 1996; 1997
USN Untitled
 
39 Samuelsen, Bendik M.; Grønseth, Bjørn Ove; Sandvik, Kåre.
Kundelojalitet: Effekter av kundetilfredshet og renomme. Beta 1997 (1) s. 36-46
USN NHH Untitled
 
1996
40 Dyngeseth, Geir Jostein; Grønseth, Bjørn Ove; Sandvik, Kåre.
Effekten av franchisekontraktens utforming på franchisetakernes lønnsomhet. Beta 1996 (1) s. 7-16
USN Untitled