Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 238 << Forrige 1 2 3 4 5    Neste >>

2022
1 Dahl, Thomas; Irgens, Eirik J..
Organizational learning the Nordic way: learning through participation. Learning Organization 2022 ;Volum 29.(3) s. 229-242
NTNU Untitled
 
2 Jones, Mari-Ana; Dehlin, Erlend; Irgens, Eirik J..
Medvirkning i skolen: dilemmaer og muligheter. YouTube [Internett] 2022-03-08
NTNU Untitled
 
2021
3 Dahl, Thomas; Irgens, Eirik J..
Making Schools into Learning Organizations – Building Capacity for Organizational Learning Through National Competence Programs. I: Current Practices in Workplace and Organizational Learning: Revisiting the Classics and Advancing Knowledge. Springer 2021 ISBN 978-3-030-85059-3. s. 185-201
NTNU Untitled
 
4 Ertsås, Turid Irgens; Irgens, Eirik J..
Developing organizational knowledge in schools: The role of theory and theorizing in collective capacity building. Journal of educational change 2021 s. -
NTNU Untitled
 
5 Irgens, Eirik J..
FRA KUNNSKAP TIL KLOKSKAP?. Foredrag for utviklingspartnere DEKOM og REKOM; 2021-05-20 - 2021-05-20
NTNU Untitled
 
6 Irgens, Eirik J..
Irgens, E.J. (2020). Profesjon og organisasjon. En bok for profesjonsutdannede og de som skal lede dem. Fagbokforlaget.. Fagbokforlaget 2021 (ISBN 9788245032727) 356 s.
NTNU Untitled
 
7 Irgens, Eirik J..
Kan ikke vedta tillit. Utdanningsnytt.no [Fagblad] 2021-08-17
NTNU Untitled
 
8 Irgens, Eirik J..
Mellom teori og praksis – kollektiv kompetanseutvikling. Foredrag for utviklingspartnere DEKOM og REKOM; 2021-02-24 - 2021-02-24
NTNU Untitled
 
9 Irgens, Eirik J..
Mellom teori og praksis - profesjonsutvikling Hva kan vi gjøre for å unngå både teorityranni og praksistyranni?. Foredrag for utviklingspartnere DEKOM og REKOM; 2021-01-21 - 2021-01-21
NTNU Untitled
 
10 Irgens, Eirik J..
Profesjonsfellesskapet. Foredrag for utviklingspartnere DEKOM og REKOM; 2021-04-08 - 2021-04-08
NTNU Untitled
 
11 Irgens, Eirik J..
Skoleprofessor om Støres tillitsreform: - Det er på høy tid å kvitte seg med en ovenfra og ned-ledelse. Dagsavisen [Avis] 2021-10-14
NTNU Untitled
 
2020
12 Dahl, Thomas; Irgens, Eirik J..
Managing and supporting professional judgement – Do we need a more developed epistemology?. NERA 2020; 2020-03-04 - 3030-04-06
NTNU Untitled
 
13 Dons, Carl Fredrik; Irgens, Eirik J.; Skoglund, Kristin Norum.
Koronakrisen som innovasjon i norsk skole. Bedre Skole 2020 (3) s. -
NTNU UiT Untitled
 
14 Irgens, Eirik J..
: Barnehageutvikling i den norske konteksten.. Viktigste leder 2019; 2020-05-08 - 2020-05-08
NTNU Untitled
 
15 Irgens, Eirik J..
Foreword 3: Towards a Holistic Understanding of the Challenges We Face in Education.. I: Re-centering the critical potential of Nordic school leadership research: Fundamental but often forgotten perspectives. Springer 2020 ISBN 978-3-030-55027-1. s. 9-15
NTNU Untitled
 
16 Irgens, Eirik J..
Fra implementering til utvikling i barnehager og skoler. Styrersamling; 2020-08-27 - 2020-08-27
NTNU Untitled
 
17 Irgens, Eirik J..
Fra individuell til organisatorisk læring. Hvilke utfordringer står vi overfor når ikke bare enkeltansatte, men også en barnehage / skole/ avdeling skal lære?. REKOM DEKOM seminar ansatte HVE; 2020-12-20 - 2020-12-20
NTNU Untitled
 
18 Irgens, Eirik J..
Klokt skoleeierskap. Skoleeierseminar Nord-Rogaland; 2020-11-05 - 2020-11-05
NTNU Untitled
 
19 Irgens, Eirik J..
Kulturskole i utvikling. Dialogkonferanse Norsk kulturskoleråd; 2020-01-28
NTNU Untitled
 
20 Irgens, Eirik J..
Ledelse og utviklingsarbeid på norsk Utfordringer, dilemmaer og muligheter. Ledelse og kvalitet i skolen 2020; 2020-02-06 - 2020-02-07
NTNU Untitled
 
21 Irgens, Eirik J..
Mellom solospill og samspill i FVO. Høgskolen i Innlandet og Kompetanse Norge Lillehammer 2020
NTNU Untitled
 
22 Irgens, Eirik J..
Oppfølgingsordningen. Betydningen av informasjon og medvirkning. Utdanningsdirektoratet Oslo 2020
NTNU Untitled
 
23 Irgens, Eirik J..
Oppfølgingsordningen, forfasen Å oppnå resultater med integritet. Utdanningsdirektoratet Oslo 2020
NTNU Untitled
 
24 Irgens, Eirik J..
Oppfølgingsordningen: Utfordringer, prinsipper og muligheter. Utdanningsdirektoratet Oslo 2020
NTNU Untitled
 
25 Irgens, Eirik J..
Planer intensjoner og samskaping i barnehage. Digital nettverkssamling REKOM Fosenregionen; 2020-11-20 - 2020-11-20
NTNU Untitled
 
26 Irgens, Eirik J..
Profesjonell i praksis. Nettkonferanse Statped Nord; 2020-12-08 - 2020-12-08
NTNU Untitled
 
27 Irgens, Eirik J..
Profesjonsfelleskap og skoleutvikling. REGIONAL FAGDAG REGION KRISTIANSAND; 2020-02-25 - 2020-02-25
NTNU Untitled
 
28 Irgens, Eirik J..
Skolebasert og barnehagebasert kompetanseutvikling: Hva kan vi lære av tidligere nasjonale satsinger?. Nettseminar DEKOM og REKOM; 2020-10-28 - 2020-10-28
NTNU Untitled
 
29 Irgens, Eirik J..
Skolebasert og barnehagebasert kompetanseutvikling: Hva kan vi lære av Ungdomstrinn i Utvikling og andre nasjonale satsinger?. Foredrag for utviklingspartnere DEKOM og REKOM; 2020-10-28 - 2020-10-28
NTNU Untitled
 
30 Irgens, Eirik J..
Solospill og samspill - Utviklingshjul for kulturskole. Høgskolen i Innlandet og Norsk kulturskoleråd Lillehammer 2020
NTNU Untitled
 
31 Irgens, Eirik J..
Strategisk utvikling. Strategisk ledelseskonferuanse UCN Professionshøjskolen; 2020-11-02 - 2020-11-02
NTNU Untitled
 
32 Irgens, Eirik J..
Utvikling i lys av fagfornyelse og ny overordnet del. Personalsamling Brundalen skole; 2020-03-04 - 2020-03-04
NTNU Untitled
 
2019
33 Irgens, Eirik J..
Fra implementering til utvikling i barnehage og skole. Inkluderende barnehage- og skolemiljø; 2019-04-25 - 2019-04-25
NTNU Untitled
 
34 Irgens, Eirik J..
På oppdrag for Kongen. Trøndelagskonferansen; 2019-10-17 - 2019-10-17
NTNU Untitled
 
35 Irgens, Eirik J..
Veien videre for skoleledelse, skoleutvikling og kvalitetsarbeid hvis reell deltakelse, samskaping og partssamarbeid ikke bare skal bli honnørord. Lederforum vgo Rogaland; 2019-09-25 - 2019-09-25
NTNU Untitled
 
36 Irgens, Eirik J.; Dahl, Thomas.
Organizational Learning and the School Leader. NERA 2019; 2019-03-08 - 2019-03-10
NTNU Untitled
 
2018
37 Dahl, Thomas; Postholm, May Britt; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J.; Normann, Anita.
Forskningens design. I: Skole- og utdanningssektoren i utvikling. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245023671. s. 93-98
NTNU Untitled
 
38 Irgens, Eirik J..
God undervisning skapes ikke av gode enkeltlærere alene. Fagmiljøets betydning for undervisningskvaliteten må også løftes fram.. Universitetsavisa 2018
NTNU Untitled
 
39 Irgens, Eirik J..
NTNUs Ledelsespodcast: - "To-øyd ledelse". NTNUs Ledelsespodcast [Internett] 2018-01-15
NTNU Untitled
 
40 Irgens, Eirik J..
Ways of Knowing and Channels to Reality in Interdisciplinary Work.. Ist21 conference on interdisciplinary teamwork skills; 2018-06-20 - 2018-06-21
NTNU Untitled
 
41 Irgens, Eirik J..
Webinar: Implementering som samskaping.. Utdanningsdirektoratet Oslo 2018
NTNU Untitled
 
42 Postholm, May Britt; Normann, Anita; Dahl, Thomas; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J..
Innledning. I: Skole- og utdanningssektoren i utvikling. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245023671. s. 13-29
NTNU Untitled
 
43 Postholm, May Britt; Normann, Anita; Dahl, Thomas; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J..
Lærerutdanning, nasjonale sentre og ungdomstrinn i utvikling. Læring og implikasjoner for rammer for og organisering av framtidig utviklingsarbeid. I: Skole- og utdanningssektoren i utvikling. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245023671. s. 299-319
NTNU Untitled
 
44 Postholm, May Britt; Normann, Anita; Dahl, Thomas; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J..
Skole- og utdanningssektoren i utvikling. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 9788245023671) 370 s.
NTNU Untitled
 
45 Østern, Tone Pernille; Irgens, Eirik Johannes.
Interfering with the lived field of dance pedagogy from organizational and leadership studies perspectives – an explorative intervention with performing and teaching dance artists. Research in Dance Education 2018 ;Volum 19.(1) s. 57-73
NTNU Untitled
 
2017
46 Dahl, Thomas; Postholm, May Britt; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J.; Normann, Anita; Strømme, Alex.
Skolebasert kompetanseutvikling - veien til skoleutvikling og utvikling av undervisningspraksis?. I: Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling og ledelse. Funn og fortellinger. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215027876. s. 284-302
NTNU Untitled
 
47 Dehlin, Erlend; Dahl, Thomas; Irgens, Eirik J..
De nasjonale sentrene - læring og samarbeid med UH.. I: Ungdomstrinn i utvikling. En mulighetenes gavepakke til skole- og utdanningssektoren. Oslo: Utdanningsdirektoratet NTNU 2017 s. 40-51
NTNU Untitled
 
48 Dehlin, Erlend; Irgens, Eirik J..
Case C.. I: Ungdomstrinn i utvikling. En mulighetenes gavepakke til skole- og utdanningssektoren. Oslo: Utdanningsdirektoratet NTNU 2017 s. 175-216
NTNU Untitled
 
49 Dehlin, Erlend; Irgens, Eirik J..
Kunnskap som struktur i møte med kunnskap som praksis: Dilemma og spenninger i norsk skoleutvikling.. I: Kunnskap for en bedre skole. Etter- og videreutdanning som strategi.. Fagbokforlaget 2017 ISBN 9788245021875. s. 161-188
NTNU Untitled
 
50 Dons, Carl Fredrik; Irgens, Eirik J.; Halvorsen, Kjell Atle.
Når kunnskap fra rektorutdanningen møter skolen. Bergen: Fagbokforlaget 2017 (ISBN 978-82-450-2187-5) 18 s.
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste