2022
|
1. |
Dahl, Thomas; Irgens, Eirik J.. Organizational learning the Nordic way: learning through participation. Learning Organization 2022 ;Volum 29.(3) s. 229-242 NTNU
Untitled
|
|
2. |
Jones, Mari-Ana; Dehlin, Erlend; Irgens, Eirik J.. Medvirkning i skolen: dilemmaer og muligheter. YouTube [Internett] 2022-03-08 NTNU
Untitled
|
2021
|
3. |
Dahl, Thomas; Irgens, Eirik J.. Making Schools into Learning Organizations – Building Capacity for Organizational Learning Through National Competence Programs. I: Current Practices in Workplace and Organizational Learning: Revisiting the Classics and Advancing Knowledge. Springer 2021 ISBN 978-3-030-85059-3. s. 185-201 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Ertsås, Turid Irgens; Irgens, Eirik J.. Developing organizational knowledge in schools: The role of theory and theorizing in collective capacity building. Journal of educational change 2021 s. - NTNU
Untitled
|
|
5. |
Irgens, Eirik J.. FRA KUNNSKAP TIL KLOKSKAP?. Foredrag for utviklingspartnere DEKOM og REKOM; 2021-05-20 - 2021-05-20 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Irgens, Eirik J.. Irgens, E.J. (2020). Profesjon og organisasjon. En bok for profesjonsutdannede og de som skal lede dem. Fagbokforlaget.. Fagbokforlaget 2021 (ISBN 9788245032727) 356 s. NTNU
Untitled
|
|
7. |
Irgens, Eirik J.. Kan ikke vedta tillit. Utdanningsnytt.no [Fagblad] 2021-08-17 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Irgens, Eirik J.. Mellom teori og praksis – kollektiv kompetanseutvikling. Foredrag for utviklingspartnere DEKOM og REKOM; 2021-02-24 - 2021-02-24 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Irgens, Eirik J.. Mellom teori og praksis - profesjonsutvikling Hva kan vi gjøre for å unngå både teorityranni og praksistyranni?. Foredrag for utviklingspartnere DEKOM og REKOM; 2021-01-21 - 2021-01-21 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Irgens, Eirik J.. Profesjonsfellesskapet. Foredrag for utviklingspartnere DEKOM og REKOM; 2021-04-08 - 2021-04-08 NTNU
Untitled
|
|
11. |
Irgens, Eirik J.. Skoleprofessor om Støres tillitsreform: - Det er på høy tid å kvitte seg med en ovenfra og ned-ledelse. Dagsavisen [Avis] 2021-10-14 NTNU
Untitled
|
2020
|
12. |
Dahl, Thomas; Irgens, Eirik J.. Managing and supporting professional judgement – Do we need a more developed epistemology?. NERA 2020; 2020-03-04 - 3030-04-06 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Dons, Carl Fredrik; Irgens, Eirik J.; Skoglund, Kristin Norum. Koronakrisen som innovasjon i norsk skole. Bedre Skole 2020 (3) s. - NTNU UiT
Untitled
|
|
14. |
Irgens, Eirik J.. : Barnehageutvikling i den norske konteksten.. Viktigste leder 2019; 2020-05-08 - 2020-05-08 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Irgens, Eirik J.. Foreword 3: Towards a Holistic Understanding of the Challenges We Face in Education.. I: Re-centering the critical potential of Nordic school leadership research: Fundamental but often forgotten perspectives. Springer 2020 ISBN 978-3-030-55027-1. s. 9-15 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Irgens, Eirik J.. Fra implementering til utvikling i barnehager og skoler. Styrersamling; 2020-08-27 - 2020-08-27 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Irgens, Eirik J.. Fra individuell til organisatorisk læring. Hvilke utfordringer står vi overfor når ikke bare enkeltansatte, men også en barnehage / skole/ avdeling skal lære?. REKOM DEKOM seminar ansatte HVE; 2020-12-20 - 2020-12-20 NTNU
Untitled
|
|
18. |
Irgens, Eirik J.. Klokt skoleeierskap. Skoleeierseminar Nord-Rogaland; 2020-11-05 - 2020-11-05 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Irgens, Eirik J.. Kulturskole i utvikling. Dialogkonferanse Norsk kulturskoleråd; 2020-01-28 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Irgens, Eirik J.. Ledelse og utviklingsarbeid på norsk Utfordringer, dilemmaer og muligheter. Ledelse og kvalitet i skolen 2020; 2020-02-06 - 2020-02-07 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Irgens, Eirik J.. Mellom solospill og samspill i FVO. Høgskolen i Innlandet og Kompetanse Norge Lillehammer 2020 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Irgens, Eirik J.. Oppfølgingsordningen. Betydningen av informasjon og medvirkning. Utdanningsdirektoratet Oslo 2020 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Irgens, Eirik J.. Oppfølgingsordningen, forfasen Å oppnå resultater med integritet. Utdanningsdirektoratet Oslo 2020 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Irgens, Eirik J.. Oppfølgingsordningen: Utfordringer, prinsipper og muligheter. Utdanningsdirektoratet Oslo 2020 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Irgens, Eirik J.. Planer intensjoner og samskaping i barnehage. Digital nettverkssamling REKOM Fosenregionen; 2020-11-20 - 2020-11-20 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Irgens, Eirik J.. Profesjonell i praksis. Nettkonferanse Statped Nord; 2020-12-08 - 2020-12-08 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Irgens, Eirik J.. Profesjonsfelleskap og skoleutvikling. REGIONAL FAGDAG REGION KRISTIANSAND; 2020-02-25 - 2020-02-25 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Irgens, Eirik J.. Skolebasert og barnehagebasert kompetanseutvikling: Hva kan vi lære av tidligere nasjonale satsinger?. Nettseminar DEKOM og REKOM; 2020-10-28 - 2020-10-28 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Irgens, Eirik J.. Skolebasert og barnehagebasert kompetanseutvikling: Hva kan vi lære av Ungdomstrinn i Utvikling og andre nasjonale satsinger?. Foredrag for utviklingspartnere DEKOM og REKOM; 2020-10-28 - 2020-10-28 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Irgens, Eirik J.. Solospill og samspill - Utviklingshjul for kulturskole. Høgskolen i Innlandet og Norsk kulturskoleråd Lillehammer 2020 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Irgens, Eirik J.. Strategisk utvikling. Strategisk ledelseskonferuanse UCN Professionshøjskolen; 2020-11-02 - 2020-11-02 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Irgens, Eirik J.. Utvikling i lys av fagfornyelse og ny overordnet del. Personalsamling Brundalen skole; 2020-03-04 - 2020-03-04 NTNU
Untitled
|
2019
|
33. |
Irgens, Eirik J.. Fra implementering til utvikling i barnehage og skole. Inkluderende barnehage- og skolemiljø; 2019-04-25 - 2019-04-25 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Irgens, Eirik J.. På oppdrag for Kongen. Trøndelagskonferansen; 2019-10-17 - 2019-10-17 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Irgens, Eirik J.. Veien videre for skoleledelse, skoleutvikling og kvalitetsarbeid hvis reell deltakelse, samskaping og partssamarbeid ikke bare skal bli honnørord. Lederforum vgo Rogaland; 2019-09-25 - 2019-09-25 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Irgens, Eirik J.; Dahl, Thomas. Organizational Learning and the School Leader. NERA 2019; 2019-03-08 - 2019-03-10 NTNU
Untitled
|
2018
|
37. |
Dahl, Thomas; Postholm, May Britt; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J.; Normann, Anita. Forskningens design. I: Skole- og utdanningssektoren i utvikling. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245023671. s. 93-98 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Irgens, Eirik J.. God undervisning skapes ikke av gode enkeltlærere alene. Fagmiljøets betydning for undervisningskvaliteten må også løftes fram.. Universitetsavisa 2018 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Irgens, Eirik J.. NTNUs Ledelsespodcast: - "To-øyd ledelse". NTNUs Ledelsespodcast [Internett] 2018-01-15 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Irgens, Eirik J.. Ways of Knowing and Channels to Reality in Interdisciplinary Work.. Ist21 conference on interdisciplinary teamwork skills; 2018-06-20 - 2018-06-21 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Irgens, Eirik J.. Webinar: Implementering som samskaping.. Utdanningsdirektoratet Oslo 2018 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Postholm, May Britt; Normann, Anita; Dahl, Thomas; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J.. Innledning. I: Skole- og utdanningssektoren i utvikling. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245023671. s. 13-29 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Postholm, May Britt; Normann, Anita; Dahl, Thomas; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J.. Lærerutdanning, nasjonale sentre og ungdomstrinn i utvikling. Læring og implikasjoner for rammer for og organisering av framtidig utviklingsarbeid. I: Skole- og utdanningssektoren i utvikling. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245023671. s. 299-319 NTNU
Untitled
|
|
44. |
Postholm, May Britt; Normann, Anita; Dahl, Thomas; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J.. Skole- og utdanningssektoren i utvikling. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 9788245023671) 370 s. NTNU
Untitled
|
|
45. |
Østern, Tone Pernille; Irgens, Eirik Johannes. Interfering with the lived field of dance pedagogy from organizational and leadership studies perspectives – an explorative intervention with performing and teaching dance artists. Research in Dance Education 2018 ;Volum 19.(1) s. 57-73 NTNU
Untitled
|
2017
|
46. |
Dahl, Thomas; Postholm, May Britt; Dehlin, Erlend; Engvik, Gunnar; Irgens, Eirik J.; Normann, Anita; Strømme, Alex. Skolebasert kompetanseutvikling - veien til skoleutvikling og utvikling av undervisningspraksis?. I: Ungdomstrinn i utvikling: Skoleutvikling og ledelse. Funn og fortellinger. Universitetsforlaget 2017 ISBN 9788215027876. s. 284-302 NTNU
Untitled
|
|
47. |
Dehlin, Erlend; Dahl, Thomas; Irgens, Eirik J.. De nasjonale sentrene - læring og samarbeid med UH.. I: Ungdomstrinn i utvikling. En mulighetenes gavepakke til skole- og utdanningssektoren. Oslo: Utdanningsdirektoratet NTNU 2017 s. 40-51 NTNU
Untitled
|
|
48. |
Dehlin, Erlend; Irgens, Eirik J.. Case C.. I: Ungdomstrinn i utvikling. En mulighetenes gavepakke til skole- og utdanningssektoren. Oslo: Utdanningsdirektoratet NTNU 2017 s. 175-216 NTNU
Untitled
|
|
49. |
Dehlin, Erlend; Irgens, Eirik J.. Kunnskap som struktur i møte med kunnskap som praksis: Dilemma og spenninger i norsk skoleutvikling.. I: Kunnskap for en bedre skole. Etter- og videreutdanning som strategi.. Fagbokforlaget 2017 ISBN 9788245021875. s. 161-188 NTNU
Untitled
|
|
50. |
Dons, Carl Fredrik; Irgens, Eirik J.; Halvorsen, Kjell Atle. Når kunnskap fra rektorutdanningen møter skolen. Bergen: Fagbokforlaget 2017 (ISBN 978-82-450-2187-5) 18 s. NTNU
Untitled
|