Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 127 << Forrige 1 2 3    Neste >>

2021
1 Aakre, Iselin Grav; Persson, Rolf Jonas; Lein, Hilde Lea; Eggen, Per-Odd.
First-year university students' perception of chemical bonding and bond energy. Nordic Journal of STEM Education 2021 ;Volum 4.(2) s. 12-30
NTNU Untitled
 
2 Eggen, Per-Odd.
Sluttvurderingen mangler formål, men kan den være meningsfull?. Åpen Workshop i utdanningsprosjektet DIGGsam; 2021-06-14 - 2021-06-14
NTNU Untitled
 
3 Jakobsen, Anita Nordeng; Eggen, Per-Odd; Persson, Rolf Jonas; Mehli, Lisbeth.
Utvikling av begrepstester for å evaluere læringsdesign. MNT konferansen 2021; 2021-03-15 - 2021-03-16
NTNU Untitled
 
4 Jakobsen, Anita Nordeng; Eggen, Per-Odd; Persson, Rolf Jonas; Mehli, Lisbeth.
Utvikling av begrepstester for å evaluere læringsdesign. Nordic Journal of STEM Education 2021 ;Volum 5.(1)
NTNU Untitled
 
5 Sachdeva, Shipra; Eggen, Per-Odd.
Learners’ Critical Thinking About Learning Mathematics. International Electronic Journal of Mathematics Education (IEJME) 2021 ;Volum 16.(3) s. -
NTNU HIOF Untitled
 
2020
6 Bungum, Berit; Eggen, Per-Odd; Mogstad, Erik; Nielsen, Jan Alexis; Vucic, Zeljko.
Vurdering av kreativitet og innovative kompetanser. Nettseminar om vurderingsmodell - KreTek; 2020-06-03 - 2020-06-03
NTNU Untitled
 
7 Bungum, Berit; Voll, Liv Oddrun; Vinnervik, Peter; Bodin, Madelen; Eggen, Per-Odd.
Teknologi, kreativitet og vurdering. KreTek: seminar om teknologi, kreativitet og vurdering; 2020-11-21 - 2020-11-21
NTNU UiO Untitled
 
8 Eggen, Per-Odd.
Læreplan i kjemi 2021. Nettverksdagen for kjemilærere; 2020-11-23 - 2020-11-23
NTNU Untitled
 
9 Eggen, Per-Odd.
Sluttvurdering i nye læreplaner. Realfagkonferansen 2020; 2020-05-12 - 2020-05-12
NTNU Untitled
 
10 Eggen, Per-Odd.
Utvikling av modell for vurdering i KreTek. Nettseminar om vurderingsmodell; 2020-06-03 - 2020-06-03
NTNU Untitled
 
2019
11 Aakre, Iselin Grav; Persson, Rolf Jonas; Lein, Hilde Lea; Eggen, Per-Odd.
Førsteårsstudenters forståelse av kjemiske bindinger. MNT-konferansen; 2019-03-28 - 2019-03-29
NTNU Untitled
 
12 Berg, Ingeborg; Persson, Rolf Jonas; Eggen, Per-Odd; Kvittingen, Lise; Eikeseth, Unni; Lykknes, Annette.
Periodesystemets år ved NTNU. Kjemi 2019 (5) s. 13-13
NTNU Untitled
 
13 Eggen, Per-Odd.
Presentasjon av LOCUMS. LOCUMS avslutningskonferanse; 2019-10-01 - 2019-10-02
NTNU Untitled
 
14 Eggen, Per-Odd; Kvittingen, Lise; Lykknes, Annette; Persson, Rolf Jonas; Berg, Ingeborg.
Gløshaugen: Naturen satt i system – grunnstoffenes periodesystem 150 år. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Utstilling. NTNU; Realfagsbiblioteket. 2019-02-28 - 2019-03-31
NTNU Untitled
 
15 Eggen, Per-Odd; van Marion, Peter.
The School Laboratory at NTNU. I: Servant of the school: Building teacher education in Mid-Norway, 1998-2018. Trondheim: NTNU, ILU 2019 ISBN 9781527251014. s. 205-222
NTNU Untitled
 
16 Rossing, Nils Kristian; Johansen, Astrid; Ervik, Hilde; Eggen, Per-Odd; Bungum, Berit.
Science Camp 2019. : Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet 2019 (ISBN 978-82-8054-201-4) 214 s.
NTNU Untitled
 
17 Sachdeva, Shipra; Eggen, Per-Odd.
Students' Critical Perceptions About Mathematics Education. I: Proceedings of the Tenth International Mathematics Education and Society Conference. : International Mathematics Education and Society Conference 2019 s. 761-770
NTNU Untitled
 
2018
18 Eggen, Per-Odd.
CCI - Chemistry Concept Inventory. Fagnettverk Trøndelag fylkeskommune; 2018-11-30 - 2018-11-30
NTNU Untitled
 
19 Eggen, Per-Odd.
Chemistry Concept Inventory: Improving university general chemistry education. Nordic Chemistry Learning Conference 2018; 2018-11-22 - 2018-11-23
NTNU Untitled
 
20 Eggen, Per-Odd.
Formål og vurdering i høyere utdanning. Læringsfestivalen, NTNU; 2018-05-03 - 2018-05-04
NTNU Untitled
 
21 Eggen, Per-Odd.
Forskningsfunn i kjemiundervisningen. Fagnettverk Trøndelag fylkeskommune; 2018-11-30 - 2018-11-30
NTNU Untitled
 
22 Eggen, Per-Odd.
Hva kjennetegner god undervisning i Newton-rommet?. Newton nettverksamling; 2018-10-22 - 2018-10-23
NTNU Untitled
 
23 Eggen, Per-Odd.
Kjerneelementer i Naturfag.. Oslo: Kunnskapsdepartementet 2018 1 s.
NTNU Untitled
 
24 Eggen, Per-Odd.
Om fagfornyelsen i naturfag. Realfagkonferansen 2018; 2018-05-07 - 2018-05-07
NTNU Untitled
 
25 Kiviniemi, Tiina; Eggen, Per-Odd; Persson, Rolf Jonas; Hafskjold, Bjørn; Jacobsen, Elisabeth Egholm.
DEVELOPMENT OF A CHEMISTRY CONCEPT INVENTORY FOR GENERAL CHEMISTRY STUDENTS AT NORWEGIAN AND FINNISH UNIVERSITIES. I: Science competencies for the future: Proceedings of the 12th Nordic Research Symposium on Science Education. June 7th-9th 2017 Trondheim, Norway. : NFSUN 2018 ISBN 9789935931115. s. 73-78
NTNU Untitled
 
26 Knutsen, Bård; Eggen, Per-Odd.
Lavtpresterende elevers møte med naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper.. FoU i praksis; 2018-10-24 - 2018-10-25
NTNU Untitled
 
2017
27 Eggen, Per-Odd.
Nanoteknologi i kjemiundervisningen. Fagnettverk Sør-Trøndelga; 2017-04-06
NTNU Untitled
 
28 Eggen, Per-Odd.
Nanoteknologi i kjemiundervisningen. Realfagkonferansen 2017; 2017-05-04
NTNU Untitled
 
29 Eggen, Per-Odd; Persson, Rolf Jonas.
Formålet med praktisk arbeid i naturvitenskapsundervisningen. MNT-konferansen 2017; 2017-03-30 - 2017-03-31
NTNU Untitled
 
30 Eggen, Per-Odd; Persson, Rolf Jonas; Jacobsen, Elisabeth Egholm; Hafskjold, Bjørn.
Development of an inventory for Alternative Conceptions among students in chemistry. LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education 2017 ;Volum 5.(1) s. -
NTNU Untitled
 
31 Kiviniemi, Tiina; Eggen, Per-Odd; Persson, Rolf Jonas; Hafskjold, Bjørn; Jacobsen, Elisabeth Egholm.
Development of a chemistry concept inventory for general chemistry students at norwegian and finnish universities. NFSUN-konferansen; 2017-06-08 - 2017-06-09
NTNU Untitled
 
32 Persson, Rolf Jonas; Eggen, Per-Odd.
Kvalitet i undervisningsvideoer. I: MOOC i høyere utdanning – historier om pedagogisk utviklingsarbeid. : Norgesuniversitetet 2017 ISBN 978-82-91308-59-3. s. 51-58
NTNU Untitled
 
33 Rossing, Nils Kristian; Vaagland, Henriette; Eggen, Per-Odd; Johansen, Astrid; Ervik, Hilde.
Science Camp 2017. NTNU Trondheim: Skolelaboratoriet, Institutt for lærerutdanning NTNU 2017 (ISBN 978-82-7923-083-0) 171 s.
NTNU Untitled
 
34 Sachdeva, Shipra; Eggen, Per-Odd; Hoveid, Halvor.
Culturally-inspired mathematics and science education. I: Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 10). European Society for Research in Mathematics Education 2017 ISBN 978-1-873769-73-7. s. 1587-1588
NTNU Untitled
 
2016
35 Knutsen, Bård.
Naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper. Elever og læreres opplevelse av og respons på utforskende og elevaktiv naturfagundervisning i prestasjonslike elevgrupper.. Trondheim: NTNU 2016 (ISBN 978-82-326-1988-7) 180 s.
NTNU Untitled
 
36 Sachdeva, Shipra; Eggen, Per-Odd.
Cultural Interaction with Mathematics Education. Utdanningskonferansen 2016; 2016-11-08 - 2016-11-08
NTNU Untitled
 
2015
37 Eggen, Per-Odd.
Chemical bonds in Chemistry Text-books. Nordic Chemistry Learning Conference; 2015-12-03 - 2015-12-04
NTNU Untitled
 
38 Eggen, Per-Odd.
Hvorfor vil atomer ha åtte elektroner i ytterste skall?. Naturfagkonferansen 2015; 2015-10-15 - 2015-10-15
NTNU Untitled
 
39 Eggen, Per-Odd.
Hvorfor vil atomer ha åtte elektroner i ytterste skall?. Naturfagkonferansen; 2015-10-15
NTNU Untitled
 
40 Eggen, Per-Odd.
Naturfagene i norsk skole. Rådsmøte NAROM; 2015-05-19
NTNU Untitled
 
41 Eggen, Per-Odd.
Naturfagene i norsk skole, utfordringer og forbedringspotensial. Gyldendals realfagdager; 2015-04-21 - 2015-04-21
NTNU Untitled
 
42 Eggen, Per-Odd.
Perspektiver på fagfornyelse i naturfag. Høringskonferanse for NOU 2015:8, Fremtidens skole. Fornyelse av fag og kompetanser; 2015-09-17 - 2015-09-17
NTNU Untitled
 
43 Eggen, Per-Odd.
3 bidrag på seminaret: Hvorfor vil et atom har åtte elektroner i ytterste skall? Hvordan virker egentlig ATP? Biokjemi i kjemiundervsiningen.. Samling for kjemilærere; 2015-02-17 - 2015-02-18
NTNU Untitled
 
44 Eggen, Per-Odd; Bøe, Maria Vetleseter; Fimland, Nina; Johansen, Astrid; Nilsen, Trude; Olsen, Rolf Vegar; Reitan, Berit; Trudeng, Morten; Tsigaridas, Kristin Glørstad; Urdahl, Henning; Øren, Frode.
Naturfagene i norsk skole Anno 2015. Oslo: Utdanningsdirektoratet 2015 192 s.
NTNU UiO Untitled
 
45 Eggen, Per-Odd; Skaugrud, Brit.
An Easy-To-Assemble Three-Part Galvanic Cell. Journal of Chemical Education 2015 ;Volum 92.(6) s. 1053-1055
NTNU UiO Untitled
 
2014
46 Bøe, Ulla-Britt; Eggen, Per-Odd.
Sauebeite i granplantefelt : registrering av vekstvilkår og skader på gran. I: Natur og næring i samspill. Akademika forlag 2014 ISBN 978-82-321-0233-4. s. 121-131
NORD NTNU Untitled
 
47 Eggen, Per-Odd.
Hvorfor vil atomer ha åtte elektroner i ytterste skall?. Fagdag på Byåsen skole; 2014-11-28 - 2015-11-28
NTNU Untitled
 
48 Eggen, Per-Odd.
Hvorfor vil atomer ha åtte elektroner i ytterste skall?. Realfagkonferansen; 2014-04-30
NTNU Untitled
 
49 Eggen, Per-Odd.
Kan hydrogen bære energi?. Årsmøte i Norsk Kjemisk Selsdkap; 2014-11-29 - 2014-11-30
NTNU Untitled
 
50 Eggen, Per-Odd; Bøhle, Kristin.
B-lymfocytter (B-celler). NDLA Norge 2014
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste