Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 499 << Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10    Neste >>

2021
1 Drugli, May Britt.
Barnehager bør være det mest påkostede i velferdsstaten. forskning.no [Internett] 2021-06-22
NTNU Untitled
 
2 Drugli, May Britt.
Den svære samtale. I Børnehøjde [Fagblad] 2021-10-01
NTNU Untitled
 
3 Drugli, May Britt.
Foreldrefeilene før skolestart. dagbladet.no [Avis] 2021-08-04
NTNU Untitled
 
4 Drugli, May Britt.
Her begynner Kayden (2) i barnehagen. Slik får "koronabarna" en god barnehagestart. fagbladet.no [Fagblad] 2021-08-11
NTNU Untitled
 
5 Drugli, May Britt.
Hvorfor er forskerne så bekymret for ettåringene våre?. forskning.no [Tidsskrift] 2021-06-21
NTNU Untitled
 
6 Drugli, May Britt.
Politikerne må bli litt mer bekymret for ettåringene enn de er i dag. forskning.no 2021
HINN NTNU Untitled
 
7 Drugli, May Britt.
Psykiater: Derfor bør ikke ettåringer være i barnehage. vg+ [Avis] 2021-08-30
NTNU Untitled
 
8 Drugli, May Britt.
Tilvenningsplanen holder ikke mål!. barnehage.no 2021
NTNU Untitled
 
9 Drugli, May Britt; Brenne, Anne Synnøve; Midtsand, Margrethe.
God barnehagestart for "koronabarna". barnehage.no 2021
NTNU Untitled
 
10 Drugli, May Britt; Brenne, Anne Synnøve; Midtsand, Margrethe.
God barnehagestart for "koronabarna". Tilbeste.no 2021
NTNU Untitled
 
11 Drugli, May Britt; Buøen, Elisabet Solheim.
Stress hos de minste i barnehagen. TV2 Nyhetskanalen [TV] 2021-06-28
BI NTNU Untitled
 
12 Drugli, May Britt; Nordahl, Thomas.
Foreldresamarbeid i barnehagen. Gyldendal Norsk Forlag A/S 2021 (ISBN 9788205538795) ;Volum 0.96 s. Dette vet vi om barnehagen(0)
HINN NTNU Untitled
 
13 Drugli, May Britt; Onsøien, Ragnhild.
De yngste i barnehagen: Sårbare småbarn. Cappelen Damm Akademisk 2021 (ISBN 978-82-02-66905-8) 223 s.
HINN NTNU Untitled
 
14 Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Rydland, Veslemøy; Buøen, Elisabet Solheim.
Validation of the Leiden Inventory for the Child’s Well-Being in Daycare (LICW-D) Questionnaire in Norwegian Early Childhood Education and Care Centers. Frontiers in Psychology 2021
NTNU UiO RBUP-ØS BI HINN Untitled
 
15 Nystad, Kathrin; Drugli, May Britt.
Forskere har målt stressnivået til barn ved barnehagestart. Dette er hva de fant. aftenposten.no [Internett] 2021-05-12
HINN NTNU Untitled
 
16 Nystad, Kathrin; Drugli, May Britt; Lydersen, Stian; Lekhal, Ratib; Buøen, Elisabet Solheim.
Toddlers' stress during transition to childcare. European Early Childhood Education Research Journal 2021 ;Volum 29.(2) s. 157-182
NTNU HINN BI UiO RBUP-ØS Untitled
 
17 Sjøberg, Jeanette; Nystad, Kathrin; Drugli, May Britt.
Forskere har målt stressnivået til barn ved barnehagestart. Dette er hva de fant.. aftenposten.no [Internett] 2021-05-06
NTNU Untitled
 
18 Stensen, Kenneth; Drugli, May Britt.
Barnehageansatte kan stole på "magefølelsen". Første steg 2021
NTNU Untitled
 
19 Stensen, Kenneth; Drugli, May Britt.
Barnehageansatte kan stole på "magefølelsen". Første steg 2021 (3) s. 52-54
NTNU Untitled
 
20 Stensen, Kenneth; Lydersen, Stian; Stenseng, Frode; Wallander, Jan Lance Anders; Drugli, May Britt.
Teacher Nominations of Preschool Children at Risk for Mental Health Problems: how False Is a False Positive Nomination and What Make Teachers Concerned?. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 2021 s. -
NTNU DMMH HINN Untitled
 
21 Stensen, Kenneth; Lydersen, Stian; Stenseng, Frode; Wallander, Jan Lance Anders; Tveit, Håvard; Drugli, May Britt.
Childcare Providers’ Nominations of Preschool Children at Risk for Mental Health Problems: Does it Discriminate Well Compared to the Caregiver-Teacher Report Form (C-TRF)?. Scandinavian Journal of Educational Research 2021 s. -
HINN NTNU Untitled
 
22 Van Trijp, Catharina Petronella Johanna; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Rydland, Veslemøy; Buøen, Elisabet Solheim.
Validation of the Leiden Inventory for the Child’s Well-Being in Daycare (LICW-D) Questionnaire in Norwegian Early Childhood Education and Care Centers. Frontiers in Psychology 2021
BI NTNU UiO Untitled
 
23 Van Trijp, Catharina Petronella Johanna; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Rydland, Veslemøy; van Gils, Suzanne; Vermeer, Harriet J; Buøen, Elisabet Solheim.
The Association between Toddlers’ Temperament and Well-Being in Norwegian Early Childhood Education and Care, and the Moderating Effect of Center-Based Daycare Process Quality.. Frontiers in Psychology 2021
BI NTNU UiO Untitled
 
2020
24 Drugli, May Britt.
Da barna fikk ha tilvenning i flere måneder ble det mindre gråt og uro. utdanningsnytt.no [Fagblad] 2020-08-17
NTNU Untitled
 
25 Drugli, May Britt.
Delrapport fra folkehelseprosjektet "Liten og ny i barnehagen". Evaluering av trinn 2.. Skriftserien til Regionalt kunnskapssenter for barn og unge (RKBU Midt-Norge) 2020 ;Volum 11. s. -
NTNU Untitled
 
26 Drugli, May Britt.
Forsker på ulike former for tilvenning - her er noen av funnene. barnehage.no 2020
NTNU Untitled
 
27 Drugli, May Britt.
Koronatiltak i barnehagen - vi ønsker alle skal føle seg trygge. tk.no [Avis] 2020-08-16
NTNU Untitled
 
28 Drugli, May Britt.
Liten og ny i barnehagen. NRK Trøndelag, morgensendingen [Radio] 2020-06-30
NTNU Untitled
 
29 Drugli, May Britt.
Ny forskning på 150 ettåringer i Trondheim. Adresseavisen 2020
NTNU Untitled
 
30 Drugli, May Britt.
Ny forskning på 150 ettåringer i Trondheim. www.adressa.no 2020
NTNU Untitled
 
31 Drugli, May Britt.
Når ettåringen skal begynne i barnehagen. Verktøykassa : inspirasjon og ideer til barnehagen 2020 ;Volum 1. s. 55-57
NTNU Untitled
 
32 Drugli, May Britt.
Sommerbarnehage gir trygge barn. NRK/Innlandet [Radio] 2020-06-17
NTNU Untitled
 
33 Drugli, May Britt.
Syv punkter som kan gjøre hverdagen enklere for deg og barnet ditt. aftenposten.no [Avis] 2020-08-10
NTNU Untitled
 
34 Drugli, May Britt.
Å begynne i barnehagen - små barns prosess. Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift 2020 ;Volum 37.(4) s. 69-79
NTNU Untitled
 
35 Drugli, May Britt; Hågensen, Marit.
Gode relasjoner i skolen - Manual for lærere og ansatte. Skriftserien til Regionalt kunnskapssenter for barn og unge (RKBU Midt-Norge) 2020 ;Volum 14. s. -
NTNU Untitled
 
36 Drugli, May Britt; Hågensen, Marit.
Gode relasjoner i skolen - manual for veiledere. Skriftserien til Regionalt kunnskapssenter for barn og unge (RKBU Midt-Norge) 2020 ;Volum 13. s. -
NTNU Untitled
 
37 Drugli, May Britt; Lekhal, Ratib; Buøen, Elisabet Solheim.
Tilvenning og foreldresamarbeid: de yngste i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk 2020 (ISBN 978-82-02-66444-2) 136 s.
BI HINN NTNU RBUP-ØS Untitled
 
38 Drugli, May Britt; Nordahl, Thomas.
Forældresamarbejde i dagtilbud. Dafolo 2020 (ISBN 978-87-7160-800-7) 87 s.
NTNU HINN Untitled
 
39 Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Berg-Nielsen, Turid Suzanne; Buøen, Elisabet Solheim.
A model of intervention and implementation of quality building and quality control in childcare centers to strengthen the mental health and development of 1-3-year olds: Protocol for a randomized controlled trial of thrive by three. JMIR Research Protocols 2020 ;Volum 9.(10) s. 1-12
BI HINN NTNU RBUP-ØS UiO Untitled
 
40 Nordahl, Thomas; Hansen, Line Skov; Ringsmose, Charlotte; Drugli, May Britt.
Systematisk arbejde over tid betaler sig. Resultater fra Program for læringsledelse - dagtilbud. Aalborg Universitetsforlag 2020 (ISBN 978-87-7210-317-4) 111 s.
HINN NTNU Untitled
 
41 Tveit, Håvard Horndalen; Drugli, May Britt; Fossum, Sturla; Handegård, Bjørn Helge; Kløckner, Christian; Stenseng, Frode.
Mediating mechanisms of the incredible years teacher classroom management programme. Frontiers in Psychology 2020 ;Volum 11. s. 1-10
NTNU HINN UiT DMMH Untitled
 
2019
42 Brenne, Anne Synnøve; Drugli, May Britt.
Barn i Risiko TF3 Stjørdal. Fagdag; 2019-01-02 - 2019-01-02
NTNU Untitled
 
43 Drugli, May Britt.
Dette er barnets vanligste bekymringer ved skolestart. Aftenposten [Avis] 2019-08-14
NTNU Untitled
 
44 Drugli, May Britt.
Dette er barns vanligste bekymringer ved skolestart- Slik snakker dere om dem. aftenposten.no [Internett] 2019-08-12
NTNU Untitled
 
45 Drugli, May Britt.
Dette gjør du dersom barnet ikke finner seg til rette i barnehagen. aftenposten.no [Internett] 2019-09-22
NTNU Untitled
 
46 Drugli, May Britt.
Droppet tv-skjerm på skolen - fikk roligere lunsj. nrk.no [Internett] 2019-02-13
NTNU Untitled
 
47 Drugli, May Britt.
Forsket på samspill. barnehage.no [Internett] 2019-06-25
NTNU Untitled
 
48 Drugli, May Britt.
Grundmuren i den 1 åriges liv i vuggestuen er: varm, positiv kontakt med de voksne!. 0-14 : nul til fjorten : pædagogisk tidsskrift for daginstitutioner og klubber 2019 Suppl. Tema de 0-1 årige s. 12-16
HINN NTNU Untitled
 
49 Drugli, May Britt.
Her blir elevene møtt med high five og knoke. nrk.no [Internett] 2019-01-21
NTNU Untitled
 
50 Drugli, May Britt.
Her overnatter de i barnehagen. Utdanningsnytt.no/Første Steg [Internett] 2019-07-15
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste