2021
|
1. |
Drugli, May Britt; Nordahl, Thomas. Foreldresamarbeid i barnehagen. Gyldendal Norsk Forlag A/S 2021 (ISBN 9788205538795) ;Volum 0.96 s. Dette vet vi om barnehagen(0) HINN NTNU
Untitled
|
|
2. |
Stensen, Kenneth; Lydersen, Stian; Stenseng, Frode; Wallander, Jan Lance Anders; Tveit, Håvard; Drugli, May Britt. Childcare Providers’ Nominations of Preschool Children at Risk for Mental Health Problems: Does it Discriminate Well Compared to the Caregiver-Teacher Report Form (C-TRF)?. Scandinavian Journal of Educational Research 2021 s. - NTNU
Untitled
|
2020
|
3. |
Drugli, May Britt. Da barna fikk ha tilvenning i flere måneder ble det mindre gråt og uro. utdanningsnytt.no [Fagblad] 2020-08-17 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Drugli, May Britt. Delrapport fra folkehelseprosjektet "Liten og ny i barnehagen". Evaluering av trinn 2.. Skriftserien til Regionalt kunnskapssenter for barn og unge (RKBU Midt-Norge) 2020 ;Volum 11. s. - NTNU
Untitled
|
|
5. |
Drugli, May Britt. Forsker på ulike former for tilvenning - her er noen av funnene. barnehage.no 2020 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Drugli, May Britt. Koronatiltak i barnehagen - vi ønsker alle skal føle seg trygge. tk.no [Avis] 2020-08-16 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Drugli, May Britt. Liten og ny i barnehagen. NRK Trøndelag, morgensendingen [Radio] 2020-06-30 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Drugli, May Britt. Ny forskning på 150 ettåringer i Trondheim. Adresseavisen 2020 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Drugli, May Britt. Ny forskning på 150 ettåringer i Trondheim. www.adressa.no 2020 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Drugli, May Britt. Når ettåringen skal begynne i barnehagen. Verktøykassa : inspirasjon og ideer til barnehagen 2020 ;Volum 1. s. 55-57 NTNU
Untitled
|
|
11. |
Drugli, May Britt. Sommerbarnehage gir trygge barn. NRK/Innlandet [Radio] 2020-06-17 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Drugli, May Britt. Syv punkter som kan gjøre hverdagen enklere for deg og barnet ditt. aftenposten.no [Avis] 2020-08-10 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Drugli, May Britt. Å begynne i barnehagen - små barns prosess. Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift 2020 ;Volum 37.(4) s. 69-79 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Drugli, May Britt; Hågensen, Marit. Gode relasjoner i skolen - Manual for lærere og ansatte. Skriftserien til Regionalt kunnskapssenter for barn og unge (RKBU Midt-Norge) 2020 ;Volum 14. s. - NTNU
Untitled
|
|
15. |
Drugli, May Britt; Hågensen, Marit. Gode relasjoner i skolen - manual for veiledere. Skriftserien til Regionalt kunnskapssenter for barn og unge (RKBU Midt-Norge) 2020 ;Volum 13. s. - NTNU
Untitled
|
|
16. |
Drugli, May Britt; Lekhal, Ratib; Buøen, Elisabet Solheim. Tilvenning og foreldresamarbeid: de yngste i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk 2020 (ISBN 978-82-02-66444-2) 136 s. BI HINN NTNU RBUP-ØS
Untitled
|
|
17. |
Drugli, May Britt; Nordahl, Thomas. Forældresamarbejde i dagtilbud. Dafolo 2020 (ISBN 978-87-7160-800-7) 87 s. NTNU HINN
Untitled
|
|
18. |
Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Berg-Nielsen, Turid Suzanne; Buøen, Elisabet Solheim. A model of intervention and implementation of quality building and quality control in childcare centers to strengthen the mental health and development of 1-3-year olds: Protocol for a randomized controlled trial of thrive by three. JMIR Research Protocols 2020 ;Volum 9.(10) s. 1-12 BI HINN NTNU RBUP-ØS UiO
Untitled
|
|
19. |
Nordahl, Thomas; Hansen, Line Skov; Ringsmose, Charlotte; Drugli, May Britt. Systematisk arbejde over tid betaler sig. Resultater fra Program for læringsledelse - dagtilbud. Aalborg Universitetsforlag 2020 (ISBN 978-87-7210-317-4) 111 s. HINN NTNU
Untitled
|
|
20. |
Tveit, Håvard Horndalen; Drugli, May Britt; Fossum, Sturla; Handegård, Bjørn Helge; Kløckner, Christian; Stenseng, Frode. Mediating mechanisms of the incredible years teacher classroom management programme. Frontiers in Psychology 2020 ;Volum 11. s. 1-10 DMMH HINN NTNU UiT
Untitled
|
2019
|
21. |
Brenne, Anne Synnøve; Drugli, May Britt. Barn i Risiko TF3 Stjørdal. Fagdag; 2019-01-02 - 2019-01-02 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Drugli, May Britt. Dette er barnets vanligste bekymringer ved skolestart. Aftenposten [Avis] 2019-08-14 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Drugli, May Britt. Dette er barns vanligste bekymringer ved skolestart- Slik snakker dere om dem. aftenposten.no [Internett] 2019-08-12 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Drugli, May Britt. Dette gjør du dersom barnet ikke finner seg til rette i barnehagen. aftenposten.no [Internett] 2019-09-22 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Drugli, May Britt. Droppet tv-skjerm på skolen - fikk roligere lunsj. nrk.no [Internett] 2019-02-13 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Drugli, May Britt. Forsket på samspill. barnehage.no [Internett] 2019-06-25 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Drugli, May Britt. Grundmuren i den 1 åriges liv i vuggestuen er: varm, positiv kontakt med de voksne!. 0-14 : nul til fjorten : pædagogisk tidsskrift for daginstitutioner og klubber 2019 Suppl. Tema de 0-1 årige s. 12-16 HINN NTNU
Untitled
|
|
28. |
Drugli, May Britt. Her blir elevene møtt med high five og knoke. nrk.no [Internett] 2019-01-21 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Drugli, May Britt. Her overnatter de i barnehagen. Utdanningsnytt.no/Første Steg [Internett] 2019-07-15 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Drugli, May Britt. Hvis skolestarten ikke ble så fin likevel. NRK radio Norgesglasset [Radio] 2019-08-20 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Drugli, May Britt. Norsk barnehagekvalitet er middels. Dagsavisen [Avis] 2019-07-16 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Drugli, May Britt. Norsk barnehagekvalitet er middels. dagsavisen.no [Internett] 2019-07-16 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Drugli, May Britt. Puslespillet om natten. Klassekampen [Avis] 2019-04-04 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Drugli, May Britt. Slik gjør du overgangen til storbarnsavdelingen best mulig. plusstid.no [Internett] 2019-05-25 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Drugli, May Britt. Små barns undring - en ressurs i hverdagen. fagforbundet.no 2019 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Drugli, May Britt. Små barns undring - en ressurs i hverdagen. fubhg.no 2019 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Drugli, May Britt. Små barns undring - en ressurs i hverdagen. Utdanning 2019 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Drugli, May Britt. Syv grep som kan hjelpe mot vanskelig start i barnehagen. aftenposten.no [Internett] 2019-09-02 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Drugli, May Britt. Tidlig start i vuggestuen. berlingske.dk [Internett] 2019-04-10 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Drugli, May Britt. Trygg for 3- barnehagekvalitet for de yngste. Regional konferanse STATPED; 2019-10-23 - 2019-10-23 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Drugli, May Britt. Trygg før 3 - god barnehagekvalitet. Framtia er nå; 2019-09-24 - 2019-09-25 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Drugli, May Britt. Trygg før 3 - gode voksen-barn relasjoner i barnehagen. Nasjonal barnehagekonferanse - En god start; 2019-05-22 - 2019-05-23 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Drugli, May Britt. Trygg tilknytning og den sosiale hjernen. Barnehagefolk 2019 ;Volum 2. s. 47-52 NTNU
Untitled
|
|
44. |
Drugli, May Britt. Vi vet ikke hva kortisolfunnet betyr. Dagsavisen [Avis] 2019-07-12 NTNU
Untitled
|
|
45. |
Drugli, May Britt. Vi vet ikke hva kortisolfunnet betyr. dagsavisen.no [Internett] 2019-07-12 NTNU
Untitled
|
|
46. |
Drugli, May Britt. Vil du mase mindre på ungene? Her er en bedre strategi. plusstid.no [Internett] 2019-05-15 NTNU
Untitled
|
|
47. |
Drugli, May Britt; Berg-Nielsen, Turid Suzanne. Samspillskvalitet mellom ansatte og små barn (1-3 år) i norske barnehager. Paideia 2019 ;Volum 17. s. 37-47 HINN NTNU STO
Untitled
|
|
48. |
Drugli, May Britt; Lekhal, Ratib. 4 faktorer som fremmer barns livsmestring. Utdanningsnytt.no 2019 BI HINN NTNU
Untitled
|
|
49. |
Drugli, May Britt; Lekhal, Ratib. 4 faktorer som fremmer barns livsmestring. Første steg 2019 (1) s. 50-53 BI HINN NTNU
Untitled
|
|
50. |
Drugli, May Britt; Sandnes, Kjersti. God start i barnehagen for ettåringer i Trondheim. Adresseavisen 2019 NTNU
Untitled
|