2024
|
1. |
Løken, Katrine; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Sosiale forskjeller blir sterkere utover i utdanningsløpet. Hva kan gjøres?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2024 UIS NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
|
2. |
Løken, Katrine; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Manudeep, Bhuller; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Et jevnere utdanningsløp - Barnehage og skole/SFO som innsats mot ulikhet blant barn. Oslo: Kunnskapsdepartmentet 2024 205 s. UIS NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
|
3. |
Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Bredt kunnskapsgrunnlag. Stavanger Aftenblad 2024 ;Volum 132.(9) s. 30-30 UiT UiO UiB NTNU UIS
Untitled
|
|
4. |
Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Ja takk, begge deler. Klassekampen 2024 s. 22-22 UIS NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
|
5. |
Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Lekbasert læring har sterk støtte i forskning. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2024 UIS NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
|
6. |
Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Lytt til forskningsfronten - Vårt forslag om mer lekbasert læring i SFO og på første trinn vil bidra til at barn får lære gjennom praktiske erfaringer gjennom inkluderende lek og aktivitet.. Dag og Tid 2024 UIS NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
2023
|
7. |
Buøen, Elisabet Solheim; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt. Effects of the Thrive by Three: a Professional Development Model to Enhance ECEC Quality. Biennial meeting in Society for Research in Child Development (SRCD); 2023-03-23 - 2023-03-25 HINN RBUP-ØS BI NTNU UiO
Untitled
|
|
8. |
Drugli, May Britt. Den tredje uka er faktisk den tøffeste. barnehage.no [Internett] 2023-06-22 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Drugli, May Britt. Den vanskelige foreldresamtalen. I: Foreldresamarbeid. Barnehagen i et mangfold samfunn.. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215065113. NTNU HINN
Untitled
|
|
10. |
Drugli, May Britt. Denne gratis ferieopplevelsen kan gjøre barn snillere og tryggere. Dagen Pluss [Internett] 2023-06-20 NTNU
Untitled
|
|
11. |
Drugli, May Britt. Denne uken har nye barnehagebarn høyest stressnivå. vg.no [Internett] 2023-08-31 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Drugli, May Britt. Dette er barnets vanligste bekymringer ved skolestart. Tromsø Pluss [Internett] 2023-06-16 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Drugli, May Britt. Dette er barnets vanligste bekymringer ved skolestart. Varden [Internett] 2023-06-16 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Drugli, May Britt. Dette er barnets vanligste bekymringer ved skolestart. Bergens Tidende [Avis] 2023-06-16 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Drugli, May Britt. EQ er en av fremtidens viktigste egenskaper. Første steg [Fagblad] 2023-12-01 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Drugli, May Britt. Fant mer stresshormon hos barn son var hjemme enn hos dem som gikk i barnehagen (finsk studie). forskning.no [Internett] 2023-08-13 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Drugli, May Britt. Hevder styrer regisserte skuespill under barnehagetilsyn. nidaros.no [Internett] 2023-04-23 NTNU
Untitled
|
|
18. |
Drugli, May Britt. Hvordan påvirker barnehagestart barnas stressnivå?. Bergens Tidene [Avis] 2023-06-19 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Drugli, May Britt. Hvordan påvirker barnehagestart barnas stressnivå?. Varden [Avis] 2023-06-23 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Drugli, May Britt. Hvordan påvirker barnehagestart barnas stressnivå?. Sunnmørsposten Pluss [Internett] 2023-06-15 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Drugli, May Britt. Hvordan påvirker barnehagestart barnas stressnivå?. Fædrelandsvennen [Avis] 2023-06-15 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Drugli, May Britt. Hvordan påvirker barnehagestart barnas stressnivå?. Stavanger Aftenblad [Internett] 2023-06-15 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Drugli, May Britt. Hvordan påvirker barnehegestart barnas stressnivå. Romsdals Budstikke Pluss [Internett] 2023-06-15 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Drugli, May Britt. Lang barnehagetilvenning. Nyhetsmorgen [Radio] 2023-06-22 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Drugli, May Britt. Lang barnehagetilvenning. NRK Møre og Romsdal [Radio] 2023-06-22 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Drugli, May Britt. Lang tilvenning for Ludvig. nrk.no [Internett] 2023-06-22 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Drugli, May Britt. Lær deg ordet validering. Første steg [Fagblad] 2023-12-01 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Drugli, May Britt. Målte mest stress hos barna den tredje uka i barnehagen. forskning.no [Internett] 2023-09-21 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Drugli, May Britt. Ny forskning: Slik påvirker barnehagestarten barnas stressnivå. Aftenposten [Avis] 2023-06-16 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Drugli, May Britt. Ny forskning: Slik påvirker barnehagestarten barnas stressnivå. adresseavisen.no [Internett] 2023-06-15 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Drugli, May Britt. Ny forskning: Slik påvirker barnehagestarten barnas stressnivå. aftenposten.no [Internett] 2023-06-15 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Drugli, May Britt. Overgang fra hjem til barnehage - en prosses i tre faser. barnehage.no 2023 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Drugli, May Britt. Politikerne snur om tilvenning. barnehage.no [Internett] 2023-01-18 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Drugli, May Britt. Slik snakker dere om skolestart. Romsdals Budstikke [Avis] 2023-06-23 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Drugli, May Britt. Testet barnehagebarns stressnivå. Tromøs Pluss [Internett] 2023-06-15 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Drugli, May Britt. Å gå bort fra den gamle modellen er et bevisst valg vi har tatt. Trønderavisa Ekstra [Internett] 2023-01-25 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Drugli, May Britt; Buøen, Elisabet Solheim; Lekhal, Ratib. Erfaringer med Trygg før 3 - profesjonsutvikling på småbarnsavdelinger - en kvalitativ studie. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis 2023 ;Volum 26. s. 20-31 NTNU HINN RBUP-ØS UiO
Untitled
|
|
38. |
Drugli, May Britt; Nystad, Kathrin; Lydersen, Stian; Brenne, Anne Synnøve. Do toddlers’ levels of cortisol and the perceptions of parents and professional caregivers tell the same story about transition from home to childcare? A mixed method study. Frontiers in Psychology 2023 ;Volum 14. s. - NTNU HINN
Untitled
|
|
39. |
Glaser, Vibeke; Drugli, May Britt; Mørland, Bodil; Gjervan, Marit. Foreldresamarbeid. Barnehagen i et mangfold samfunn.. Universitetsforlaget 2023 (ISBN 9788215065113) 217 s. NTNU DMMH
Untitled
|
|
40. |
Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Karlsen, Lisa-Marie; Lydersen, Stian; Buøen, Elisabet Solheim. Does thrive by three, a quality-building intervention in childcare centres, strengthen children’s language skills?. European Early Childhood Education Research Journal 2023 s. 1-16 BI UiO NTNU HINN RBUP-ØS
Untitled
|
|
41. |
Patras, Joshua Steven; Drugli, May Britt; Follestad, Ingvild Barbara; Brenne, Anne Synnøve; Buøen, Elisabet Solheim. Implementation of a Professional Development Model in Early Childhood Education and Care (ECEC). European Implementation Event (EIE); 2023-06-08 - 2023-06-09 RBUP-ØS UiT NTNU HINN
Untitled
|
|
42. |
Stensen, Kenneth; Lydersen, Stian; Ranøyen, Ingunn; Klöckner, Christian Andreas Nikolaus; Buøen, Elisabet Solheim; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt. Poster: Psychometric Properties of the Student-Teacher Relationship Scale-Short Form in a Norwegian Early Childhood Education and Care Context. Nordic Marcé/NFSU; 2023-10-25 - 2023-10-27 BI NTNU
Untitled
|
|
43. |
Stensen, Kenneth; Lydersen, Stian; Ranøyen, Ingunn; Klöckner, Christian Andreas Nikolaus; Buøen, Elisabet Solheim; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt. Psychometric Properties of the Student-Teacher Relationship Scale-Short Form in a Norwegian Early Childhood Education and Care Context. Journal of Psychoeducational Assessment 2023 ;Volum 41.(5) s. 514-525 BI UiO RBUP-ØS HINN NTNU
Untitled
|
|
44. |
Stensen, Kenneth; Lydersen, Stian; Ranøyen, Ingunn; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Buøen, Elisabet Solheim. Investigating the Measurement Invariance of the Caregiver-Teacher Report Form (C-TRF) Factors in a Norwegian Early Childhood Education and Care Context. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 2023 s. - UiO RBUP-ØS HINN BI NTNU
Untitled
|
|
45. |
van Trijp, Catharina Petronella Johanna; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Rydland, Veslemøy; Buøen, Elisabet Solheim. Examining the longitudinal association between toddlers’ early shyness and their well-being during their first year in Norwegian early childhood education and care. Early Child Development and Care 2023 s. 1403-1416 BI NTNU UiO RBUP-ØS UIS HINN
Untitled
|
|
46. |
Wilhelmsen, Tiril; Rydland, Veslemøy; Buøen, Elisabet Solheim; Drugli, May Britt; Lekhal, Ratib. Measuring preschool teachers’ emotion socialisation with young children. European Conference on Developmental Psychology; 2023-08-28 UiO BI NTNU RBUP-ØS
Untitled
|
2022
|
47. |
Drugli, May Britt. Barna betaler en høy pris. Aftenposten [Avis] 2022-11-05 NTNU
Untitled
|
|
48. |
Drugli, May Britt. Barna betler en høy pris. aftenposten.no [Internett] 2022-11-04 NTNU
Untitled
|
|
49. |
Drugli, May Britt. Ber barnehageforeldre sette av minst fem dager til tilvenning: Invester noen feriedager. Budstikka.no [Internett] 2022-05-03 NTNU
Untitled
|
|
50. |
Drugli, May Britt. Besøk og flere tilvenningsdager for de små. Fagsnakk.no 2022 NTNU
Untitled
|