Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 579 << Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12    Neste >>

2024
1 Løken, Katrine; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask.
Sosiale forskjeller blir sterkere utover i utdanningsløpet. Hva kan gjøres?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2024
UIS NTNU UiB UiO UiT Untitled
 
2 Løken, Katrine; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Manudeep, Bhuller; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask.
Et jevnere utdanningsløp - Barnehage og skole/SFO som innsats mot ulikhet blant barn. Oslo: Kunnskapsdepartmentet 2024 205 s.
UIS NTNU UiB UiO UiT Untitled
 
3 Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask.
Bredt kunnskapsgrunnlag. Stavanger Aftenblad 2024 ;Volum 132.(9) s. 30-30
UiT UiO UiB NTNU UIS Untitled
 
4 Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask.
Ja takk, begge deler. Klassekampen 2024 s. 22-22
UIS NTNU UiB UiO UiT Untitled
 
5 Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask.
Lekbasert læring har sterk støtte i forskning. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2024
UIS NTNU UiB UiO UiT Untitled
 
6 Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask.
Lytt til forskningsfronten - Vårt forslag om mer lekbasert læring i SFO og på første trinn vil bidra til at barn får lære gjennom praktiske erfaringer gjennom inkluderende lek og aktivitet.. Dag og Tid 2024
UIS NTNU UiB UiO UiT Untitled
 
2023
7 Buøen, Elisabet Solheim; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt.
Effects of the Thrive by Three: a Professional Development Model to Enhance ECEC Quality. Biennial meeting in Society for Research in Child Development (SRCD); 2023-03-23 - 2023-03-25
HINN RBUP-ØS BI NTNU UiO Untitled
 
8 Drugli, May Britt.
Den tredje uka er faktisk den tøffeste. barnehage.no [Internett] 2023-06-22
NTNU Untitled
 
9 Drugli, May Britt.
Den vanskelige foreldresamtalen. I: Foreldresamarbeid. Barnehagen i et mangfold samfunn.. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215065113.
NTNU HINN Untitled
 
10 Drugli, May Britt.
Denne gratis ferieopplevelsen kan gjøre barn snillere og tryggere. Dagen Pluss [Internett] 2023-06-20
NTNU Untitled
 
11 Drugli, May Britt.
Denne uken har nye barnehagebarn høyest stressnivå. vg.no [Internett] 2023-08-31
NTNU Untitled
 
12 Drugli, May Britt.
Dette er barnets vanligste bekymringer ved skolestart. Tromsø Pluss [Internett] 2023-06-16
NTNU Untitled
 
13 Drugli, May Britt.
Dette er barnets vanligste bekymringer ved skolestart. Varden [Internett] 2023-06-16
NTNU Untitled
 
14 Drugli, May Britt.
Dette er barnets vanligste bekymringer ved skolestart. Bergens Tidende [Avis] 2023-06-16
NTNU Untitled
 
15 Drugli, May Britt.
EQ er en av fremtidens viktigste egenskaper. Første steg [Fagblad] 2023-12-01
NTNU Untitled
 
16 Drugli, May Britt.
Fant mer stresshormon hos barn son var hjemme enn hos dem som gikk i barnehagen (finsk studie). forskning.no [Internett] 2023-08-13
NTNU Untitled
 
17 Drugli, May Britt.
Hevder styrer regisserte skuespill under barnehagetilsyn. nidaros.no [Internett] 2023-04-23
NTNU Untitled
 
18 Drugli, May Britt.
Hvordan påvirker barnehagestart barnas stressnivå?. Bergens Tidene [Avis] 2023-06-19
NTNU Untitled
 
19 Drugli, May Britt.
Hvordan påvirker barnehagestart barnas stressnivå?. Varden [Avis] 2023-06-23
NTNU Untitled
 
20 Drugli, May Britt.
Hvordan påvirker barnehagestart barnas stressnivå?. Sunnmørsposten Pluss [Internett] 2023-06-15
NTNU Untitled
 
21 Drugli, May Britt.
Hvordan påvirker barnehagestart barnas stressnivå?. Fædrelandsvennen [Avis] 2023-06-15
NTNU Untitled
 
22 Drugli, May Britt.
Hvordan påvirker barnehagestart barnas stressnivå?. Stavanger Aftenblad [Internett] 2023-06-15
NTNU Untitled
 
23 Drugli, May Britt.
Hvordan påvirker barnehegestart barnas stressnivå. Romsdals Budstikke Pluss [Internett] 2023-06-15
NTNU Untitled
 
24 Drugli, May Britt.
Lang barnehagetilvenning. Nyhetsmorgen [Radio] 2023-06-22
NTNU Untitled
 
25 Drugli, May Britt.
Lang barnehagetilvenning. NRK Møre og Romsdal [Radio] 2023-06-22
NTNU Untitled
 
26 Drugli, May Britt.
Lang tilvenning for Ludvig. nrk.no [Internett] 2023-06-22
NTNU Untitled
 
27 Drugli, May Britt.
Lær deg ordet validering. Første steg [Fagblad] 2023-12-01
NTNU Untitled
 
28 Drugli, May Britt.
Målte mest stress hos barna den tredje uka i barnehagen. forskning.no [Internett] 2023-09-21
NTNU Untitled
 
29 Drugli, May Britt.
Ny forskning: Slik påvirker barnehagestarten barnas stressnivå. Aftenposten [Avis] 2023-06-16
NTNU Untitled
 
30 Drugli, May Britt.
Ny forskning: Slik påvirker barnehagestarten barnas stressnivå. adresseavisen.no [Internett] 2023-06-15
NTNU Untitled
 
31 Drugli, May Britt.
Ny forskning: Slik påvirker barnehagestarten barnas stressnivå. aftenposten.no [Internett] 2023-06-15
NTNU Untitled
 
32 Drugli, May Britt.
Overgang fra hjem til barnehage - en prosses i tre faser. barnehage.no 2023
NTNU Untitled
 
33 Drugli, May Britt.
Politikerne snur om tilvenning. barnehage.no [Internett] 2023-01-18
NTNU Untitled
 
34 Drugli, May Britt.
Slik snakker dere om skolestart. Romsdals Budstikke [Avis] 2023-06-23
NTNU Untitled
 
35 Drugli, May Britt.
Testet barnehagebarns stressnivå. Tromøs Pluss [Internett] 2023-06-15
NTNU Untitled
 
36 Drugli, May Britt.
Å gå bort fra den gamle modellen er et bevisst valg vi har tatt. Trønderavisa Ekstra [Internett] 2023-01-25
NTNU Untitled
 
37 Drugli, May Britt; Buøen, Elisabet Solheim; Lekhal, Ratib.
Erfaringer med Trygg før 3 - profesjonsutvikling på småbarnsavdelinger - en kvalitativ studie. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis 2023 ;Volum 26. s. 20-31
NTNU HINN RBUP-ØS UiO Untitled
 
38 Drugli, May Britt; Nystad, Kathrin; Lydersen, Stian; Brenne, Anne Synnøve.
Do toddlers’ levels of cortisol and the perceptions of parents and professional caregivers tell the same story about transition from home to childcare? A mixed method study. Frontiers in Psychology 2023 ;Volum 14. s. -
NTNU HINN Untitled
 
39 Glaser, Vibeke; Drugli, May Britt; Mørland, Bodil; Gjervan, Marit.
Foreldresamarbeid. Barnehagen i et mangfold samfunn.. Universitetsforlaget 2023 (ISBN 9788215065113) 217 s.
NTNU DMMH Untitled
 
40 Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Karlsen, Lisa-Marie; Lydersen, Stian; Buøen, Elisabet Solheim.
Does thrive by three, a quality-building intervention in childcare centres, strengthen children’s language skills?. European Early Childhood Education Research Journal 2023 s. 1-16
BI UiO NTNU HINN RBUP-ØS Untitled
 
41 Patras, Joshua Steven; Drugli, May Britt; Follestad, Ingvild Barbara; Brenne, Anne Synnøve; Buøen, Elisabet Solheim.
Implementation of a Professional Development Model in Early Childhood Education and Care (ECEC). European Implementation Event (EIE); 2023-06-08 - 2023-06-09
RBUP-ØS UiT NTNU HINN Untitled
 
42 Stensen, Kenneth; Lydersen, Stian; Ranøyen, Ingunn; Klöckner, Christian Andreas Nikolaus; Buøen, Elisabet Solheim; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt.
Poster: Psychometric Properties of the Student-Teacher Relationship Scale-Short Form in a Norwegian Early Childhood Education and Care Context. Nordic Marcé/NFSU; 2023-10-25 - 2023-10-27
BI NTNU Untitled
 
43 Stensen, Kenneth; Lydersen, Stian; Ranøyen, Ingunn; Klöckner, Christian Andreas Nikolaus; Buøen, Elisabet Solheim; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt.
Psychometric Properties of the Student-Teacher Relationship Scale-Short Form in a Norwegian Early Childhood Education and Care Context. Journal of Psychoeducational Assessment 2023 ;Volum 41.(5) s. 514-525
BI UiO RBUP-ØS HINN NTNU Untitled
 
44 Stensen, Kenneth; Lydersen, Stian; Ranøyen, Ingunn; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Buøen, Elisabet Solheim.
Investigating the Measurement Invariance of the Caregiver-Teacher Report Form (C-TRF) Factors in a Norwegian Early Childhood Education and Care Context. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 2023 s. -
UiO RBUP-ØS HINN BI NTNU Untitled
 
45 van Trijp, Catharina Petronella Johanna; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Rydland, Veslemøy; Buøen, Elisabet Solheim.
Examining the longitudinal association between toddlers’ early shyness and their well-being during their first year in Norwegian early childhood education and care. Early Child Development and Care 2023 s. 1403-1416
BI NTNU UiO RBUP-ØS UIS HINN Untitled
 
46 Wilhelmsen, Tiril; Rydland, Veslemøy; Buøen, Elisabet Solheim; Drugli, May Britt; Lekhal, Ratib.
Measuring preschool teachers’ emotion socialisation with young children. European Conference on Developmental Psychology; 2023-08-28
UiO BI NTNU RBUP-ØS Untitled
 
2022
47 Drugli, May Britt.
Barna betaler en høy pris. Aftenposten [Avis] 2022-11-05
NTNU Untitled
 
48 Drugli, May Britt.
Barna betler en høy pris. aftenposten.no [Internett] 2022-11-04
NTNU Untitled
 
49 Drugli, May Britt.
Ber barnehageforeldre sette av minst fem dager til tilvenning: Invester noen feriedager. Budstikka.no [Internett] 2022-05-03
NTNU Untitled
 
50 Drugli, May Britt.
Besøk og flere tilvenningsdager for de små. Fagsnakk.no 2022
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste