Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 478 << Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10    Neste >>

2021
1 Drugli, May Britt; Nordahl, Thomas.
Foreldresamarbeid i barnehagen. Gyldendal Norsk Forlag A/S 2021 (ISBN 9788205538795) ;Volum 0.96 s. Dette vet vi om barnehagen(0)
HINN NTNU Untitled
 
2 Stensen, Kenneth; Lydersen, Stian; Stenseng, Frode; Wallander, Jan Lance Anders; Tveit, Håvard; Drugli, May Britt.
Childcare Providers’ Nominations of Preschool Children at Risk for Mental Health Problems: Does it Discriminate Well Compared to the Caregiver-Teacher Report Form (C-TRF)?. Scandinavian Journal of Educational Research 2021 s. -
NTNU Untitled
 
2020
3 Drugli, May Britt.
Da barna fikk ha tilvenning i flere måneder ble det mindre gråt og uro. utdanningsnytt.no [Fagblad] 2020-08-17
NTNU Untitled
 
4 Drugli, May Britt.
Delrapport fra folkehelseprosjektet "Liten og ny i barnehagen". Evaluering av trinn 2.. Skriftserien til Regionalt kunnskapssenter for barn og unge (RKBU Midt-Norge) 2020 ;Volum 11. s. -
NTNU Untitled
 
5 Drugli, May Britt.
Forsker på ulike former for tilvenning - her er noen av funnene. barnehage.no 2020
NTNU Untitled
 
6 Drugli, May Britt.
Koronatiltak i barnehagen - vi ønsker alle skal føle seg trygge. tk.no [Avis] 2020-08-16
NTNU Untitled
 
7 Drugli, May Britt.
Liten og ny i barnehagen. NRK Trøndelag, morgensendingen [Radio] 2020-06-30
NTNU Untitled
 
8 Drugli, May Britt.
Ny forskning på 150 ettåringer i Trondheim. Adresseavisen 2020
NTNU Untitled
 
9 Drugli, May Britt.
Ny forskning på 150 ettåringer i Trondheim. www.adressa.no 2020
NTNU Untitled
 
10 Drugli, May Britt.
Når ettåringen skal begynne i barnehagen. Verktøykassa : inspirasjon og ideer til barnehagen 2020 ;Volum 1. s. 55-57
NTNU Untitled
 
11 Drugli, May Britt.
Sommerbarnehage gir trygge barn. NRK/Innlandet [Radio] 2020-06-17
NTNU Untitled
 
12 Drugli, May Britt.
Syv punkter som kan gjøre hverdagen enklere for deg og barnet ditt. aftenposten.no [Avis] 2020-08-10
NTNU Untitled
 
13 Drugli, May Britt.
Å begynne i barnehagen - små barns prosess. Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift 2020 ;Volum 37.(4) s. 69-79
NTNU Untitled
 
14 Drugli, May Britt; Hågensen, Marit.
Gode relasjoner i skolen - Manual for lærere og ansatte. Skriftserien til Regionalt kunnskapssenter for barn og unge (RKBU Midt-Norge) 2020 ;Volum 14. s. -
NTNU Untitled
 
15 Drugli, May Britt; Hågensen, Marit.
Gode relasjoner i skolen - manual for veiledere. Skriftserien til Regionalt kunnskapssenter for barn og unge (RKBU Midt-Norge) 2020 ;Volum 13. s. -
NTNU Untitled
 
16 Drugli, May Britt; Lekhal, Ratib; Buøen, Elisabet Solheim.
Tilvenning og foreldresamarbeid: de yngste i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk 2020 (ISBN 978-82-02-66444-2) 136 s.
BI HINN NTNU RBUP-ØS Untitled
 
17 Drugli, May Britt; Nordahl, Thomas.
Forældresamarbejde i dagtilbud. Dafolo 2020 (ISBN 978-87-7160-800-7) 87 s.
NTNU HINN Untitled
 
18 Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Berg-Nielsen, Turid Suzanne; Buøen, Elisabet Solheim.
A model of intervention and implementation of quality building and quality control in childcare centers to strengthen the mental health and development of 1-3-year olds: Protocol for a randomized controlled trial of thrive by three. JMIR Research Protocols 2020 ;Volum 9.(10) s. 1-12
BI HINN NTNU RBUP-ØS UiO Untitled
 
19 Nordahl, Thomas; Hansen, Line Skov; Ringsmose, Charlotte; Drugli, May Britt.
Systematisk arbejde over tid betaler sig. Resultater fra Program for læringsledelse - dagtilbud. Aalborg Universitetsforlag 2020 (ISBN 978-87-7210-317-4) 111 s.
HINN NTNU Untitled
 
20 Tveit, Håvard Horndalen; Drugli, May Britt; Fossum, Sturla; Handegård, Bjørn Helge; Kløckner, Christian; Stenseng, Frode.
Mediating mechanisms of the incredible years teacher classroom management programme. Frontiers in Psychology 2020 ;Volum 11. s. 1-10
DMMH HINN NTNU UiT Untitled
 
2019
21 Brenne, Anne Synnøve; Drugli, May Britt.
Barn i Risiko TF3 Stjørdal. Fagdag; 2019-01-02 - 2019-01-02
NTNU Untitled
 
22 Drugli, May Britt.
Dette er barnets vanligste bekymringer ved skolestart. Aftenposten [Avis] 2019-08-14
NTNU Untitled
 
23 Drugli, May Britt.
Dette er barns vanligste bekymringer ved skolestart- Slik snakker dere om dem. aftenposten.no [Internett] 2019-08-12
NTNU Untitled
 
24 Drugli, May Britt.
Dette gjør du dersom barnet ikke finner seg til rette i barnehagen. aftenposten.no [Internett] 2019-09-22
NTNU Untitled
 
25 Drugli, May Britt.
Droppet tv-skjerm på skolen - fikk roligere lunsj. nrk.no [Internett] 2019-02-13
NTNU Untitled
 
26 Drugli, May Britt.
Forsket på samspill. barnehage.no [Internett] 2019-06-25
NTNU Untitled
 
27 Drugli, May Britt.
Grundmuren i den 1 åriges liv i vuggestuen er: varm, positiv kontakt med de voksne!. 0-14 : nul til fjorten : pædagogisk tidsskrift for daginstitutioner og klubber 2019 Suppl. Tema de 0-1 årige s. 12-16
HINN NTNU Untitled
 
28 Drugli, May Britt.
Her blir elevene møtt med high five og knoke. nrk.no [Internett] 2019-01-21
NTNU Untitled
 
29 Drugli, May Britt.
Her overnatter de i barnehagen. Utdanningsnytt.no/Første Steg [Internett] 2019-07-15
NTNU Untitled
 
30 Drugli, May Britt.
Hvis skolestarten ikke ble så fin likevel. NRK radio Norgesglasset [Radio] 2019-08-20
NTNU Untitled
 
31 Drugli, May Britt.
Norsk barnehagekvalitet er middels. Dagsavisen [Avis] 2019-07-16
NTNU Untitled
 
32 Drugli, May Britt.
Norsk barnehagekvalitet er middels. dagsavisen.no [Internett] 2019-07-16
NTNU Untitled
 
33 Drugli, May Britt.
Puslespillet om natten. Klassekampen [Avis] 2019-04-04
NTNU Untitled
 
34 Drugli, May Britt.
Slik gjør du overgangen til storbarnsavdelingen best mulig. plusstid.no [Internett] 2019-05-25
NTNU Untitled
 
35 Drugli, May Britt.
Små barns undring - en ressurs i hverdagen. fagforbundet.no 2019
NTNU Untitled
 
36 Drugli, May Britt.
Små barns undring - en ressurs i hverdagen. fubhg.no 2019
NTNU Untitled
 
37 Drugli, May Britt.
Små barns undring - en ressurs i hverdagen. Utdanning 2019
NTNU Untitled
 
38 Drugli, May Britt.
Syv grep som kan hjelpe mot vanskelig start i barnehagen. aftenposten.no [Internett] 2019-09-02
NTNU Untitled
 
39 Drugli, May Britt.
Tidlig start i vuggestuen. berlingske.dk [Internett] 2019-04-10
NTNU Untitled
 
40 Drugli, May Britt.
Trygg for 3- barnehagekvalitet for de yngste. Regional konferanse STATPED; 2019-10-23 - 2019-10-23
NTNU Untitled
 
41 Drugli, May Britt.
Trygg før 3 - god barnehagekvalitet. Framtia er nå; 2019-09-24 - 2019-09-25
NTNU Untitled
 
42 Drugli, May Britt.
Trygg før 3 - gode voksen-barn relasjoner i barnehagen. Nasjonal barnehagekonferanse - En god start; 2019-05-22 - 2019-05-23
NTNU Untitled
 
43 Drugli, May Britt.
Trygg tilknytning og den sosiale hjernen. Barnehagefolk 2019 ;Volum 2. s. 47-52
NTNU Untitled
 
44 Drugli, May Britt.
Vi vet ikke hva kortisolfunnet betyr. Dagsavisen [Avis] 2019-07-12
NTNU Untitled
 
45 Drugli, May Britt.
Vi vet ikke hva kortisolfunnet betyr. dagsavisen.no [Internett] 2019-07-12
NTNU Untitled
 
46 Drugli, May Britt.
Vil du mase mindre på ungene? Her er en bedre strategi. plusstid.no [Internett] 2019-05-15
NTNU Untitled
 
47 Drugli, May Britt; Berg-Nielsen, Turid Suzanne.
Samspillskvalitet mellom ansatte og små barn (1-3 år) i norske barnehager. Paideia 2019 ;Volum 17. s. 37-47
HINN NTNU STO Untitled
 
48 Drugli, May Britt; Lekhal, Ratib.
4 faktorer som fremmer barns livsmestring. Utdanningsnytt.no 2019
BI HINN NTNU Untitled
 
49 Drugli, May Britt; Lekhal, Ratib.
4 faktorer som fremmer barns livsmestring. Første steg 2019 (1) s. 50-53
BI HINN NTNU Untitled
 
50 Drugli, May Britt; Sandnes, Kjersti.
God start i barnehagen for ettåringer i Trondheim. Adresseavisen 2019
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste