2024
|
1. |
Schwartz, Monica Marie; Pukstad, Brita; Utvær, Britt Karin Støen; Haugan, Gørill; Ljoså, Tone Marte. Translation, cultural adaption and linguistic validation of the Norwegian Wound-QoL. Journal of Nursing Measurement 2024 NORD NTNU USN
Untitled
|
|
2. |
Utvær, Britt Karin Støen; Morud, Elin Bø; Emstad, Anne Berit. A model for recruiting and retaining vocational teachers – school-university-business partnerships. ICSEI; 2024-01-07 - 2024-01-12 NTNU
Untitled
|
2023
|
3. |
Bjørngaard, Birgitte; Utvær, Britt Karin Støen. Å tilrettelegge for utvikling av yrkesetisk kompetanse i ambulansefag: en kvalitativ intervjustudie. Nordyrk; 2023-06-06 - 2023-06-09 NTNU NORD
Untitled
|
|
4. |
Hårberg, Jon Sverre; Utvær, Britt Karin Støen. Erfaringer med internasjonalisering hjemme og virtuell utveksling. Multiplier Event; 2023-02-15 - 2023-02-15 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Hårberg, Jon Sverre; Utvær, Britt Karin Støen. Erfaringer med internasjonalisering hjemme og virtuell utveksling. Multiplier Event; 2023-01-13 - 2023-01-13 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Hårberg, Jon Sverre; Utvær, Britt Karin Støen; Vezne, Rabia; Rumpold, Birgit; Enochsson, Ann-Britt; Alterhaug, Katrine Dalbu; Gray, Peter Barry. A Guide to Embed Internationalisation at Home in Vocational Teacher Education. : The Department of Teacher Education, NTNU 2023 (ISBN 978-82-7923-099-1) 88 s. NTNU
Untitled
|
|
7. |
Kristoffersen, Audun Mollan; Østern, Tone Pernille; Utvær, Britt Karin Støen. Muligheten av i morgen»: et samskapt fortellingsprosjekt om inkludering og estetisk tilnærming til læring i barneskolen. I: Samskapt kunnskap i skole og lærerutdanning. Der praksis og teori møtes.. Universitetsforlaget 2023 ISBN 978-82-15-06381-2. s. 330-353 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Leonardsen, Julie, Klovholt. Yrkesfaglæreres arbeid med vurdering i videregående skole. Trondheim: NTNU, fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap 2023 (ISBN 978-82-326-6265-4) 211 s. NTNU
Untitled
|
|
9. |
Ramlo, Siri Husa; Utvær, Britt Karin Støen. Didaktisk bruk av MOOC i arbeid med digital danning innenfor yrkesfag. NordYrk-konferanse; 2023-06-07 - 2023-06-09 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Sumer, Sevil; Holland, Steven K.; Utvær, Britt Karin Støen. A Survey on Inclusion and Diversity at the Department of Teacher Education (ILU). Trondheim: Department of Teacher Education, NTNU 2023 65 s. NTNU
Untitled
|
|
11. |
Torbergsen, Hanne Kristine Skjesol; Utvær, Britt Karin Støen; Haugan, Gørill. Nursing students' perceived autonomy-support by teachers affects their intrinsic motivation, study effort, and learning outcomes.. Conference; 2023-05-31 - 2023-06-03 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Utvær, Britt Karin. Potentials and Limitations of MOOCs as Learning Resources in VTE. Passion and Professionalism in Teacher Education; 2023-06-26 - 2023-06-27 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Utvær, Britt Karin Støen; Hårberg, Jon Sverre. Erfaringer med internasjonalisering i yrkesfaglærerutdanning. Multiplier Event; 2023-02-24 - 2023-02-24 NTNU
Untitled
|
2022
|
14. |
Aakernes, Nina; Bisgaard, Jan; Leonardsen, Julie, Klovholt; Meltzer, Cecilie; Utvær, Britt Karin Støen. Redaksjonen utvider. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling 2022 ;Volum 7.(1) s. i-ii OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
15. |
Hanssen, Grete; Haugan, Gørill; Utvær, Britt Karin Støen. Opplevelse av sammenheng hos elever i skoledelen av yrkesopplæringen. I: Å bygge broer: samarbeid på tvers i yrkesfag. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-04925-0. s. 109-125 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Hanssen, Grete; Utvær, Britt Karin Støen. Sense of coherence among apprentices in vocational education and training: Exploring general resistance resources . NordYrk; 2022-06-01 - 2022-06-03 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Hanssen, Grete; Utvær, Britt Karin Støen. Sense of Coherence Among Apprentices in Vocational Education and Training in Norway: Exploring General Resistance Resources in Work-Based Learning. International Journal for Research in Vocational Education and Training 2022 ;Volum 9.(3) s. 363-389 NTNU
Untitled
|
|
18. |
Hanssen, Grete; Utvær, Britt Karin Støen. Sense of Coherence in Vocational Education and Training (VET) in Norway. Den 16. nordiske læreruddannelseskonference: Innovation i Undervisning og Læring; 2022-05-02 - 2022-05-05 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Leonardsen, Julie; Utvær, Britt Karin Støen; Fjørtoft, Henning. The Five Faces of an Assessor: Conceptualizing the Enactment of Teacher Assessment Identity in Vocational Education and Training. Educational Assessment 2022 ;Volum 27.(4) s. 339-355 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Ramlo, Siri Husa; Hatlevik, Ove Edvard; Utvær, Britt Karin Støen. Didaktisk bruk av MOOC som digital læringsressurs innenfor yrkesfaglærerutdanning. I: Å bygge broer: samarbeid på tvers i yrkesfag. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-04925-0. s. 72-89 NTNU OSLOMET
Untitled
|
|
21. |
Torbergsen, Hanne; Utvær, Britt Karin Støen; Haugan, Gørill. Nursing students' perceived autonomy-support by teachers affects their intrinsic motivation, study effort, and perceived learning outcomes. Learning and Motivation 2022 ;Volum 81.(February 2023) NORD NTNU
Untitled
|
|
22. |
Utvær, Britt Karin Støen; Hårberg, Jon Sverre; Ramlo, Siri Husa. Veier, broer og barrierer: Erfaringer med ERASMUS+-prosjekt ved lærerutdanning for yrkesfag. I: Å bygge broer: samarbeid på tvers i yrkesfag. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-04925-0. s. 55-71 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Utvær, Britt Karin Støen; Morud, Elin Bø; Hansen, Kari; Rokkones, Klara; Firing, Kristian. Forord. I: Å bygge broer: samarbeid på tvers i yrkesfag. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-04925-0. s. 13-13 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Utvær, Britt Karin Støen; Morud, Elin Bø; Hansen, Kari; Rokkones, Klara; Firing, Kristian. Innledning. Å bygge broer: samarbeid på tvers i yrkesfag. I: Å bygge broer: samarbeid på tvers i yrkesfag. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-04925-0. s. 15-20 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Utvær, Britt Karin Støen; Morud, Elin Bø; Hansen, Kari; Rokkones, Klara; Firing, Kristian. Å bygge broer: samarbeid på tvers i yrkesfag. Universitetsforlaget 2022 (ISBN 978-82-15-04925-0) 249 s. NTNU
Untitled
|
|
26. |
Utvær, Britt Karin Støen; Torbergsen, Hanne; Paulsby, Tove Engan; Haugan, Gørill. Nursing Students' Emotional State and Perceived Competence During the COVID-19 Pandemic: The Vital Role of Teacher and Peer Support. Frontiers in Psychology 2022 ;Volum 12.(793304) s. - NORD NTNU
Untitled
|
2021
|
27. |
Torbergsen, Hanne; Utvær, Britt Karin Støen; Paulsby, Tove Engan; Haugan, Gørill. Learning Nursing During the Covid-19 Pandemic; Teacher-Support is Exceptionally Important. Journal of Nursing and Practice 2021 ;Volum 4.(2) s. 309-318 NORD NTNU
Untitled
|
|
28. |
Utvær, Britt Karin Støen; Paulsby, Tove Engan; Torbergsen, Hanne; Haugan, Gørill. Learning nursing during the COVID-19 pandemic: The importance of perceived relatedness with teachers and sense of coherence. Journal of Nursing Education and Practice (JNEP) 2021 ;Volum 11.(10) s. 9-18 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Utvær, Britt Karin Støen; Ramlo, Siri Husa. Internasjonalisering «borte» og «hjemme». Erfaringer fra et innovativt ERASMUS+-prosjekt innenfor yrkesfag. NordYrk; 2021-06-07 - 2021-06-09 NTNU
Untitled
|
2020
|
30. |
Bjørngaard, Birgitte. Yrkesetisk kompetanse - fra klasserommet til pasientmøter i ambulansearbeid. Trondheim: NTNU 2020 73 s. NORD NTNU
Untitled
|
|
31. |
Haugan, Gørill; Drageset, Jorunn; Andre, Beate; Kukulu, Kamile; Mugisha, James; Utvær, Britt Karin Støen. Assessing quality of life in older adults: psychometric properties of the OPQoL-brief questionnaire in a nursing home population. Health and Quality of Life Outcomes 2020 ;Volum 18.(1) s. 1-14 HVL UiB NTNU NORD
Untitled
|
|
32. |
Lysberg, Karen Irene; Sivertsen, Heidi; Utvær, Britt Karin Støen; Hoveid, Halvor. Selvregulerende læring og læringsstrategier hos første års bachelorstudenter i sykepleie. UNIPED 2020 ;Volum 43.(3-2020) s. 247-259 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Rokkones, Klara; Dahlback, Jorunn; Goldmann, Ingrid; Utvær, Britt Karin Støen; Grøm, Audun; Midjo, Arne; Halse, Karl Henning; Kahrs, Magnus Strøm; Kamsvåg, Ingeborg Olaug; Morud, Elin Bø; Tangen, Sonia; Gaertner, Charlotte; Grimstad, Sigmund. Fremtidens yrkesfaglærerutdanning ved NTNU. Delrapport 1 og 2.. Institutt for lærerutdanning,Trondheim: NTNU 2020 90 s. OSLOMET NTNU UiT
Untitled
|
|
34. |
Utvær, Britt Karin; Cordiano, Nadia; Magni, Fransceco; Salo, Petri; Gray, Peter. Guidebook: Vocational Open Online Courses (VOOC’s) for Teaching and Learning in Vocational Teaching. Trondheim: ERASMUS+ 2020 62 s. NTNU
Untitled
|
|
35. |
Utvær, Britt Karin Støen. Skolebidragsindikatorer som mål på skolekvalitet - et brokete bilde av en vinglete sannhet. I: Et mangfold av kvaliteter i videregående utdanning. Universitetsforlaget 2020 ISBN 978-82-15-03184-2. s. 57-76 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Utvær, Britt Karin Støen. The significance of the schools’ ethos in relation to caring and well-being. NERA; 2020-03-03 - 2020-03-06 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Utvær, Britt Karin Støen; Wendelborg, Christian. Lærlingundersøkelsen 2018 : Analyser av variasjoner og sammenhenger. : NTNU Samfunnsforskning AS 2020 (ISBN 978-82-7570-607-0) 75 s. SAMFORSK
Untitled
|
2019
|
38. |
Landro, Jarle; Rokkones, Klara; Utvær, Britt Karin Støen. The three-year integrated vocational teacher education program. I: Servant of the school: Building teacher education in Mid-Norway, 1998-2018. Trondheim: NTNU, ILU 2019 ISBN 9781527251014. s. 168-187 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Røe, Melina; Caspersen, Joakim; Utvær, Britt Karin Støen; Wendelborg, Christian. Kartlegging av elevenes læringsmiljø. Elevundersøkelsen som verktøy i skolens utviklingsarbeid. I: Skolen vår!. Gyldendal Akademisk 2019 ISBN 978-82-05-49597-5. s. 177-202 NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
40. |
Saur, Ellen; Oldervik, Heidun; Ulleberg, Hans Petter; Utvær, Britt Karin Støen; Ertsås, Turid Irgens; Berglie, Celine. Quality in upper secondary education. NERA 2019; 2019-03-08 - 2019-03-10 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Svendsen, Stina; Utvær, Britt Karin Støen; Berg, Berit. Betydningen av å høre til for elever med innvandrerbakgrunn. I: Skolen vår!. Gyldendal Akademisk 2019 ISBN 978-82-05-49597-5. s. 63-83 NTNU SAMFORSK
Untitled
|
|
42. |
Utvær, Britt Karin Støen. Value-added indicators as measurement of school quality. NERA; 2019-03-06 - 2019-03-08 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Utvær, Britt Karin Støen; Aarkrog, Vibe; Tangen, Sonia; Leirvik, Camilla Hauren; Lyckander, Rønnaug H.. Evaluering av masterstudium i yrkespedagogikk OsloMet – storbyuniversitetet Rapport fra ekstern evalueringskomité. Oslo: OsloMet 2019 37 s. OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
44. |
Utvær, Britt Karin Støen; Haugan, Gørill. The significance of the schools’ ethos. 7th International Self-Determination Theory Conference 2019; 2019-05-21 - 2019-05-24 NTNU NORD
Untitled
|
|
45. |
Utvær, Britt Karin Støen; Saur, Ellen. Små- og stordriftsfordeler i yrkesfaglige løp: Stedets betydning for opplæring i skole og bedrift. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE) 2019 ;Volum 3.(3) s. 43-60 NTNU
Untitled
|
2018
|
46. |
Rokkones, Klara; Landro, Jarle; Utvær, Britt Karin Støen. Bachelorutdanning for yrkesfaglærere, i et historisk og utviklingsorientert perspektiv. Nordic Journal of Vocational Education and Training 2018 ;Volum 8.(3) s. 141-159 NTNU
Untitled
|
|
47. |
Rokkones, Klara; Stjern, Berit; Strand, Åse; Utvær, Britt Karin Støen. Yrkesfaglig praksis i bachelorutdanningen for yrkesfaglærere: En kartlegging av studentenes erfaringer. Nordic Journal of Vocational Education and Training 2018 ;Volum 8.(2) s. 48-70 NTNU
Untitled
|
|
48. |
Utvær, Britt Karin Støen. Elevers aspirasjoner: Betydning for motivasjon og gjennomføring. I: Ungdom, danning og fellesskap. Samfunns- og kulturpedagogiske perspektiv. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 978-82-02-50363-5. s. 130-150 NTNU
Untitled
|
2017
|
49. |
Caspersen, Joakim; Røe, Melina; Utvær, Britt Karin Støen; Wendelborg, Christian. Utdanningsdirektoratets brukerundersøkelser : Et verktøy for kvalitetsutvikling i grunnskolen?. : NTNU Samfunnsforskning AS 2017 (ISBN 978-82-7570-491-5) 86 s. SAMFORSK
Untitled
|
|
50. |
Caspersen, Joakim; Utvær, Britt Karin Støen. Fagskolekandidatene. En undersøkelse blant fagskolestudenter uteksaminert i 2015.. Møte i arbeidsutvalget for Nasjonalt fagskoleråd; 2017-05-23 - 2017-05-23 OSLOMET NTNU
Untitled
|