Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 275 << Forrige 1 2 3 4 5 6    Neste >>

2024
1 Engelsrud, Gunn Helene.
An impressive collection, developed in the Swedish PE research environment.. Idrottsforum.org - Nordic Sport Studies Forum 2024 s. -
HVL Untitled
 
2 Engelsrud, Gunn Helene.
Phenomenological perspectives for sport management research. I: Research Handbook on Gender and Diversity in Sport Management. Edward Elgar Publishing 2024 ISBN 978 1 80220 368 4. s. 385-397
HVL Untitled
 
2023
3 Aasland, Erik; Engelsrud, Gunn.
Kunnskapsformer i kroppsøvingslæreres undervisning – en analyse av profesjonskunnskap. Acta Didactica Norden (ADNO) 2023 ;Volum 17.(3) s. -
UIA HVL Untitled
 
4 Borgen, Jorunn Spord; Engelsrud, Gunn.
On investigating phenomena without losing sight of them: The dialectics of observation and the phenomenological gaze in a kindergarten setting. International Journal of Social Research Methodology: Theory and Practice 2023
USN HVL Untitled
 
5 Engen, Dagrun Astrid Aarø; Engelsrud, Gunn.
Ph.d.-rettleiing: Er meir formell opplæring det som trengst?. Khrono.no 2023
OSLOMET NTNU HVL Untitled
 
6 Engelsrud, Gunn.
Taking time for new ideas - teaching in higher sports education.. International seminar in phenomenological research and philosophy; 2023-06-19 - 2023-06-20
HVL Untitled
 
7 Engelsrud, Gunn.
Å medvirke for å skape dansekunst – et forsøk på analyse av begrepsbruk og muligheter for teoretisering.. Nettside https://romfordans.no/fagtekster 2023 s. -
HVL Untitled
 
8 Farestveit, Camilla Helene Hallås; Engelsrud, Gunn; Hallås, Bjørg Oddrun.
Hva kjennetegner utdanningsveier til kroppsøvingslærerprofesjonen? En gjennomgang av utdanningsinstitusjonenes nettbaserte informasjon. Journal for Research in Arts and Sports Education 2023 ;Volum 7.(3) s. 21-42
HVL Untitled
 
9 Engelsrud, Gunn Helene.
A Phenomenological Exploration of Relaxation as a Movement Skill. Quest (National Association for Physical Education in Higher Education) 2023 ;Volum 75.(2) s. 103-118
HVL Untitled
 
10 Engelsrud, Gunn Helene.
A Phenomenological Exploration of Relaxation as a Movement Skill.. AERA; 2023-02-10 - 2023-02-10
HVL Untitled
 
11 Engelsrud, Gunn Helene.
Taking time for new ideas, teaching Qualitative Methodology in Higher Education. International seminar om phenomenology as philosophy and reserarch International seminar in phenomenological research and philosophy - Western Norway University of Applied Sciences (hvl.no); 2023-06-19 - 2023-06-20
HVL Untitled
 
12 Engelsrud, Gunn Helene.
The role of sensous flow and sensing the ground in movement skill experiences—a reflection using the practice of yoga as an example. Frontiers in Sports and Active Living 2023 ;Volum 5. s. -
HVL Untitled
 
13 Engelsrud, Gunn Helene; Borgen, Jorunn Spord.
Twenty years of The Cultural School Bag: transcending the provider-receiver positioning of students as (not yet) participants.. Education policy and education practice – the nexus between stability and change; 2023-08-30 - 2023-08-31
USN HVL Untitled
 
14 Engelsrud, Gunn Helene; Gro, Rugseth.
AKTERUTSEILT SLANKE-TV https://www.morgenbladet.no/ideer/debatt/2023/06/09/akterutseilt-slanke-tv/. Morgenbladet 2023 s. -
HVL Untitled
 
15 Engelsrud, Gunn Helene; Hallås, Bjørg Oddrun; Lundvall, Suzanne; Nyrnes, Aslaug; Sæle, Ove Olsen; Werler, Tobias Christoph.
Didaktiske praksiser i lærerutdanning - steder i et landskap. Universitetsforlaget 2023 (ISBN 978-82-15-06098-9) 243 s.
HVL UiO Untitled
 
16 Engelsrud, Gunn Helene; Hallås, Bjørg Oddrun; Lundvall, Suzanne; Nyrnes, Aslaug; Sæle, Ove Olsen; Werler, Tobias Christoph.
Introduksjon. I: Didaktiske praksiser i lærerutdanning - steder i et landskap. Universitetsforlaget 2023 ISBN 978-82-15-06098-9. s. 13-18
UiO HVL Untitled
 
17 Engelsrud, Gunn Helene; Hole, Sylvia.
"Jeg merker det i kroppen"-om å forstå seg selv som masterveileder.. I: Didaktiske praksiser i lærerutdanning - steder i et landskap. Universitetsforlaget 2023 ISBN 978-82-15-06098-9. s. 62-76
HVL Untitled
 
18 Engelsrud, Gunn Helene; Råheim, Målfrid; Ørbæk, Trine; Thoresen, Lisbeth.
Til forsvar for mennesket i den digitale tidsalder. Khrono 2023
HVL NTNU UiB UiO Untitled
 
19 Nordtug, Birgit; Engelsrud, Gunn; Steinnes, Jenny Elise.
Legitimering av mobbeprogram i barnehage og skule. Utdanningsnytt.no 2023 s. -
HVL HINN Untitled
 
20 Stien, Nicolay; Andersen, Vidar; Solstad, Tom Erik Jorung; Sæterbakken, Atle Hole; Engelsrud, Gunn Helene.
The experience of laser light feedback in back-squat resistance training. Frontiers in Sports and Active Living 2023 ;Volum 5.
HVL Untitled
 
21 Sæle, Ove Olsen; Hallås, Bjørg Oddrun; Engelsrud, Gunn Helene.
Kroppsøvingslærers credo - deres refleksjoner i lys av van Manens begrep om pedagogisk takt. Utbildning & lärande 2023 ;Volum 17.(3) s. -
HVL Untitled
 
22 van der Velden, Maja; Halverson, Sandra Louise; Rommetveit, Kjetil; Skjeggedal, Terje; Myong, Lene; Walton, Stephen John; Solberg, Mariann; Edeholt, Håkan; Nordkvelle, Yngve Troye; Rustad, Hilde; Engelsrud, Gunn Helene; Afdal, Hilde Wågsås.
Derfor trenger vi en akademisk boikott av Israel. Klassekampen 2023
UiO HK UiB NTNU UiT HINN AHO UIS HVL HIOF UIA USN Untitled
 
23 Ørbæk, Trine; Engelsrud, Gunn Helene; Råheim, Målfrid; Thoresen, Lisbeth.
Til forsvar for mennesket i den digitale tidsalder. Khrono.no 2023
UiO UiB USN HVL Untitled
 
2022
24 Aasland, Erik; Engelsrud, Gunn.
Kunnskapsformer som kommer til uttrykk i lærerens undervisning i kroppsøving.. Nasjonal forskningskonferanse; 2022-06-02 - 2022-06-03
UIA HVL Untitled
 
25 Borgen, Jorunn Spord; Engelsrud, Gunn.
Language use about physical education (PE). A critical look at the new subject curriculum for PE in Norway (LK 20).. NERA konferanse, paper sesjon; 2022-06-01 - 2022-06-03
USN HVL Untitled
 
26 Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Moen, Kjersti Mordal; Løndal, Knut; Engelsrud, Gunn Helene; Gjølme, Egil Galaaen.
Kroppsøving i skolen. Webinar med påmelding; 2022-01-25 - 2022-01-25
USN UiT NTNU OSLOMET HVL Untitled
 
27 Engelsrud, Gunn.
Kroppslig læring, bevegelse og forskning i teori og praksis. SPACES in BETWEEN. Bridging Movement Meaning Research & Practice; 2022-11-10 - 2022-11-10
HVL Untitled
 
28 Engelsrud, Gunn.
Teoretisk posisjonering-om konstruksjon av studenten/eleven i undervisning i kroppsøving/dans. WEBINAR SENTER FOR DANSEPRAKSIS; 2022-02-15 - 2022-02-15
HVL Untitled
 
29 Engelsrud, Gunn.
Å oppleve teori med kroppen. Kollegiumsseminar; 2022-05-18 - 2022-05-18
HVL Untitled
 
30 Engelsrud, Gunn; Gyring, Jakob; Sæle, Ove Olsen; Hallås, Bjørg Oddrun; Borgen, Jorunn Spord.
Karakterer i kroppsøving er ikke irrelevant.. Forskersonen.no 2022
HVL USN Untitled
 
31 Engelsrud, Gunn Helene.
Impressive study of a complex and sensitive subject. idrottsforum.org/artiklar 2022
HVL Untitled
 
32 Engelsrud, Gunn; Markula, Pirkko.
Editorial: Embodied Pedagogy and Movement (Discourses) in Physical Education. Frontiers in Sports and Active Living 2022 ;Volum 4. s. -
HVL Untitled
 
33 Rustad, Hilde; Engelsrud, Gunn.
A dialogical encounter with teaching practice-based subjects in higher education. Journal for Research in Arts and Sports Education 2022 ;Volum 6.(4) s. 59-70
HK HVL Untitled
 
34 Rustad, Hilde; Engelsrud, Gunn.
Everybody Can Dance—Except Aging Professional Dancers! A Discussion of the Construction of the Aging Dancing Body in Four Dance Texts. Frontiers in Sports and Active Living 2022 ;Volum 4. s. 1-9
HVL HK Untitled
 
35 Rustad, Hilde; Engelsrud, Gunn.
Letting the students be who they are - A dialogical encounter with teaching practice-based subjects in higher education. The Emotions; Phenomenology, Psychopathology, and Psychotherapy; 2022-09-22 - 2022-09-24
HK HVL Untitled
 
36 Ruud, Lise Camilla; Borgen, Jorunn Spord; Engelsrud, Gunn.
«Relevant for livet og skolekvardagen». En analyse av relevansbegrepets inntog i Den kulturelle skolesekken. Nordisk kulturpolitisk tidsskrift 2022 ;Volum 25.(1) s. 95-112
USN HVL Untitled
 
37 Stien, Nicolay; Andersen, Vidar; Engelsrud, Gunn; Solstad, Tom Erik Jorung; Sæterbakken, Atle Hole.
The effects of technological and traditional feedback on back squat performance in untrained women. BMC sports science, medicine and rehabilitation 2022 ;Volum 14.(1)
HVL Untitled
 
38 Ørbæk, Trine; Engelsrud, Gunn.
Det merkes i kroppen at det «koker i hodet». Lærerstudenters refleksjoner fra møter med elever i egen praksisundervisning. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2022 ;Volum 16.(2) s. 41-60
USN HVL Untitled
 
2021
39 Aasland, Erik; Engelsrud, Gunn.
Structural Discrimination in Physical Education. The “Encounter” Between the (White) Norwegian Teaching Content in Physical Education Lessons and Female Students of Color's Movements and Expressions. Frontiers in Sports and Active Living 2021 ;Volum 3. s. 1-11
HVL UIA Untitled
 
40 Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Engelsrud, Gunn Helene; Gjølme, Egil Galaaen.
The formation and central aspects of teaching and learning in Physical Education in a time of reforms.. Symposium; 2021-05-18 - 2021-05-20
HVL HINN OSLOMET USN NTNU Untitled
 
41 Engelsrud, Gunn.
Gran og alderen. https://www.morgenbladet.no/ideer/debatt/2021/12/23/det-er-andre-betingelser-enn-alder-alene-som-rangerer-oss/. Morgenbladet 2021 s. -29
HVL Untitled
 
42 Engelsrud, Gunn Helene.
Epilog. I: Kroppslig læring - perspektiver og praksiser. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04370-8. s. 287-288
HVL Untitled
 
43 Engelsrud, Gunn Helene.
Kjønn og inkludering.. I: Inkluderende kroppsøving. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 9788202675639. s. 27-45
HVL Untitled
 
44 Engelsrud, Gunn Helene.
Movement as relations—preverbal, conscious, and affected?. I: Physical Activity and Sport During the First Ten Years of Life: Multidisciplinary Perspectives. Routledge 2021 ISBN 9780429352645. s. 28-38
HVL Untitled
 
45 Engelsrud, Gunn Helene.
Å flyte rundt i kroppslig eksistens - læringens grunn?. I: Kroppslig læring - perspektiver og praksiser. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04370-8. s. 44-60
HVL Untitled
 
46 Engelsrud, Gunn Helene.
Å stå opp om morgenen eller å våkne til en ny dag. Samtiden. Tidsskrift for politikk, litteratur og samfunnsspørsmål 2021 (4) s. 128-133
HVL Untitled
 
47 Engelsrud, Gunn Helene; Hallås, Bjørg Oddrun; Fretland, Reidun Nerhus.
How the concept of bodily learning challenges teaching and learning in Norwegian Physical Education (PE) based on the Norwegian curriculum renewal reform in school subjects in 2020 (LK20). Operationalizing “bodily learning” in PE. Bodiky Learning 2021 - a virtual conference; 2021-04-22 - 2021-04-23
HVL Untitled
 
48 Engelsrud, Gunn Helene; Hallås, Bjørg Oddrun; Kjerland, Glenn Øvrevik; Sæle, Ove Olsen.
Kronikk i forskning.no. Faget heter kroppsøving, ikke gym. Forskning.no 2021
HVL Untitled
 
49 Engelsrud, Gunn Helene; Rosberg, Susanne.
Theorizing bodily dialogs-reflection on knowledge production in phenomenlogical research. Physiotherapy Theory and Practice 2021 s. -
HVL Untitled
 
50 Engelsrud, Gunn Helene; Østern, Tone Pernille; Bjerke, Øyvind; Sørum, Anne Grut.
Innledning til boken. I: Kroppslig læring - perspektiver og praksiser. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04370-8. s. 9-15
HVL NTNU Untitled
 
    Vis neste liste