2024
|
1. |
Engelsrud, Gunn Helene. An impressive collection, developed in the Swedish PE research environment.. Idrottsforum.org - Nordic Sport Studies Forum 2024 s. - HVL
Untitled
|
|
2. |
Engelsrud, Gunn Helene. Phenomenological perspectives for sport management research. I: Research Handbook on Gender and Diversity in Sport Management. Edward Elgar Publishing 2024 ISBN 978 1 80220 368 4. s. 385-397 HVL
Untitled
|
2023
|
3. |
Aasland, Erik; Engelsrud, Gunn. Kunnskapsformer i kroppsøvingslæreres undervisning – en analyse av profesjonskunnskap. Acta Didactica Norden (ADNO) 2023 ;Volum 17.(3) s. - UIA HVL
Untitled
|
|
4. |
Borgen, Jorunn Spord; Engelsrud, Gunn. On investigating phenomena without losing sight of them: The dialectics of observation and the phenomenological gaze in a kindergarten setting. International Journal of Social Research Methodology: Theory and Practice 2023 USN HVL
Untitled
|
|
5. |
Engen, Dagrun Astrid Aarø; Engelsrud, Gunn. Ph.d.-rettleiing: Er meir formell opplæring det som trengst?. Khrono.no 2023 OSLOMET NTNU HVL
Untitled
|
|
6. |
Engelsrud, Gunn. Taking time for new ideas - teaching in higher sports education.. International seminar in phenomenological research and philosophy; 2023-06-19 - 2023-06-20 HVL
Untitled
|
|
7. |
Engelsrud, Gunn. Å medvirke for å skape dansekunst – et forsøk på analyse av begrepsbruk og muligheter for teoretisering.. Nettside https://romfordans.no/fagtekster 2023 s. - HVL
Untitled
|
|
8. |
Farestveit, Camilla Helene Hallås; Engelsrud, Gunn; Hallås, Bjørg Oddrun. Hva kjennetegner utdanningsveier til kroppsøvingslærerprofesjonen? En gjennomgang av utdanningsinstitusjonenes nettbaserte informasjon. Journal for Research in Arts and Sports Education 2023 ;Volum 7.(3) s. 21-42 HVL
Untitled
|
|
9. |
Engelsrud, Gunn Helene. A Phenomenological Exploration of Relaxation as a Movement Skill. Quest (National Association for Physical Education in Higher Education) 2023 ;Volum 75.(2) s. 103-118 HVL
Untitled
|
|
10. |
Engelsrud, Gunn Helene. A Phenomenological Exploration of Relaxation as a Movement Skill.. AERA; 2023-02-10 - 2023-02-10 HVL
Untitled
|
|
11. |
Engelsrud, Gunn Helene. Taking time for new ideas, teaching Qualitative Methodology in Higher Education. International seminar om phenomenology as philosophy and reserarch International seminar in phenomenological research and philosophy - Western Norway University of Applied Sciences (hvl.no); 2023-06-19 - 2023-06-20 HVL
Untitled
|
|
12. |
Engelsrud, Gunn Helene. The role of sensous flow and sensing the ground in movement skill experiences—a reflection using the practice of yoga as an example. Frontiers in Sports and Active Living 2023 ;Volum 5. s. - HVL
Untitled
|
|
13. |
Engelsrud, Gunn Helene; Borgen, Jorunn Spord. Twenty years of The Cultural School Bag: transcending the provider-receiver positioning of students as (not yet) participants.. Education policy and education practice – the nexus between stability and change; 2023-08-30 - 2023-08-31 USN HVL
Untitled
|
|
14. |
Engelsrud, Gunn Helene; Gro, Rugseth. AKTERUTSEILT SLANKE-TV https://www.morgenbladet.no/ideer/debatt/2023/06/09/akterutseilt-slanke-tv/. Morgenbladet 2023 s. - HVL
Untitled
|
|
15. |
Engelsrud, Gunn Helene; Hallås, Bjørg Oddrun; Lundvall, Suzanne; Nyrnes, Aslaug; Sæle, Ove Olsen; Werler, Tobias Christoph. Didaktiske praksiser i lærerutdanning - steder i et landskap. Universitetsforlaget 2023 (ISBN 978-82-15-06098-9) 243 s. HVL UiO
Untitled
|
|
16. |
Engelsrud, Gunn Helene; Hallås, Bjørg Oddrun; Lundvall, Suzanne; Nyrnes, Aslaug; Sæle, Ove Olsen; Werler, Tobias Christoph. Introduksjon. I: Didaktiske praksiser i lærerutdanning - steder i et landskap. Universitetsforlaget 2023 ISBN 978-82-15-06098-9. s. 13-18 UiO HVL
Untitled
|
|
17. |
Engelsrud, Gunn Helene; Hole, Sylvia. "Jeg merker det i kroppen"-om å forstå seg selv som masterveileder.. I: Didaktiske praksiser i lærerutdanning - steder i et landskap. Universitetsforlaget 2023 ISBN 978-82-15-06098-9. s. 62-76 HVL
Untitled
|
|
18. |
Engelsrud, Gunn Helene; Råheim, Målfrid; Ørbæk, Trine; Thoresen, Lisbeth. Til forsvar for mennesket i den digitale tidsalder. Khrono 2023 HVL NTNU UiB UiO
Untitled
|
|
19. |
Nordtug, Birgit; Engelsrud, Gunn; Steinnes, Jenny Elise. Legitimering av mobbeprogram i barnehage og skule. Utdanningsnytt.no 2023 s. - HVL HINN
Untitled
|
|
20. |
Stien, Nicolay; Andersen, Vidar; Solstad, Tom Erik Jorung; Sæterbakken, Atle Hole; Engelsrud, Gunn Helene. The experience of laser light feedback in back-squat resistance training. Frontiers in Sports and Active Living 2023 ;Volum 5. HVL
Untitled
|
|
21. |
Sæle, Ove Olsen; Hallås, Bjørg Oddrun; Engelsrud, Gunn Helene. Kroppsøvingslærers credo - deres refleksjoner i lys av van Manens begrep om pedagogisk takt. Utbildning & lärande 2023 ;Volum 17.(3) s. - HVL
Untitled
|
|
22. |
van der Velden, Maja; Halverson, Sandra Louise; Rommetveit, Kjetil; Skjeggedal, Terje; Myong, Lene; Walton, Stephen John; Solberg, Mariann; Edeholt, Håkan; Nordkvelle, Yngve Troye; Rustad, Hilde; Engelsrud, Gunn Helene; Afdal, Hilde Wågsås. Derfor trenger vi en akademisk boikott av Israel. Klassekampen 2023 UiO HK UiB NTNU UiT HINN AHO UIS HVL HIOF UIA USN
Untitled
|
|
23. |
Ørbæk, Trine; Engelsrud, Gunn Helene; Råheim, Målfrid; Thoresen, Lisbeth. Til forsvar for mennesket i den digitale tidsalder. Khrono.no 2023 UiO UiB USN HVL
Untitled
|
2022
|
24. |
Aasland, Erik; Engelsrud, Gunn. Kunnskapsformer som kommer til uttrykk i lærerens undervisning i kroppsøving.. Nasjonal forskningskonferanse; 2022-06-02 - 2022-06-03 UIA HVL
Untitled
|
|
25. |
Borgen, Jorunn Spord; Engelsrud, Gunn. Language use about physical education (PE). A critical look at the new subject curriculum for PE in Norway (LK 20).. NERA konferanse, paper sesjon; 2022-06-01 - 2022-06-03 USN HVL
Untitled
|
|
26. |
Borgen, Jorunn Spord; Hallås, Bjørg Oddrun; Moen, Kjersti Mordal; Løndal, Knut; Engelsrud, Gunn Helene; Gjølme, Egil Galaaen. Kroppsøving i skolen. Webinar med påmelding; 2022-01-25 - 2022-01-25 USN UiT NTNU OSLOMET HVL
Untitled
|
|
27. |
Engelsrud, Gunn. Kroppslig læring, bevegelse og forskning i teori og praksis. SPACES in BETWEEN. Bridging Movement Meaning Research & Practice; 2022-11-10 - 2022-11-10 HVL
Untitled
|
|
28. |
Engelsrud, Gunn. Teoretisk posisjonering-om konstruksjon av studenten/eleven i undervisning i kroppsøving/dans. WEBINAR SENTER FOR DANSEPRAKSIS; 2022-02-15 - 2022-02-15 HVL
Untitled
|
|
29. |
Engelsrud, Gunn. Å oppleve teori med kroppen. Kollegiumsseminar; 2022-05-18 - 2022-05-18 HVL
Untitled
|
|
30. |
Engelsrud, Gunn; Gyring, Jakob; Sæle, Ove Olsen; Hallås, Bjørg Oddrun; Borgen, Jorunn Spord. Karakterer i kroppsøving er ikke irrelevant.. Forskersonen.no 2022 HVL USN
Untitled
|
|
31. |
Engelsrud, Gunn Helene. Impressive study of a complex and sensitive subject. idrottsforum.org/artiklar 2022 HVL
Untitled
|
|
32. |
Engelsrud, Gunn; Markula, Pirkko. Editorial: Embodied Pedagogy and Movement (Discourses) in Physical Education. Frontiers in Sports and Active Living 2022 ;Volum 4. s. - HVL
Untitled
|
|
33. |
Rustad, Hilde; Engelsrud, Gunn. A dialogical encounter with teaching practice-based subjects in higher education. Journal for Research in Arts and Sports Education 2022 ;Volum 6.(4) s. 59-70 HK HVL
Untitled
|
|
34. |
Rustad, Hilde; Engelsrud, Gunn. Everybody Can Dance—Except Aging Professional Dancers! A Discussion of the Construction of the Aging Dancing Body in Four Dance Texts. Frontiers in Sports and Active Living 2022 ;Volum 4. s. 1-9 HVL HK
Untitled
|
|
35. |
Rustad, Hilde; Engelsrud, Gunn. Letting the students be who they are - A dialogical encounter with teaching practice-based subjects in higher education. The Emotions; Phenomenology, Psychopathology, and Psychotherapy; 2022-09-22 - 2022-09-24 HK HVL
Untitled
|
|
36. |
Ruud, Lise Camilla; Borgen, Jorunn Spord; Engelsrud, Gunn. «Relevant for livet og skolekvardagen». En analyse av relevansbegrepets inntog i Den kulturelle skolesekken. Nordisk kulturpolitisk tidsskrift 2022 ;Volum 25.(1) s. 95-112 USN HVL
Untitled
|
|
37. |
Stien, Nicolay; Andersen, Vidar; Engelsrud, Gunn; Solstad, Tom Erik Jorung; Sæterbakken, Atle Hole. The effects of technological and traditional feedback on back squat performance in untrained women. BMC sports science, medicine and rehabilitation 2022 ;Volum 14.(1) HVL
Untitled
|
|
38. |
Ørbæk, Trine; Engelsrud, Gunn. Det merkes i kroppen at det «koker i hodet». Lærerstudenters refleksjoner fra møter med elever i egen praksisundervisning. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2022 ;Volum 16.(2) s. 41-60 USN HVL
Untitled
|
2021
|
39. |
Aasland, Erik; Engelsrud, Gunn. Structural Discrimination in Physical Education. The “Encounter” Between the (White) Norwegian Teaching Content in Physical Education Lessons and Female Students of Color's Movements and Expressions. Frontiers in Sports and Active Living 2021 ;Volum 3. s. 1-11 HVL UIA
Untitled
|
|
40. |
Borgen, Jorunn Spord; Løndal, Knut; Moen, Kjersti Mordal; Hallås, Bjørg Oddrun; Engelsrud, Gunn Helene; Gjølme, Egil Galaaen. The formation and central aspects of teaching and learning in Physical Education in a time of reforms.. Symposium; 2021-05-18 - 2021-05-20 HVL HINN OSLOMET USN NTNU
Untitled
|
|
41. |
Engelsrud, Gunn. Gran og alderen. https://www.morgenbladet.no/ideer/debatt/2021/12/23/det-er-andre-betingelser-enn-alder-alene-som-rangerer-oss/. Morgenbladet 2021 s. -29 HVL
Untitled
|
|
42. |
Engelsrud, Gunn Helene. Epilog. I: Kroppslig læring - perspektiver og praksiser. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04370-8. s. 287-288 HVL
Untitled
|
|
43. |
Engelsrud, Gunn Helene. Kjønn og inkludering.. I: Inkluderende kroppsøving. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 9788202675639. s. 27-45 HVL
Untitled
|
|
44. |
Engelsrud, Gunn Helene. Movement as relations—preverbal, conscious, and affected?. I: Physical Activity and Sport During the First Ten Years of Life: Multidisciplinary Perspectives. Routledge 2021 ISBN 9780429352645. s. 28-38 HVL
Untitled
|
|
45. |
Engelsrud, Gunn Helene. Å flyte rundt i kroppslig eksistens - læringens grunn?. I: Kroppslig læring - perspektiver og praksiser. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04370-8. s. 44-60 HVL
Untitled
|
|
46. |
Engelsrud, Gunn Helene. Å stå opp om morgenen eller å våkne til en ny dag. Samtiden. Tidsskrift for politikk, litteratur og samfunnsspørsmål 2021 (4) s. 128-133 HVL
Untitled
|
|
47. |
Engelsrud, Gunn Helene; Hallås, Bjørg Oddrun; Fretland, Reidun Nerhus. How the concept of bodily learning challenges teaching and learning in Norwegian Physical Education (PE) based on the Norwegian curriculum renewal reform in school subjects in 2020 (LK20). Operationalizing “bodily learning” in PE. Bodiky Learning 2021 - a virtual conference; 2021-04-22 - 2021-04-23 HVL
Untitled
|
|
48. |
Engelsrud, Gunn Helene; Hallås, Bjørg Oddrun; Kjerland, Glenn Øvrevik; Sæle, Ove Olsen. Kronikk i forskning.no. Faget heter kroppsøving, ikke gym. Forskning.no 2021 HVL
Untitled
|
|
49. |
Engelsrud, Gunn Helene; Rosberg, Susanne. Theorizing bodily dialogs-reflection on knowledge production in phenomenlogical research. Physiotherapy Theory and Practice 2021 s. - HVL
Untitled
|
|
50. |
Engelsrud, Gunn Helene; Østern, Tone Pernille; Bjerke, Øyvind; Sørum, Anne Grut. Innledning til boken. I: Kroppslig læring - perspektiver og praksiser. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-04370-8. s. 9-15 HVL NTNU
Untitled
|