2018
|
1. |
Kleven, Thor Arnfinn; Hjardemaal, Finn Rudolf. Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolking og vurdering. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 978-82-450-2379-4) 225 s. UiO
Untitled
|
2011
|
2. |
Kleven, Thor Arnfinn. Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolking og vurdering. Oslo: UNIPUB 2011 (ISBN 978-82-7477-515-2) 231 s. UiO
Untitled
|
2010
|
3. |
Kleven, Thor Arnfinn. Lærerarbeidet i klasserommet. I: Ny som lærer : sjansespill og samspill. Tapir Akademisk Forlag 2010 ISBN 978-82-519-2514-3. s. 27-42 UiO
Untitled
|
2008
|
4. |
Kleven, Thor Arnfinn. Validity and validation in qualitative and quantitative research. Nordisk Pedagogik 2008 ;Volum 28.(3) s. 219-233 UiO
Untitled
|
2004
|
5. |
Simonnes, Asbjørn; Gjelsten, Gudmund; Kleven, Thor Arnfinn. The Child in the Interaction between Intentional and Functional Education. Volda: Høgskulen i Volda 2004 (ISBN 82-7661-197-4) 152 s. Forskingsrapport - Høgskulen i Volda/ Research Report - Volda University College(56) HVO UiO
Untitled
|
|
6. |
Simonnes, Asbjørn; Gjelsten, Gudmund; Kleven, Thor Arnfinn. The Child in the Interaction between Intentional and Functional Education. Volda: Høgskulen i Volda 2004 (ISBN 8276611974) 1 s. Forskingsrapport - Høgskulen i Volda/ Research Report - Volda University College(56) HVO UiO
Untitled
|
2002
|
7. |
Kleven, Thor Arnfinn; Hjardemaal, Finn R.; Tveit, Knut. Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolking og vurdering. : Unipub, Oslo 2002 (ISBN 82-7477-103-6) 258 s. UiO
Untitled
|
|
8. |
Kleven, Thor Arnfinn. Begrepsoperasjonalisering. I: Innføring i forskningsmetodologi. : Unipub, Oslo 2002 ISBN 82-7477-090-0. s. 141-183 UiO
Untitled
|
|
9. |
Kleven, Thor Arnfinn. Data- og datainnsamlingsmetoder. I: Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 ISBN 82-7477-103-6. s. 61-83 UiO
Untitled
|
|
10. |
Kleven, Thor Arnfinn. Hvilke alternative forklaringer er mulige? - Spørsmålet om indre validitet. I: Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 ISBN 82-7477-103-6. s. 139-158 UiO
Untitled
|
|
11. |
Kleven, Thor Arnfinn. Hvilken kontekst er resultatene gyldige i? - Spørsmålet om ytre validitet. I: Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 ISBN 82-7477-103-6. s. 159-175 UiO
Untitled
|
|
12. |
Kleven, Thor Arnfinn. Hvordan er begrepene operasjonalisert? - Spørsmålet om begrepsvaliditet. I: Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 ISBN 82-7477-103-6. s. 120-138 UiO
Untitled
|
|
13. |
Kleven, Thor Arnfinn. Ikke-eksperimentelle design. I: Innføring i forskningsmetodologi. : Unipub, Oslo 2002 ISBN 82-7477-090-0. s. 265-286 UiO
Untitled
|
|
14. |
Kleven, Thor Arnfinn. Innføring i pedagogisk forskningsmetode. : Unipub, Oslo 2002 (ISBN 82-7477-103-6) -1 s. UiO
Untitled
|
|
15. |
Kleven, Thor Arnfinn. Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 (ISBN 82-7477-103-6) -1 s. UiO
Untitled
|
|
16. |
Kleven, Thor Arnfinn. Innledning. I: Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 ISBN 82-7477-103-6. s. 11-27 UiO
Untitled
|
|
17. |
Kleven, Thor Arnfinn. Statistikk. I: Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 ISBN 82-7477-103-6. s. 84-119 UiO
Untitled
|
|
18. |
Kleven, Thor Arnfinn; Hjardemaal, Finn R.; Tveit, Knut. Noen utviklingstrekk i pedagogisk forskning. I: Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 ISBN 82-7477-103-6. s. 222-241 UiO
Untitled
|
|
19. |
Lund, Thorleif; Kleven, Thor Arnfinn; Kvernbekk, Tone; Christophersen, Knut-Andreas. Innføring i forskningsmetodologi. Unipub forlag 2002 (ISBN 82-7477-090-0) 345 s. UiO
Untitled
|
2000
|
20. |
Kleven, Thor Arnfinn. Den pedagogiske statistikken ved PFI i 1943 og i 1998. I: Pionerer i norsk fagpedagogikk. Helga Eng og Einar Høigård på nært hold. Didakta Norsk Forlag A/S 2000 ISBN 82-7056-048-0. s. 161-171 UiO
Untitled
|
|
21. |
Kleven, Thor Arnfinn. Empirisk utdanningsforskning - tradisjon og fornyelse. I: De strategiske pedagoger. Seminarrapport i forbindelse med Erling Lars Dales bok. : Universitetet i Oslo, Det utdanningsvitenskapelige fakultet 2000 s. 46-52 UiO
Untitled
|
1998
|
22. |
Kleven, Thor Arnfinn; Strømnes, Åsmund Lønning. Systematisk observasjon som tilnærming til klasseromsforskning. I: Klasseromsforskning på norsk. : ad Notam, Gyldendal 1998 ISBN 82-417-0878-5. s. 36-56 UiO
Untitled
|
1997
|
23. |
Kleven, Thor Arnfinn. Blir karakterene mer pålitelige med en mindre fingradert skala?. Faglig-pedagogisk dag; 1997-01-03 UiO
Untitled
|
|
24. |
Presthus, Anne Marie; Koch, Randi Helene; Ramberg, Per; Brekke, Mary P.; Kleven, Thor Arnfinn; Røthe, Jarle. Vurdering i utdanning av lærere : en utredning fra et utvalg nedsatt av Lærerutdanningsrådet. : Lærerutdanningsrådet 1997 1 s. (4) HVL
Untitled
|
1996
|
25. |
Kleven, Thor Arnfinn. Hvor mange av lærerne mobber?. Norsk Skoleblad 1996 (21) s. 25-26 UiO
Untitled
|
1995
|
26. |
Kleven, Thor Arnfinn. Reliabilitet som pedagogisk problem. : Pedagogisk forskningsinstitutt 1995 29 s. PFI Rapport(9) UiO
Untitled
|
|
27. |
Kleven, Thor Arnfinn. Undervisning - kunst eller teknikk. : Pedagogisk forskningsinstitutt 1995 30 s. PFI Rapport(10) UiO
Untitled
|