Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-27 av 27

2018
1 Kleven, Thor Arnfinn; Hjardemaal, Finn Rudolf.
Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolking og vurdering. Fagbokforlaget 2018 (ISBN 978-82-450-2379-4) 225 s.
UiO Untitled
 
2011
2 Kleven, Thor Arnfinn.
Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolking og vurdering. Oslo: UNIPUB 2011 (ISBN 978-82-7477-515-2) 231 s.
UiO Untitled
 
2010
3 Kleven, Thor Arnfinn.
Lærerarbeidet i klasserommet. I: Ny som lærer : sjansespill og samspill. Tapir Akademisk Forlag 2010 ISBN 978-82-519-2514-3. s. 27-42
UiO Untitled
 
2008
4 Kleven, Thor Arnfinn.
Validity and validation in qualitative and quantitative research. Nordisk Pedagogik 2008 ;Volum 28.(3) s. 219-233
UiO Untitled
 
2004
5 Simonnes, Asbjørn; Gjelsten, Gudmund; Kleven, Thor Arnfinn.
The Child in the Interaction between Intentional and Functional Education. Volda: Høgskulen i Volda 2004 (ISBN 82-7661-197-4) 152 s. Forskingsrapport - Høgskulen i Volda/ Research Report - Volda University College(56)
HVO UiO Untitled
 
6 Simonnes, Asbjørn; Gjelsten, Gudmund; Kleven, Thor Arnfinn.
The Child in the Interaction between Intentional and Functional Education. Volda: Høgskulen i Volda 2004 (ISBN 8276611974) 1 s. Forskingsrapport - Høgskulen i Volda/ Research Report - Volda University College(56)
HVO UiO Untitled
 
2002
7 Kleven, Thor Arnfinn; Hjardemaal, Finn R.; Tveit, Knut.
Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolking og vurdering. : Unipub, Oslo 2002 (ISBN 82-7477-103-6) 258 s.
UiO Untitled
 
8 Kleven, Thor Arnfinn.
Begrepsoperasjonalisering. I: Innføring i forskningsmetodologi. : Unipub, Oslo 2002 ISBN 82-7477-090-0. s. 141-183
UiO Untitled
 
9 Kleven, Thor Arnfinn.
Data- og datainnsamlingsmetoder. I: Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 ISBN 82-7477-103-6. s. 61-83
UiO Untitled
 
10 Kleven, Thor Arnfinn.
Hvilke alternative forklaringer er mulige? - Spørsmålet om indre validitet. I: Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 ISBN 82-7477-103-6. s. 139-158
UiO Untitled
 
11 Kleven, Thor Arnfinn.
Hvilken kontekst er resultatene gyldige i? - Spørsmålet om ytre validitet. I: Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 ISBN 82-7477-103-6. s. 159-175
UiO Untitled
 
12 Kleven, Thor Arnfinn.
Hvordan er begrepene operasjonalisert? - Spørsmålet om begrepsvaliditet. I: Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 ISBN 82-7477-103-6. s. 120-138
UiO Untitled
 
13 Kleven, Thor Arnfinn.
Ikke-eksperimentelle design. I: Innføring i forskningsmetodologi. : Unipub, Oslo 2002 ISBN 82-7477-090-0. s. 265-286
UiO Untitled
 
14 Kleven, Thor Arnfinn.
Innføring i pedagogisk forskningsmetode. : Unipub, Oslo 2002 (ISBN 82-7477-103-6) -1 s.
UiO Untitled
 
15 Kleven, Thor Arnfinn.
Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 (ISBN 82-7477-103-6) -1 s.
UiO Untitled
 
16 Kleven, Thor Arnfinn.
Innledning. I: Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 ISBN 82-7477-103-6. s. 11-27
UiO Untitled
 
17 Kleven, Thor Arnfinn.
Statistikk. I: Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 ISBN 82-7477-103-6. s. 84-119
UiO Untitled
 
18 Kleven, Thor Arnfinn; Hjardemaal, Finn R.; Tveit, Knut.
Noen utviklingstrekk i pedagogisk forskning. I: Innføring i pedagogisk forskningsmetode. En hjelp til kritisk tolkning og vurdering. : Unipub forlag, Oslo 2002 ISBN 82-7477-103-6. s. 222-241
UiO Untitled
 
19 Lund, Thorleif; Kleven, Thor Arnfinn; Kvernbekk, Tone; Christophersen, Knut-Andreas.
Innføring i forskningsmetodologi. Unipub forlag 2002 (ISBN 82-7477-090-0) 345 s.
UiO Untitled
 
2000
20 Kleven, Thor Arnfinn.
Den pedagogiske statistikken ved PFI i 1943 og i 1998. I: Pionerer i norsk fagpedagogikk. Helga Eng og Einar Høigård på nært hold. Didakta Norsk Forlag A/S 2000 ISBN 82-7056-048-0. s. 161-171
UiO Untitled
 
21 Kleven, Thor Arnfinn.
Empirisk utdanningsforskning - tradisjon og fornyelse. I: De strategiske pedagoger. Seminarrapport i forbindelse med Erling Lars Dales bok. : Universitetet i Oslo, Det utdanningsvitenskapelige fakultet 2000 s. 46-52
UiO Untitled
 
1998
22 Kleven, Thor Arnfinn; Strømnes, Åsmund Lønning.
Systematisk observasjon som tilnærming til klasseromsforskning. I: Klasseromsforskning på norsk. : ad Notam, Gyldendal 1998 ISBN 82-417-0878-5. s. 36-56
UiO Untitled
 
1997
23 Kleven, Thor Arnfinn.
Blir karakterene mer pålitelige med en mindre fingradert skala?. Faglig-pedagogisk dag; 1997-01-03
UiO Untitled
 
24 Presthus, Anne Marie; Koch, Randi Helene; Ramberg, Per; Brekke, Mary P.; Kleven, Thor Arnfinn; Røthe, Jarle.
Vurdering i utdanning av lærere : en utredning fra et utvalg nedsatt av Lærerutdanningsrådet. : Lærerutdanningsrådet 1997 1 s. (4)
HVL Untitled
 
1996
25 Kleven, Thor Arnfinn.
Hvor mange av lærerne mobber?. Norsk Skoleblad 1996 (21) s. 25-26
UiO Untitled
 
1995
26 Kleven, Thor Arnfinn.
Reliabilitet som pedagogisk problem. : Pedagogisk forskningsinstitutt 1995 29 s. PFI Rapport(9)
UiO Untitled
 
27 Kleven, Thor Arnfinn.
Undervisning - kunst eller teknikk. : Pedagogisk forskningsinstitutt 1995 30 s. PFI Rapport(10)
UiO Untitled