2014
|
1. |
Hydle, Katja Maria; Myklebust, Sissel. Professional practices in professional service firms. ProPEL International Conference; 2014-06-25 - 2014-06-27 NORCE UiO
Untitled
|
|
2. |
Myklebust, Sissel. Krigsforsyning, regulering og dannelsen av sterke nettverk. De norske historiedager 2014; 2014-07-20 UiO
Untitled
|
2013
|
3. |
Myklebust, Sissel. Freud en la investigacón del mercado y en la publicidad. Criterios 2013 (43) s. 731-754 UiO
Untitled
|
2012
|
4. |
Myklebust, Sissel. Bedriftshistorier i de nasjonale fortellingene. Historisk Tidsskrift (Norge) 2012 ;Volum 91.(3) s. 415-424 UiO
Untitled
|
|
5. |
Myklebust, Sissel. Company histories in national narratives. Historisk Tidsskrift (Norge) 2012 ;Volum 91.(3) s. 415-423 UiO
Untitled
|
|
6. |
Myklebust, Sissel. Hvor er forbrukeren i den næringslivshistoriske Chandler-skolen?. Forbrukerperspektiver i næringslivshistorien; 2012-06-07 UiO
Untitled
|
|
7. |
Myklebust, Sissel. The Norwegian terrorist Anders Behring Breivik's "delusional universe": Experts and disciplines in conflict. Academic Demarcation; 2012-11-13 - 2012-11-14 UiO
Untitled
|
2011
|
8. |
Myklebust, Sissel. "Bedriftshistorier som utgangspunkt for studier av ekspertise og innovative nettverk". Oppdragshistorie under lupen; 2011-10-13 UiO
Untitled
|
|
9. |
Myklebust, Sissel. "Branding -før og nå". Faglig-pedagogisk dag; 2011-10-27 UiO
Untitled
|
|
10. |
Myklebust, Sissel. Freud i markedsforskning og reklame. foredragsserien "Samfunnsvitenskapens hemmelige kunnskap"; 2011-04-13 UiO
Untitled
|
|
11. |
Myklebust, Sissel. "Å måle meninger". Prosa - tidsskrift for skribenter 2011 (3) s. 52-53 UiO
Untitled
|
2010
|
12. |
Myklebust, Sissel. Freud i markedsforskning og reklame. forskerseminar; 2010-09-08 UiO
Untitled
|
|
13. |
Myklebust, Sissel. Freud i markedsforskning og reklame :. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2010 ;Volum 22.(2/3) s. 91-94, 96-97, 99-103- UiO
Untitled
|
2008
|
14. |
Myklebust, Sissel. "Kvinneliv blant mannsopprørere". Prosa - tidsskrift for skribenter 2008 (6) s. 46-49 UiO
Untitled
|
2007
|
15. |
Myklebust, Sissel. Arbeidernes leksikon på 1930-tallet - og PAX Leksikonet: Refleksjon og tilbakeblikk. Seminar om Arbeidernes leksikon (1932-1936); 2007-02-08 - 2007-02-09 UiO
Untitled
|
|
16. |
Myklebust, Sissel. Det nye forbrukersamfunnet. Forskningsdagene; 2007-09-27 UiO
Untitled
|
|
17. |
Myklebust, Sissel. Det nye forbrukersamfunnet. Veblen-seminar 2007; 2007-05-04 - 2007-05-06 UiO
Untitled
|
|
18. |
Myklebust, Sissel. Herbert Marcuse og universitetsdebatten i USA og Norge. Herbert Marcuse - 40 år etter; 2007-09-28 UiO
Untitled
|
|
19. |
Myklebust, Sissel. Kjøttindustrien i Chicagos jungel. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2007 ;Volum 19.(2-3) s. 53-62 UiO
Untitled
|
|
20. |
Myklebust, Sissel. Thorstein Veblen - samfunnsforsker og rebell. Foredragsserie; 2007-10-04 UiO
Untitled
|
|
21. |
Myklebust, Sissel. Thorstein Veblens aktualitet. NRK P2 Sånn er livet [Radio] 2007-05-03 UiO
Untitled
|
|
22. |
Myklebust, Sissel. Thorstein Veblen's and John Dewey's conceptions of science. How incompatible?. Thorstein Bunde Veblen (1857-1929): Transatlantic Social Scientist.; 2007-06-06 - 2007-06-09 UiO
Untitled
|
|
23. |
Myklebust, Sissel. Thorstein Veblens økonomioppfatning- den antropologiske vendingen. Instituttseminar BI; 2007-04-13 UiO
Untitled
|
2006
|
24. |
Myklebust, Sissel. Er demokrati og kapitalisme forenelig?. Demokratisk kapitalisme; 2006-04-05 - 2006-04-05 UiO
Untitled
|
|
25. |
Myklebust, Sissel. Farlig kunnskap? Om bruk av samfunnsvitenskap i reklame i etterkrigstiden. Faglig-pedagogisk dag; 2006-01-03 UiO
Untitled
|
|
26. |
Myklebust, Sissel. Kundeorientering og nyteknokrati. Ekspertise og demokrati; 2006-04-24 - 2006-04-24 UiO
Untitled
|
|
27. |
Myklebust, Sissel. Organization theory in U.S.A. 1940-1970: Processual and structural perspectives. 22nd EGOS Colloquium; 2006-07-06 - 2006-07-08 UiO
Untitled
|
|
28. |
Myklebust, Sissel. Vinmonopolet i endring - Kunder, kunnskap og konkurranse. Unipub forlag 2006 (ISBN 82-7986-087-8) 43 s. Working paper - Senter for teknologi, innovasjon og kultur (TIK), Universitetet i Oslo(39) UiO
Untitled
|
|
29. |
Myklebust, Sissel. "Visualisering av personlighet: Freud i reklame". Visualisering og kommunikasjon; 2006-10-16 UiO
Untitled
|
|
30. |
Myklebust, Sissel. Herbert Marcuse og 1968. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2006 ;Volum 18.(2-3) s. 63-76 UiO
Untitled
|
2005
|
31. |
Myklebust, Sissel. Historie og organisasjonsteori. Instituttseminar; 2005-01-19 UiO
Untitled
|
|
32. |
Myklebust, Sissel. Natur og samfunn som prosess - John Dewey og Alfred N. Whitehead. Seminaret i vitenskapsteori; 2005-09-07 UiO
Untitled
|
|
33. |
Myklebust, Sissel. "Organisasjon som struktur og prosess". TIK-seminaret; 2005-10-13 UiO
Untitled
|
|
34. |
Myklebust, Sissel. Organisation theory and history. Bureaucracy and etrepreneurs 1930-1970: From processual to structural approaches. EGOS konferansen "Unlocking Organizations".; 2005-06-30 - 2005-07-02 UiO
Untitled
|
|
35. |
Myklebust, Sissel. Rasjonalitet og slakterier: Max Weber og Axel Jensen. Kjøtt og rasjonalitet; 2005-04-11 UiO
Untitled
|
|
36. |
Myklebust, Sissel. Tankevekkende selvhjelpsbok. Prosa - tidsskrift for skribenter 2005 ;Volum 11.(3) s. 30-33 UiO
Untitled
|
|
37. |
Myklebust, Sissel; Myrvang, Christine; Brenna, Brita Staxrud. Kampen om konsumet. Klassekampen [Avis] 2005-01-10 UiO
Untitled
|
2004
|
38. |
Myklebust, Sissel. Farlig kunnskap?. I: Temmet eller uhemmet. Historiske perspektiver på konsum, kultur og dannelse. Pax Forlag 2004 ISBN 82-530-2736-2. s. 367-424 UiO
Untitled
|
|
39. |
Myklebust, Sissel. Flukt og motstand. I: Temmet eller uhemmet. Historiske perspektiver på konsum, kultur og dannelse. Pax Forlag 2004 ISBN 82-530-2736-2. s. 321-367 UiO
Untitled
|
|
40. |
Myklebust, Sissel. Forbruk som kultur, kultur som forbruk. Forskerseminar -Stortingsmelding om kultur og næring; 2004-10-28 - 2004-10-29 UiO
Untitled
|
|
41. |
Myklebust, Sissel. Innledning. I: Temmet eller uhemmet. Historiske perspektiver på konsum, kultur og dannelse. Pax Forlag 2004 ISBN 82-530-2736-2. s. 9-25 UiO
Untitled
|
|
42. |
Myklebust, Sissel. Kulturkritikk og radikalisme på 1960-tallet. ARRs 15 års jubileum; 2004-09-10 UiO
Untitled
|
|
43. |
Myklebust, Sissel. Norsk idéhistorie - finnes den og hvordan skal den skrives?. Innlegg til debatt; 2004-03-25 UiO
Untitled
|
|
44. |
Myklebust, Sissel. Organisasjon og organisasjonsteori som historiefaglige tema. Fagseminar i økonomi og styring; 2004-11-03 - 2004-11-03 UiO
Untitled
|
|
45. |
Myklebust, Sissel. Vag og ubegrunnet selvrefleksjon. Prosa - tidsskrift for skribenter 2004 ;Volum .(1) s. 15-19 UiO
Untitled
|
|
46. |
Myrvang, Christine; Myklebust, Sissel; Brenna, Brita Staxrud. Temmet eller uhemmet. Historiske perspektiver på konsum, kultur og dannelse. Pax Forlag 2004 (ISBN 82-530-2736-2) 460 s. UiO
Untitled
|
2003
|
47. |
Brenna, Brita Staxrud; Myklebust, Sissel; Myrvang, Christine. �Konsum, kultur og dannelse�. Seminar TIK-senteret; 2003-02-12 UiO
Untitled
|
|
48. |
Myklebust, Sissel. Reklamens makt. I: Kulturforskning. Universitetsforlaget 2003 ISBN 82-15-00396-6. s. 87-98 UiO
Untitled
|
|
49. |
Myklebust, Sissel. Vitenskap og politikk: Ekspertkunnskap som problem og løsning. NIFUs årlige instituttseminar; 2003-10-30 - 2003-10-31 UiO
Untitled
|
|
50. |
Nilsen, Håvard; Myklebust, Sissel. Debatt om boken Et lite land i verden. Norsk idéhistorie bind VI, Aschehoug forlag 2003. K-Punkt, NRK P2 v/ Marta Norheim [Radio] 2003-11-06 UiO
Untitled
|