Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 93 << Forrige 1 2    Neste >>

2014
1 Hydle, Katja Maria; Myklebust, Sissel.
Professional practices in professional service firms. ProPEL International Conference; 2014-06-25 - 2014-06-27
NORCE UiO Untitled
 
2 Myklebust, Sissel.
Krigsforsyning, regulering og dannelsen av sterke nettverk. De norske historiedager 2014; 2014-07-20
UiO Untitled
 
2013
3 Myklebust, Sissel.
Freud en la investigacón del mercado y en la publicidad. Criterios 2013 (43) s. 731-754
UiO Untitled
 
2012
4 Myklebust, Sissel.
Bedriftshistorier i de nasjonale fortellingene. Historisk Tidsskrift (Norge) 2012 ;Volum 91.(3) s. 415-424
UiO Untitled
 
5 Myklebust, Sissel.
Company histories in national narratives. Historisk Tidsskrift (Norge) 2012 ;Volum 91.(3) s. 415-423
UiO Untitled
 
6 Myklebust, Sissel.
Hvor er forbrukeren i den næringslivshistoriske Chandler-skolen?. Forbrukerperspektiver i næringslivshistorien; 2012-06-07
UiO Untitled
 
7 Myklebust, Sissel.
The Norwegian terrorist Anders Behring Breivik's "delusional universe": Experts and disciplines in conflict. Academic Demarcation; 2012-11-13 - 2012-11-14
UiO Untitled
 
2011
8 Myklebust, Sissel.
"Bedriftshistorier som utgangspunkt for studier av ekspertise og innovative nettverk". Oppdragshistorie under lupen; 2011-10-13
UiO Untitled
 
9 Myklebust, Sissel.
"Branding -før og nå". Faglig-pedagogisk dag; 2011-10-27
UiO Untitled
 
10 Myklebust, Sissel.
Freud i markedsforskning og reklame. foredragsserien "Samfunnsvitenskapens hemmelige kunnskap"; 2011-04-13
UiO Untitled
 
11 Myklebust, Sissel.
"Å måle meninger". Prosa - tidsskrift for skribenter 2011 (3) s. 52-53
UiO Untitled
 
2010
12 Myklebust, Sissel.
Freud i markedsforskning og reklame. forskerseminar; 2010-09-08
UiO Untitled
 
13 Myklebust, Sissel.
Freud i markedsforskning og reklame :. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2010 ;Volum 22.(2/3) s. 91-94, 96-97, 99-103-
UiO Untitled
 
2008
14 Myklebust, Sissel.
"Kvinneliv blant mannsopprørere". Prosa - tidsskrift for skribenter 2008 (6) s. 46-49
UiO Untitled
 
2007
15 Myklebust, Sissel.
Arbeidernes leksikon på 1930-tallet - og PAX Leksikonet: Refleksjon og tilbakeblikk. Seminar om Arbeidernes leksikon (1932-1936); 2007-02-08 - 2007-02-09
UiO Untitled
 
16 Myklebust, Sissel.
Det nye forbrukersamfunnet. Forskningsdagene; 2007-09-27
UiO Untitled
 
17 Myklebust, Sissel.
Det nye forbrukersamfunnet. Veblen-seminar 2007; 2007-05-04 - 2007-05-06
UiO Untitled
 
18 Myklebust, Sissel.
Herbert Marcuse og universitetsdebatten i USA og Norge. Herbert Marcuse - 40 år etter; 2007-09-28
UiO Untitled
 
19 Myklebust, Sissel.
Kjøttindustrien i Chicagos jungel. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2007 ;Volum 19.(2-3) s. 53-62
UiO Untitled
 
20 Myklebust, Sissel.
Thorstein Veblen - samfunnsforsker og rebell. Foredragsserie; 2007-10-04
UiO Untitled
 
21 Myklebust, Sissel.
Thorstein Veblens aktualitet. NRK P2 Sånn er livet [Radio] 2007-05-03
UiO Untitled
 
22 Myklebust, Sissel.
Thorstein Veblen's and John Dewey's conceptions of science. How incompatible?. Thorstein Bunde Veblen (1857-1929): Transatlantic Social Scientist.; 2007-06-06 - 2007-06-09
UiO Untitled
 
23 Myklebust, Sissel.
Thorstein Veblens økonomioppfatning- den antropologiske vendingen. Instituttseminar BI; 2007-04-13
UiO Untitled
 
2006
24 Myklebust, Sissel.
Er demokrati og kapitalisme forenelig?. Demokratisk kapitalisme; 2006-04-05 - 2006-04-05
UiO Untitled
 
25 Myklebust, Sissel.
Farlig kunnskap? Om bruk av samfunnsvitenskap i reklame i etterkrigstiden. Faglig-pedagogisk dag; 2006-01-03
UiO Untitled
 
26 Myklebust, Sissel.
Kundeorientering og nyteknokrati. Ekspertise og demokrati; 2006-04-24 - 2006-04-24
UiO Untitled
 
27 Myklebust, Sissel.
Organization theory in U.S.A. 1940-1970: Processual and structural perspectives. 22nd EGOS Colloquium; 2006-07-06 - 2006-07-08
UiO Untitled
 
28 Myklebust, Sissel.
Vinmonopolet i endring - Kunder, kunnskap og konkurranse. Unipub forlag 2006 (ISBN 82-7986-087-8) 43 s. Working paper - Senter for teknologi, innovasjon og kultur (TIK), Universitetet i Oslo(39)
UiO Untitled
 
29 Myklebust, Sissel.
"Visualisering av personlighet: Freud i reklame". Visualisering og kommunikasjon; 2006-10-16
UiO Untitled
 
30 Myklebust, Sissel.
Herbert Marcuse og 1968. Arr - Idéhistorisk tidsskrift 2006 ;Volum 18.(2-3) s. 63-76
UiO Untitled
 
2005
31 Myklebust, Sissel.
Historie og organisasjonsteori. Instituttseminar; 2005-01-19
UiO Untitled
 
32 Myklebust, Sissel.
Natur og samfunn som prosess - John Dewey og Alfred N. Whitehead. Seminaret i vitenskapsteori; 2005-09-07
UiO Untitled
 
33 Myklebust, Sissel.
"Organisasjon som struktur og prosess". TIK-seminaret; 2005-10-13
UiO Untitled
 
34 Myklebust, Sissel.
Organisation theory and history. Bureaucracy and etrepreneurs 1930-1970: From processual to structural approaches. EGOS konferansen "Unlocking Organizations".; 2005-06-30 - 2005-07-02
UiO Untitled
 
35 Myklebust, Sissel.
Rasjonalitet og slakterier: Max Weber og Axel Jensen. Kjøtt og rasjonalitet; 2005-04-11
UiO Untitled
 
36 Myklebust, Sissel.
Tankevekkende selvhjelpsbok. Prosa - tidsskrift for skribenter 2005 ;Volum 11.(3) s. 30-33
UiO Untitled
 
37 Myklebust, Sissel; Myrvang, Christine; Brenna, Brita Staxrud.
Kampen om konsumet. Klassekampen [Avis] 2005-01-10
UiO Untitled
 
2004
38 Myklebust, Sissel.
Farlig kunnskap?. I: Temmet eller uhemmet. Historiske perspektiver på konsum, kultur og dannelse. Pax Forlag 2004 ISBN 82-530-2736-2. s. 367-424
UiO Untitled
 
39 Myklebust, Sissel.
Flukt og motstand. I: Temmet eller uhemmet. Historiske perspektiver på konsum, kultur og dannelse. Pax Forlag 2004 ISBN 82-530-2736-2. s. 321-367
UiO Untitled
 
40 Myklebust, Sissel.
Forbruk som kultur, kultur som forbruk. Forskerseminar -Stortingsmelding om kultur og næring; 2004-10-28 - 2004-10-29
UiO Untitled
 
41 Myklebust, Sissel.
Innledning. I: Temmet eller uhemmet. Historiske perspektiver på konsum, kultur og dannelse. Pax Forlag 2004 ISBN 82-530-2736-2. s. 9-25
UiO Untitled
 
42 Myklebust, Sissel.
Kulturkritikk og radikalisme på 1960-tallet. ARRs 15 års jubileum; 2004-09-10
UiO Untitled
 
43 Myklebust, Sissel.
Norsk idéhistorie - finnes den og hvordan skal den skrives?. Innlegg til debatt; 2004-03-25
UiO Untitled
 
44 Myklebust, Sissel.
Organisasjon og organisasjonsteori som historiefaglige tema. Fagseminar i økonomi og styring; 2004-11-03 - 2004-11-03
UiO Untitled
 
45 Myklebust, Sissel.
Vag og ubegrunnet selvrefleksjon. Prosa - tidsskrift for skribenter 2004 ;Volum .(1) s. 15-19
UiO Untitled
 
46 Myrvang, Christine; Myklebust, Sissel; Brenna, Brita Staxrud.
Temmet eller uhemmet. Historiske perspektiver på konsum, kultur og dannelse. Pax Forlag 2004 (ISBN 82-530-2736-2) 460 s.
UiO Untitled
 
2003
47 Brenna, Brita Staxrud; Myklebust, Sissel; Myrvang, Christine.
�Konsum, kultur og dannelse�. Seminar TIK-senteret; 2003-02-12
UiO Untitled
 
48 Myklebust, Sissel.
Reklamens makt. I: Kulturforskning. Universitetsforlaget 2003 ISBN 82-15-00396-6. s. 87-98
UiO Untitled
 
49 Myklebust, Sissel.
Vitenskap og politikk: Ekspertkunnskap som problem og løsning. NIFUs årlige instituttseminar; 2003-10-30 - 2003-10-31
UiO Untitled
 
50 Nilsen, Håvard; Myklebust, Sissel.
Debatt om boken Et lite land i verden. Norsk idéhistorie bind VI, Aschehoug forlag 2003. K-Punkt, NRK P2 v/ Marta Norheim [Radio] 2003-11-06
UiO Untitled
 
    Vis neste liste