2023
|
1. |
Henriksen, Ellen Karoline; Bungum, Berit. Programmering i skolefysikken: Hva kan vi lære av masteroppgaver i fysikkdidaktikk?. Fra Fysikkens Verden 2023 ;Volum 2023.(3) s. 56-61 NTNU UiO OSLOMET
Untitled
|
|
2. |
Mogstad, Erik; Bungum, Berit. Assessment of creativity: Development of a Model and Teachers' Realization.. ESERA Conference 2023; 2023-08-28 - 2023-09-01 NTNU
Untitled
|
2022
|
3. |
Bungum, Berit. Hva har vi oppnådd i KreTek og hvordan? Produkter og forskningsresultater. Lærere som drivkraft i utvikling. Avslutningsseminar for KreTek-prosjektet; 2022-10-04 - 2022-10-04 NTNU
Untitled
|
|
4. |
Bungum, Berit. Kreativ Teknologi og samskaping på ungdomstrinnet. Skaperkonferanse Vitensenteret; 2022-02-16 - 2022-02-16 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Bungum, Berit. Kreativitet, programmering og lærerengasjement: Erfaringer fra utvikling og forsker-lærer-samarbeid. TekNaD-seminar 8.12; 2022-12-08 - 2022-12-08 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Bungum, Berit. The KreTek project at The Norwegian University of Science and Technology: Combining programming with students' creativity and learning in science and mathematics. The role of teachers in the project.. Technology and creativity in science and mathematics education; 2022-03-31 - 2022-03-31 NTNU
Untitled
|
|
7. |
Bungum, Berit; Berg, Ingeborg. Lærerressurser fra KreTek-prosjektet. NTNU - KreTek Trondheim 2022 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Bungum, Berit; Lyngvær, Eirik. Å inkludere programmering i naturfag og matematikk med fokus på kreativitet. Webinar.. Att utveckla STEM-undervisning på riktigt! Forskarsamtal om lärande och programmering; 2022-01-20 - 2022-01-20 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Bungum, Berit; Lyngvær, Eirik; Mogstad, Erik. Kreativ teknologi i værstasjonprosjekt. Naturfag 2022 (1) s. 68-71 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Bungum, Berit; Mogstad, Erik. Building and programming a weather station: Teachers’ views on values and challenges in a comprehensive STEM project. Research in Science & Technological Education 2022 s. - NTNU
Untitled
|
|
11. |
Bungum, Berit; Selstø, Sølve. What do quantum computing students need to know about quantum physics?. European Journal of Physics 2022 ;Volum 43.(5) s. - NTNU OSLOMET
Untitled
|
|
12. |
Vinnervik, Peter; Bungum, Berit. Computational thinking as part of compulsory education: How is it represented in Swedish and Norwegian curricula?. Nordic Studies in Science Education 2022 ;Volum 18.(3) s. 384-400 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Gajic, Bojana; Rossing, Nils Kristian; Lyngvær, Eirik; Bungum, Berit. Design and build a smart lamp. Science in School 2022 (60) s. - NTNU
Untitled
|
|
14. |
Johansen, Astrid; Bungum, Berit. Elevator speech: Students’ discussions of forces and acceleration by means of a scale in an elevator. LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education 2022 ;Volum 10.(1) s. 23-48 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Johansen, Astrid; Mogstad, Erik; Gajic, Bojana; Bungum, Berit. Incorporating creativity in science and mathematics teaching: Teachers’ views on opportunities and challenges. Nordic Studies in Science Education 2022 ;Volum 18.(1) s. 98-111 NTNU
Untitled
|
|
16. |
Lyngvær, Eirik; Bungum, Berit. Kreativitet, programmering og læring i realfagene på ungdomstrinnet.. Naturfagkonferansen 2022; 2022-10-20 - 2022-10-20 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Selstø, Sølve; Bungum, Berit. When computer science meets quantum physics: What should education in quantum computing contain?. Fredagskollokvium; 2022-10-28 - 2022-10-28 OSLOMET NTNU
Untitled
|
2021
|
18. |
Bungum, Berit. Discussant, NorDiNa symposium NFSUN 2021. NFSUN 2021; 2021-06-01 - 2021-06-02 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Bungum, Berit. Kort presentasjon av KreTek-prosjektet og utviklede undervisningsdesign. Programmering i realfag på ungdomstrinnet: Ressurser og kompetanseutvikling; 2021-02-17 - 2021-02-17 NTNU
Untitled
|
|
20. |
Bungum, Berit. Kreative prosjekter i matematikk og naturfag, eksempler fra KreTek-prosjektet.. Programmering i naturfag, 5-10; 2021-04-29 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Bungum, Berit. Lærerressurser fra KreTek-prosjektet. NTNU Trondheim 2021 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Bungum, Berit. Nordic research and meeting points: Reflections on the NorDiNa symposium at NFSUN 2021.. I: Science Education in the light of Global Sustainable Development: - trends and possibilities. Proceedings of the 13th Nordic Research Symposium on Science Education.. Aarhus: VIA University College, Aarhus, Denmark 2021 ISBN 978-87-995920-4-3. s. 27-33 NTNU
Untitled
|
|
23. |
Bungum, Berit; Mogstad, Erik; Lyngvær, Eirik; Wangen, Espen Standal; Frydenlund, Tobias. COMBINING CREATIVITY AND PROGRAMMING IN DEVELOPING A WEATHER STATION IN LOWER SECONDARY SCHOOL SCIENCE. ESERA2021; 2021-08-30 - 2021-09-03 NTNU
Untitled
|
|
24. |
Bungum, Berit; nordtømme, eirin; Vucic, Zeljko; Lyngvær, Eirik; Frydenlund, Tobias; Wangen, Espen Standal. Kreativitet, programmering og læring i realfagene på ungdomstrinnet. Realfagkonferansen 2021; 2021-05-11 - 2021-05-11 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Bungum, Berit; Sanne, Anders. Conditions for the Active Involvement of Teachers in a Design-Based Research Project. Designs for Learning 2021 ;Volum 13.(1) s. 44-54 NTNU
Untitled
|
|
26. |
Bungum, Berit; Selstø, Sølve. Quantum Computing vs. Physics: What do Quantum Computing Students Need to Know about Quantum Mechanics?. ERCIM News 2021 (128) OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
27. |
Høyland, Joakim; Bungum, Berit. Introduksjon til programmering av micro:bit (nettversjon). Programmering i naturfag, 5-10; 2021-04-29 NTNU
Untitled
|
|
28. |
Johansen, Astrid; Mogstad, Erik; Gajic, Bojana; Bungum, Berit. Views on creativity and how it can be fostered. NFSUN; 2021-06-01 - 2021-06-02 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Lødding, Berit; Daus, Stephan; Reiling, Rune Borgan; Bungum, Berit; Vika, Karl Solbue; Bergene, Ann Cecilie. Realistiske forventninger? Sluttrapport fra evalueringen av Tett på realfag. Nasjonal strategi for realfag i barnehagen og grunnopplæringen (2015–2019). Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2021 (ISBN 978-82-327-0533-7) 198 s. NIFU-rapport(20) NTNU NIFU
Untitled
|
|
30. |
Nilsen, Trude; Frøyland, Merethe; Henriksen, Ellen Karoline; Kolstø, Stein Dankert; Jorde, Doris; Korsager, Majken; Knain, Erik; Ødegaard, Marianne; Teig, Nani; Jensen, Fredrik; Kjærnsli, Marit; Bungum, Berit; Løken, Marianne; Stadler, Matthias Gregor. Et kritisk og konstruktivt blikk på naturfaget i norsk skole. I: Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215045092. s. 207-260 UiO UiB NTNU MUS
Untitled
|
|
31. |
Vinnervik, Peter; Bungum, Berit. Programming in the curriculum for compulsory school: How is it represented in Nordic countries. NFSUN; 2021-06-01 - 2021-06-02 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Vinnervik, Peter; Bungum, Berit. Programming in the curriculum for compulsory school: How is it represented in Nordic countries?. I: Science Education in the light of Global Sustainable Development: - trends and possibilities. Proceedings of the 13th Nordic Research Symposium on Science Education.. Aarhus: VIA University College, Aarhus, Denmark 2021 ISBN 978-87-995920-4-3. s. 193-201 NTNU
Untitled
|
2020
|
33. |
Bungum, Berit. Kan man publisere erfaringer fra forsker-lærer samarbeid?. UmSER seminar; 2020-09-29 - 2020-09-29 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Bungum, Berit; Eggen, Per-Odd; Mogstad, Erik; Nielsen, Jan Alexis; Vucic, Zeljko. Vurdering av kreativitet og innovative kompetanser. Nettseminar om vurderingsmodell - KreTek; 2020-06-03 - 2020-06-03 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Bungum, Berit; Støvneng, Anna; Næss, Ingrid. Programmering i matematikk og naturfag: Hvordan kombinere programmering i Scratch med elevenes arbeid med fagstoff?. KreTek Trondheim 2020 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Bungum, Berit; Voll, Liv Oddrun; Vinnervik, Peter; Bodin, Madelen; Eggen, Per-Odd. Teknologi, kreativitet og vurdering. KreTek: seminar om teknologi, kreativitet og vurdering; 2020-11-21 - 2020-11-21 NTNU UiO
Untitled
|
|
37. |
Høyland, Joakim; Mogstad, Erik; Espen Standal, Wangen; Eirin, Nordtømme; Bungum, Berit. Programmering og kreativitet i matematikk.. KreTek: Temadag for lærere.; 2020-03-10 - 2020-03-10 NTNU
Untitled
|
|
38. |
Lødding, Berit; Bergene, Ann Cecilie; Bungum, Berit; Sølberg, Jan; Hammer Smedsrud, Jørgen; Vennerød-Diesen, Frida Felicia. Evalueringen av Tett på realfag. Implementeringen fortsetter. Delrapport 3. Nasjonal strategi for realfag i barnehagen og grunnopplæringen (2015–2019). Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2020 (ISBN 978-82-327-0478-1) 126 s. NIFU-rapport(20) NIFU NTNU
Untitled
|
|
39. |
Mogstad, Erik; Bungum, Berit. Ski lifts, bowling balls, pipe system or waterfall? Lower secondary students' understanding of analogies for electric circuits.. Nordic Studies in Science Education 2020 ;Volum 16.(1) s. 37-51 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Stavrum, Lars Rikard; Bungum, Berit; Persson, Rolf Jonas. “Never at rest”: developing a conceptual framework for descriptions of ‘force’ in physics textbooks. Nordic Studies in Science Education 2020 ;Volum 16.(2) s. 183-198 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Støvneng, Anna; Ingrid, Næss; Bungum, Berit. Programmering i matematikk og naturfag: Hvordan kombinere programmering i Scratch med elevenes arbeid med fagstoff?. KreTek nett-workshop for lærere; 2020-04-22 - 2020-04-22 NTNU
Untitled
|
2019
|
42. |
Angell, Carl; Bungum, Berit; Henriksen, Ellen Karoline; Kolstø, Stein Dankert; Persson, Rolf Jonas; Renstrøm, Reidun. Fysikkdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 978-82-02-62335-7) 452 s. NTNU UIA UiB UiO
Untitled
|
|
43. |
Bungum, Berit. Å arbeide med lærere i prosjekter: Utfordringer, muligheter og deling av erfaringer. Forskerskoledag for naturfagutdannere; 2019-11-12 - 2019-11-12 NTNU
Untitled
|
|
44. |
Bøe, Maria Vetleseter; Viefers, Susanne F; Bungum, Berit; Henriksen, Ellen Karoline. Norwegian upper secondary students' ideas about the wave nature of matter. ESERA 2019 Conference; 2019-08-26 - 2019-08-30 UiO NTNU
Untitled
|
|
45. |
Huseby, Anders; Bungum, Berit. "But the electron is not alive?" - Students' challenges with the concept of observation in quantum physics.. ESERA 2019; 2019-08-26 - 2019-08-30 NTNU
Untitled
|
|
46. |
Huseby, Anders; Bungum, Berit. Observasjon i kvantefysikk: Utfordringer for fysikkelever. (Observation in quantum physics: challenges for physics students.. Sluttseminar for ReleKvant-prosjektet; 2019-12-19 - 2019-12-19 NTNU
Untitled
|
|
47. |
Huseby, Anders; Bungum, Berit. Observation in quantum physics: challenges for upper secondary physics students in discussing electrons as waves. Physics Education 2019 ;Volum 54.(6) s. - NTNU
Untitled
|
|
48. |
Lødding, Berit; Tellmann, Silje Maria; Bungum, Berit; Vennerød-Diesen, Frida Felicia; Sølberg, Jan; Røsdal, Trude; Jarness, Vegard; Larsen, Even Hellan. Evaluering av Tett på realfag.Implementeringen.Delrapport 2 Nasjonal strategi for realfag i barnehagen og grunnopplæringen (2015–2019). Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2019 (ISBN 978-82-327-0371-5) 150 s. NIFU-rapport(1) NIFU NTNU
Untitled
|
|
49. |
Ranøyen, Ingeborg; Bungum, Berit. KreTek: Kreativ teknologi og samskaping på ungdomstrinnet. NFR innovasjonsprosjekt 2019-2022. Workshop: TRD 3.0 Universitetskommune; 2019-05-22 - 2019-05-22 NTNU
Untitled
|
|
50. |
Rossing, Nils Kristian; Johansen, Astrid; Ervik, Hilde; Eggen, Per-Odd; Bungum, Berit. Science Camp 2019. : Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet 2019 (ISBN 978-82-8054-201-4) 214 s. NTNU
Untitled
|