2023
|
1. |
Munkebye, Eli; Staberg, Ragnhild Lyngved. Qualifying the science experiences of young students through dialogue - A Norwegian lesson study. Cogent Education 2023 ;Volum 10.(1) s. - NTNU
Untitled
|
|
2. |
Staberg, Ragnhild Lyngved; Munkebye, Eli; Eldri, Scheie; Teresa, Berglund; Fredagsvik, Maren Skjelstad; niklas, gericke. Primary school teachers’ view of critical thinking in general and in their teaching practices. ESERA conference 2023; 2023-08-28 - 2023-09-01 NTNU
Untitled
|
|
3. |
Staberg, Ragnhild Lyngved; Munkebye, Eli; Scheie, Eldri. Critical thinking in science education. ESERA 2023, THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA); 2023-08-28 - 2023-09-01 NTNU UiO
Untitled
|
|
4. |
Teresa, Berglund; Staberg, Ragnhild Lyngved; Fredagsvik, Maren Skjelstad; Scheie, Eldri; Munkebye, Eli; Gericke, Niklas. Primary school teachers’ views and teaching of critical thinking - Implications for sustainability education. ECER 2023; 2023-08-22 - 2023-08-25 NTNU UiO
Untitled
|
2022
|
5. |
Munkebye, Astrid; Munkebye, Eli; Skage, Kristin. Solaris Naturfag 3-4. Aschehoug & Co 2022 (ISBN 9788203404412) 174 s. NTNU
Untitled
|
|
6. |
Munkebye, Astrid; Munkebye, Eli; Skage, Kristin. Solaris Naturfag 3-4 Lærerveiledning. Aschehoug & Co 2022 (ISBN 9788203410918) 124 s. NTNU
Untitled
|
|
7. |
Munkebye, Eli. Eksplisitt samtaleundervisning i en bærekraftkontekst - med fokus på åpenhet. Erfaringsdelingskonferanse for lærere; 2022-09-22 - 2022-09-23 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Munkebye, Eli. 8.6 Gaulosen som læringsarena. I: Naturvitenskapelige kvaliteter i Gaulosen, Trondheimsfjorden – en statusrapport. : NTNU Vitenskapsmuseet 2022 ISBN 978-82-8322-322-4. s. 43-46 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Munkebye, Eli; Gericke, Niklas. Primary School Teachers’ Understanding of Critical Thinking in the Context of Education for Sustainable Development. I: Critical Thinking in Biology and Environmental Education: Facing Challenges in a Post-truth World (Contributions from Biology Education Research). Springer 2022 ISBN 978-3030920050. s. 249-268 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Munkebye, Eli; Scheie, Eldri. Tilrettelegge for samtale og meningsbryting. I Tverrfaglige tema.. Naturfag 2022 NTNU UiO
Untitled
|
|
11. |
Munkebye, Eli; Scheie, Eldri. Elevenes åpenhet – en forutsetning for pluralistisk bærekraftundervisning. Hell-seminaret 2022; 2022-11-15 - 2022-11-16 UiO NTNU
Untitled
|
|
12. |
Munkebye, Eli; Scheie, Eldri. Manglende åpenhet, et hinder for pluralistisk bærekraftundervisning?. NABUs årskonferanse NMBU, Ås; 2022-11-21 - 2022-11-22 NTNU UiO
Untitled
|
|
13. |
Scheie, Eldri; Berglund, Teresa; Munkebye, Eli; Staberg, Ragnhild Lyngved; Gericke, Niklas. Læreplananalyse av kritisk tenking og bærekraftig utvikling i norsk og svensk læreplan. Acta Didactica Norden (ADNO) 2022 ;Volum 16.(2) s. - NTNU UiO
Untitled
|
|
14. |
Skalstad, Ingunn; Munkebye, Eli. How to support young children's interest development during exploratory natural science activities in outdoor environments. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2022 ;Volum 114. s. 1-14 USN NTNU
Untitled
|
|
15. |
Staberg, Ragnhild Lyngved; Cyvin, Jardar; Lykknes, Annette; Ervik, Hilde; Andersson, Ellen Marie; Munkebye, Eli. Bærekraft i realfag ved NTNUs lærerutdanning - eksempler på hvordan FoU-prosjekter og internasjonalt samarbeid har bidratt til utvikling av utdanningen. UHR Lærerutdanningskonferansen 2022; 2022-04-27 - 2022-04-27 NTNU UiO
Untitled
|
|
16. |
Staberg, Ragnhild Lyngved; Lykknes, Annette; Berglund, Teresa; Munkebye, Eli; Scheie, Eldri; Fredagsvik, Maren Skjelstad; Lie, Tove; Lønnum, Marthe; Felix, Sonia Martins; Daus, Stephan; Gericke, Niklas. Biology and science teachers view on critical thinking in sustainability education – The need for a multidisciplinary approach for action competence. ERIDOB conference 2022; 2022-08-29 - 2022-09-02 NTNU NIFU UiO
Untitled
|
|
17. |
Staberg, Ragnhild Lyngved; Lønnum, Marthe; Fredagsvik, Maren Skjelstad; Berglund, Teresa; Munkebye, Eli; Scheie, Eldri; Lykknes, Annette; Lie, Tove Grete; Felix, Sonia Martins; Daus, Stephan; Gericke, Niklas. Symposium, Paper session 6c: The call for action in environmental and sustainability education. Paper: Biology and science teachers view on critical thinking in sustainability education – The need for a multidisciplinary approach for action competence. 13th Conference of European Researchers in Didactics of Biology; 2022-08-29 - 2022-09-02 NIFU UiO UiT NTNU
Untitled
|
|
18. |
Staberg, Ragnhild Lyngved; Munkebye, Eli; Fredagsvik, Maren Skjelstad; Berglund, Teresa; Scheie, Eldri; Daus, Stephan; Gericke, Niklas. Læreres oppfatning av kritisk tenkning. Skriv! Les! 2022. Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving, og literacy; 2022-05-09 - 2022-05-11 NTNU NIFU UiO
Untitled
|
2021
|
19. |
Skalstad, Ingunn; Munkebye, Eli. Hva, hvordan og hvorfor? En studie av barnehagebarns og elevers spørsmål om naturfaglige tema ute i naturen.. NFSUN 2021; 2021-06-01 - 2021-06-02 NTNU USN
Untitled
|
|
20. |
Skalstad, Ingunn; Munkebye, Eli. Young children’s questions about science topics when situated in a natural outdoor environment: a qualitative study from kindergarten and primary school. International Journal of Science Education 2021 ;Volum 43.(7) s. 1017-1035 USN NTNU
Untitled
|
|
21. |
Staberg, Ragnhild Lyngved; Munkebye, Eli. Å kvalifisere elevers erfaringer – en case-studie fra 1.trinn. NFSUN – The Nordic Research Symposium on Science Education; 2021-06-01 - 2021-06-02 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Staberg, Ragnhild Lyngved; Munkebye, Eli; Daus, Stephan; Febri, Maria Immaculata Maya; Gericke, Niklas. Primary Teachers' Perception of Critical Thinking. European Science Education Research Association (ESERA) 2021; 2021-08-30 - 2021-09-03 NTNU NIFU
Untitled
|
2020
|
23. |
Munkebye, Astrid; Munkebye, Eli; Skage, Kristin. Solaris Naturfag 1-2. Aschehoug & Co 2020 (ISBN 978-82-03-40440-5) 112 s. NTNU
Untitled
|
|
24. |
Munkebye, Astrid; Munkebye, Eli; Skage, Kristin. Solaris Naturfag 1-2. Aschehoug & Co 2020 (ISBN 9788203407000) 112 s. NTNU
Untitled
|
|
25. |
Munkebye, Astrid; Skage, Kristin; Munkebye, Eli. Solaris Naturfag 1-2 Lærerveiledning. : Aschehoug Undervisning 2020 (ISBN 9788203318610) 128 s. NTNU
Untitled
|
|
26. |
Munkebye, Eli; Scheie, Eldri; Gabrielsen, Anja; Jordet, Arne N. Nikolaisen; Misund, Stig; Nergård, Tone; Øyehaug, Anne Bergliot. Interdisciplinary primary school curriculum units for sustainable development. Environmental Education Research 2020 ;Volum 26.(6) s. 795-811 NTNU UiT UiO NORD USN HINN
Untitled
|
2018
|
27. |
Kvammen, Per Ivar; Munkebye, Eli. Artskunnskap som introduksjon til naturfag i grunnskolelærerutdanningene. Nordic Studies in Science Education 2018 ;Volum 14.(4) s. 381-394 NTNU HINN
Untitled
|
|
28. |
Munkebye, Astrid; Munkebye, Eli. Å utvikle et naturfaglig språk. I: Språkopplæring på småskoletrinnet. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245025132. s. 139-153 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Munkebye, Eli. Det naturfaglige språket og begrepslæring i naturfag. I: Språkopplæring på småskoletrinnet. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245025132. s. 117-138 NTNU
Untitled
|
2017
|
30. |
Scheie, Eldri; Munkebye, Eli. Education for Sustainable Development in primary schools - in a Norwegian perspective.. European Science Education Research Association (ESERA); 2017-08-21 - 2017-08-25 UiO
Untitled
|
2016
|
31. |
Bakke, Hjørdis H. K.; Munkebye, Eli. Økologi for grunnskolelærerutdanningen. Cappelen Damm Akademisk 2016 (ISBN 978-82-02-51813-4) 466 s. DMMH NTNU
Untitled
|
|
32. |
Munkebye, Eli. Den utforskende samtalen. Naturfag 2016 ;Volum 2. s. 16-17 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Munkebye, Eli. Implementation of education for sustainable development in primary School - in a Norwegian perspective. I: Koncepcja zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli klas początkowych. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2016 ISBN 978-83-64953-37-8. s. 67-82 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Munkebye, Eli. Kjennetegn på utforskende læring og hvordan dette likner på det forskere gjør. Naturfagskonferansen HSN; 2016-04-06 - 2016-04-06 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Munkebye, Eli. Kjennetegn på utforskende læring, utforskende samtale og hvordan dette likner på det forskere gjør. Østlandsk lærerstevne; 2016-11-04 - 2016-11-05 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Munkebye, Eli; Munkebye, Astrid. Forskere og lesere i naturfag. Realfgaskonferansen; 2016-05-03 - 2016-05-03 NTNU
Untitled
|
|
37. |
; Engelsen, Anja Kleppan. Botanisk hage som alternativ læringsarena. En kvalitativ studie av hvilket potensiale biologilærere ser i alternative læringsarenaer generelt og botaniske hager spesielt, med Ringve botaniske hage som spesifikt eksempel.. Trondheim: NTNU Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Program for lærerutdanning 2016 NTNU
Untitled
|
2015
|
38. |
Munkebye, Eli. Hvordan videreutvikle tradisjonelle ekskursjoner?. Hellseminar 2015; 2015-11-11 - 2015-11-13 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Munkebye, Eli. Sustainability in Norwegian general education. Examples of concrete approaches in “Natursekken”.. KIFEE-8; 2015-09-21 - 2015-09-23 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Munkebye, Eli. Utforsk planterøtter og jord. Naturfag 2015 (1) s. 34-35 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Munkebye, Eli. Utforskning av jord. Naturfag 2015 (1) s. 52-55 NTNU
Untitled
|
2014
|
42. |
Fagerheim, Anne Lise; Munkebye, Eli. Mostadmark jernverk – en levende aktivitets- og læringsarena for eleven. Naturfag 2014 s. 90-91 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Fiskum, Tove Anita; Munkebye, Eli. Tidligere bruk og oppfattelse av natur - en ressurs i dagens skole. I: Uteskoledidaktikk: ta fagene med ut. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-47067-8. s. 163-176 NORD UiO
Untitled
|
|
44. |
Gravdal, Liv; Tjelle, Kristin; Munkebye, Eli. Vannets kretsløp. Naturfag 2014 (2) s. 34-35 NTNU
Untitled
|
|
45. |
Halvorsen, Lene; Scheie, Eldri; Munkebye, Eli. Fra søppeldynge til læringsarena – Lusetjern skole ser muligheter i nærmiljøet. Naturfag 2014 (2) s. 100-103 UiO NTNU
Untitled
|
|
46. |
Hestås, H; Munkebye, Eli. Dagleglivet på Moltu gjennom 100 år. Naturfag 2014 (2) s. 62-63 NTNU
Untitled
|
|
47. |
Jensen, Audun; Munkebye, Eli. Prosjekt salamander. Naturfag 2014 (2) s. 86-87 NTNU
Untitled
|
|
48. |
Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen; Misund, Stig; Munkebye, Eli; Fjørtoft, Ingunn; Husby, Jon-Arve. Regionkontakter reflekterer. Naturfag 2014 (2) s. 16-17 HINN UiT UiO USN NTNU
Untitled
|
|
49. |
Munkebye, Astrid; Lange, Tove; Munkebye, Eli. Fra kunnskap om snegla til et ønske om å ta vare på den. Naturfag 2014 (2) s. 48-49 NTNU
Untitled
|
|
50. |
Munkebye, Eli. Bygdesamfunnet og hjørnesteinsbedriften. Naturfag 2014 (2) s. 76-79 NTNU
Untitled
|