Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 70 << Forrige 1 2    Neste >>

2023
1 Munkebye, Eli; Staberg, Ragnhild Lyngved.
Qualifying the science experiences of young students through dialogue - A Norwegian lesson study. Cogent Education 2023 ;Volum 10.(1) s. -
NTNU Untitled
 
2 Staberg, Ragnhild Lyngved; Munkebye, Eli; Eldri, Scheie; Teresa, Berglund; Fredagsvik, Maren Skjelstad; niklas, gericke.
Primary school teachers’ view of critical thinking in general and in their teaching practices. ESERA conference 2023; 2023-08-28 - 2023-09-01
NTNU Untitled
 
3 Staberg, Ragnhild Lyngved; Munkebye, Eli; Scheie, Eldri.
Critical thinking in science education. ESERA 2023, THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA); 2023-08-28 - 2023-09-01
NTNU UiO Untitled
 
4 Teresa, Berglund; Staberg, Ragnhild Lyngved; Fredagsvik, Maren Skjelstad; Scheie, Eldri; Munkebye, Eli; Gericke, Niklas.
Primary school teachers’ views and teaching of critical thinking​ - Implications for sustainability education. ECER 2023; 2023-08-22 - 2023-08-25
NTNU UiO Untitled
 
2022
5 Munkebye, Astrid; Munkebye, Eli; Skage, Kristin.
Solaris Naturfag 3-4. Aschehoug & Co 2022 (ISBN 9788203404412) 174 s.
NTNU Untitled
 
6 Munkebye, Astrid; Munkebye, Eli; Skage, Kristin.
Solaris Naturfag 3-4 Lærerveiledning. Aschehoug & Co 2022 (ISBN 9788203410918) 124 s.
NTNU Untitled
 
7 Munkebye, Eli.
Eksplisitt samtaleundervisning i en bærekraftkontekst - med fokus på åpenhet. Erfaringsdelingskonferanse for lærere; 2022-09-22 - 2022-09-23
NTNU Untitled
 
8 Munkebye, Eli.
8.6 Gaulosen som læringsarena. I: Naturvitenskapelige kvaliteter i Gaulosen, Trondheimsfjorden – en statusrapport. : NTNU Vitenskapsmuseet 2022 ISBN 978-82-8322-322-4. s. 43-46
NTNU Untitled
 
9 Munkebye, Eli; Gericke, Niklas.
Primary School Teachers’ Understanding of Critical Thinking in the Context of Education for Sustainable Development. I: Critical Thinking in Biology and Environmental Education: Facing Challenges in a Post-truth World (Contributions from Biology Education Research). Springer 2022 ISBN 978-3030920050. s. 249-268
NTNU Untitled
 
10 Munkebye, Eli; Scheie, Eldri.
Tilrettelegge for samtale og meningsbryting. I Tverrfaglige tema.. Naturfag 2022
NTNU UiO Untitled
 
11 Munkebye, Eli; Scheie, Eldri.
Elevenes åpenhet – en forutsetning for pluralistisk bærekraftundervisning. Hell-seminaret 2022; 2022-11-15 - 2022-11-16
UiO NTNU Untitled
 
12 Munkebye, Eli; Scheie, Eldri.
Manglende åpenhet, et hinder for pluralistisk bærekraftundervisning?. NABUs årskonferanse NMBU, Ås; 2022-11-21 - 2022-11-22
NTNU UiO Untitled
 
13 Scheie, Eldri; Berglund, Teresa; Munkebye, Eli; Staberg, Ragnhild Lyngved; Gericke, Niklas.
Læreplananalyse av kritisk tenking og bærekraftig utvikling i norsk og svensk læreplan. Acta Didactica Norden (ADNO) 2022 ;Volum 16.(2) s. -
NTNU UiO Untitled
 
14 Skalstad, Ingunn; Munkebye, Eli.
How to support young children's interest development during exploratory natural science activities in outdoor environments. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2022 ;Volum 114. s. 1-14
USN NTNU Untitled
 
15 Staberg, Ragnhild Lyngved; Cyvin, Jardar; Lykknes, Annette; Ervik, Hilde; Andersson, Ellen Marie; Munkebye, Eli.
Bærekraft i realfag ved NTNUs lærerutdanning - eksempler på hvordan FoU-prosjekter og internasjonalt samarbeid har bidratt til utvikling av utdanningen. UHR Lærerutdanningskonferansen 2022; 2022-04-27 - 2022-04-27
NTNU UiO Untitled
 
16 Staberg, Ragnhild Lyngved; Lykknes, Annette; Berglund, Teresa; Munkebye, Eli; Scheie, Eldri; Fredagsvik, Maren Skjelstad; Lie, Tove; Lønnum, Marthe; Felix, Sonia Martins; Daus, Stephan; Gericke, Niklas.
Biology and science teachers view on critical thinking in sustainability education – The need for a multidisciplinary approach for action competence. ERIDOB conference 2022; 2022-08-29 - 2022-09-02
NTNU NIFU UiO Untitled
 
17 Staberg, Ragnhild Lyngved; Lønnum, Marthe; Fredagsvik, Maren Skjelstad; Berglund, Teresa; Munkebye, Eli; Scheie, Eldri; Lykknes, Annette; Lie, Tove Grete; Felix, Sonia Martins; Daus, Stephan; Gericke, Niklas.
Symposium, Paper session 6c: The call for action in environmental and sustainability education. Paper: Biology and science teachers view on critical thinking in sustainability education – The need for a multidisciplinary approach for action competence. 13th Conference of European Researchers in Didactics of Biology; 2022-08-29 - 2022-09-02
NIFU UiO UiT NTNU Untitled
 
18 Staberg, Ragnhild Lyngved; Munkebye, Eli; Fredagsvik, Maren Skjelstad; Berglund, Teresa; Scheie, Eldri; Daus, Stephan; Gericke, Niklas.
Læreres oppfatning av kritisk tenkning. Skriv! Les! 2022. Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving, og literacy; 2022-05-09 - 2022-05-11
NTNU NIFU UiO Untitled
 
2021
19 Skalstad, Ingunn; Munkebye, Eli.
Hva, hvordan og hvorfor? En studie av barnehagebarns og elevers spørsmål om naturfaglige tema ute i naturen.. NFSUN 2021; 2021-06-01 - 2021-06-02
NTNU USN Untitled
 
20 Skalstad, Ingunn; Munkebye, Eli.
Young children’s questions about science topics when situated in a natural outdoor environment: a qualitative study from kindergarten and primary school. International Journal of Science Education 2021 ;Volum 43.(7) s. 1017-1035
USN NTNU Untitled
 
21 Staberg, Ragnhild Lyngved; Munkebye, Eli.
Å kvalifisere elevers erfaringer – en case-studie fra 1.trinn. NFSUN – The Nordic Research Symposium on Science Education; 2021-06-01 - 2021-06-02
NTNU Untitled
 
22 Staberg, Ragnhild Lyngved; Munkebye, Eli; Daus, Stephan; Febri, Maria Immaculata Maya; Gericke, Niklas.
Primary Teachers' Perception of Critical Thinking. European Science Education Research Association (ESERA) 2021; 2021-08-30 - 2021-09-03
NTNU NIFU Untitled
 
2020
23 Munkebye, Astrid; Munkebye, Eli; Skage, Kristin.
Solaris Naturfag 1-2. Aschehoug & Co 2020 (ISBN 978-82-03-40440-5) 112 s.
NTNU Untitled
 
24 Munkebye, Astrid; Munkebye, Eli; Skage, Kristin.
Solaris Naturfag 1-2. Aschehoug & Co 2020 (ISBN 9788203407000) 112 s.
NTNU Untitled
 
25 Munkebye, Astrid; Skage, Kristin; Munkebye, Eli.
Solaris Naturfag 1-2 Lærerveiledning. : Aschehoug Undervisning 2020 (ISBN 9788203318610) 128 s.
NTNU Untitled
 
26 Munkebye, Eli; Scheie, Eldri; Gabrielsen, Anja; Jordet, Arne N. Nikolaisen; Misund, Stig; Nergård, Tone; Øyehaug, Anne Bergliot.
Interdisciplinary primary school curriculum units for sustainable development. Environmental Education Research 2020 ;Volum 26.(6) s. 795-811
NTNU UiT UiO NORD USN HINN Untitled
 
2018
27 Kvammen, Per Ivar; Munkebye, Eli.
Artskunnskap som introduksjon til naturfag i grunnskolelærerutdanningene. Nordic Studies in Science Education 2018 ;Volum 14.(4) s. 381-394
NTNU HINN Untitled
 
28 Munkebye, Astrid; Munkebye, Eli.
Å utvikle et naturfaglig språk. I: Språkopplæring på småskoletrinnet. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245025132. s. 139-153
NTNU Untitled
 
29 Munkebye, Eli.
Det naturfaglige språket og begrepslæring i naturfag. I: Språkopplæring på småskoletrinnet. Fagbokforlaget 2018 ISBN 9788245025132. s. 117-138
NTNU Untitled
 
2017
30 Scheie, Eldri; Munkebye, Eli.
Education for Sustainable Development in primary schools - in a Norwegian perspective.. European Science Education Research Association (ESERA); 2017-08-21 - 2017-08-25
UiO Untitled
 
2016
31 Bakke, Hjørdis H. K.; Munkebye, Eli.
Økologi for grunnskolelærerutdanningen. Cappelen Damm Akademisk 2016 (ISBN 978-82-02-51813-4) 466 s.
DMMH NTNU Untitled
 
32 Munkebye, Eli.
Den utforskende samtalen. Naturfag 2016 ;Volum 2. s. 16-17
NTNU Untitled
 
33 Munkebye, Eli.
Implementation of education for sustainable development in primary School - in a Norwegian perspective. I: Koncepcja zrównoważonego rozwoju w kształceniu nauczycieli klas początkowych. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2016 ISBN 978-83-64953-37-8. s. 67-82
NTNU Untitled
 
34 Munkebye, Eli.
Kjennetegn på utforskende læring og hvordan dette likner på det forskere gjør. Naturfagskonferansen HSN; 2016-04-06 - 2016-04-06
NTNU Untitled
 
35 Munkebye, Eli.
Kjennetegn på utforskende læring, utforskende samtale og hvordan dette likner på det forskere gjør. Østlandsk lærerstevne; 2016-11-04 - 2016-11-05
NTNU Untitled
 
36 Munkebye, Eli; Munkebye, Astrid.
Forskere og lesere i naturfag. Realfgaskonferansen; 2016-05-03 - 2016-05-03
NTNU Untitled
 
37 ; Engelsen, Anja Kleppan.
Botanisk hage som alternativ læringsarena. En kvalitativ studie av hvilket potensiale biologilærere ser i alternative læringsarenaer generelt og botaniske hager spesielt, med Ringve botaniske hage som spesifikt eksempel.. Trondheim: NTNU Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Program for lærerutdanning 2016
NTNU Untitled
 
2015
38 Munkebye, Eli.
Hvordan videreutvikle tradisjonelle ekskursjoner?. Hellseminar 2015; 2015-11-11 - 2015-11-13
NTNU Untitled
 
39 Munkebye, Eli.
Sustainability in Norwegian general education. Examples of concrete approaches in “Natursekken”.. KIFEE-8; 2015-09-21 - 2015-09-23
NTNU Untitled
 
40 Munkebye, Eli.
Utforsk planterøtter og jord. Naturfag 2015 (1) s. 34-35
NTNU Untitled
 
41 Munkebye, Eli.
Utforskning av jord. Naturfag 2015 (1) s. 52-55
NTNU Untitled
 
2014
42 Fagerheim, Anne Lise; Munkebye, Eli.
Mostadmark jernverk – en levende aktivitets- og læringsarena for eleven. Naturfag 2014 s. 90-91
NTNU Untitled
 
43 Fiskum, Tove Anita; Munkebye, Eli.
Tidligere bruk og oppfattelse av natur - en ressurs i dagens skole. I: Uteskoledidaktikk: ta fagene med ut. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-47067-8. s. 163-176
NORD UiO Untitled
 
44 Gravdal, Liv; Tjelle, Kristin; Munkebye, Eli.
Vannets kretsløp. Naturfag 2014 (2) s. 34-35
NTNU Untitled
 
45 Halvorsen, Lene; Scheie, Eldri; Munkebye, Eli.
Fra søppeldynge til læringsarena – Lusetjern skole ser muligheter i nærmiljøet. Naturfag 2014 (2) s. 100-103
UiO NTNU Untitled
 
46 Hestås, H; Munkebye, Eli.
Dagleglivet på Moltu gjennom 100 år. Naturfag 2014 (2) s. 62-63
NTNU Untitled
 
47 Jensen, Audun; Munkebye, Eli.
Prosjekt salamander. Naturfag 2014 (2) s. 86-87
NTNU Untitled
 
48 Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen; Misund, Stig; Munkebye, Eli; Fjørtoft, Ingunn; Husby, Jon-Arve.
Regionkontakter reflekterer. Naturfag 2014 (2) s. 16-17
HINN UiT UiO USN NTNU Untitled
 
49 Munkebye, Astrid; Lange, Tove; Munkebye, Eli.
Fra kunnskap om snegla til et ønske om å ta vare på den. Naturfag 2014 (2) s. 48-49
NTNU Untitled
 
50 Munkebye, Eli.
Bygdesamfunnet og hjørnesteinsbedriften. Naturfag 2014 (2) s. 76-79
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste