Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-15 av 15

2020
1 Bergene, Ann Cecilie; Lødding, Berit; Rogde, Kristin; Myklebust, Runa Brandal; Bubikova-Moan, Jarmila; Vika, Karl Solbue.
Evaluering av den nasjonale strategien Språkløyper : Sluttrapport. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2020 (ISBN 978-82-327-0480-4) 234 s. NIFU-rapport(22)
NIFU Untitled
 
2 Gjerustad, Cay; Opheim, Vibeke; Hjetland, Hanne Næss; Rogde, Kristin; Bergene, Ann Cecilie; Gulbrandsen, Lars.
Trivsel, læring og utvikling i barnehagen : Resultater fra TALIS Starting Strong Survey, Foreldreundersøkelsen i barnehage (FUBA) og BASIL. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2020 (ISBN 978-82-327-0463-7) 163 s. NIFU-rapport(10)
NIFU OSLOMET Untitled
 
3 Hjetland, Hanne Næss; Hagen, Åste Mjelve; Rogde, Kristin; Knoph, Rebecca; Melby-Lervåg, Monica.
LURI: A Listening Comprehension Measure for Preschool Children.. Interactive poster accepted at the Annual Meeting of the Society for Scientific Studies of Reading, Newport Beach, CA, USA (Conference canceled); 2020-07-08 - 2020-07-11
UiO Untitled
 
4 Rogde, Kristin; Federici, Roger Andre; Pedersen, Cathrine; Wollscheid, Sabine.
Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2019. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2020 (ISBN 978-82-327-0447-7) 133 s. NIFU-rapport(1)
NIFU Untitled
 
5 Rogde, Kristin; Federici, Roger Andre; Vika, Karl Solbue; Bergene, Ann Cecilie; Pedersen, Cathrine; Denisova, Ekaterina; Wollscheid, Sabine.
Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2020. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2020 (ISBN 978-82-327-0469-9) 186 s. NIFU-rapport(14)
NIFU Untitled
 
2019
6 Rogde, Kristin; Daus, Stephan; Pedersen, Cathrine; Vaagland, Karin; Federici, Roger Andre.
Spørsmål til Skole-Norge : Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2019. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2019 (ISBN 978-82-327-0401-9) 125 s. NIFU-rapport(8)
NIFU Untitled
 
7 Rogde, Kristin; Hagen, Åste Mjelve; Melby-Lervåg, Monica; Lervåg, Arne.
The effect of linguistic comprehension instruction on generalized language and reading comprehension skills: A systematic review. Campbell systematic reviews 2019 ;Volum 15:e1059.(4) s. 1-37
NIFU UiO Untitled
 
2018
8 Bubikova-Moan, Jarmila; Lødding, Berit; Hjetland, Hanne Næss; Rogde, Kristin.
Evaluering av den nasjonale strategien Språkløyper. Delrapport. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2018 (ISBN 978-82-327-0338-8) 170 s. NIFU-rapport(16)
NIFU Untitled
 
9 Rogde, Kristin.
Improving children's linguistic comprehension skills. A systematic review and a randomized controlled trial. Oslo: Universitetet i Oslo 2018 336 s.
UiO Untitled
 
10 Rogde, Kristin; Federici, Roger André; Vaagland, Karin; Wollscheid, Sabine.
Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere høsten 2018. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2018 (ISBN 978-82-327-0374-6) 116 s. NIFU-rapport(34)
NIFU Untitled
 
11 Wollscheid, Sabine; Hjetland, Hanne Næss; Rogde, Kristin; Skjelbred, Siv-Elisabeth.
Årsaker til og tiltak mot kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner : En kunnskapsoversikt. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2018 (ISBN 978-82-327-0356-2) 161 s. NIFU-rapport(25)
NIFU Untitled
 
2016
12 Rogde, Kristin; Melby-Lervåg, Monica; Lervåg, Arne.
Improving the General Language Skills of Second-Language Learners in Kindergarten: A Randomized Controlled Trial. Journal of Research on Educational Effectiveness 2016 ;Volum 9. s. 150-170
UiO Untitled
 
13 Rogde, Kristin; Melby-Lervåg, Monica; Lervåg, Arne.
Improving the linguistic comprehension skills of second-language learners in preschool: A randomized trial study. Journal of Research on Educational Effectiveness 2016 s. -
UiO Untitled
 
2014
14 Rogde, Kristin; Hagen, Åste Marie Mjelve; Melby-Lervåg, Monica; Lervåg, Arne.
Effect of Linguistic Comprehension Training on Language and Reading Comprehension. Campbell Colloquium; 2014-06-16 - 2014-06-19
UiO Untitled
 
2013
15 Rogde, Kristin; Melby-Lervåg, Monica; Lervåg, Arne.
Boosting second- language learners’ oral language comprehension skills in preschool: A randomized trial study. Twentieth Annual Meeting for the Society for the Scientific Study of Reading; 2013-07-10 - 2013-07-13
UiO Untitled