2022
|
1. |
Rohatgi, Anubha; Hatlevik, Ove Edvard; Bjørnsson, Julius Kristjan. Supportive climates and science achievement in the Nordic countries: lessons learned from the 2015 PISA study. Large-scale Assessments in Education 2022 ;Volum 10.(1) s. 1-28 UiO OSLOMET
Untitled
|
2021
|
2. |
Gudmundsdottir, Greta Björk; Björnsson, Julius Kristjan. Hvor godt er lærere forberedt på den digitale hverdagen?. I: Hva kan vi lære av TALIS 2018? Gode relasjoner som grunnlag for læring. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 978-82-02-71880-0. s. 57-86 UiO
Untitled
|
|
3. |
Björnsson, Julius Kristjan. Hva kan vi lære av TALIS 2018. Gode relasjoner som grunnlag for læring. Cappelen Damm Akademisk 2021 (ISBN 978-82-02-70898-6) 146 s. UiO
Untitled
|
|
4. |
Björnsson, Julius Kristjan. Hva kan vi lære av TALIS 2018? Gode relasjoner som grunnlag for læring. Cappelen Damm Akademisk 2021 (ISBN 978-82-02-71880-0) 147 s. UiO
Untitled
|
|
5. |
Björnsson, Julius Kristjan; Skar, Gustaf Bernhard Uno. Sensorreliabilitet på skriftlig eksamen i videregående opplæring. : Universitetet i Oslo: Institutt for lærerutdanning og skoleforskning 2021 45 s. NTNU UiO
Untitled
|
|
6. |
Carlsten, Tone Cecilie; Throndsen, Inger; Björnsson, Julius Kristjan. Hovedfunn fra TALIS 2018-undersøkelsen. I: Hva kan vi lære av TALIS 2018? Gode relasjoner som grunnlag for læring. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 978-82-02-71880-0. NIFU UiO
Untitled
|
|
7. |
Carlsten, Tone Cecilie; Throndsen, Inger; Björnsson, Julius Kristjan. Profesjonelle fellesskap på ungdomstrinnet som del av skolens utvikling. I: Hva kan vi lære av TALIS 2018? Gode relasjoner som grunnlag for læring. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 978-82-02-71880-0. NIFU UiO
Untitled
|
|
8. |
Kjærnsli, Marit; Olufsen, Magne; Bjørnsson, Julius Kristjan. Hva har betydning for elevenes læringsutbytte i naturfag?. I: Tettere på naturfag i klasserommet. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245038439. UiO UiT
Untitled
|
|
9. |
Mittal, Oleksandra; Nilsen, Trude; Bjørnsson, Julius Kristjan. Measuring Educational Equity Across Nordic Countries. Conceptual and Methodological Choices as Implications for Educational Policies [Paper presentation]. The 9th IEA International Research Conference (IRC), Dubai, UAE. https://online.flippingbook.com/view/1029174133/. The 9th IEA International Research Conference (IRC); 2021-11-16 - 2021-11-18 UiO
Untitled
|
2020
|
10. |
Björnsson, Julius Kristjan. Teaching culturally diverse student groups in the Nordic countries: What can the TALIS 2018 data tell us?. I: Equity, Equality and Diversity in the Nordic Model of Education. Springer 2020 ISBN 9783030616472. s. 75-97 UiO
Untitled
|
|
11. |
Carlsten, Tone Cecilie; Throndsen, Inger; Björnsson, Julius Kristjan. TALIS 2018 - Flere hovedfunn fra ungdomstrinnet. : Universitetet i Oslo, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS) 2020 38 s. NIFU UiO
Untitled
|
|
12. |
Jensen, Fredrik; Kjærnsli, Marit; Björnsson, Julius Kristjan; Pettersen, Andreas. Kapittel 9. Gir norsk skole alle elever like muligheter til å bli gode lesere?. I: Like muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215040059. s. 222-241 UiO
Untitled
|
|
13. |
Mittal, Oleksandra; Nilsen, Trude; Björnsson, Julius Kristjan. Measuring equity across the Nordic education systems: Conceptual and methodological choices as implications for educational policies.. I: Equity, Equality and Diversity in the Nordic Model of Education. Springer 2020 ISBN 9783030616472. s. 43-71 UiO
Untitled
|
2018
|
14. |
Björnsson, Julius Kristjan. Om lenkefeil og ekvivaleringsmetoder på nasjonale prøver: Evaluering av endring over tid. Acta Didactica Norge 2018 ;Volum 12.(4) s. 1-24 UiO
Untitled
|
|
15. |
Björnsson, Julius Kristjan; Olsen, Rolf Vegar. Tjue år med TIMSS og PISA i Norge: Trender og nye analyser. Universitetsforlaget 2018 (ISBN 978-82-15-03006-7) 224 s. UiO
Untitled
|
|
16. |
Hatlevik, Ove Edvard; Rohatgi, Anubha; Björnsson, Julius Kristjan. Skoleledernes syn på skoleklima: noen erfaringer fra PISA og TIMSS fra 2003 og 2015. I: Tjue år med TIMSS og PISA i Norge: Trender og nye analyser. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-03006-7. s. 173-198 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
17. |
Nilsen, Trude; Björnsson, Julius Kristjan; Olsen, Rolf Vegar. Hvordan har likeverd i norsk skole endret seg de siste 20 årene?. I: Tjue år med TIMSS og PISA i Norge: Trender og nye analyser. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-03006-7. s. 150-172 UiO
Untitled
|
|
18. |
Olsen, Rolf Vegar; Björnsson, Julius Kristjan. Fødselsmåned og skoleprestasjoner. I: Tjue år med TIMSS og PISA i Norge: Trender og nye analyser. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-03006-7. s. 76-93 UiO
Untitled
|
|
19. |
Olsen, Rolf Vegar; Björnsson, Julius Kristjan. Tjue år med internasjonale skoleundersøkelser i Norge: Bakgrunn, læringspunkter og veien videre. I: Tjue år med TIMSS og PISA i Norge: Trender og nye analyser. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-03006-7. s. 12-34 UiO
Untitled
|
|
20. |
Olsen, Rolf Vegar; Tveit, Sverre; Björnsson, Julius Kristjan. Nasjonale prøver og eksamener i norsk og svensk grunnopplæring. Acta Didactica Norge 2018 ;Volum 12.(4) s. - UIA UiO
Untitled
|