Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-20 av 20

2022
1 Rohatgi, Anubha; Hatlevik, Ove Edvard; Bjørnsson, Julius Kristjan.
Supportive climates and science achievement in the Nordic countries: lessons learned from the 2015 PISA study. Large-scale Assessments in Education 2022 ;Volum 10.(1) s. 1-28
UiO OSLOMET Untitled
 
2021
2 Gudmundsdottir, Greta Björk; Björnsson, Julius Kristjan.
Hvor godt er lærere forberedt på den digitale hverdagen?. I: Hva kan vi lære av TALIS 2018? Gode relasjoner som grunnlag for læring. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 978-82-02-71880-0. s. 57-86
UiO Untitled
 
3 Björnsson, Julius Kristjan.
Hva kan vi lære av TALIS 2018. Gode relasjoner som grunnlag for læring. Cappelen Damm Akademisk 2021 (ISBN 978-82-02-70898-6) 146 s.
UiO Untitled
 
4 Björnsson, Julius Kristjan.
Hva kan vi lære av TALIS 2018? Gode relasjoner som grunnlag for læring. Cappelen Damm Akademisk 2021 (ISBN 978-82-02-71880-0) 147 s.
UiO Untitled
 
5 Björnsson, Julius Kristjan; Skar, Gustaf Bernhard Uno.
Sensorreliabilitet på skriftlig eksamen i videregående opplæring. : Universitetet i Oslo: Institutt for lærerutdanning og skoleforskning 2021 45 s.
NTNU UiO Untitled
 
6 Carlsten, Tone Cecilie; Throndsen, Inger; Björnsson, Julius Kristjan.
Hovedfunn fra TALIS 2018-undersøkelsen. I: Hva kan vi lære av TALIS 2018? Gode relasjoner som grunnlag for læring. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 978-82-02-71880-0.
NIFU UiO Untitled
 
7 Carlsten, Tone Cecilie; Throndsen, Inger; Björnsson, Julius Kristjan.
Profesjonelle fellesskap på ungdomstrinnet som del av skolens utvikling. I: Hva kan vi lære av TALIS 2018? Gode relasjoner som grunnlag for læring. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 978-82-02-71880-0.
NIFU UiO Untitled
 
8 Kjærnsli, Marit; Olufsen, Magne; Bjørnsson, Julius Kristjan.
Hva har betydning for elevenes læringsutbytte i naturfag?. I: Tettere på naturfag i klasserommet. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245038439.
UiO UiT Untitled
 
9 Mittal, Oleksandra; Nilsen, Trude; Bjørnsson, Julius Kristjan.
Measuring Educational Equity Across Nordic Countries. Conceptual and Methodological Choices as Implications for Educational Policies [Paper presentation]. The 9th IEA International Research Conference (IRC), Dubai, UAE. https://online.flippingbook.com/view/1029174133/. The 9th IEA International Research Conference (IRC); 2021-11-16 - 2021-11-18
UiO Untitled
 
2020
10 Björnsson, Julius Kristjan.
Teaching culturally diverse student groups in the Nordic countries: What can the TALIS 2018 data tell us?. I: Equity, Equality and Diversity in the Nordic Model of Education. Springer 2020 ISBN 9783030616472. s. 75-97
UiO Untitled
 
11 Carlsten, Tone Cecilie; Throndsen, Inger; Björnsson, Julius Kristjan.
TALIS 2018 - Flere hovedfunn fra ungdomstrinnet. : Universitetet i Oslo, Institutt for lærerutdanning og skoleforskning (ILS) 2020 38 s.
NIFU UiO Untitled
 
12 Jensen, Fredrik; Kjærnsli, Marit; Björnsson, Julius Kristjan; Pettersen, Andreas.
Kapittel 9. Gir norsk skole alle elever like muligheter til å bli gode lesere?. I: Like muligheter til god leseforståelse? 20 år med lesing i PISA. Universitetsforlaget 2020 ISBN 9788215040059. s. 222-241
UiO Untitled
 
13 Mittal, Oleksandra; Nilsen, Trude; Björnsson, Julius Kristjan.
Measuring equity across the Nordic education systems: Conceptual and methodological choices as implications for educational policies.. I: Equity, Equality and Diversity in the Nordic Model of Education. Springer 2020 ISBN 9783030616472. s. 43-71
UiO Untitled
 
2018
14 Björnsson, Julius Kristjan.
Om lenkefeil og ekvivaleringsmetoder på nasjonale prøver: Evaluering av endring over tid. Acta Didactica Norge 2018 ;Volum 12.(4) s. 1-24
UiO Untitled
 
15 Björnsson, Julius Kristjan; Olsen, Rolf Vegar.
Tjue år med TIMSS og PISA i Norge: Trender og nye analyser. Universitetsforlaget 2018 (ISBN 978-82-15-03006-7) 224 s.
UiO Untitled
 
16 Hatlevik, Ove Edvard; Rohatgi, Anubha; Björnsson, Julius Kristjan.
Skoleledernes syn på skoleklima: noen erfaringer fra PISA og TIMSS fra 2003 og 2015. I: Tjue år med TIMSS og PISA i Norge: Trender og nye analyser. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-03006-7. s. 173-198
OSLOMET UiO Untitled
 
17 Nilsen, Trude; Björnsson, Julius Kristjan; Olsen, Rolf Vegar.
Hvordan har likeverd i norsk skole endret seg de siste 20 årene?. I: Tjue år med TIMSS og PISA i Norge: Trender og nye analyser. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-03006-7. s. 150-172
UiO Untitled
 
18 Olsen, Rolf Vegar; Björnsson, Julius Kristjan.
Fødselsmåned og skoleprestasjoner. I: Tjue år med TIMSS og PISA i Norge: Trender og nye analyser. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-03006-7. s. 76-93
UiO Untitled
 
19 Olsen, Rolf Vegar; Björnsson, Julius Kristjan.
Tjue år med internasjonale skoleundersøkelser i Norge: Bakgrunn, læringspunkter og veien videre. I: Tjue år med TIMSS og PISA i Norge: Trender og nye analyser. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-03006-7. s. 12-34
UiO Untitled
 
20 Olsen, Rolf Vegar; Tveit, Sverre; Björnsson, Julius Kristjan.
Nasjonale prøver og eksamener i norsk og svensk grunnopplæring. Acta Didactica Norge 2018 ;Volum 12.(4) s. -
UIA UiO Untitled