Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 55 << Forrige 1 2    Neste >>

2020
1 Guttormsen, Julie; Remmen, Kari Beate.
Teaching and learning Plate tectonics in school science – a research design. The 34th Nordic Geological Winter Meeting; 2020-01-08 - 2020-01-10
USN UiO Untitled
 
2 Raddum, Elisabeth Stormoen; Remmen, Kari Beate.
How do upper secondary students construct a geological time line of their local area?. 34th Nordig geological winter meeting; 2020-01-08 - 2020-01-10
UiO Untitled
 
3 Remmen, Kari Beate.
Geografi i videregående skole i Fagfornyelsen: Forslag til et rammeverk for feltarbeid som fremmer dybdelæring. Norsk Geografisk Tidsskrift 2020
UiO Untitled
 
2019
4 Frøyland, Merethe; Remmen, Kari Beate.
Utvidet klasserom i naturfag. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 9788215027197) 192 s.
UiO Untitled
 
5 Jegstad, Kirsti Marie; Höper, Jan; Remmen, Kari Beate.
The outdoors as a setting for learning chemistry in teacher education. European Science Education Research Association Conference; 2019-08-26 - 2019-08-30
OSLOMET UiO UiT Untitled
 
6 Jegstad, Kirsti Marie; Höper, Jan; Remmen, Kari Beate.
The outdoors as a setting for talking chemistry in teacher education. ATEE Winter Conference “Science and Mathematics Education in the 21st century”; 2019-04-15 - 2019-04-17
OSLOMET UiO UiT Untitled
 
7 Kostøl, Kristine Bakkemo; Remmen, Kari Beate; Braathen, Anette; Stromholt, Shelley.
'I was part of something big' - student outcomes of using a co-design tool in a STEM partnership program. ESERA 2019; 2019-08-26 - 2019-08-30
UiO Untitled
 
8 Remmen, Kari Beate.
Sammenhenger mellom natur og samfunn gjennom feltarbeid i geografi. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2.
UiO Untitled
 
9 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Students' use of observation in geology: towards 'scientific observation' in rock classification. International Journal of Science Education 2019 s. -
UiO Untitled
 
10 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Utvidet klasserom - hvordan inkludere andre læringsarenaer i naturfagundervisning. I: Dybdelæring i naturfag. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-02811-8. s. 261-278
UiO Untitled
 
2018
11 Knain, Erik; Remmen, Kari Beate; Fredlund, Tobias.
Representations in students’ argumentation on SSI. NARST conference, Atlanta USA; 2018-03-10 - 2018-03-13
UiO Untitled
 
12 Remmen, Kari Beate.
Feltstudier i geografi. Geografidagene; 2018-10-30 - 2018-10-31
UiO Untitled
 
2017
13 Fredlund, Tobias; Knain, Erik; Remmen, Kari Beate.
Two central aspects of sign-making for the learning of science: differentiation and integration. ESERA; 2017-08-21 - 2017-08-25
UiO Untitled
 
14 Frøyland, Merethe; Remmen, Kari Beate; Lundmark, Anders Mattias.
Etter- og videreutdanning for lærere – hva skal til for å lykkes?. MNT-konferansen; 2017-03-30 - 2017-03-31
UiO Untitled
 
15 Knain, Erik; Fredlund, Tobias; Furberg, Anniken Larsen; Mathiassen, Ketil; Remmen, Kari Beate; Ødegaard, Marianne.
Representing to learn in science education: Theoretical framework and analytical approaches. Acta Didactica Norge 2017 ;Volum 11.(3) s. 22-
UiO Untitled
 
16 Knain, Erik; Remmen, Kari Beate; Fredlund, Tobias.
The role of representations in students' argumentation on SSI. ESERA conference 2017; 2017-08-21 - 2017-08-25
UiO Untitled
 
17 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
DEVELOPING A LEARNING PROGRESSION FOR STUDENTS: FROM EVERYDAY TO SCIENTIFIC OBSERVATION IN GEOLOGY. Nordisk forskersyposium om undervisning i naturfag (NFSUN); 2017-06-07 - 2017-07-09
UiO Untitled
 
18 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Hvordan kan elever i videregående skole lære å observere som geologer?. 32nd geological winter meeting; 2017-01-09 - 2017-01-11
UiO Untitled
 
19 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
«Utvidet klasserom» – Et verktøy for å designe uteundervisning i naturfag. Nordic Studies in Science Education 2017 ;Volum 2. s. 218-229
UiO Untitled
 
20 Remmen, Kari Beate; Lundmark, Anders Mattias; Frøyland, Merethe.
Smakebit på EVU for geofaglærere - what's in it for you?. Vinterkonferansen 2017; 2017-01-09 - 2017-01-11
UiO Untitled
 
2016
21 Frøyland, Merethe; Remmen, Kari Beate; Sørvik, Gard Ove.
Name-Dropping or Understanding?: Teaching to Observe Geologically. Science Education 2016 ;Volum 100.(5) s. 923-951
UiO Untitled
 
22 Kostøl, Kristine Bakkemo; Remmen, Kari Beate.
Læring gjennom oppdrag. Naturfag 2016 (2) s. 38-43
UiO Untitled
 
23 Remmen, Kari Beate.
CO2-oppdraget. Naturfag 2016 (2) s. 46-48
UiO Untitled
 
2015
24 Delsett, Lene Liebe; Vesterkjær, Kristin; Remmen, Kari Beate.
Hva og hvordan kan elever, lærere og stipendiater på NHM samarbeide om undervisning? Eksempler fra samarbeidsprosjekt mellom Hersleb VGS og NHM. Museumspedagogisk påskeseminar; 2015-03-23 - 2015-03-23
UiO Untitled
 
25 Frøyland, Merethe; Remmen, Kari Beate; Mork, Sonja Merethe; Ødegaard, Marianne; Christiansen, Torgeir.
Researching science learning from students'view : the potential of headcam. Nordic Studies in Science Education 2015 ;Volum 11.(3) s. 249-267
UiO Untitled
 
26 Frøyland, Merethe; Remmen, Kari Beate; Sørvik, Gard Ove.
Contrasting elementary and upper secondary school students’ learning of geological observation. ESERA conference; 2015-08-31 - 2015-09-04
UiO Untitled
 
27 Remmen, Kari Beate.
Hvordan samarbeide om å designe undervisningsopplegg?. Skolering i arbeid med yrkesretting og relevans på yrkesfaglige utdanningsprogram i VGO; 2015-10-12 - 2015-10-12
UiO Untitled
 
28 Remmen, Kari Beate.
Kan vi bli rike på gråstein? Geoprogrammet og veien videre. Realfagskonferansen; 2015-04-27
UiO Untitled
 
29 Remmen, Kari Beate.
Lager klima for geodidaktikk. Naturfag 2015 ;Volum 1. s. 4-8
UiO Untitled
 
30 Remmen, Kari Beate; Delsett, Lene Liebe; Vesterkjær, Kristin.
Hvordan kan forskere og lærere samarbeide?. Naturfag 2015 ;Volum 1. s. 72-75
UiO Untitled
 
31 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Investigating students' learning processes: Reconsidering pedagogical recommendations for fieldwork. ESERA; 2015-08-31 - 2015-09-04
UiO Untitled
 
32 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Kan vi bli rike på gråstein?. Naturfag 2015 ;Volum 1. s. 64-67
UiO Untitled
 
33 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Supporting student learning processes during preparation, fieldwork and follow-up work: examples from upper secondary school in Norway. Nordic Studies in Science Education 2015 ;Volum 11.(1) s. 118-134
UiO Untitled
 
34 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
What happens in classrooms after earth science fieldwork? Supporting student learning processes during follow-up activities. International Research in Geographical and Environmental Education 2015 ;Volum 24.(1) s. 24-42
UiO Untitled
 
35 Remmen, Kari Beate; Kostøl, Kristine Bakkemo.
Andre læringsarena i undervisningen - hvordan?. NHO Realfagkonferansen 2015; 2015-11-05 - 2015-11-05
UiO Untitled
 
36 Remmen, Kari Beate; Kostøl, Kristine Bakkemo.
Lektor2-modellen - Et verktøy for samarbeid om undervisningsopplegg. Oppstartssamling for nye Lektor2-skoler; 2015-09-09 - 2015-09-09
UiO Untitled
 
37 Remmen, Kari Beate; Kostøl, Kristine Bakkemo.
Lærer + arbeidslivet = bedre realfagundervisning?. Naturfagkonferansen; 2015-10-15 - 2015-10-15
UiO Untitled
 
2014
38 Remmen, Kari Beate.
Erfaring med bruk av det teoretiske rammeverket for samarbeid skole-energibedrift. Fagkonferanse for deltakere i Energiskolene; 2014-11-24 - 2014-11-24
UiO Untitled
 
39 Remmen, Kari Beate.
Hva er et godt feltarbeid? Resultater fra forskningsprosjekt på geofag i videregående skole. Geografi i skolen og skolen i geografien: Møte mellom forskning, forvaltning og skole; 2014-09-25 - 2014-09-26
UiO Untitled
 
40 Remmen, Kari Beate.
Hva skjer før, under og etter uteaktiviteter? Eksempel fra forskningsprosjekt på feltarbeid i geofag med elever i videregående skole. Museumspedagogisk fagdag 2014; 2014-04-07 - 2014-04-07
UiO Untitled
 
41 Remmen, Kari Beate.
Student learning processes during geoscience fieldwork. GeoArena 2014; 2014-10-14 - 2014-10-15
UiO Untitled
 
42 Remmen, Kari Beate.
To videregående skoler under UiOs vinger. Uniforum [Avis] 2014-11-20
UiO Untitled
 
43 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Implementation of guidelines for effective fieldwork designs: exploring learning activities, learning processes, and student engagement in the classroom and the field. International Research in Geographical and Environmental Education 2014 ;Volum 23.(2) s. 103-125
UiO Untitled
 
44 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Lærerløftet som glemmer eleven. Utdanningsnytt.no 2014
UiO Untitled
 
45 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
The Implementation of Fieldwork and Student Learning Processes during Preparation,Field Activity and Follow-Up Work. Nordic Research Symposium on Science Education (NFSUN) 2014: Inquiry-Based Science Education in Technology-Rich Environments; 2014-06-04 - 2014-06-06
UiO Untitled
 
2013
46 Frøyland, Merethe; Remmen, Kari Beate.
Utvidet klasserom. Naturfag 2013 s. 44-46
UiO Untitled
 
47 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Classroom preparation and fieldwork: A case study of upper secondary students' ability to apply geoscience knowledge in the field. ESERA 2013; 2013-09-02 - 2013-09-07
UiO Untitled
 
48 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Etterarbeid i klasserommet - oppgaver som hjelper elevene til å bearbeide dataene fra feltarbeid. Kimen 2013 s. 82-87
UiO Untitled
 
49 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
Feltarbeid i en geotop - et rammeverk. Kimen 2013 s. 57-72
UiO Untitled
 
50 Remmen, Kari Beate; Frøyland, Merethe.
How Students Can Be Supported to Apply Geoscientific Knowledge Learned in the Classroom to Phenomena in the Field: An Example From High School Students in Norway. Journal of Geoscience Education (JGE) 2013 ;Volum 61.(4) s. 437-452
UiO Untitled
 
    Vis neste liste