2024
|
1. |
Drange, Nina; Sandsør, Astrid Marie Jorde. The effects of a free universal after-school program on child academic outcomes. Economics of Education Review 2024 ;Volum 98. s. - SSB FRISCH UiO
Untitled
|
|
2. |
Løken, Katrine; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Sosiale forskjeller blir sterkere utover i utdanningsløpet. Hva kan gjøres?. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2024 UIS NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
|
3. |
Løken, Katrine; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Manudeep, Bhuller; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Et jevnere utdanningsløp - Barnehage og skole/SFO som innsats mot ulikhet blant barn. Oslo: Kunnskapsdepartmentet 2024 205 s. UIS NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
|
4. |
Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Bredt kunnskapsgrunnlag. Stavanger Aftenblad 2024 ;Volum 132.(9) s. 30-30 UiT UiO UiB NTNU UIS
Untitled
|
|
5. |
Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Ja takk, begge deler. Klassekampen 2024 s. 22-22 UIS NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
|
6. |
Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Lekbasert læring har sterk støtte i forskning. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2024 UIS NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
|
7. |
Løken, Katrine Vellesen; Bhuller, Manudeep; Drugli, May Britt; Leiulfsrud, Håkon; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Størksen, Ingunn; Torvik, Fartein Ask. Lytt til forskningsfronten - Vårt forslag om mer lekbasert læring i SFO og på første trinn vil bidra til at barn får lære gjennom praktiske erfaringer gjennom inkluderende lek og aktivitet.. Dag og Tid 2024 UIS NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
2023
|
8. |
Mathé, Nora Elise Hesby; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Tjønndal, Anne. Hvorfor er nordmenn så fanatisk opptatt av å gå på ski? Svar på ukens spørsmål i Morgenbladet.. Morgenbladet 2023 UiO UiT
Untitled
|
|
9. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. The eects of a free universal after school program on child academic outcomes. Geiloseminar; 2023-01-04 - 2023-01-06 UiO NIFU
Untitled
|
|
10. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. The effects of a free universal after school program on child academic outcomes. 2023 annual meeting of the Society of Economics of the Household; 2023-06-07 - 2023-06-08 UiO NIFU
Untitled
|
|
11. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde; Pedersen, Cathrine; Opheim, Vibeke; Solheim, Oddny Judith. Webinar om forskning på lærertetthet. Webinar om forskning på lærertetthet; 2023-06-19 - 2023-06-19 UiO NIFU UIS
Untitled
|
|
12. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde; Salvanes, Kari Vea. Smågruppeundervisning i matematikk bedrer elevenes læringsresultater. Bedre Skole 2023 ;Volum Bedre skole 2 2023. UiO NIFU
Untitled
|
|
13. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde; Zachrisson, Henrik Daae; Karoly, Lynn; Dearing, Eric Curtis. The Widening Achievement Gap Between Rich and Poor in a Nordic Country. Educational Researcher 2023 ;Volum 52.(4) UiO
Untitled
|
|
14. |
Zachrisson, Henrik Daae; Dearing, Eric Curtis; Borgen, Nicolai Topstad; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Karoly, Lynn. Universal Early Childhood Education and Care for Toddlers and Achievement Outcomes in Middle Childhood. Journal of Research on Educational Effectiveness 2023 UiO
Untitled
|
2022
|
15. |
Bonesrønning, Hans; Finseraas, Henning; Hardoy, Ines; Iversen, Jon Marius Vaag; Nyhus, Ole Henning; Opheim, Vibeke; Salvanes, Kari Vea; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Schøne, Pål. Small-group instruction to improve student performance in mathematics in early grades: Results from a randomized field experiment. Journal of Public Economics 2022 ;Volum 216. s. - UiO NIFU NTNU ISF SAMFORSK
Untitled
|
|
16. |
Drange, Nina Eirin; Sandsør, Astrid Marie Jorde. The effects of a free universal after school program on child academic outcomes. EQOP møte; 2022-11-24 - 2022-11-24 SSB UiO
Untitled
|
|
17. |
Drange, Nina Eirin; Sandsør, Astrid Marie Jorde. The effects of a free universal after-school program on child academic outcomes. Samfunnsøkonomenes forskermøte; 2022-10-25 - 2022-10-26 SSB UiO
Untitled
|
|
18. |
Lund, Bjarte Aarmo; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Lison, Pierre. Problemer på kontoret: Alltid jeg som må trakte kaffe. Morgenbladet 2022 UiO NIFU UiT NR
Untitled
|
|
19. |
Lund, Bjarte Aarmo; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Moen, Ole Martin. Hva bør vi være mest redd for akkurat nå?. Morgenbladet 2022 UiT OSLOMET NIFU UiO
Untitled
|
|
20. |
Salvanes, Kari Vea; Opheim, Vibeke; Sandsør, Astrid Marie Jorde. Flere lærere kan gi bedre elevresultater. Dagens næringsliv 2022 UiO NIFU
Untitled
|
|
21. |
Salvanes, Kari Vea; Reiling, Rune Borgan; Sandsør, Astrid Marie Jorde. Do welfare counsellors help at-risk upper secondary school students?. Economics of Education Review 2022 ;Volum 89. NIFU
Untitled
|
|
22. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Small Group Instruction to Improve Student Performance in Mathematics in Early Grades: Results from a Randomized Field Experiment. CESifo Area Conference Economics of Education; 2022-09-02 - 2022-09-03 UiO
Untitled
|
|
23. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde; Korsvoll, Nils Hallvard; Sterri, Aksel Braanen; Liu, Dian; Delsett, Lene Liebe. Vi trenger mer internasjonalisering, ikke mindre. Khrono.no 2022 UIA OSLOMET UIS UiO
Untitled
|
2021
|
24. |
Elken, Mari; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Dale, Ragnhild Freng. Hva i alle dager er tverrfaglighet?. Morgenbladet 2021 VF NIFU UiO
Untitled
|
|
25. |
Reiling, Rune Borgan; Salvanes, Kari Vea; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Strøm, Bjarne. The effect of central government grants on local educational policy. European Journal of Political Economy 2021 ;Volum 69. s. 1-13 NTNU NIFU
Untitled
|
|
26. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Achievement Gaps by Parental Income and Education. SREE 2021 Conference; 2021-09-27 UiO
Untitled
|
|
27. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Intervju om fritt skolevalg. NRK morgennytt [TV] 2021-11-05 UiO
Untitled
|
|
28. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Intervju om opptakssystem og yrkesvalg. DNMagasinet [Avis] 2021-10-15 UiO
Untitled
|
|
29. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Intervju om årets opptak til høyere utdanning. Dagens Næringsliv [Avis] 2021-07-18 UiO
Untitled
|
|
30. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Intervju om årets opptak til høyere utdanning. Budstikka [Avis] 2021-06-22 UiO
Untitled
|
|
31. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Intervju om årets opptak til høyere utdanning. Bergens Tidende [Avis] 2021-07-16 UiO
Untitled
|
|
32. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Intervju om årets opptak til høyere utdanning. Dagens Næringsliv [Avis] 2021-07-23 UiO
Untitled
|
|
33. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Small Group Instruction to Improve Student Performance in Mathematics in Early Grades: Results from a Randomized Field Experiment. SREE 2021 Conference; 2021-09-27 UiO
Untitled
|
|
34. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Small Group Instruction to Improve Student Performance in Mathematics in Early Grades: Results from a Randomized Field Experiment. Experimental Evidence in Education Economics; 2021-11-19 - 2021-11-19 UiO
Untitled
|
|
35. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Utdanningsulikhet - like forutsetninger, like muligheter?. Faglig-Pedagogisk dag ved Universitetet i Oslo; 2021-11-05 - 2021-11-05 UiO
Untitled
|
|
36. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde; Falch, Torberg; Strøm, Bjarne. Long-run effects of local government mergers on educational attainment and income. Oxford Bulletin of Economics and Statistics 2021 s. - UiO NIFU NTNU
Untitled
|
|
37. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde; Hovdhaugen, Elisabeth; Bøckmann, Ester. Age as a merit in admission decisions for higher education. Higher Education 2021 s. - NIFU
Untitled
|
|
38. |
Tjønndal, Anne; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Korsvoll, Nils Hallvard. Hvordan takle småpraten på julebordet?. Morgenbladet 2021 UIA NORD UiO
Untitled
|
2020
|
39. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Sandsør, Astrid Marie Jorde. Vil årets kull stille svakere?. Dagsavisen 2020 NIFU
Untitled
|
|
40. |
Hovdhaugen, Elisabeth; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Bøckmann, Ester; Carlsten, Tone Cecilie. Opptak til høyere utdanning : En studie av konsekvensene av kvote og poengberegning med fokus på psykologi, medisin, jus og grunnskolelærerutdanning. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2020 (ISBN 978-82-327 0453-8) 153 s. NIFU-rapport(4) NIFU
Untitled
|
|
41. |
Reiling, Rune Borgan; Salvanes, Kari Vea; Sandsør, Astrid Marie Jorde. Tverrfaglig samarbeid – da NAV flyttet inn i videregående skoler. Søkelys på arbeidslivet 2020 ;Volum 37.(4) s. 238-251 NIFU
Untitled
|
|
42. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Debatt om fritt skolevalg. Politisk kvarter [Radio] 2020-02-26 NIFU
Untitled
|
|
43. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Debatt om fritt skolevalg. Dagsnytt 18 [TV] 2020-11-23 UiO
Untitled
|
|
44. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Debatt om hvordan pandemien kan påvirke inntak til høyere utdanning. Dagsnytt 18 [TV] 2020-04-24 NIFU
Untitled
|
|
45. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Effekten av en bevilgning til økte lærerressurser på 1.-4. trinn. Intervensjonsstudier i utdanningssektoren; 2020-02-12 - 2020-02-12 NIFU
Untitled
|
|
46. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Forsøk i skolen. Bedre Skole 2020 (1) s. 57-60 NIFU
Untitled
|
|
47. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Fritt skolevalg? En gjennomgang av relevant forskning (høringsnotat). NIFU
Untitled
|
|
48. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Hvilken rolle spiller barnehage og skole?. Forskningsrådets forskningsfrokost: Hva funker i kampen mot barnefattigdom?; 2020-12-10 - 2020-12-10 UiO
Untitled
|
|
49. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Intervju i forbindelse med årets opptak til høyere utdanning. Dagens Næringsliv [Avis] 2020-07-21 NIFU
Untitled
|
|
50. |
Sandsør, Astrid Marie Jorde. Intervju i forbindelse med årets opptak til høyere utdanning og "koronakullet". VG [Avis] 2020-07-24 NIFU
Untitled
|