Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 165 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

2021
1 Golden, Anne; Steien, Guri Bordal; Tonne, Ingebjørg.
Narrativ metode i andrespråksforskning. NOA - Norsk som andrespråk 2021 ;Volum 37.(1-2) s. 133-155
HINN UiO Untitled
 
2020
2 Golden, Anne; Opsahl, Toril; Tonne, Ingebjørg.
“One, two, many = one too many?” Conceptualizations of mother tongue.. Oslo Studies in Language (OSLa) 2020 ;Volum 11.(2) s. 135-157
UiO Untitled
 
3 Thorvaldsen, Bernt Ø; Tonne, Ingebjørg.
Innledning. I: Språk i skolen. Grammatikk. Retorikk.Didaktikk.. Fagbokforlaget 2020 ISBN 9788245034301. s. -
USN UiO Untitled
 
4 Tonne, Ingebjørg.
«… noen ganger sitter vi og diskuterer om skolen …» Bruk av pseudokoordinering med positurverb i norsk som andrespråk. I: Språkreiser : festskrift til Anne Golden på 70-årsdagen 14. juli 2020. Novus Forlag 2020 ISBN 9788283900422. s. -
UiO Untitled
 
5 Tonne, Ingebjørg.
Læreres respons på syntaks i elevtekster. Viden om Literacy 2020 (27) s. 114-121
UiO Untitled
 
2019
6 Golden, Anne; Opsahl, Toril; Tonne, Ingebjørg; van der Walt, Christa; Xeketwana, Simthembile.
Panel 5: Multilingualism: Learning, Globalization, Social Justice – Focus on Education and Research. INPART 2.0 launch; 2019-03-05 - 2019-03-07
UiO Untitled
 
7 Golden, Anne; Tonne, Ingebjørg.
Troll i ord. Arbeid med ordforråd og ordoppbygging i skolen.. Møte om norsk språk (MONS); 2019-12-27 - 2019-12-29
UiO Untitled
 
8 Golden, Anne; Tonne, Ingebjørg.
Word Magic. Working with Words and Word Construction in School.. NOFA7​, Nordic Conference on​ Teaching and Learning in Curriculum Subjects; 2019-05-13 - 2019-05-15
UiO Untitled
 
9 Tonne, Ingebjørg.
Eksplisitt og implisitt kunnskap, læring og undervisning Fra Krashens læring og tilegnelse til avveiningen mellom det eksplisitte og implisitte i moderne andrespråksopplæring (foredrag basert på artikkel: Nordanger og Tonne, 2019 med samme tittel). Den internasjonale sommerskole, UiO, sommerseminar; 2019-06-24 - 2019-06-24
UiO Untitled
 
10 Tonne, Ingebjørg.
Fagfornyelsen - Med grammatikken i sentrum - norskfagets språklige temaer. Lektorutdanningskonferansen; 2019-11-07 - 2019-11-08
UiO Untitled
 
11 Tonne, Ingebjørg.
Multilingualism made visible. Sommerskole phd INTPART; 2019-12-08 - 2019-12-13
UiO Untitled
 
12 Tonne, Ingebjørg.
Å ta telling. Språklig mangfold i fagfornyelsen LK20. Prosa - tidsskrift for skribenter 2019 ;Volum 2019.(6)
UiO Untitled
 
2018
13 Golden, Anne; Tonne, Ingebjørg.
Ordmanøvrering i Oslo-skolen. Multilingualism and Education: Interdisciplinary and International Perspectives; 2018-05-07 - 2018-05-08
UiO Untitled
 
14 Nordanger, Marte; Tonne, Ingebjørg.
Eksplisitt og implisitt kunnskap, læring og undervisning. Fra Krashens læring og tilegnelse til avveiningen mellom det eksplisitte og implisitte i moderne andrespråksopplæring. I: Norsk som andrespråk - perspektiver på læring og utvikling. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202584702. s. 164-189
HINN UiO Untitled
 
15 Tonne, Ingebjørg.
Lærarrespons på skriving i grunnskulen Forståing, effekt – og betring?. Erfaringsseminar Kompetanse for kvalitet Norsk; 2018-04-05 - 2018-04-06
UiO Untitled
 
16 Tonne, Ingebjørg.
Forstår lærar og elev kvarandre? Lærarrespons om setningar i elevtekstar. Språkprat 2018 ;Volum mai.
UiO Untitled
 
17 Tonne, Ingebjørg.
Panel contribution at the conference: Multilingual & Intercultural Education: Theory & Practice from Latin America & Norway. Multilingual & Intercultural Education: Theory & Practice from Latin America & Norway; 2018-08-27 - 2018-08-28
UiO Untitled
 
18 Tonne, Ingebjørg; Golden, Anne.
Lesesatsning for lærere i Osloskolen: mulige suksesskriterier. NOA2018 NOA-konferansen 2018: Livslang utdanning og læring; 2018-10-11 - 2018-10-13
UiO Untitled
 
2017
19 Opsahl, Toril; Tonne, Ingebjørg.
Møte med språklig variasjon. Oppstartsseminar for MANO "Master i norsk i skolen"; 2017-08-09 - 2017-08-10
UiO Untitled
 
20 Tonne, Ingebjørg.
Litterasitet, leselyst og bruk av biblioteket i flerspråklige grupper. Kritisk kulturell literacy/medborgerskap, forskningsprogram UiS; 2017-10-05 - 2017-10-06
UiO Untitled
 
21 Tonne, Ingebjørg.
Lærarrespons og skriving i grunnskulen. Forståing, effekt og moglegheiter. I: Norsk som reiskaps- og danningsfag. Det Norske Samlaget 2017 ISBN 9788252194104. s. 173-202
UiO Untitled
 
22 Tonne, Ingebjørg.
Lærarrespons på skriving i grunnskolen Forståing, effekt – og betring?. MONS - møte om norsk språk; 2017-11-22 - 2017-11-24
UiO Untitled
 
23 Tonne, Ingebjørg.
Lærarrespons på skriving i grunnskolen Forståing, effekt – og betring?. GREP - avslutningskonferanse Normprosjektet; 2017-11-01 - 2017-11-03
UiO Untitled
 
24 Tonne, Ingebjørg; Pihl, Joron.
Literacy Education, Reading Engagement and Library Use in Multilingual Classes. I: Teacher and Librarian Partnerships in Literacy Education in the 21st Century. Sense Publishers 2017 ISBN 9789463008976. s. 63-74
HIOA UiO Untitled
 
2016
25 Alstad, Gunhild Tomter; Gujord, Ann-Kristin Helland; Tonne, Ingebjørg.
Innledning i NOA Norsk som andrespråk, Nr 1-2 (2016). NOA - Norsk som andrespråk 2016 ;Volum 32.(1-2) s. -
HINN UiB UiO Untitled
 
26 Tonne, Ingebjørg.
Literacy education, reading engagement and library use in multilingual classes. The fifth annual UKLA research symposium. It draws together significant scholars whose recent research explores the nature of reading for pleasure in different contexts. Chaired by Professor Teresa Cremin (Open University); 2016-03-23
UiO Untitled
 
27 Tonne, Ingebjørg.
Utvikling av vurderingskriterier for skriving - også når norsk er andrespråket. Hva lærerens formative vurdering av de syntaktiske aspektene ved elevenes førsteutkast avdekker om validiteten til vurderingskriteriene/-normene i Normprosjektet. Norsk andrespråksforskning: teori og praksis; 2016-10-20 - 2016-10-21
UiO Untitled
 
2015
28 Alstad, Gunhild Tomter; Svendsen, Bente Ailin; Tonne, Ingebjørg.
Innledning, samt planlegging, invitasjon og redaksjonelt arbeid Jubileumsnummer NOA. Norsk som andrespråk 30 år! Totalt 396 sider. NOA - Norsk som andrespråk 2015 ;Volum 30.(1-2) s. 5-9
HINN UiO Untitled
 
29 Ryen, Else; Tonne, Ingebjørg.
Norske grammatikkarbeider med et andrespråksperspektiv – en oversikt. NOA - Norsk som andrespråk 2015 ;Volum 30.(1-2) s. 40-76
UiO Untitled
 
30 Tonne, Ingebjørg.
Grammatikk i klasserommet - didaktiske muligheter. I: Språk i skolen. Grammatikk, retorikk, didaktikk. Fagbokforlaget 2015 ISBN 978-82-450-1461-7. s. 195-212
UiO Untitled
 
31 Tonne, Ingebjørg.
Grammatikk i lese- og skriveopplæringen. I: Språk i skolen. Grammatikk, retorikk, didaktikk. Fagbokforlaget 2015 ISBN 978-82-450-1461-7. s. 213-246
UiO Untitled
 
32 Tonne, Ingebjørg; Palm, Kirsten.
Andrespråksdidaktisk forskning– en oversikt over hva, hvordan og hvorfor i andrespråk i grunnskolen i 30 år. NOA - Norsk som andrespråk 2015 ;Volum 30.(1-2) s. 310-349
OSLOMET UiO Untitled
 
33 Tonne, Ingebjørg; Pihl, Joron.
Morphological Correspondences in the Reading-Writing Relation among L2 Learners. The Reading Matrix 2015 ;Volum 15.(1) s. 206-219
OSLOMET Untitled
 
2014
34 Tonne, Ingebjørg.
Morphological Correspondences in the Reading-Writing Relation among L2-Learners. ALA-konferanse; 2014-07-01 - 2014-07-04
UiO Untitled
 
35 Tonne, Ingebjørg; Pihl, Joron.
Reading engagement in multicultural classes - the role of libraries, interprofessional collaboration and voluntary reading. NERA Education for sustainable development; 2014-03-05 - 2014-03-07
OSLOMET UiO Untitled
 
2013
36 Tonne, Ingebjørg; Pihl, Joron.
Andrespråkseleven, leseprøver og litteraturbasert leseopplæring. Nordand : nordisk tidsskrift for andrespråksforskning 2013 ;Volum 8.(1) s. 91-114
OSLOMET Untitled
 
37 Tonne, Ingebjørg; Pihl, Joron.
The second-language pupil, reading tests and literature-based teaching [translation of "Andrespråkseleven, leseprøver og litteraturbasert leseopplæring", se https://oda.hioa.no/en/andresprakseleven-leseprover-og-litteraturbasert-leseopplaering]. Nordand : nordisk tidsskrift for andrespråksforskning 2013 ;Volum 8.(1) s. 91-114
OSLOMET UiO Untitled
 
2012
38 Christensen, Hanne; Eritsland, Alf Gunnar; Tonne, Ingebjørg.
Flerstemmig veiledning i den nye lærerutdanninga. Utdanning 2012 (14) s. 46-48
HIOA Untitled
 
39 Tonne, Ingebjørg; Pihl, Joron.
Literacy education, reading engagement, and library use in multilingual classes. Intercultural Education 2012 ;Volum 23.(3) s. 183-194
OSLOMET Untitled
 
2011
40 Tonne, Ingebjørg.
Alle snakker om språket, men .... Paneldebatt med tema: ”Alle snakker om språket – men er det noen som gjør noe?”; 2011-10-10 - 2011-10-10
HIOA Untitled
 
41 Tonne, Ingebjørg.
Linguistic correspondences in the reading - writing relation. Visions; 2011-05-18 - 2011-05-20
HIOA Untitled
 
42 Tonne, Ingebjørg.
Utviklingstrekk i norsk. Fagseminar for NRKs tekstere/oversettere; 2011-10-15 - 2011-10-15
HIOA Untitled
 
43 Tonne, Ingebjørg; Nordby, Aase Regine; Seljevold, kristine Erika; Simonsen, Marianne; Ufs, Silje.
Poesi og lingvistiske kontraster - Språklig oppmerksomhet i klasserommet. NOA - Norsk som andrespråk 2011 ;Volum 27.(2) s. 24-46
OSLOMET Untitled
 
44 Tonne, Ingebjørg; Nordby, Aase Regine; Seljevold, Kristine Erika; Simonsen, Marianne; Ufs, Silje.
Poetry and linguistic contrasts. Attention to Language in the classroom (translation of the Norwegian Version published in NOA 2011). NOA - Norsk som andrespråk 2011 ;Volum 27.(2) s. 24-46
UiO Untitled
 
45 Tonne, Ingebjørg; Pihl, Joron.
Bokbading som inkluderende undervisning i heterogene grupper. NOFA 3; 2011-05-11 - 2011-05-13
HIOA Untitled
 
46 Tonne, Ingebjørg; Vederhus, Inger.
Gjenklang – utforsking av poetiske identitetstekstar og lingvistisk kapital i det fleirkulturelle klasserommet. I: Tekst og tegn - Lesing, skriving og multimodalitet i skole og samfunn. Tapir Akademisk Forlag 2011 ISBN 978-82-519-2842-7. s. 237-254
HIOA Untitled
 
2010
47 Tonne, Ingebjørg.
Hvor kommer språket fra? Panel/samtale på Oslo Bokfestival. Med Helene Uri og Ola Wikander. Oslo bokfestival; 2010-09-18 - 2010-09-18
HIOA Untitled
 
48 Tonne, Ingebjørg; Pihl, Joron.
Literacy enhancement in practice – Collaboration between school and library. I: E-proceedings International Conference on Primary Education, Hong Kong 2009. Hong Kong: Hong Kong Institute of Education 2010 s. -
HIOA Untitled
 
49 Uri, Helene; Tonne, Ingebjørg.
Ord, ord, ord. Hvor kommer de fra?. Kunnskapsforlaget 2010 (ISBN 978-82-573-2115-4) 190 s.
HIOA Untitled
 
2009
50 Bueie, Agnete Andersen; Tonne, Ingebjørg; Michaelsen, Eva.
Challenges in analyses of interaction between development of literary and digital literacy. NERA's 37th Congress; 2009-03-05 - 2009-03-07
OSLOMET USN Untitled
 
    Vis neste liste