2019
|
1. |
Berggren, Stein Arnold; Næsje, Ragnhild Louise; Ludvigsen, Ar; Karlsen, Kristine Høeg. Fantasy meets math. Invitert foredragsholder til “kick-off” på antologien “Teaching through Stories Renewing the Scottish storyline Approach in Teacher and Higher Education” (Waxmann publishing house).; 2019-01-18 - 2019-01-18 HIOF
Untitled
|
|
2. |
Karlsen, Kristine Høeg. Akkurat som det går opp et lys for dem! Et intervjustudium om å gi gode tilbakemeldinger på estetiske læreprosesser i lærerutdanningen, sett fra veileders ståsted. I: Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske- & tverrfaglige undervisningsmetoder i pedagogisk virksomhet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215029979. HIOF
Untitled
|
|
3. |
Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne. Antologiens overordnede tema og innhold. I: Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske- & tverrfaglige undervisningsmetoder i pedagogisk virksomhet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215029979. HIOF
Untitled
|
|
4. |
Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne. Kunstpedagogiske møter i lærerutdanningen: – en studie av lærerstudenters oppfatning av dansekunstprosjektet KROM på tvers i grunnskolelærerutdanningen. I: Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske- & tverrfaglige undervisningsmetoder i pedagogisk virksomhet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215029979. HIOF
Untitled
|
|
5. |
Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne. Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske- & tverrfaglige undervisningsmetoder i pedagogisk virksomhet. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 9788215029979) HIOF
Untitled
|
|
6. |
Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne; Hafnor, Johannes; Myhre, Camilla Merete. Magic in Movements! The Art of Teaching Creative Dance through the Cultural Schoolbag. Arts in Education; 2019-08-28 - 2019-09-30 HIOF
Untitled
|
|
7. |
Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne; Lockhart-Pedersen, Virginia. Hva slags lærer vil du bli’a? Grunnskolelærer-studenters opplevelse med Storyline som metode i lærerutdanningen. I: Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske- & tverrfaglige undervisningsmetoder i pedagogisk virksomhet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215029979. HIOF
Untitled
|
|
8. |
Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne; Nesse, Carolline Wahlström; Myhre, Camilla Merete; Hafnor, Johannes. The art of teaching dance through the Cultural Schoolbag in Teacher Education. The Nordic Forum for Dance Research (NOFOD); 2019-06-12 - 2019-06-15 HIOF UIS
Untitled
|
|
9. |
Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia. Storyline: Hvorfor Storyline i fremmedspråklæring?. Invitert foredragsholder til "Språkfika" arrangert av Senteret har navnet Ecology for Language Learning (EcoLL); 2019-04-24 - 2019-04-24 HIOF
Untitled
|
|
10. |
Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Halstvedt, Camilla Blikstad. Hvordan lykkes med Storyline som en tverrfaglig og kreativ undervisningsmetode. Invitert foredragsholder på Studium i praktisk høgskolepedagogikk og digitale undervisningsformer; 2019-05-23 - 2019-05-23 HIOF UiO
Untitled
|
|
11. |
Ludvigsen, Ar; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Pilskog, Hanne Eik; Karlsen, Kristine Høeg; Rasmussen, Adrian Kristinsønn. Storyline - en tverrfaglig og utforskende undervisning om bærekraftig utvikling. Forsker til lunsj; 2019-10-22 HIOF
Untitled
|
|
12. |
Motzfeldt, Gitte Cecilie; Karlsen, Kristine Høeg; Rasmussen, Adrian Kristinsønn; Pilskog, Hanne Eik; Ludvigsen, Ar. Storyline - tverrfaglig og utforskende undervisning om bærekraftig utvikling. Forsker til lunsj; 2019-10-22 HIOF
Untitled
|
|
13. |
Næsje, Ragnhild Louise; Remberg Høeg, Heidi; Karlsen, Kristine Høeg. Inn i fortellingen, ut i det kreative – En kvalitativ studie av læreres tilbakemeldingspraksis i kreativ skriving i begynneropplæringen i norsk. Skriv! Les! – Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy; 2019-05-07 - 2019-05-09 HIOF USN
Untitled
|
|
14. |
Rustad, Hilde; Langnes, Tonje Fjogstad; Karlsen, Kristine Høeg; Ørbæk, Trine; Fretland, Reidun Nerhus. Dans og kroppsøvingsutdanninger – hva gjøres hvor og hvordan?. Kroppsøvingskonferansen2019; 2019-06-06 - 2019-06-07 HVL OSLOMET HIOF NIH
Untitled
|
2018
|
15. |
Karlsen, Kristine Høeg. Status samarbeid mellom DKS og lærerutdanningen ved Høgskolen i Østfold. Faglig råd for Den kulturelle skolesekken; 2018-03-12 - 2018-03-12 HIOF
Untitled
|
|
16. |
Karlsen, Kristine Høeg; Berggren, Stein Arnold; Ludvigsen, Ali Reza; Næsje, Ragnhild Louise; Høeg, Ellen. Teaching early learning in mathematics—qualitative study on student teachers’ experiences with the Storyline approach. Nordic educational research association Congress (NERA); 2018-03-08 - 2018-03-10 HIOF
Untitled
|
|
17. |
Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia; Bjørnstad, Gunhild Brænne. “…but, it’s really grown on me, Storyline, as practical as it has been’: A critical inquiry of student teachers’ experiences of The Scottish Storyline Approach in teacher education. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2018 ;Volum 77. s. 150-159 HIOF
Untitled
|
|
18. |
Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia; Bjørnstad, Gunhild Brænne; Høeg, Ellen. Facilitating creative and cross-curriculum learning in teacher education through The Storyline Approach. Nordic educational research association Congress (NERA); 2018-03-08 - 2018-03-10 HIOF
Untitled
|
|
19. |
Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia; Bjørnstad, Gunhild Brænne; Høeg, Ellen. Teachers-in-team: Promoting innovation and creativity through The Storyline Approach in Norwegian Teacher Education. The international Storyline Conference; 2018-06-29 - 2018-07-01 HIOF UIS
Untitled
|
|
20. |
Sørmo, Dag; Jensen, Roald; Hoff-Jenssen, Reidun; Karlsen, Kristine Høeg. Teachers' professional knowledge. A critical analysis of newly qualified teachers' experiences, knowledge and roles - do they matter: for whom and for what?. I: Leading and Managing for Development. Krakow: Jagiellonian University Institute of Public Affairs 2018 ISBN 9788365688231. HIOF
Untitled
|
2017
|
21. |
Karlsen, Kristine Høeg. DKS inn i lærerutdanningen: Lærerens rolle i møte med profesjonell kunst. Kreativ Arena; 2017-09-13 - 2017-09-13 HIOF
Untitled
|
|
22. |
Karlsen, Kristine Høeg. «Hot air or useful comments»: En intervjustudie av bachelorstudenters opplevelser av oppgavefaglig veiledning. I: Veiledning og oppdagelse. Gyldendal Akademisk 2017 ISBN 9788205488281. s. 67-91 HIOF
Untitled
|
|
23. |
Karlsen, Kristine Høeg. Presentasjon av bokkapittel i antologien "Veiledning og oppdagelse". Hot air or useful comments – En intervjustudie av bachelorstudenters opplevelser av oppgavefaglig veiledning; 2017-05-09 - 2017-05-09 HIOF
Untitled
|
|
24. |
Karlsen, Kristine Høeg. The value of oral feedback in the context of capstone projects in design education. Design and Technology Education: An International Journal 2017 ;Volum 22.(3) s. 9-32 HIOF
Untitled
|
|
25. |
Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne. "Storyline i grunnskolelærerutdanningen: læring gjennom rollespill og fantasi". Faglig innlegg på personalseminar for avdeling for lærerutdanning; 2017-01-05 - 2017-01-06 HIOF
Untitled
|
|
26. |
Karlsen, Kristine Høeg; Husebye, Birgitte Nordahl; Ørbæk, Trine; Jacobsen, Kjersti Berggraf. Dans & selvoppfatning: 50 kroppsøvingslærere om dansens bidrag til et allsidig og helhetlig kroppsøvingsfag. Kroppsøvingskonferansen 2017: "Undervisning og læring i kroppsøving – formål, praksiser og perspektiver" v/ Norges Idrettshøgskole; 2017-06-08 - 2017-06-09 HIOF
Untitled
|
|
27. |
Karlsen, Kristine Høeg; Nohr, Magnus; Rasmussen, Adrian Kristinsønn. Fleksibilitet i utdanningen – utprøving av nettbasert peer review i et tverrfaglig prosjekt ved avdeling for lærerutdanning. «FREMTIDENS UTDANNING VED HØGSKOLEN I ØSTFOLD». Fagseminar med posterpresentasjon i regi av PULS (Pedagogisk utviklings- og læringssenter); 2017-06-09 - 2017-06-09 HIOF
Untitled
|
|
28. |
Sørmo, Dag; Jensen, Roald; Karlsen, Kristine Høeg; Hoff-Jenssen, Reidun. Teachers' professional knowledge. A critical analysis of newly qualified teachers' experiences, knowledge and roles - do they matter: for whom and for what?. ENIRDELM 2017; 2017-09-14 - 2017-09-16 HIOF
Untitled
|
2016
|
29. |
Husebye, Birgitte Nordahl; Karlsen, Kristine Høeg. «Oj, skal vi gjøre dette i dag?»: Lærerstudenter og lærerutdanneres meningsdanning i en workshop i dans som praktisk-estetisk fag. Nordic Journal of Dance: practice, education and research 2016 ;Volum 7.(1) s. 28-41 HIOF
Untitled
|
|
30. |
Karlsen, Kristine Høeg. Feedback under lupen: Utvikling og utprøving av en modell til bruk i forskning på feedback i høyere utdanning. : Universitetet i Oslo, Institutt for pedagogikk, Det utdanningsvitenskapelige fakultet 2016 HIOF
Untitled
|
|
31. |
Karlsen, Kristine Høeg. Veiledningssamtaler i høyere utdanning: Utprøving av en modell til bruk i forskning på tilbakemeldinger. Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge 2016 ;Volum 10.(3) Suppl. Art. 13 s. 23- HIOF
Untitled
|
2015
|
32. |
Karlsen, Kristine Høeg. Conceptualising a Model of Feedback in Higher Education. Nordic Studies in Education 2015 ;Volum 35.(2) s. 148-164 HIOF
Untitled
|
|
33. |
Karlsen, Kristine Høeg; Campos, Corinne Lyche. Embodied Dance Knowledge - four perspectives (editorial). Nordic Journal of Dance – practice, education and research 2015 ;Volum 6.(1) s. 3-5 HIOF
Untitled
|
|
34. |
Torhaug, Nina; Husebye, Birgitte Nordahl; Karlsen, Kristine Høeg. Det estetiske som døråpner i det flerkulturelle klasserommet. Flerkulturell Kompetanseheving; 2015-04-25 - 2015-04-25 HIOF
Untitled
|
2014
|
35. |
Karlsen, Kristine Høeg. Feedback i dans - et kvalitativt studium av mål og kriterier nyttig i danseundervisning i skolens grunnopplæring i kroppsøving og musikk. Nordic Journal of Dance: practice, education and research 2014 ;Volum 5.(1) s. 36-49 HIOF
Untitled
|
2013
|
36. |
Karlsen, Kristine Høeg; Pettersen, Roar Charles; Ihlebæk, Hanna Marie; Ese, Jo. Hot air or useful comments? An inquiry into undergraduate students’ perception of feedback – in light of the Norwegian Quality Reform. Nordic educational research association (NERA) Congress; 2013-03-06 - 2013-03-09 HIOF UNIS
Untitled
|
|
37. |
Pettersen, Roar; Karlsen, Kristine Høeg. Studenters erfaringer med tilbakemeldinger (feedback). Norsk versjon av Assessment Experience Questionnaire (FOU-notat). Høgskolen i Østfold: Høgskolen i Østfold/ PULS 2013 18 s. HIOF
Untitled
|
2012
|
38. |
Karlsen, Kristine Høeg. Development of a grounded model of types of feedback in higher education. Nordic educational research association (NERA) Congress; 2012-03-08 - 2012-03-10 HIOF
Untitled
|
|
39. |
Karlsen, Kristine Høeg. Feedback i høyere utdanning – typer av feedback og studenters opplevelse av nytten. Invitert foredragsolder; 2012-10-09 - 2012-10-09 HIOF
Untitled
|
|
40. |
Karlsen, Kristine Høeg. Når skapende dans i norsk grunnskole skal vurderes trenger vi noen fagrelaterte vurderingskriterier!. Kroppsøving: Status og utfordringer; 2012-06-14 - 2012-06-15 HIOF
Untitled
|
|
41. |
Karlsen, Kristine Høeg. The value of oral feedback: An inquiry into undergraduate student's perception of oral teacher feedback. British educational reserach association, BERA; 2012-09-04 - 2012-09-06 HIOF
Untitled
|
|
42. |
Karlsen, Kristine Høeg; Karlsen, Joakim. Feedback matters when students are considering what type of learning activities to engage in - Exploring the relationship between feedback-types and students learning activities in higher education. European Association for Reserach on Learning and Instruction, EARLI; 2012-08-28 - 2012-08-31 HIOF
Untitled
|
|
43. |
Karlsen, Kristine Høeg; Karlsen, Joakim. Students use of feedback in relation to learning objectives and feedback types. Nordic educational research association (NERA) Congress; 2012-03-08 - 2012-03-10 HIOF
Untitled
|
|
44. |
Karlsen, Kristine Høeg; Thorshaug, Cathrine Bull. Kreativ dans og vurdering i grunnskolen. Invitert foredragsolder; 2012-04-16 - 2012-04-16 HIOF
Untitled
|
|
45. |
Karlsen, Kristine Høeg; Thorshaug, Cathrine Bull. Kreativ dans og vurdering i grunnskolen. Invitert foredragsolder; 2012-04-18 - 2012-04-18 HIOF
Untitled
|
2011
|
46. |
Karlsen, Kristine Høeg. A systematisation of types of feedback;Similarity and diversity; how can types of feedback, developed and used in empirical studies in the field of higher education, be typified?. Society for Research into Higher Education. Annual Research Conference 2011, 7 - 9 December 2011; 2011-12-07 - 2011-12-09 HIOF
Untitled
|
|
47. |
Karlsen, Kristine Høeg. Hva slags typer av nyttig feedback kan lærere gi studenter. "Forsker til lunsj" i regi av Forskningsdagene ved Høgskolen i Østfold; 2011-12-21 - 2011-12-21 HIOF
Untitled
|
|
48. |
Karlsen, Kristine Høeg. Hva slags typer av nyttig feedback kan lærere/ veiledere gi studenter?. "Forsker til lunsj". Invitert foredragsholder i regi av Forskningsdagene ved Høgskolen i Østfold; 2011-12-20 HIOF
Untitled
|
2008
|
49. |
Jenssen, Ragnhild; Karlsen, Kristine Høeg. "Dans, ropte fela!" I K. H. Karlsen and R. Jenssen, (red.), Dans i Skolen 25 år. 1983-2008. Oslo: Dans i skolen 2008 23 s. HIOA HIOF
Untitled
|
2007
|
50. |
Karlsen, Kristine Høeg. Er dette en god dans? En kvalitativ studie av kriterier for vurdering i dans ved en profesjonell ballettskole i Oslo. Universitetet i Oslo 2007 148 s. UiO
Untitled
|