Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 64 << Forrige 1 2    Neste >>

2019
1 Jarning, Harald.
Kunnskapsvekst under streken gjennom femti år - høyere utdanning i Norden utenfor universitetssektoren.. Uddannelseshistorie 2019
UiO Untitled
 
2 Jarning, Harald.
Paulo Freires frigjøringspedagogikk.. I: Seks perspektiver på barn og unges utvikling.. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2700-6. s. 147-191
UiO Untitled
 
3 Kvernbekk, Tone; Jarning, Harald.
Mapping: Coming to grips with educational landscapes. European Educational Research Journal 2019 ;Volum 18.(5) s. 559-575
UiO Untitled
 
2018
4 Jarning, Harald.
Dosentveien. Informasjonsmøte; 2018-05-25 - 2018-05-25
UiO Untitled
 
2017
5 Kvernbekk, Tone; Jarning, Harald.
Mapping a fluid terrain. Educational R & D in Norway in the system of the disciplines and the system of the professions. European Conference on Educational Research; 2017-08-22 - 2017-08-25
UiO Untitled
 
6 Tønnessen, Aud Valborg; Rasmussen, Tarald; Bugge Amundsen, Arne; Jarning, Harald.
Reformasjonen og universitetet. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2017
UiO Untitled
 
2016
7 Jarning, Harald.
Det pedagogiske kunnskapsområdet og Norsk pedagogisk tidsskrift. Norsk pedagogisk tidsskrift 2016
UiO Untitled
 
8 Jarning, Harald.
Langt fra bare nasjonal skole - noen nye utdanningshistoriske arbeider med tema fa nordisk område.. Uddannelseshistorie 2016
UiO Untitled
 
2015
9 Jarning, Harald.
Den norske læreren gjennom 60 år.. Dagens Næringsliv Magasinet [Avis] 2015-11-06
UiO Untitled
 
10 Jarning, Harald.
Forskningsområder og møtepunkter. Oppsummering og planer for 2016.. Utdanningssamfunnet 50 år; 2015-11-19 - 2015-11-19
UiO Untitled
 
11 Jarning, Harald.
Slutt med folkeskole som sluttrinn – hva så?. Utdanningssamfunnet 50 år; 2015-11-19 - 2015-11-19
UiO Untitled
 
12 Jarning, Harald.
Utdanningssamfunnet femti år – Om initiativet og programmet. Utdanningssamfunnet 50 år; 2015-11-19 - 2015-11-19
UiO Untitled
 
2014
13 Borg, Elin; Drange, Ida; Fossestøl, Knut; Jarning, Harald.
Et lag rundt læreren. En kunnskapsoversikt. Oslo: Arbeidsforskningsinstituttet 2014 163 s. AFI-rapport(8)
HIOA Untitled
 
2013
14 Bjørke, Gerd; Jarning, Harald.
Kunnskapstriangelet. Samspel mellom forsking, høgre utdanning og innovasjon. I: Ny praksis - ny kunnskap: om utviklingsarbeid som sjanger. ABM-media AS 2013 ISBN 978-82-93298-06-9. s. 21-26
HIOA Untitled
 
15 Bjørke, Gerd; Jarning, Harald; Eikeland, Olav.
Ny praksis - ny kunnskap: om utviklingsarbeid som sjanger. ABM-media AS 2013 (ISBN 978-82-93298-06-9) 431 s.
HVL OSLOMET Untitled
 
16 Jarning, Harald.
Educational R&D today –Replacement of Mode 1 - by what?A changing landscape of educational R&D in the wake of mass HE. Reviewed? Renewed? Revisited! Philosophy and History of Educational Research; 2013-06-06 - 2013-06-08
HIOA Untitled
 
17 Jarning, Harald.
Fra fagskoler til universitet på et halvt hundreår - 1960-2010. I: Ny praksis - ny kunnskap: om utviklingsarbeid som sjanger. ABM-media AS 2013 ISBN 978-82-93298-06-9. s. 60-72
HIOA Untitled
 
18 Jarning, Harald.
Læreplanarbeid etter den nye fjerndidaktikken. Den femte nordiske læreplanforskningskonferansen; 2013-10-24 - 2013-10-25
HIOA Untitled
 
19 Jarning, Harald.
Teaching – a profession inside the system of disciplines. ATEE 2013 Halden; 2013-08-22 - 2013-08-24
HIOA Untitled
 
2012
20 Bofoy-Bastic, Beatrice; Jarning, Harald.
The International Handbook of Cultures of Professional Development for Teachers: Comparative international issues in Collaboration, Reflection, Management and Policy. Strasbourg - France: Analytrics 2012 (ISBN 979-10-90365-02-5) 1058 s.
HIOA Untitled
 
21 Jarning, Harald.
Den pedagogiske omformeren - historisk sett. Kunnskapssosiolog og didaktikk mellom fagkritikk og utdanningsvitenskap. I: Pedagogisk utvikling : veier og omveier til en god skole. Cappelen Damm Akademisk 2012 ISBN 978-82-02-39864-4. s. 181-205
HIOA Untitled
 
22 Jarning, Harald.
Faglig og pedagogisk utviklingsarbeid – Eksempel fra HiO-rapport 2011:19. Førstelektorkurs - Universitetet i Tromsø; 2012-03-21 - 2012-03-23
HIOA Untitled
 
23 Jarning, Harald.
Fellesskoletradisjon med læreplanskapte vansker. I: Inkluderende spesialundervisning. Fagbokforlaget 2012 ISBN 978-82-450-1282-8. s. 49-69
HIOA Untitled
 
24 Jarning, Harald.
Kunnskapstriangel og førstelektorkvalifisering – Samspill utdanning-FoU-yrkesfelt. Førstelektorkurs Universitetet i Tromsø; 2012-03-21 - 2012-03-23
HIOA Untitled
 
25 Jarning, Harald.
Theorizing Education from Didaktikk&Pedagogy: Professional and academic genres? Norwegian examples and comparative questions. Theorising Education Conference: The Future of Theory in Education: Traditions, Trends and Trajectories; 2012-06-07 - 2012-06-09
HIOA Untitled
 
26 Jarning, Harald.
TRIBES, TERRITORIES AND COMMONS IN TEACHER EDUCATION. LOOKING BACKWARDS ON TEN YEARS WITH A MODE2 CURRICULUM PROJECT. I: The International Handbook of Cultures of Professional Development for Teachers: Comparative international issues in Collaboration, Reflection, Management and Policy. : Analytrics 2012 ISBN 979-10-90365-02-5. s. 393-414
HIOA Untitled
 
2011
27 Bjarnø, Vibeke; Brucker, Hans Jørgen; Christensen, Hanne; Hole, Arne; Jarning, Harald; Michelet, Simon; Ongstad, Sigmund; Schanke, Åge J.; Skjong, Synnøve; Smestad, Bjørn; Thorsen, Kirsten Elisabeth; Ulleberg, Inger; Vederhus, Inger; Aas, Per Anders.
Faglig samarbeid i en fagdelt lærerutdanning Utviklingsarbeid ved allmennlærerutdanningen ved Høgskolen i Oslo 2000-2010. Oslo: Høgskolen i Oslo 2011 (ISBN 978-82-579-4759-0) 89 s. HiO-rapport(13)
HIOA Untitled
 
28 Jarning, Harald.
Bjørg Brandtzæg Gundem: Europeisk didaktikk og Jorunn Midtsundstad og Ilmi Willbergh: Didaktikk Nye teoretiske perspektiver på undervisning. Norsk pedagogisk tidsskrift 2011 (6) s. 475-478
OSLOMET Untitled
 
29 Jarning, Harald.
Dyktighet og kyndighet. En samling essay om høgskoleutdanninger og kunnskapsforståelse. Oslo: Høgskolen i Oslo 2011 (ISBN 9788257947675) ;Volum 2011.235 s. HiO-rapport(19)
HIOA Untitled
 
30 Jarning, Harald.
Old and New Dreams - A New Knowledge Nexus or Just Acadmic Drift?. I: Curating the European University. Exposition and Public Debate. Leuven University Press 2011 ISBN 978-905867-874-4. s. 177-184
HIOA Untitled
 
31 Jarning, Harald.
Ratio Bolognaise: Conceptual issues in the design of QF for higher education. DISCOURSE, POWER AND RESISTANCE IN EDUCATION CONFERENCE 2011; 2011-04-13 - 2011-04-15
HIOA Untitled
 
32 Jarning, Harald.
Teaching-R&D-Professionalism - Towards a widened knowledge nexus? A Norwegian example. 2nd International Conference on Professional Doctorates; 2011-04-19 - 2011-04-21
HIOA Untitled
 
33 Jarning, Harald.
The knowledge nexus in the merger of two university colleges in the Oslo area. Curating the European University; 2011-02-10 - 2011-02-11
HIOA Untitled
 
34 Jarning, Harald.
Tribes, Territories and Commons in Teacher Education: A mode2 curriculum project in teacher education at OUC. TEPE 2011 - Teacher Education Policy in Europe; 2011-05-13 - 2011-05-15
HIOA Untitled
 
35 Jarning, Harald.
Usaklig og ensidig om lærerutdanning og pedagogikk. Bedre Skole 2011 (3) s. 82-83
OSLOMET Untitled
 
2010
36 Jarning, Harald.
Allmennfagene - en gjøkunge i læreplanutviklingen for det lange utdanningsløpet. I: Utbildningens sociala och kulturelle historia. Meddelanden från den fjärde nordiska utbildningshistoriska konferensen. Uppsala University: Sociology of Education and Culture 2010 ISBN 978-91-86701-00-0. s. -
HIOA Untitled
 
37 Jarning, Harald.
Bokskole for alle. Allmennfagenes overtak i læreplanutviklingen siste femti år. Bedre Skole 2010 (4) s. -
OSLOMET Untitled
 
38 Jarning, Harald.
Dewey Square. Lærerarbeid, yrkesrepertoar og didaktisk gehør. I: Praktisk kunnskap - dannelse og utdannelse. Bodø: Senter for praktisk kunnskap, HiBodø 2010 s. 14-22
HIOA Untitled
 
39 Jarning, Harald.
Evaluering av Master i pedagogikk ved HiL Vurdering av en ekstern evalueringsgruppe, 2010. Lillehammer: Høgskolen i Lillehammer 2010 43 s.
HIOA Untitled
 
40 Jarning, Harald.
Lærerarbeid, yrkesrepertoar og didaktisk gehør. Praktisk kunnskap - dannelse og utdannelse; 2010-12-01 - 2010-12-03
HIOA Untitled
 
41 Jarning, Harald.
Resultater som teller - Kunnskapskontroll og resultater i skolens århundre. I: PISA sannheten om skolen?. Universitetsforlaget 2010 ISBN 978-82-15-01487-6. s. 199-221
HIOA Untitled
 
42 Jarning, Harald.
Tribes, Territories and Commons in Teacher Education. Looking backwards on a mode2 curriculum project in teacher education at OUC. Aksjonsforskning og førstelektorkvalifisering; 2010-10-18 - 2010-10-20
HIOA Untitled
 
2009
43 Jarning, Harald.
A widening of educational research. New subfields and sectoral research policy initiatives in Norway and Sweden in the second half of 20C. In symposium: Beyond the psychology of education. ECER 2009; 2009-09-28 - 2009-09-30
HIOA Untitled
 
44 Jarning, Harald.
Allmennfagene – en gjøkunge i læreplanutviklingen for det lange utdanningsløpet. Fjärde nordiska utbildningshistoriska konferensen; 2009-10-01 - 2009-10-02
HIOA Untitled
 
45 Jarning, Harald.
En uregjerlig disiplin i søtti år – PFI og pedagogikk mellom nabofag, profesjoner og bevegelser. Norsk pedagogisk tidsskrift 2009 ;Volum 93.(9) s. 507-513
OSLOMET Untitled
 
46 Jarning, Harald.
Endringer av oppfatninger om det pedagogiske kunnskapsfeltet. Fagplanseminar; 2009-10-30
HIOA Untitled
 
47 Jarning, Harald.
Kunnskapsgrunnlag for et nytt pedagogikkfag. Flerfaglig seminar ved Høgskolen i Oslo. Fagplanseminar; 2009-10-30
HIOA Untitled
 
48 Jarning, Harald.
Kunnskapspolitikk og kunnskapsutfordringer i masseutdanningssystemet. Mellom gammel og ny tverrfaglighet. Gjetere i kunnskapsallmenningen; 2009-10-14
HIOA Untitled
 
49 Jarning, Harald.
Reform pedagogy as a national innovation system: early twentieth-century educational entrepreneurs in Norway. Paedagogica Historica: International Journal of the History of Education 2009 ;Volum 45.(4-5) s. 469-484
OSLOMET Untitled
 
50 Jarning, Harald.
The Century of the Folk School – Norwegian schooling 1860-1960. The rise and fall of educational populism?. ISCHE 2009; 2009-08-26 - 2009-08-29
HIOA Untitled
 
    Vis neste liste