2023
|
1. |
Dyrnes, Eva Martinsen; Fjeld, Hilde Sofie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Korseberg, Karl Arne. Hybrid Positions in Teacher Education. ATEE; 2023-08-27 - 2023-09-30 HIOF
Untitled
|
|
2. |
Fjeld, Hilde Sofie; Staal, Sigrun; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Jensen, Magne Skibsted. School adoption - Towards a comprehensive Teacher Education. ATEE - Annual Conference 2023; 2023-08-27 - 2023-08-30 HIOF
Untitled
|
|
3. |
Fjeld, Hilde Sofie; Staal, Sigrun; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Jensen, Magne Skibsted. School adoption - Towards a comprehensive Teacher Education. I: ATEE ANNUAL - CONFERENCE 2023 - TEACHER EDUCATION ON THE MOVE: BOOK OF ABSTRACTS. Brussel: Association for Teacher Education in Europe - ATEE 2023 ISBN 9789464668513. s. 312-313 HIOF
Untitled
|
|
4. |
Maugesten, Marianne; Bjørnstad, Gunhild Brænne; Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie. "I really feel like I've come back as a different person". Teacher Education on the Move; 2023-08-28 - 2023-08-30 HIOF
Untitled
|
|
5. |
Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren. Bilingual Teachers' Professional Capital. International Journal of Inclusive Education 2023 HIOF
Untitled
|
2022
|
6. |
Fjeld, Hilde Sofie; Hafstad, Sigrun Staal; Lindahl, Anne Grete; Olandersson, Cecilie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug. Forventninger, forhandlinger og konsekvenser – partnerskap mellom grunnskole og høgskole. Norsk pedagogisk tidsskrift 2022 ;Volum 106.(5) s. 422-434 HIOF
Untitled
|
|
7. |
Fjeld, Hilde Sofie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Olandersson, Cecilie; Hafstad, Sigrun Staal; Lindahl, Anne Grete. Higher education and schools in partnership: Expectation, understanding and negotiation of the decentralized competency development project (DECOMP). NERA 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03 HIOF
Untitled
|
|
8. |
Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie; Maugesten, Marianne; Bjørnstad, Gunhild Brænne. Student Teacher Practice in Malawi, from Norwegian Educators’ Perspective. NERA; 2022-06-01 - 2022-06-03 HIOF
Untitled
|
2021
|
9. |
Bjørnstad, Gunhild Brænne; Maugesten, Marianne; Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie. International Student Teacher Practice. NERA 2021; 2021-11-03 - 2021-11-05 HIOF
Untitled
|
|
10. |
Fjeld, Hilde Sofie; Hafstad, Sigrun Staal; Jensen, Magne Skibsted; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug. "It's hard to imagine what it's like to be a leader before you stand there" - A study of students' experiences as school leaders in school adoption. NERA 2021; 2021-11-02 - 2021-11-05 HIOF
Untitled
|
|
11. |
Fjeld, Hilde Sofie; Hafstad, Sigrun Staal; Jensen, Magne Skibsted; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug. «Vanskelig å forestille seg hvordan det er å være i ledelsen før man står der» - En studie om studenters erfaringer som skoleledere i skoleovertakelse. Norsk pedagogisk tidsskrift 2021 ;Volum 105.(5) s. 482-494 HIOF
Untitled
|
|
12. |
Fjeld, Hilde Sofie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug. “Combination-classes for educational equity”. NERA 2021; 2021-11-02 - 2021-11-05 HIOF
Untitled
|
|
13. |
Fjeld, Hilde Sofie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug. Skoleledernettverk som arena for læring og støtte. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2021 ;Volum 15.(1) HIOF
Untitled
|
|
14. |
Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren. Hjemmeundervisning under koronapandemien - et elevperspektiv. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis 2021 (22) s. 45-54 HIOF
Untitled
|
|
15. |
Lund, Beate; Fjeld, Hilde Sofie. "Barnet i sentrum. Overgang barnehage- skole".. Instittuttmøte for PIL- HIØ; 2021-09-23 - 2021-09-23 HIOF
Untitled
|
|
16. |
Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Fjeld, Hilde Sofie. Arbeid i skoleledernettverk. Virksomhetsledersamling - skole; 2021-08-10 - 2021-08-10 HIOF
Untitled
|
|
17. |
Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie. Tospråklige læreres arbeidssituasjon. Fagdag på Fredrikstad Internasjonale Skole; 2021-11-17 - 2021-11-17 HIOF
Untitled
|
2020
|
18. |
Dybvikstrand, Trine Sofie; Fjeld, Hilde Sofie; Æsøy, Knut Ove. Kunst og Vitenskap: Å være lærer er en kunst. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Utstilling av tekst, malerier og skisser. Hovedbiblioteket, OsloMet; OsloMet, Oslo. 2020-10-12 - 2020-11-12 HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
19. |
Fjeld, Hilde Sofie; Hoff-Jenssen, Reidun; Maugesten, Marianne; Bjørnstad, Gunhild Brænne. Rapport om studentpraksis i Malawipraksis - et samarbeid mellom Høgskolen i Østfold, Kjølberg skole og skoler i Malawi. Høgskolen i Østfold: Høgskolen i Østfold 2020 60 s. UiT HIOF
Untitled
|
|
20. |
Fjeld, Hilde Sofie; Æsøy, Knut Ove; Dybvikstrand, Trine Sofie. Lærerpraksis og pedagogisk teori. Universitetsforlaget 2020 (ISBN 9788215029740) 256 s. OSLOMET HIOF
Untitled
|
|
21. |
Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie. “Nobody Notices You, So You Are Invisible”: Recognition of Bilingual Teachers in Schools. Scandinavian Journal of Educational Research 2020 ;Volum 64.(6) s. 1-13 HIOF
Untitled
|
2019
|
22. |
Fjeld, Hilde Sofie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug. Leadership networks in changing contexts. NERA 2019; 2019-03-04 - 2019-03-06 HIOF
Untitled
|
|
23. |
Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie. What is the significance of foreign practice in Malawi for student teachers' professional understanding and development?. Anual ATEE conference; 2019-08-14 - 2019-08-16 HIOF
Untitled
|
2018
|
24. |
Fjeld, Hilde Sofie; Hoff-Jenssen, Reidun; Grinderud, Kristine Charlotte. Leadership of teacher’s collective learning. ECER 2018; 2018-09-03 - 2018-09-07 HIOF
Untitled
|
|
25. |
Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren. Bilingual teachers’ professional identity. ECER 2018; 2018-09-03 - 2018-09-07 HIOF
Untitled
|
|
26. |
Æsøy, Knut Ove; Dybvikstrand, Trine Sofie; Fjeld, Hilde Sofie. On how to perceive and present the form of a phenomenon. NERA; 2018-03-08 - 2018-03-10 OSLOMET HIOF
Untitled
|
2017
|
27. |
Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren. Kulturforståelse i organisasjoner og mellom mennesker.. Oppstart nytt skoleår; 2017-08-16 - 2017-08-16 HIOF
Untitled
|
|
28. |
Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie. Vilje, men manglende handlekraft – skolelederes forståelse av tospråklige faglæreres plass i skolens læringsfellesskap. Acta Didactica Norge 2017 ;Volum 11.(2) s. 1-20 HIOF
Untitled
|
|
29. |
Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie. Vilje, men manglende handlingskraft. Forskningsdager; 2017-09-25 - 2017-09-25 HIOF UiT
Untitled
|
2015
|
30. |
Ebeltoft, Nini; Fjeld, Hilde Sofie. "Networking - a tool for school development and organisational change?" (Tittel på forelesning). Nordic Educational Research Association (NERA); 2015-03-04 - 2015-03-06 UiO
Untitled
|
|
31. |
Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren. Ingen jevnbyrdighet, tross gode intensjoner: vilkår for samarbeid mellom klasselærere og tospråklige lærere. Norsk pedagogisk tidsskrift 2015 ;Volum 99.(3-4) s. 233-243 HIOF UiO
Untitled
|
2014
|
32. |
Ebeltoft, Nini; Fjeld, Hilde Sofie. "Translations and associations. A study of enactments and processes of institutionalisation related to governmental efforts of educational development in lower secondary schools in Norway" Research project.. Forskningsseminar; 2014-12-11 - 2014-12-11 UiO
Untitled
|