Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-32 av 32

2023
1 Dyrnes, Eva Martinsen; Fjeld, Hilde Sofie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Korseberg, Karl Arne.
Hybrid Positions in Teacher Education. ATEE; 2023-08-27 - 2023-09-30
HIOF Untitled
 
2 Fjeld, Hilde Sofie; Staal, Sigrun; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Jensen, Magne Skibsted.
School adoption - Towards a comprehensive Teacher Education. ATEE - Annual Conference 2023; 2023-08-27 - 2023-08-30
HIOF Untitled
 
3 Fjeld, Hilde Sofie; Staal, Sigrun; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Jensen, Magne Skibsted.
School adoption - Towards a comprehensive Teacher Education. I: ATEE ANNUAL - CONFERENCE 2023 - TEACHER EDUCATION ON THE MOVE: BOOK OF ABSTRACTS. Brussel: Association for Teacher Education in Europe - ATEE 2023 ISBN 9789464668513. s. 312-313
HIOF Untitled
 
4 Maugesten, Marianne; Bjørnstad, Gunhild Brænne; Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie.
"I really feel like I've come back as a different person". Teacher Education on the Move; 2023-08-28 - 2023-08-30
HIOF Untitled
 
5 Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren.
Bilingual Teachers' Professional Capital. International Journal of Inclusive Education 2023
HIOF Untitled
 
2022
6 Fjeld, Hilde Sofie; Hafstad, Sigrun Staal; Lindahl, Anne Grete; Olandersson, Cecilie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug.
Forventninger, forhandlinger og konsekvenser – partnerskap mellom grunnskole og høgskole. Norsk pedagogisk tidsskrift 2022 ;Volum 106.(5) s. 422-434
HIOF Untitled
 
7 Fjeld, Hilde Sofie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Olandersson, Cecilie; Hafstad, Sigrun Staal; Lindahl, Anne Grete.
Higher education and schools in partnership: Expectation, understanding and negotiation of the decentralized competency development project (DECOMP). NERA 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03
HIOF Untitled
 
8 Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie; Maugesten, Marianne; Bjørnstad, Gunhild Brænne.
Student Teacher Practice in Malawi, from Norwegian Educators’ Perspective. NERA; 2022-06-01 - 2022-06-03
HIOF Untitled
 
2021
9 Bjørnstad, Gunhild Brænne; Maugesten, Marianne; Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie.
International Student Teacher Practice. NERA 2021; 2021-11-03 - 2021-11-05
HIOF Untitled
 
10 Fjeld, Hilde Sofie; Hafstad, Sigrun Staal; Jensen, Magne Skibsted; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug.
"It's hard to imagine what it's like to be a leader before you stand there" - A study of students' experiences as school leaders in school adoption. NERA 2021; 2021-11-02 - 2021-11-05
HIOF Untitled
 
11 Fjeld, Hilde Sofie; Hafstad, Sigrun Staal; Jensen, Magne Skibsted; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug.
«Vanskelig å forestille seg hvordan det er å være i ledelsen før man står der» - En studie om studenters erfaringer som skoleledere i skoleovertakelse. Norsk pedagogisk tidsskrift 2021 ;Volum 105.(5) s. 482-494
HIOF Untitled
 
12 Fjeld, Hilde Sofie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug.
“Combination-classes for educational equity”. NERA 2021; 2021-11-02 - 2021-11-05
HIOF Untitled
 
13 Fjeld, Hilde Sofie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug.
Skoleledernettverk som arena for læring og støtte. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2021 ;Volum 15.(1)
HIOF Untitled
 
14 Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren.
Hjemmeundervisning under koronapandemien - et elevperspektiv. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis 2021 (22) s. 45-54
HIOF Untitled
 
15 Lund, Beate; Fjeld, Hilde Sofie.
"Barnet i sentrum. Overgang barnehage- skole".. Instittuttmøte for PIL- HIØ; 2021-09-23 - 2021-09-23
HIOF Untitled
 
16 Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Fjeld, Hilde Sofie.
Arbeid i skoleledernettverk. Virksomhetsledersamling - skole; 2021-08-10 - 2021-08-10
HIOF Untitled
 
17 Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie.
Tospråklige læreres arbeidssituasjon. Fagdag på Fredrikstad Internasjonale Skole; 2021-11-17 - 2021-11-17
HIOF Untitled
 
2020
18 Dybvikstrand, Trine Sofie; Fjeld, Hilde Sofie; Æsøy, Knut Ove.
Kunst og Vitenskap: Å være lærer er en kunst. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Utstilling av tekst, malerier og skisser. Hovedbiblioteket, OsloMet; OsloMet, Oslo. 2020-10-12 - 2020-11-12
HIOF OSLOMET Untitled
 
19 Fjeld, Hilde Sofie; Hoff-Jenssen, Reidun; Maugesten, Marianne; Bjørnstad, Gunhild Brænne.
Rapport om studentpraksis i Malawipraksis - et samarbeid mellom Høgskolen i Østfold, Kjølberg skole og skoler i Malawi. Høgskolen i Østfold: Høgskolen i Østfold 2020 60 s.
UiT HIOF Untitled
 
20 Fjeld, Hilde Sofie; Æsøy, Knut Ove; Dybvikstrand, Trine Sofie.
Lærerpraksis og pedagogisk teori. Universitetsforlaget 2020 (ISBN 9788215029740) 256 s.
OSLOMET HIOF Untitled
 
21 Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie.
“Nobody Notices You, So You Are Invisible”: Recognition of Bilingual Teachers in Schools. Scandinavian Journal of Educational Research 2020 ;Volum 64.(6) s. 1-13
HIOF Untitled
 
2019
22 Fjeld, Hilde Sofie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug.
Leadership networks in changing contexts. NERA 2019; 2019-03-04 - 2019-03-06
HIOF Untitled
 
23 Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie.
What is the significance of foreign practice in Malawi for student teachers' professional understanding and development?. Anual ATEE conference; 2019-08-14 - 2019-08-16
HIOF Untitled
 
2018
24 Fjeld, Hilde Sofie; Hoff-Jenssen, Reidun; Grinderud, Kristine Charlotte.
Leadership of teacher’s collective learning. ECER 2018; 2018-09-03 - 2018-09-07
HIOF Untitled
 
25 Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren.
Bilingual teachers’ professional identity. ECER 2018; 2018-09-03 - 2018-09-07
HIOF Untitled
 
26 Æsøy, Knut Ove; Dybvikstrand, Trine Sofie; Fjeld, Hilde Sofie.
On how to perceive and present the form of a phenomenon. NERA; 2018-03-08 - 2018-03-10
OSLOMET HIOF Untitled
 
2017
27 Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren.
Kulturforståelse i organisasjoner og mellom mennesker.. Oppstart nytt skoleår; 2017-08-16 - 2017-08-16
HIOF Untitled
 
28 Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie.
Vilje, men manglende handlekraft – skolelederes forståelse av tospråklige faglæreres plass i skolens læringsfellesskap. Acta Didactica Norge 2017 ;Volum 11.(2) s. 1-20
HIOF Untitled
 
29 Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie.
Vilje, men manglende handlingskraft. Forskningsdager; 2017-09-25 - 2017-09-25
HIOF UiT Untitled
 
2015
30 Ebeltoft, Nini; Fjeld, Hilde Sofie.
"Networking - a tool for school development and organisational change?" (Tittel på forelesning). Nordic Educational Research Association (NERA); 2015-03-04 - 2015-03-06
UiO Untitled
 
31 Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren.
Ingen jevnbyrdighet, tross gode intensjoner: vilkår for samarbeid mellom klasselærere og tospråklige lærere. Norsk pedagogisk tidsskrift 2015 ;Volum 99.(3-4) s. 233-243
HIOF UiO Untitled
 
2014
32 Ebeltoft, Nini; Fjeld, Hilde Sofie.
"Translations and associations. A study of enactments and processes of institutionalisation related to governmental efforts of educational development in lower secondary schools in Norway" Research project.. Forskningsseminar; 2014-12-11 - 2014-12-11
UiO Untitled