Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 77 << Forrige 1 2    Neste >>

2021
1 Mittner, Lilli.
Intervju under samskapende samling ved Bergsodden (StoppMotion). [Internett] 2021-01-18
UiT Untitled
 
2 Mittner, Lilli.
Panelist for Conceptualizing the North: Three Presentations from Norway, Canada, and the United States. The Alworth Institute of the University of Minnesota Duluth; 2021-04-07 - 2021-04-07
UiT Untitled
 
3 Mittner, Lilli; Blix, Hilde Synnøve.
Career Paths in Higher Music Education : Challenges for Gender Equality in the Arts. I: Gender Issues in Scandinavian Music Education: From Stereotypes to Multiple Possibilities. Routledge 2021 ISBN 9780367481421. s. 180-196
UiT Untitled
 
4 Mittner, Lilli; Grønn, Tia; Bergli, Terje.
Artful Dementia Film.
UiT Untitled
 
5 Stien, Hanne Hammer; Maxwell, Kate; Mittner, Lilli.
Conceptualizing the North. Conceptualizing the North. Three presentations from Norway, Canada, and the United States; 2021-04-07 - 2021-04-07
UiT Untitled
 
2020
6 Gürgens, Rikke; Mittner, Lilli; Dalby, Karoline.
Tverrestetisk samskapende samling. ADLab på Trondenesdagene. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Tverrestetisk samskapende samling. ADLab på Trondenesdagene. ; . 2020-10-27
UiT Untitled
 
7 Maxwell, Kate; Mittner, Lilli; Stien, Hanne Hammer.
A voyage into peer review. Research Europe 2020
UIA UiT Untitled
 
8 Maxwell, Kate; Mittner, Lilli; Stien, Hanne Hammer.
Conceptualizing the North. Nordlit 2020
UiT Untitled
 
9 Maxwell, Kate; Mittner, Lilli; Stien, Hanne Hammer.
Conceptualizing the North. : Septentrio Academic Publishing 2020 (ISBN 978-82-8244-252-7) 331 s.
UiT Untitled
 
10 Mittner, Lilli.
ADLab Webinar: Challenging Perceptions of Old Age and Art (Ingrid Tranum Velásquez, Copenhagen). [Internett] 2020-12-04
UiT Untitled
 
11 Mittner, Lilli.
ADLab Webinar: Clothing the Clown. Creative Dressing in Day-Centre for People with Dementia (Ruud Hendriks, Maastricht University). [Internett] 2020-10-30
UiT Untitled
 
12 Mittner, Lilli.
Barn lager kunst sammen med eldre i Harstad. [Internett] 2020-12-07
UiT Untitled
 
13 Mittner, Lilli.
Vil endre synet på demens gjennom kunst og kultur. [Internett] 2020-10-27
UiT Untitled
 
14 Mittner, Lilli; Gürgens, Rikke; Riise, Torgeir Muhammed.
Tverrestetisk samskapende samling. ADLab på Bergsodden. [Kunstnerisk og museal presentasjon] 7.12.2020. ; . 2020-12-07 - 2020-12-07
UiT Untitled
 
15 Mittner, Lilli; Lotherington, Ann Therese; Gürgens, Rikke; Dalby, Karoline; Lukic, Dragana.
Tverrestetisk samskapende workshop. [Kunstnerisk og museal presentasjon] ADLab på Bergsodden. ; . 2020-02-12 - 2020-02-12
UiT Untitled
 
16 Mittner, Lilli; Mittner, Matthias.
UiT Gender Balancinator for Organizations. UiT The Arctic University of Norway 2020
UiT Untitled
 
17 Mittner, Lilli; Wagner, Gabriela.
Den Norden lesen: Erinnerungen, Wahrnehmungen und Bedeutungen im interdisziplinären Dialog. Nordlit 2020 (46) s. 52-72
UiT Untitled
 
2019
18 Andreassen, Hege Kristin; Losleben, Katrin; Lukic, Dragana; Mittner, Lilli; Lotherington, Ann Therese.
KjønnsforskningNÅ!. Nasjonal konferanse i kjønnsforskning; 2019-11-13 - 2019-11-15
UiT Untitled
 
19 Blix, Hilde Synnøve; Mittner, Lilli.
Kjønn og skjønn i kunstfagene - et balanseprosjekt. Tromsø: UiT – Norges arktiske universitet, Musikkonservatoriet 2019 (ISBN 978-82-691586-0-1) 150 s.
UiT Untitled
 
20 Blix, Hilde Synnøve; Mittner, Lilli.
Kjønn og skjønn i kunstfagene - et balanseprosjekt. Tromsø: UiT - Musikkonservatoriet 2019 (ISBN 978-82-691586-0-1) 150 s.
UiT Untitled
 
21 Blix, Hilde Synnøve; Mittner, Lilli; Gjærum, Rikke Gürgens.
I Kjønneste orden? Kvalitet og betydningen av kjønn i vurdering av professor- og dosentkompetanse i kunstfagene.. Nordic Journal of Art and Research (A & R) 2019 ;Volum 8.(1) s. 1-18
UiT Untitled
 
22 Haselmann, Lena; Klok, Janke; Mittner, Lilli.
Aufmerksamkeit für norwegisch-deutschen Kulturaustausch. I: "Dat soll auch nicht jehen, dat soll fahren" : norwegische Künstlerinnen in Berlin. Berlin: Nordeuropa-Institut der Humboldt-Universität 2019 ISBN 978-3-932406-40-9. s. 9-22
UiT Untitled
 
23 Haselmann, Lena; Klok, Janke; Mittner, Lilli.
"Dat soll auch nicht jehen, dat soll fahren" : norwegische Künstlerinnen in Berlin. Berlin: Nordeuropa-Institut der Humboldt-Universität 2019 (ISBN 978-3-932406-40-9) ;Volum 25.211 s. Berliner Beiträge zur Skandinavistik(nr)
UiT Untitled
 
24 Haselmann, Lena; Lobinski, Katja; Mittner, Lilli.
Berlin 1854–1914. Auf den Spuren norwegischer Musikerinnen. I: "Dat soll auch nicht jehen, dat soll fahren" : norwegische Künstlerinnen in Berlin. Berlin: Nordeuropa-Institut der Humboldt-Universität 2019 ISBN 978-3-932406-40-9. s. 161-185
UiT Untitled
 
25 Klok, Janke; Haselmann, Lena; Mittner, Lilli.
Dramatische Montage als wissenschaftliche Methode? Zur Performanz historischer Quellen. Musikgeschichte auf der Bühne, Oldenburg.; 2019-05-09 - 2019-05-11
UiT Untitled
 
26 Losleben, Katrin; Andreassen, Hege Kristin; Mittner, Lilli; Lukic, Dragana.
Nettside for nasjonal konferanse Kjønnsforskning NÅ!.
UiT Untitled
 
27 Lukic, Dragana; Elisabeth, Meløy; June, Egerton; Mittner, Lilli; Lotherington, Ann Therese.
Gylne øyeblikk: Samskapende kreative samlinger. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Utstilling. Sør-Tromsøya sykehjem og Artful Dementia Research Lab; Sør-Tromsøya sykehjem. 2019-08-26 - 2019-09-13
UiT Untitled
 
28 Lukic, Dragana; Mittner, Lilli; Lotherington, Ann Therese.
Exploring transformative powers of the arts for societal change: reimagining life with dementia through co-creative artistic encounters. The Museum for All People: Art, Accessibility and Social Inclusion, Madrid.; 2019-04-02 - 2019-04-05
UiT Untitled
 
29 Maxwell, Kate; Mittner, Lilli.
Multimodality and Gender in Beck’s Song Reader. I: Multimodality and Aesthetics. Routledge 2019 ISBN 9781138103511. s. 304-317
UiT Untitled
 
30 Mittner, Lilli.
Hva er en professor i dag?. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Toppstlling ved UiT. Forskningsledelse og internasjonalisering for topp kvalitet. ; . 2019-05-10 - 2019-05-10
UiT Untitled
 
31 Mittner, Lilli.
»Jetzt sind wir in vollem Gange...« : Studienreisen norwegischer Komponistinnen nach Berlin. I: "Dat soll auch nicht jehen, dat soll fahren" : norwegische Künstlerinnen in Berlin. Berlin: Nordeuropa-Institut der Humboldt-Universität 2019 ISBN 978-3-932406-40-9. s. 71-91
UiT Untitled
 
32 Mittner, Lilli.
Situert kunstintervensjon som mulighetsrom. Aktiv deltakelse for mennesker som lever med demens. Aktive eldre og aktiv aldring 7. norske kongress i aldersforskning; 2019-10-24 - 2019-10-25
UiT Untitled
 
33 Mittner, Lilli.
Workshop: Kjønn spiller (ing)en rolle. Prosjektuke: Kvinnelige komponister; 2019-09-23 - 2019-09-27
UiT Untitled
 
34 Mittner, Lilli; Kilde, Margunn.
Handling Gender in Three Minutes Film.
UiT Untitled
 
35 Mittner, Lilli; Klok, Janke; Haselmann, Lena.
Da Betzy møtte Agathe - Performance & Workshop. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Like Betzy. ; . 2019-06-16 - 2019-06-16
UiT Untitled
 
36 Mittner, Lilli; Lotherington, Ann Therese.
«Kunst & demens – et forskningslaboratorium i vekst» v/forskere fra UiTs Artful Dementia Research Lab i samarbeid med performancekunstner Margunn Kilde. Demensdagene; 2019-10-17 - 2019-10-17
UiT Untitled
 
37 Mittner, Lilli; Lukic, Dragana; Lotherington, Ann Therese.
Kunst som mulighetsrom i livet med demens. Nordlys 2019
UiT Untitled
 
38 Mittner, Lilli; Lukic, Dragana; Lotherington, Ann Therese.
Workshop on Feminist Art Interventions: Shaping Possibilityspaces through Co-Creative Action. Kjønnsforskning NÅ!; 2019-11-15 - 2019-11-15
UiT Untitled
 
2018
39 Blix, Hilde; Mittner, Lilli.
Balansekunst i utøvende musikkutdanning. En empirisk undersøkelse av lederes synspunkter på kjønnsbalanse og likestillingsarbeid ved de utøvende musikkutdanningene i Norge. Tidsskrift for kjønnsforskning 2018 ;Volum 42.(1/2) s. 104-119
UiT Untitled
 
40 Gjærum, Rikke Gürgens; Blix, Hilde; Mittner, Lilli.
Gender Balance in the Arts - A Matter of (E)quality?. Forskningsdagene; 2018-09-20 - 2018-09-29
UiT Untitled
 
41 Maxwell, Kate; Mittner, Lilli.
Multimodal Evangelism, or, Is Everything Really Multimodal? Reflections on Multimodality and Gender. 9th International Conference on Multimodality August 15-17, 2018, University of Southern Denmark Multimodality – moving the theory forward; 2018-08-15 - 2018-08-17
UiT Untitled
 
42 Maxwell, Kate; Mittner, Lilli.
Notation and Gender in Beck's Song Reader. Material Cultures of Notation; 2018-04-20 - 2018-04-22
UiT Untitled
 
43 Mittner, Lilli.
​Music and Gender in Balance International Conference April the 5th & 6th 2018 in Tromsø.
UiT Untitled
 
44 Mittner, Lilli.
“Students can have a really powerful role…” Understanding Curriculum Transformation Within the Framework of Canon Critique and Critical Pedagogy. Journal for Research in Arts and Sports Education 2018
UiT Untitled
 
45 Mittner, Lilli; Bergli, Terje.
Music and Gender in Balance Film.
UiT Untitled
 
46 Mittner, Lilli; Blix, Hilde.
Kunstfaglige perspektiver på likestillingsarbeid i akademia. Sluttrapport for prosjektet «Kjønn og skjønn i kunstfag – ‘Nye’ karrierebarrierer for kvinner» 01.04.2015 – 31.10.2018. : Musikkonservatoriet 2018
UiT Untitled
 
47 Mittner, Lilli; Blix, Hilde Synnøve.
Kjønn & skjønn. Lederseminar BALANSE ved Det kunstfaglige fakultet Universitetet i Bergen 14.12.2018. Lederseminar BALANSE ved Kunstfag Universitetet i Agder 23.11.2018; 2018-12-14
UiT Untitled
 
48 Mittner, Lilli; Blix, Hilde Synnøve.
Kjønn og skjønn. Lederseminar BALANSE ved Kunstfag Universitetet i Agder 23.11.2018; 2018-11-23
UiT Untitled
 
49 Mittner, Lilli; Fritzen, Birgit; Suhrcke, Lisbeth.
Obenrum frei. Ein Gespräch zwischen den Institutionen und Generationen über Gleichstellungsarbeit in der Wissenschaft. I: Wege - Festschrift für Susanne Rode-Breymann. Georg Olms Verlag AG 2018 ISBN 978-3487156774.
UiT Untitled
 
50 Mittner, Lilli; Gjærum, Rikke Gürgens; Blix, Hilde.
Gender Balance in the Arts - A Matter of (E)Quality?. Music and Gender in Balance Conference; 2018-04-05 - 2018-04-06
UiT Untitled
 
    Vis neste liste