Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 51 << Forrige 1 2    Neste >>

2019
1 Andreassen, Helene N.; Låg, Torstein; van der Meer, Harrie; Schoutsen, Monique; Jetten, Mijke.
Can research data improve how we live, learn and act? The use of open data in teaching and the role of the library. LILAC; 2019-04-24 - 2019-04-26
UiT Untitled
 
2 Grote, Michael; Faber, Hege Charlotte; Låg, Torstein.
PhD on Track og åpen publisering. Virak- Konferansen for universitets- og høgskolebibliotek; 2019-06-13 - 2019-06-14
NTNU UiB UiT Untitled
 
3 Låg, Torstein; Faber, Hege Charlotte.
PhD on Track og åpen vitenskap - en nasjonal nettbasert forskertjeneste. Åpnere vitenskap og sterkere ph.d.-støtte. Nasjonalt seminar for UH-bibliotekenes nettverk for ph.d.-støtte; 2019-04-10 - 2019-04-11
NTNU UiT Untitled
 
4 Låg, Torstein; Sæle, Rannveig Grøm.
Does the Flipped Classroom Improve Student Learning and Satisfaction? A Systematic Review and Meta-Analysis. AERA Open 2019 ;Volum 5.(3) s. 1-17
UiT Untitled
 
5 Norman, Elisabeth; Pfuhl, Gerit; Sæle, Rannveig Grøm; Låg, Torstein; Svartdal, Frode; Dahl, Tove Irene.
Metacognition in psychology. Review of General Psychology 2019 ;Volum 23.(4) s. 403-424
NTNU UiB UiT Untitled
 
6 Sæle, Rannveig Grøm; Låg, Torstein.
Bør vi snu om på undervisningen?. Psykologisk.no 2019 ;Volum 6.(12)
UiT Untitled
 
2018
7 Sæle, Rannveig Grøm; Låg, Torstein.
Erfaringer fra bruk av UiTs FutureLab i et innføringsemne på psykologi. Rom for aktive studenter; 2018-11-29 - 2018-11-30
UiT Untitled
 
8 van der Meer, Harrie; Andreassen, Helene N.; Låg, Torstein; Jetten, Mijke; Schoutsen, Monique.
Use (open research) data in teaching (UDIT): An open online resource. European Conference on Information Literacy (ECIL); 2018-09-24 - 2018-09-27
UiT Untitled
 
2017
9 Løkse, Mariann Cesilie; Låg, Torstein; Solberg, Mariann; Andreassen, Helene N.; Stenersen, Mark.
Teaching information literacy in higher education: Effective teaching and active learning. Chandos Publishing 2017 (ISBN 9780081009215) 165 s.
UiT Untitled
 
10 Låg, Torstein.
Typisk deg med Petter Schjerven, Episode 10. TV Norge [TV] 2017-03-09
UiT Untitled
 
11 Låg, Torstein; Sæle, Rannveig Grøm.
Aktiv læring og omvendt undervisning i utviklingen av et stort innføringsemne i akademiske ferdigheter. Læringsfestivalen; 2017-05-06 - 2019-05-07
UiT Untitled
 
12 Låg, Torstein; Sæle, Rannveig Grøm; Bjørkedal, Espen; Øvervoll, Morten.
Effects of a flipped classroom intervention in a large enrolment academic skills course. Librarian's information literacy annual conference; 2017-04-10 - 2017-04-12
UiO UiT Untitled
 
13 Låg, Torstein; Vittersø, Joar.
Vil ikke, vil ikke, vil ikke!. Psykologisk.no 2017 ;Volum 4.(2)
UiT Untitled
 
2016
14 Andreassen, Helene N.; Figenschou, Lars; Stenersen, Mark; Låg, Torstein.
Student interaction with online IL content: The impact of exam structure and course design. European Conference on Information Literacy (ECIL); 2016-10-10 - 2016-10-13
UiT Untitled
 
15 Løkse, Mariann Cesilie; Andreassen, Helene N.; Låg, Torstein; Stenersen, Mark.
Bridging the gap: easing the transition to higher education with an information literacy MOOC. I: Dynamic Research Support for Academic Libraries. : Facet Publishing 2016 ISBN 9781783300495. s. 119-131
UiT Untitled
 
16 Låg, Torstein.
Flipped versus traditional classroom information literacy sessions: Student perceptions and cognitions. Nordic Journal of Information Literacy in Higher Education, NORIL 2016 ;Volum 8.(1) s. 45-50
UiT Untitled
 
17 Låg, Torstein.
Hvorfor aktiv læring virker, med fokus på omvendt klasserom. Læringsfestivalen 2016; 2016-05-09 - 2016-05-10
UiT Untitled
 
18 Låg, Torstein.
"Ikke vær så kritisk 'a!". Psykologisk.no 2016 ;Volum 3.(3)
UiT Untitled
 
19 Låg, Torstein.
Vis meg din p-verdi, og... hva så?. Psykologisk.no 2016 ;Volum 3.(8)
UiT Untitled
 
2015
20 Andreassen, Helene N.; Figenschou, Lars; Stenersen, Mark; Flytkjær, Vibeke; Løkse, Mariann Cesilie; Låg, Torstein.
Like a bridge over troubled water: Økt læring og forståelse av akademia eksemplifisert ved et interaktivt nettmøte mellom universitetet og den nye studenten. UH-bibliotekkonferansen 2015; 2015-06-18 - 2015-06-19
UiT Untitled
 
21 Andreassen, Helene N.; Låg, Torstein.
Because you're worth it! How to inspire academic integrity and critical thinking in students. emtacl (emerging technologies in academic libraries); 2015-04-20 - 2015-04-22
UiT Untitled
 
22 Andreassen, Helene N.; Låg, Torstein; Stenersen, Mark.
The long and winding road: Insights from student misconceptions. European Conference on Information Literacy (ECIL); 2015-10-19 - 2015-10-22
UiT Untitled
 
23 Låg, Torstein.
Blendes vi av nevrobling?. Psykologisk.no 2015 ;Volum 2.(10)
UiT Untitled
 
24 Låg, Torstein.
Bli en bedre tankeleser. Psykologisk.no 2015 ;Volum 2.(3)
UiT Untitled
 
25 Låg, Torstein.
En kur for mental borreliose. Psykologisk.no 2015 ;Volum 2.(8)
UiT Untitled
 
26 Låg, Torstein.
Hvorfor aktiv læring virker, med fokus på omvendt klasserom. Norgesuniversitetets høstkonferanse; 2015-09-15 - 2015-09-16
UiT Untitled
 
27 Låg, Torstein.
Ikke glem å sjekke hva du husker. Psykologisk.no 2015 ;Volum 2.(6)
UiT Untitled
 
28 Låg, Torstein.
Intelligens er oppskrytt (og misforstått). Psykologisk.no 2015 ;Volum 2.(1)
UiT Untitled
 
2014
29 Andreassen, Helene N.; Figenschou, Lars; Stenersen, Mark; Flytkjær, Vibeke; Løkse, Mariann Cesilie; Låg, Torstein.
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. II (PechaKucha). European Conference on Information Literacy (ECIL) 2014; 2014-10-20 - 2014-10-23
UiT Untitled
 
30 Andreassen, Helene N.; Låg, Torstein; Figenschou, Lars; Flytkjær, Vibeke; Løkse, Mariann Cesilie; Stenersen, Mark.
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy thinking. I. Librarians' Information Literacy Annual Conference (LILAC) 2014; 2014-04-23 - 2014-04-25
UiT Untitled
 
31 Løkse, Mariann Cesilie; Andreassen, Helene N.; Figenschou, Lars; Flytkjær, Vibeke; Låg, Torstein; Stenersen, Mark.
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. III. Internet Librarian International (ILI) 14; 2014-10-21 - 2014-10-22
UiT Untitled
 
32 Låg, Torstein.
Alle slagsiders mor. Psykologisk.no 2014 ;Volum 1.(1)
UiT Untitled
 
33 Låg, Torstein.
En provoserende nøtt. Psykologisk.no 2014 ;Volum 1.(2)
UiT Untitled
 
34 Låg, Torstein.
En vaksine mot selvbedrag. Psykologisk.no 2014 ;Volum 1.(7)
UiT Untitled
 
35 Låg, Torstein.
Flertallets makt. Psykologisk.no 2014 ;Volum 1.(8)
UiT Untitled
 
36 Låg, Torstein.
Har du fokus?. Psykologisk.no 2014 ;Volum 1.(5)
UiT Untitled
 
37 Låg, Torstein.
Hva sier reven?. Psykologisk.no 2014 ;Volum 1.(2)
UiT Untitled
 
38 Låg, Torstein.
Hvor sjenerøs er det rasjonelt å være?. Psykologisk.no 2014 ;Volum 1.(9)
UiT Untitled
 
39 Låg, Torstein.
Pastor Bayes' innsikt. Psykologisk.no 2014 ;Volum 1.(4)
UiT Untitled
 
40 Låg, Torstein.
Pillepanikk og tallforståelse. Psykologisk.no 2014 ;Volum 1.(6)
UiT Untitled
 
41 Låg, Torstein; Andreassen, Helene N.; Figenschou, Lars; Flytkjær, Vibeke; Løkse, Mariann Cesilie; Stenersen, Mark.
From how to why: Critical thinking and academic integrity as key ingredients in information literacy teaching. IV. Fagdagen "Biblioteket som læringsarena"; 2014-10-24 - 2014-10-24
UiT Untitled
 
42 Låg, Torstein; Bauger, Lars; Lindberg, Martin Schevik; Friborg, Oddgeir.
The Role of Numeracy and Intelligence in Health-Risk Estimation and Medical Data Interpretation. Journal of Behavioral Decision Making 2014 ;Volum 27.(2) s. 95-108
USN UiT UNN Untitled
 
2013
43 Løkse, Mariann Cesilie; Låg, Torstein.
Deterring student plagiarism by strengthening teacher qualifications. Librarian's Information Literacy Annual Conference; 2013-03-25 - 2013-03-27
UiT Untitled
 
2011
44 Låg, Torstein; Teigen, Karl Halvor.
Helseinformasjon og helsekommunikasjon. I: Psykologi i praksis. Gyldendal Akademisk 2011 ISBN 978-82-05-41572-0. s. 51-56
UiO UiT Untitled
 
2007
45 Laeng, Bruno; Waterloo, Knut; Johnsen, Stein Harald; Bakke, Søren jacob; Låg, Torstein; Simonsen, Synnøve; Høgsæt, Jørgen.
The eyes remember it: Oculography and pupillometry during recollection in three amnesic patients. Journal of Cognitive Neuroscience 2007 ;Volum 19.(11) s. 1888-1904
OUS UiT UNN Untitled
 
2006
46 Låg, Torstein; Hveem, Kari; Ruud, Kristin; Laeng, Bruno.
The visual basis of category effects in object identification: Evidence from the visual hemifield paradigm. Brain and Cognition 2006 ;Volum 60.
UiT Untitled
 
2005
47 Låg, Torstein.
Category-specific effects in object identification: What is "normal"?. Cortex 2005 ;Volum 41. s. 833-841
UiT Untitled
 
48 Låg, Torstein.
Illusions of category specificity?. Cortex 2005 ;Volum 41. s. 856-857
UiT Untitled
 
49 Laeng, Bruno; Låg, Torstein; Brennen, Tim.
Reduced Stroop interference for opponent colors may be due to input factors: Evidence from individual differences and a neural network simulation. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance 2005 ;Volum 31.(3) s. 438-452
UiT Untitled
 
2004
50 Laeng, Bruno; Brennen, Tim; Dahl, Tove Irene; Låg, Torstein; Sagvolden, Terje; Svartdal, Frode; Sæther, Line; Wiking, Susanne; Øvervoll, Morten.
The northernmost cognitive science laboratory. Cognitive Processing 2004 ;Volum 5. s. 57-62
UiT Untitled
 
    Vis neste liste