Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-25 av 25

2017
1 Rynning, Marjo.
The Influence of New Technology on the Home Market Competition and the Strategies Chosen by Norwegian Savings Banks in 2000–2010. Managerial and Decision Economics 2017 ;Volum 38.(2) s. 252-276
HIOF Untitled
 
2014
2 Rynning, Marjo.
Kan våre studenter lære mer hvis vi forteller dem mindre?. UNIPED 2014 ;Volum 37.(3) s. 49-62
HIOF Untitled
 
2006
3 Rynning, Marjo.
A stated preference study among norwegian decision-makers in urban transport issues - hypotheses. Transportøkonomisk institutt 2006 Arbeidsdokument - Transportøkonomisk institutt(OI/1891/2006)
HIOF Untitled
 
4 Rynning, Marjo.
A stated preference study among norwegian decision-makers in urban transport issues - sample and method. Transportøkonomisk institutt 2006 Arbeidsdokument - Transportøkonomisk institutt(OI/1892/2006)
HIOF Untitled
 
1994
5 Andersen, Otto; Rynning, Marjo-Riitta.
Prediction of export intentions - managing with structural characteristics?. Scandinavian Journal of Management 1994 ;Volum 10.(1) s. 17-27
HIOF UIA Untitled
 
6 Rynning, Marjo-Riitta.
Optimal pricing og telecommunication services. Bergen: SNF 1994 (ISBN 9788272964671) 115 s.
HIOF Untitled
 
7 Rynning, Marjo-Riitta; Andersen, Otto.
Structural and behavioral predictors of export adoption: a Norwegian study. Journal of International Marketing 1994 ;Volum 2.(1) s. 73-89
HIOF UIA Untitled
 
1993
8 Rynning, Marjo-Riitta.
Eksportbedrifter i Bergensregionen: en undersøkelse av industribedrifters koplinger til det lokale næringslivet. Bergen: SNF 1993 (ISBN 8272963558) 42 s.
HIOF Untitled
 
9 Rynning, Marjo-Riitta.
Næringsmiddelindustrien i Bergensregionen. Bergen: SNF 1993 (ISBN 8272963566) 44 s.
HIOF Untitled
 
1992
10 Rynning, Marjo-Riitta.
Asenteiden muuttumisen edellytykset ja lainalaisuudet. I: Ympäristökasvatus. Helsinki: Aikuiskasvatuksen tutkimusseura 1992 ISBN 951-692-287-2. s. 69-77
HIOF Untitled
 
11 Rynning, Marjo-Riitta.
Successful consulting with small and medium-sized vs. large clients: meeting the needs of the client?. International Small Business Journal 1992 ;Volum 11.(1) s. 47-60
HIOF Untitled
 
12 Rynning, Marjo-Riitta; Andersen, Otto.
The capabilities, co-operation and diversification connection. I: Marketing for Europe - marketing for future: Proceedings of the 21st annual conference of the European Marketing Academy. Aarhus, Denmark: EMAC 1992 ISBN 8789695070.
HIOF UIA Untitled
 
1991
13 Andersen, Otto; Rynning, Marjo-Riitta.
An empirical illustration of an alternative approach to measuring the market power and high-profit hypothesis. International Journal of Industrial Organization 1991 ;Volum 9.(2) s. 239-249
HIOF UIA Untitled
 
14 Rynning, Marjo-Riitta.
Typiske konsulentoppdrag og vellykkete konsulentoppdrag: konsulenters og klienters synspunkter. Bergen: SNF 1991 (ISBN 8272961571) 76 s.
HIOF Untitled
 
1990
15 Johnstad, Tom; Lorentzen, Torbjørn; Rynning, Marjo-Riitta.
Kunnskapsformidlere i Norge. Bergen: Næringsøkonomisk institutt NØI 1990 (ISBN 8272960966) 35 s.
HIOF NORCE NTNU Untitled
 
16 Rynning, Marjo-Riitta.
Norske empiriske evalueringsstudier om effekter av distrikts- og regionalpolitiske virkemidler i foretaks-/bedriftsrettede virkemidler. Bergen: Næringsøkonomisk institutt NØI 1990 (ISBN 8272961148) 72 s.
HIOF Untitled
 
17 Rynning, Marjo-Riitta.
Overføring av konsulentkunnskap til SMB og store klienter: konsulentfirmaers synspunkt. Bergen: Næringsøkonomisk institutt NØI 1990 (ISBN 8272961253) 43 s.
HIOF Untitled
 
18 Rynning, Marjo-Riitta.
Økonomisk utvikling i nyetablerte industribedrifter. Bergen: Næringsøkonomisk institutt NØI 1990 (ISBN 8272961091) 53 s.
HIOF Untitled
 
19 Vatne, Eirik; Rynning, Marjo-Riitta; Aase, Tor Halfdan.
Hva skjedde i det lokale næringslivet?. I: Gassdrevet distriktsutbygging: samfunnsmessige virkninger av Kårstø-utbyggingen. Kommuneforlaget AS 1990 ISBN 9788272427305.
HIOF NHH UiB Untitled
 
1989
20 Rynning, Marjo-Riitta.
Kunnskaps- og teknologiformidling i Norge - en annotert bibliografi. Bergen: Næringsøkonomisk institutt NØI 1989 (ISBN 8272960877) 140 s.
HIOF Untitled
 
21 Rynning, Marjo-Riitta.
Reciprocity in a gift-giving situation. Journal of Social Psychology 1989 ;Volum 129.(6) s. 769-778
HIOF Untitled
 
1988
22 Amburgey, Terry L.; Lehtisalo, Marjo-Riitta; Kelly, Dawn.
Suppression and failure in the political press: government control, party affiliation, and organizational life chances. I: Ecological Models of Organizations. Cambridge, MA, USA: Ballinger Publishing Company 1988 ISBN 0887302084. s. 153-173
HIOF Untitled
 
1987
23 Andersen, Otto; Lehtisalo, Marjo-Riitta.
Evaluering av markedsføringstilskudd: en bedriftsundersøkelse. Bodø: Nordlandsforskning 1987 (ISBN 8273210634) 185 s.
HIOF UIA Untitled
 
24 Andersen, Otto; Lehtisalo, Marjo-Riitta.
Evaluering av markedsføringstilskudd: sammendrag og synspunkter. Bodø: Nordlandsforskning 1987 (ISBN 8273210642) 21 s.
HIOF UIA Untitled
 
1986
25 Lehtisalo, Marjo-Riitta.
The influence of price on product evaluation: an information processing perspective. Evanston, IL, USA: Northwestern University 1986 354 s.
HIOF Untitled