2024
|
1. |
Nygaard-Joki, Sonja; Dyrnes, Eva Martinsen; Brynildsen, Stine Malin. Omvendt undervisning (Flipped Classroom) for yrkesfagslærere. Omvendt undervisning (Flipped Classroom) for yrkesfagslærere; 2024-01-02 - 2024-01-02 HIOF
Untitled
|
2023
|
2. |
Brännström, Martta; Haaland, Grete; Dyrnes, Eva Martinsen. Bærekraftig utvikling i yrkesopplæringen. NordYrk; 2023-06-07 - 2023-06-09 HIOF
Untitled
|
|
3. |
Dyrnes, Eva Martinsen. Hvordan forbereder skolen yrkesfagelever som ønsker å benytte lærekandidatordningen, for varig arbeidslivsdeltakelse?. NordYrk; 2023-06-07 - 2023-06-09 HIOF
Untitled
|
|
4. |
Dyrnes, Eva Martinsen; Fjeld, Hilde Sofie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Korseberg, Karl Arne. Hybrid Positions in Teacher Education. ATEE; 2023-08-27 - 2023-09-30 HIOF
Untitled
|
2022
|
5. |
Brännström, Martta; Dyrnes, Eva Martinsen. Skoleovertakelse som didaktisk metode i lærerutdanningen. NordYrk-konferanse; 2022-06-01 - 2022-06-03 HIOF
Untitled
|
|
6. |
Dyrnes, Eva Martinsen; Brännström, Martta. "Du må være trygg for å kunne fokusere på læring". Ungdomsskolens praksiser og rutiner i sammensetting av 8. klasser.. I: Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-06093-4. s. 38-50 HIOF
Untitled
|
|
7. |
Dyrnes, Eva Martinsen; Brännström, Martta. Rutiner og praksiser ved overgangen fra barnetrinnet til ungdomstrinnet. Praksislærerseminar; 2022-01-13 - 2022-01-13 HIOF
Untitled
|
|
8. |
Nygaard-Joki, Sonja; Brynildsen, Stine Malin; Dyrnes, Eva Martinsen. The state of digitalization in Norwegian education and teacher education.. EEA-project study visit: Blended learning in vocational education and training; 2022-04-06 - 2022-04-06 HIOF
Untitled
|
|
9. |
Ødegård, Magnar; Dyrnes, Eva Martinsen. Rapport fra undersøkelse om inkludering og spesialundervisning. Halden: Høgskolen i Østfold 2022 9 s. HIOF
Untitled
|
2021
|
10. |
Brännström, Martta; Dyrnes, Eva Martinsen. Skoleovertakelse som didaktisk metode i lærerutdanningen. Norsk pedagogisk tidsskrift 2021 ;Volum 105.(5) s. 495-505 HIOF
Untitled
|
|
11. |
Dyrnes, Eva Martinsen. Identitetsskaping gjennom yrkesretting av fellesfaget matematikk på vg1 bygg-og anleggsfag i videregående skole. Norsk pedagogisk tidsskrift 2021 ;Volum 105.(5) s. 524-535 HIOF
Untitled
|
|
12. |
Dyrnes, Eva Martinsen. Verdig voksenliv - overganger fra skole til varig arbeidslivstilknytning for lærekandidater.. Fagseminar for vekstbedrifter; 2021-12-07 - 2021-12-08 HIOF
Untitled
|
|
13. |
Dyrnes, Eva Martinsen. Vurdering av lærekandidater. Fagseminar for vekstbedrifter; 2021-12-07 - 2021-12-08 HIOF
Untitled
|
|
14. |
Dyrnes, Eva Martinsen; Sträng, Dan Roger. Arbeidsinnkludering som en vei til varig arbeidslivstilknytning og et verdig voksenliv: Hvordan metoder for arbeidsinnkludering kan brukes i opplæringen av lærekandidater (Work inclusion as a way to a lasting working life connection and a dignified adult life: How methods for work inclusion can be used in the training of apprentice candidates). Nordic Journal of Vocational Education and Training 2021 ;Volum 11.(3) s. 1-21 HIOF
Untitled
|
2020
|
15. |
Dyrnes, Eva Martinsen; Sträng, Dan Roger. Verdig Voksenliv. Rapport fra en studie. Fagseminaret Spenninger og utfordringer i spesialpedagogikk; 2020-10-27 HIOF
Untitled
|
2019
|
16. |
Dyrnes, Eva Martinsen. Å utdanne verdens beste fagarbeidere. Planellgingsdag for lærere; 2019-01-02 - 2019-01-02 HIOF
Untitled
|
|
17. |
Johansen, Gerd; Solli, Kristin; Dyrnes, Eva Martinsen. Exploring knowledge practices in a building and construction program. ECER; 2019-09-02 - 2019-09-06 NMBU OSLOMET HIOF
Untitled
|
|
18. |
Jonsdottir, Gudrun; Dyrnes, Eva Martinsen. Letter writing, an alternative approach in teacher education. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE) 2019 ;Volum 3.(4) s. 34-48 HIOF NMBU
Untitled
|
2018
|
19. |
Dyrnes, Eva Martinsen; Jonsdottir, Gudrun. Prospective teachers`encounters with student diversity. NERA; 2018-03-08 - 2018-03-10 HIOF NMBU
Untitled
|
|
20. |
Dyrnes, Eva Martinsen; Sträng, Dan Roger. Kollektiv yrkesläreridentitet. NordYrk; 2018-06-11 - 2018-06-13 HIOF
Untitled
|
2017
|
21. |
Breilid, Nils; Dyrnes, Eva Martinsen. Bestyrkende faktorer som fremmer en positiv overgang fra skole til varig arbeidslivstilknytning for elever i lærekandidat-ordningen.. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling 2017 ;Volum 2. s. 1-22 HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
22. |
Breilid, Nils; Dyrnes, Eva Martinsen. Identifying significant factors which can contribute to successful transitions from school to lasting employment affiliation for pupils with special needs in vocational training programs. ATEE 2017 - Changing Perspectives and Approaches in Contemporary Teaching; 2017-10-22 - 2017-10-26 HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
23. |
Dyrnes, Eva Martinsen. Diversity and mul¬ticultural classrooms - reflective letter-writing to increase future teachers self-awareness. NERA 2017; 2017-03-23 - 2017-03-25 HIOF
Untitled
|
|
24. |
Jonsdottir, Gudrun; Dyrnes, Eva Martinsen. Diversity and multicultural classrooms - reflective letter-writing to increase Teachers students self-awerness. NERA 2017; 2017-03-23 - 2017-03-25 HIOF NMBU
Untitled
|
|
25. |
Rekdahl, Merete Chatrin; Dyrnes, Eva Martinsen. Utviklingsprosjekt med digitale verktøy og medier. Et Puls prosjekt.. Seminardag, Puls; 2017-06-09 HIOF
Untitled
|
2016
|
26. |
Dyrnes, Eva Martinsen. Det gode møtet som motivasjon for å komme på skolen og lære. Jobb Aktiv; 2016-04-19 - 2016-04-20 HIOF
Untitled
|
2015
|
27. |
Dyrnes, Eva Martinsen. Hva fremmer yrkesdeltakelse for yrkesfagelever med spesialundervisning?. Skolesamling for Blå Kors 2015; 2015-04-15 HIOF
Untitled
|
|
28. |
Dyrnes, Eva Martinsen. Hva kan fremme yrkesdeltakelse for yrkesfagelever med spesialundervisning?. Arena for kvalitet i yrkesopplæringen 2015; 2015-11-24 - 2015-11-25 HIOF
Untitled
|
|
29. |
Dyrnes, Eva Martinsen; Johansen, Gerd; Jonsdottir, Gudrun. Hvordan forbereder PPU lærerstudenter på møtet med det flerkulturelle klasserommet?. Norsk pedagogisk tidsskrift 2015 ;Volum 99.(3-4) s. 220-232 NMBU HIOF
Untitled
|
|
30. |
Dyrnes, Eva Martinsen; Jonsdottir, Gudrun. Let’s make a plan: Educating future teachers for understanding and managing the multicultural classroom. ATEE annual conference 2015; 2015-08-23 - 2015-08-26 HIOF NMBU
Untitled
|
|
31. |
Sträng, Dan Roger; Dyrnes, Eva Martinsen. Fagyrkeslærere som klasseromsforskere. Vurdering for læring på PPU Yrkesfag. NORDYRK 2015; 2015-06-10 - 2015-06-12 HIOF
Untitled
|
|
32. |
Sträng, Dan Roger; Dyrnes, Eva Martinsen. PPU Yrkesfag – en praksisnær lærerutdanning i forandring. NORDYRK 2015; 2015-06-10 - 2015-06-12 HIOF
Untitled
|
2014
|
33. |
Dyrnes, Eva Martinsen; Johansen, Gerd. Inspecting the blind spots: How are Cultural diversity treated in teacher education in Norway?. 2014 ATEE Annual Confgerence - Transitions in Teacher Education and Professional Identities; 2014-08-25 - 2014-08-27 HIOF
Untitled
|
|
34. |
Luthen, Geir Sverre; Dyrnes, Eva Martinsen; Nätt, Tom Heine. Students participation in an facebook group related to a university college course. I: Educating for the future : Proceedings of the ATEE 38th Annual Conference, Halden 2013. ATEE - Association for Teacher Education in Europe 2014 ISBN 978-90-8156-397-0. s. 358-371 HIOF
Untitled
|
2013
|
35. |
Arnesen, Anne-Lise; Dyrnes, Eva Martinsen; Holte, Kjersti E. Lien. “I take one day at a time”. Aims and contradictions in support strategies for young people ‘at risk’ in vocational schooling: Symposium at ATEE conference 2013: Diversity and social justice as a challenge in future. ATEE annual conference; 2013-08-22 - 2013-08-25 HIOF
Untitled
|
|
36. |
Arnesen, Anne-Lise; Dyrnes, Eva Martinsen; Holte, Kjersti E. Lien. Special education – special risk? Troubling pathways to vocational competence for young people in upper secondary education. ATEE conference; 2013-08-22 - 2013-08-25 HIOF
Untitled
|
|
37. |
Arnesen, Anne-Lise; Holte, Kjersti E. Lien; Dyrnes, Eva Martinsen. “When One Door Shuts, Another Opens”! How Young People ‘At Risk’ Experience their Schooling towards a Vocational Career. ECER conference; 2013-09-10 - 2013-09-10 HIOF
Untitled
|
|
38. |
Arnesen, Anne-Lise; Nilsen, Sigmund Egil; Holte, Kjersti E. Lien; Dyrnes, Eva Martinsen. Elevers vei mot yrkeskompetanse -tilrettelegging av opplæring (unntatt offentlighet). Halden: Høgskolen i Østfold 2013 195 s. OSLOMET HIOF
Untitled
|
|
39. |
Dyrnes, Eva Martinsen. Det gode møtet som motivasjon til å fullføre. Bedre Skole 2013 (1) s. 65-68 HIOF
Untitled
|
|
40. |
Dyrnes, Eva Martinsen; Arnesen, Anne Lise; Holte, Kjersti E. Lien. "I take one day at a time" Aims and contradictions in support strategies for young people "at risk" in vocational schooling. I: Educating for the future, 38th Annual Conference of the Association for Teacher Education in Europe, Halden, 22th - 25th August, 2013. Halden: Høgskolen i Østfold 2013 s. - HIOF
Untitled
|
|
41. |
Dyrnes, Eva Martinsen; Holte, Kjersti E. Lien. When vulnerability meets demands in vocational education - An ethnographic study of a small upper secondary school and the students`experiences. NordCrit, the 7th Annual Seminar; 2013-06-11 - 2013-06-13 HIOF
Untitled
|
|
42. |
Dyrnes, Eva Martinsen; Luthen, Geir Sverre; Nätt, Tom Heine. Facebook as a communication tool in Secondary Teacher Education. ATEE annual conference; 2013-08-22 - 2013-08-25 HIOF
Untitled
|
|
43. |
Dyrnes, Eva Martinsen; Luthen, Geir Sverre; Nätt, Tom Heine. Facebook as a communication tool in secondary teacher education. I: Educating for the future, 38th Annual Conference of the Association for Teacher Education in Europe, Halden, 22th - 25th August, 2013. Halden: Høgskolen i Østfold 2013 s. 128-129 HIOF
Untitled
|
|
44. |
Holte, Kjersti E. Lien; Dyrnes, Eva Martinsen. I take one day at a time Young people "at risk" in vocational schooling envisioning their future career. ATEE; 2013-08-22 - 2013-08-25 HIOF
Untitled
|
|
45. |
Holte, Kjersti E. Lien; Dyrnes, Eva Martinsen; Arnesen, Anne Lise. Special education - special risk? Troubling pathways to vocational competence for young people at risk in upper secondary education. I: Educating for the future, 38th Annual Conference of the Association for Teacher Education in Europe, Halden, 22th - 25th August, 2013. Halden: Høgskolen i Østfold 2013 s. - HIOF
Untitled
|
2012
|
46. |
Dyrnes, Eva Martinsen. The quality of relations between students and teachers in upper secondary schools. ATEE 2012 Annual Conference- Policies and Professionalism in Teacher Education; 2012-08-25 - 2012-08-29 HIOF
Untitled
|