Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 50

2019
1 Dypedahl, Magne; Vold, Eva Thue.
Interkulturell kompetanse gjennom engelsk og fremmedspråk - et bidrag til bærekraftdidaktikk. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2. s. 117-133
USN UiO Untitled
 
2 Vold, Eva Thue.
L'atténuation à travers les langues et les disciplines: une approche plurilingue et interculturelle pour enseigner la rédaction scientifique dans des contextes multiculturels.. I: Academic writing across languages: multilingual and contrastive approaches in higher education. Böhlau 2019 ISBN 978-3-205-20705-4. s. 79-102
UiO Untitled
 
2018
3 Vold, Eva Thue.
Grammatikkens rolle i fremmedspråksundervisningen. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 172-193
UiO Untitled
 
4 Vold, Eva Thue.
Tilpasset opplæring i fremmedspråk. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202566739. s. 270-287
UiO Untitled
 
5 Vold, Eva Thue.
Using Machine-Translated Texts to Generate L3 Learners’ Metalinguistic Talk. I: Metacognition in Language Learning and Teaching. Routledge 2018 ISBN 9781138633384.
UiO Untitled
 
6 Woldsnes, Anne-Kathrine; Vold, Eva Thue.
L'interlangue écrite de lycéens norvégiens : l’usage de connaissances explicites de grammaire dans la production libre. Synergies Pays Scandinaves 2018 (13) s. 105-117
UiO Untitled
 
2017
7 Doetjes, Gerard; Carrai, Debora; Vold, Eva Thue.
Språk uten grenser. En rapport om nettbasert språkopplæring.. Oslo: Kompetanse Norge 2017 (ISBN 978-82-7724-264-4) 62 s.
UiO Untitled
 
8 Vold, Eva Thue.
Meaningful and contextualised grammar instruction: What can foreign language textbooks offer?. Language Learning Journal 2017
UiO Untitled
 
9 Vold, Eva Thue.
Qualifying Foreign Language Teachers: Is Teacher Training Enough?. International Journal of Educational Research 2017 ;Volum 82. s. 40-53
UiO Untitled
 
10 Vold, Eva Thue; Straume, Ingerid.
Acta Didactica 10 år. Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge 2017 ;Volum 11.(3) s. -
UiO Untitled
 
2016
11 Vold, Eva Thue.
Faire place au jeu dans la formation des enseignants de langues. Recherches et applications - Le francais dans le monde 2016 (59) s. 37-49
UiO Untitled
 
2015
12 Fløttum, Kjersti; Vold, Eva Thue.
O ETHOS AUTOATRIBUÍDO DE AUTORES (ALUNOS DOUTORANDOS) NO DISCURSO CIENTÍFICO Originaltittel: L'éthos auto-attribué d'auteurs-doctorants dans le discours scientifique. I: LETRAMENTO E FORMAÇÃO UNIVERSITÁRIA. Campina, SP: Editora Mercado de letras 2015 ISBN 978-85-7591-369-7. s. 343-369
UiB UiO Untitled
 
13 Vold, Eva Thue.
La formation des enseignants de langues en Norvège − quelle place pour la didactique du FLE?. Synergies Pays Scandinaves 2015 (9) s. 127-138
UiO Untitled
 
14 Vold, Eva Thue; Eriksen, Harald; Kvamme, Ole Andreas; Scheie, Janne T..
Integrerte uker ved ILS - intensjon, evaluering og videreføring. I: Veier til fremragende lærerutdanning. Universitetsforlaget 2015 ISBN 978 - 82-15 - 025. s. 170-185
UiO Untitled
 
2014
15 Rødnes, Kari Anne; Hellekjær, Glenn Ole; Vold, Eva Thue.
Nye språklærere. Fagkunnskap og fagdidaktiske utfordringer. I: Profesjonsutvikling i skolen. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02355-7. s. 170-190
UiO Untitled
 
16 Vold, Eva Thue.
Instrumentelt turistspråk eller interkulturell dannelse? Om fremmedspråkfagets formål i dag og frem mot 2030. Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge 2014 ;Volum 8.(2) s. -
UiO Untitled
 
17 Vold, Eva Thue.
Metoder i grammatikkundervisningen. I: Fremmedspråksdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-42450-3. s. 125-139
UiO Untitled
 
2013
18 Doetjes, Gerard; Vold, Eva Thue.
Større fremmedspråktilbud forutsetter kvalifiserte faglærere. Utdanningsnytt.no 2013
HIOF UiO Untitled
 
19 Vold, Eva Thue.
La formation des enseignants de langues en Norvège − quelle place pour la didactique du FLE?. Didactique du français dans les pays nordiques - Quels défis pour l’enseignement du français en 2013?; 2013-02-07 - 2013-02-09
UiO Untitled
 
20 Vold, Eva Thue.
Meningsfull form. Grammatikken i fremmedspråkfagene. Bedre Skole 2013 (1)
UiO Untitled
 
2012
21 Doetjes, Gerke; Vold, Eva Thue.
Valg av fremmedspråk i videregående opplæring - en kartlegging. Halden: Fremmedspråksenteret 2012 (ISBN 978-82-8195-058-0) 54 s. Fokus på språk(29)
HIOF UiO Untitled
 
22 Haukås, Åsta; Vold, Eva Thue.
Internasjonale trender innen fremmedspråksdidaktisk forskning. Norsk pedagogisk tidsskrift 2012 (5) s. 386-401
UiB UiO Untitled
 
23 Vold, Eva Thue; Doetjes, Gerke.
Fremmedspråk i norsk arbeidsliv: gapet mellom behov og etterspørsel. Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge 2012 ;Volum 6.(1) s. -
HIOF UiO Untitled
 
2011
24 Doetjes, Gerke; Vold, Eva Thue.
Framandspråk i skulen. Situasjonen i dag og behov for språkkunnskapar i åra framover. I: Aust i Vika 2010-2011. Årbok for Østfold Mållag. Uten sted: Østfold Mållag 2011 ISBN 978-82-993615-9-0.
HIOF Untitled
 
25 Doetjes, Gerke; Vold, Eva Thue.
Ny arbeidsmarkedsmonitor: fremmedspråk fortsatt sjelden krav i stillingsutlysninger. Notat 7/2011.
HIOF Untitled
 
26 Vold, Eva Thue; Doetjes, Gerke.
Fremmedspråk på universiteter og høyskoler - status for studieåret 2009-10. Notat 2/2011.
HIOF Untitled
 
2010
27 Doetjes, Gerke; Vold, Eva Thue.
Engelsk og andre fremmedspråk sjelden nevnt i stillingsutlysninger. Notat 5/2010.
HIOF Untitled
 
28 Doetjes, Gerke; Vold, Eva Thue.
Fremmedspråk i videregående opplæring 2009-2010. Notat 4/2010.
HIOF Untitled
 
29 Fløttum, Kjersti; Vold, Eva Thue.
L'éthos auto-attribué d'auteurs-doctorants dans le discours scientifique. Lidil 2010 ;Volum 41. s. 41-58
UiB Untitled
 
30 Vold, Eva Thue; Doetjes, Gerard.
"Behov for fremmedspråk - hva forteller jobbannonser oss?". Engelsk og fremmedspråk i arbeidslivet.; 2010-09-27 - 2010-09-27
HIOF Untitled
 
31 Vold, Eva Thue; Doetjes, Gerke.
Fremmedspråk på barnetrinnet - teoretisk grunnlag. Notat 3/2010.
HIOF Untitled
 
32 Vold, Eva Thue; Doetjes, Gerke.
Samarbeidsmodeller for tilbud av programfag innen fremmedspråk. Notat 6/2010.
HIOF Untitled
 
2009
33 Vold, Eva Thue.
Tidlig start med fremmedspråk. Språk og språkundervisning 2009 (3) s. 40-41
HIOF Untitled
 
34 Vold, Eva Thue.
We - Britain, We - the European Council. Pronoun reference and collective identity construction in Gordon Brown's speeches to the British Parliament. Political discourse on the European Union in a multidisciplinary perspective.; 2009-01-29 - 2009-01-30
UiB Untitled
 
2008
35 Vold, Eva Thue.
Modalité épistémique et discours scientifique. Une étude contrastive des modalisateurs épistémiques dans des articles de recherche français, norvégiens et anglais, en linguistique et médecine. Universitetet i Bergen 2008 (ISBN 978-82-308-0506-0) 332 s.
UiB Untitled
 
2007
36 Fløttum, Kjersti; Dahl, Trine; Kinn, Torodd; Gjesdal, Anje Muller; Vold, Eva Thue.
Cultural Identities and Academic Voices. I: Language and Discipline Perspectives on Academic Discourse. Cambridge Scholars Publishing 2007 ISBN 1-84718-093-0. s. 14-39
NHH UiB Untitled
 
37 Fløttum, Kjersti; Dahl, Trine; Kinn, Torodd; Gjesdal, Anje Müller; Vold, Eva Thue.
Cultural identities and academic voices. I: Language and discipline perspectives on academic discourse. Cambridge Scholars Publishing 2007 s. 17-42
NHH UiB Untitled
 
38 Vold, Eva Thue.
Force through Mitigation: Epistemic Modality as an Argumentative Strategy in the Genre of the Research Article. Argumentation in (Con)Text Symposium; 2007-01-04 - 2007-01-06
UiB Untitled
 
39 Vold, Eva Thue; Lyse, Gunn Inger; Gjesdal, Anje Muller.
New Voices in Linguistics. Cambridge Scholars Publishing 2007 (ISBN 1-84718-014-0) 271 s.
UiB Untitled
 
2006
40 Fløttum, Kjersti; Dahl, Trine; Kinn, Torodd; Vold, Eva Thue; Gjesdal, Anje Muller.
Snapshots from the KIAP project. Academic Voices in Contrast; 2006-05-04 - 2006-05-06
NHH UiB Untitled
 
41 Vold, Eva Thue.
Epistemic modality markers in research articles: a cross-linguistic and cross-disciplinary study. International Journal of Applied Linguistics 2006 ;Volum 16.(1) s. 61-88
UiB Untitled
 
42 Vold, Eva Thue.
The Choice and Use of Epistemic Modality Markers in Linguistics and Medical Research Articles. I: Academic discourse across disciplines. Peter Lang Publishing Group 2006 ISBN 3-03911-183-3. s. 225-250
UiB Untitled
 
43 Vold, Eva Thue.
Epistemic modality and cross-disciplinary variation. Academic Voices in Contrast: PhD Workshop; 2006-05-02 - 2006-05-03
UiB Untitled
 
2005
44 Vold, Eva Thue.
Epistemic modality markers in scientific research articles - a cross-linguistic and cross-disciplinary study. Cross-cultural and cross-linguistic perspectives on academic discourse; 2005-05-20 - 2005-05-22
UiB Untitled
 
45 Vold, Eva Thue.
Expressions of uncertainty in scientific research articles. Akademisk prosa 2005 (3) s. 113-128
UiB Untitled
 
46 Vold, Eva Thue.
Marqueurs d'atténuation dans des articles de recherche en médecine et en linguistique. XVI Skandinaviske Romanistkongress; 2005-08-24 - 2005-08-27
UiB Untitled
 
2004
47 Vold, Eva Thue.
Comment sélectionner ses observables dans l'analyse d'une catégorie sémantique?. ColDoc - colloque de jeunes chercheurs; 2004-04-29 - 2004-04-30
UiB Untitled
 
48 Vold, Eva Thue.
Epistemisk pouvoir/kunne i vitenskapelige artikler. Tribune : Skriftserie for Romansk institutt, Universitetet i Bergen 2004 (15) s. 229-240
UiB Untitled
 
49 Vold, Eva Thue.
Expressions of uncertainty in scientific research articles. Comparing forms of academic organisation, cultural identities and scientific discourse across nations and disciplines; 2004-11-15 - 2004-11-16
UiB Untitled
 
50 Vold, Eva Thue.
Vers une conception philosophico-logique de la modalité en linguistique. Akademisk prosa 2004 (2) s. 117-136
UiB Untitled