Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 53 << Forrige 1 2    Neste >>

2021
1 Ramsdal, Gro Hilde; Wynn, Rolf.
How young people who had dropped out of high school experienced their re-enrolment processes. International Journal of Educational Research 2021 ;Volum 106. s. 1-9
UiT UNN Untitled
 
2020
2 Gjærum, Rikke Gürgens; Ramsdal, Gro Hilde.
Livet som phd kandidat. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Podcast. UiT: Arktisk senter for velferds- og funksjonshemmingsforskning; Soundcloud. 2020-05-12 - 2025-05-12
UiT Untitled
 
3 Ramsdal, Gro Hilde.
Bare trygge barn kan lære.. Harstad Tidende 2020
UiT Untitled
 
4 Ramsdal, Gro Hilde.
Frafall i skolen, hva kan foreldre gjøre?. Foreldremøte Kila skole Harstad; 2020-02-19 - 2020-02-19
UiT Untitled
 
5 Ramsdal, Gro Hilde.
Frafall og fravær. Skolevegringskonferansen; 2020-10-18 - 2020-10-19
UiT Untitled
 
6 Ramsdal, Gro Hilde.
Hva vet vi om frafallsungdommen i Harstad?. Medvindskonferansen 2020 Harstad; 2020-11-17 - 2020-11-17
UiT Untitled
 
7 Ramsdal, Gro Hilde.
Mange ensomme dropper ut.. Smaalenenes Avis [Avis] 2020-06-19
UiT Untitled
 
8 Ramsdal, Gro Hilde.
Skolefrafall, tilknytning og sosial støtte. Lørdaguniversitet UIT; 2020-01-25 - 2020-01-25
UiT Untitled
 
9 Ramsdal, Gro Hilde.
Skolenærvær og ungdommers opplevelse av frafall. konferanse; 2020-02-14 - 2020-02-15
UiT Untitled
 
10 Ramsdal, Gro Hilde.
Ungt utenforskap 2020 Frafall og marginalisering JobbAktiv. conference; 2020-10-18 - 2020-10-19
UiT Untitled
 
11 Ramsdal, Gro Hilde; Wynn, Rolf.
Re-enrolling young people who had dropped out of high school. A follow up study describing experiences with a public intervention program. European psychiatry 2020 ;Volum 63.(1) s. S475-S475
UiT Untitled
 
2019
12 Gjærum, Rikke Gürgens; Melbøe, Line; Ramsdal, Gro Hilde; Gjertsen, Hege; Lysvik, Leif.
Medforksningskurs for personer med nedsatt funksjonsevne. Forskningsdagene - almennrettet tiltak; 2019-09-27 - 2019-09-27
UiT Untitled
 
13 Ramsdal, Gro Hilde.
Aldring i 2019. møte i pensjonistforeningen TELE; 2019-10-02 - 2019-10-03
UiT Untitled
 
14 Ramsdal, Gro Hilde.
Alder bare et tall?. dagseminar med pensjonister i Harstad; 2019-10-02 - 2019-10-02
UiT Untitled
 
15 Ramsdal, Gro Hilde.
Alder er bare et tall, sier folk. Lunsjforedrag; 2019-03-28 - 2019-03-29
UiT Untitled
 
16 Ramsdal, Gro Hilde.
Aldring og ambivalens. Møte i pensjonistforeningen; 2019-11-05 - 2019-11-06
UiT Untitled
 
17 Ramsdal, Gro Hilde.
Aldring som provokasjon. høstmøte i Jegerlaget; 2019-10-03 - 2019-10-04
UiT Untitled
 
18 Ramsdal, Gro Hilde.
Frafall i skole og arbeidsliv. Lørdagsuniversitet; 2019-05-04 - 2019-05-05
UiT Untitled
 
19 Ramsdal, Gro Hilde.
Hva forventer UIT av kompetanse hos sine nye studenter?. Informasjonsmøte 3 skoleår; 2019-03-15 - 2019-03-16
UiT Untitled
 
20 Ramsdal, Gro Hilde.
Hva kan foreldre gjøre for å forebygge skolefrafall?. Foreldremøte; 2019-09-16 - 2019-09-17
UiT Untitled
 
21 Ramsdal, Gro Hilde.
Hva kan lærerne gjøre med skolefrafall?. Planleggingsdag Heggen Videregående; 2019-08-14 - 2019-08-15
UiT Untitled
 
22 Ramsdal, Gro Hilde.
Hva motiverer ungdom til å bli i dretten?. Styremøtet i Svømmeklubben; 2019-12-03 - 2019-12-03
UiT Untitled
 
23 Ramsdal, Gro Hilde.
Kvinners rett til selvbestemmelse. 8.mars markering på UIT Harstad; 2019-03-08 - 2019-03-09
UiT Untitled
 
24 Ramsdal, Gro Hilde.
Skoleproblemer og skolefrafall. Møte i dysleksiforeningen; 2019-05-27 - 2019-05-28
UiT Untitled
 
25 Ramsdal, Gro Hilde.
Ungdom og ensomhet. Møtet i Harstad Ungdomsråd; 2019-03-13 - 2019-03-14
UiT Untitled
 
26 Ramsdal, Gro Hilde.
Ungdom,frafall og relasjoner. informasjonsmøte; 2019-01-31
UiT Untitled
 
27 Ramsdal, Gro Hilde.
Ungdommers opplevelser av frafall. Seminar; 2019-01-15 - 2019-01-15
UiT Untitled
 
28 Ramsdal, Gro Hilde.
Ungdomsegen forståelse av frafall i VG. Barn og ungdoms kommunestyre; 2019-05-09 - 2019-05-10
UiT Untitled
 
29 Ramsdal, Gro Hilde.
årsaker til skolefrafall. Informasjonsmøte; 2019-02-21 - 2019-02-22
UiT Untitled
 
2018
30 Ramsdal, Gro Hilde.
Attachment problems and mental health issues among long-term unemployed youth who had dropped out of high school. Tromsø: UIT Norges Arktiske Universitet 2018 (ISBN 9788275896078) 223 s.
UiT Untitled
 
31 Ramsdal, Gro Hilde.
Drop-out kan avdekkes i barnehagen. Harstad Tidene [Avis] 2018-11-01
UiT Untitled
 
32 Ramsdal, Gro Hilde.
Mangel på sosial tilknytning kan bidra til frafall. https://uit.no/nyheter [Internett] 2018-10-24
UiT Untitled
 
33 Ramsdal, Gro Hilde.
Unge som verken går på skole eller jobber: Hvem er de?. Forskning.no [Internett] 2018-11-09
UiT Untitled
 
34 Ramsdal, Gro Hilde; Bergvik, Svein; Wynn, Rolf.
Long-term dropout from school and work and mental health in young adults in Norway: A qualitative interview-based study. Cogent Psychology 2018 ;Volum 5.(1)
UiT UNN Untitled
 
35 Ramsdal, Gro Hilde.
Attachment problems and mental health issues among long-term unemployed youth who had dropped out of high school.. Tromsø: Institutt for klinisk medisin, Det helsevitenskapelige fakultet, UiT Norges Arktiske Universitet 2018 (ISBN 978-82-7589-607-8) 223 s.
UiT Untitled
 
2016
36 Gjærum, Rikke Gürgens; Ramsdal, Gro Hilde; Hammervoll, Trond.
#kvinnedagforgamliser. Harstad Tidende 2016
HIOA UiT Untitled
 
37 Gjærum, Rikke Gürgens; Ramsdal, Gro Hilde; Hammervoll, Trond.
Kvinnesynet vårt utfordres. avis; 2016-03-08 - 2016-03-08
HIOA UiT Untitled
 
2015
38 Gjærum, Rikke Gürgens; Ramsdal, Gro Hilde.
Change the game: reflective practice through Forum Theatre. I: Playing in a house of mirrors: applied theatre as reflective practice. Brill|Sense 2015 ISBN 978-94-6300-118-2. s. 175-193
OSLOMET UiT Untitled
 
39 Ramsdal, Gro Hilde; Bergvik, Svein; Wynn, Rolf.
Parent–child attachment, academic performance and the process of high-school dropout: a narrative review. Attachment & Human Development 2015 ;Volum 17.(5) s. 522-545
UiT Untitled
 
2014
40 Ramsdal, Gro Hilde; Wynn, Rolf.
Parental involvement and dropout from high school. European psychiatry 2014 ;Volum 29. Suppl. 1
UiT Untitled
 
2013
41 Ramsdal, Gro Hilde.
Taper i skolen uten stabile voksne. Forskning.no [Internett] 2013-08-22
UiT Untitled
 
42 Ramsdal, Gro Hilde; Gjærum, Rikke Gürgens; Wynn, Rolf.
Dropout and early unemployment. International Journal of Educational Research 2013 ;Volum 62. s. 75-86
UiT UNN Untitled
 
2012
43 Gjærum, Rikke Gürgens; Ramsdal, Gro Hilde.
Ufrivillig utenforskap og teatrale muligheter for inkludering : om nyskapende forebyggende tiltak for dropout-ungdom. BUKS - Tidskrift for børne- & ungdomskultur 2012 ;Volum 56. s. 17-32
UiT Untitled
 
2011
44 Gjærum, Rikke Gürgens; Ramsdal, Gro Hilde.
Kreative prosesser i "art-based-research". Peripeti 2011 (16) s. 21-30
UiT Untitled
 
45 Gjærum, Rikke Gürgens; Ramsdal, Gro Hilde; Solbjørg, Henny K.; Koppen, Kirsti; Rustad, Marit; Lysvik, Leif S..
Livskvalitet: å åpne opp for inntrykk for å muliggjøre uttrykk. Spesialpedagogikk 2011 ;Volum 76.(8) s. 34-36
UiT Untitled
 
2010
46 Ramsdal, Gro Hilde; Gjærum, Rikke Gürgens.
Teatral relasjonsbygging skaper etisk problemløsning i virkelighetens verden - realistisk endring av kommunikative strategier på arbeidsplasser. UNIPED 2010 ;Volum 33.(1) s. 5-24
UiT Untitled
 
2008
47 Gjærum, Rikke Gürgens; Ramsdal, Gro H..
Forum Theatre's positive impact on self-esteem in conflict. Applied Theatre Researcher 2008 (9)
HIH Untitled
 
48 Ramsdal, Gro H..
Differential relations between two dimensions of self-esteem and the Big Five?. Scandinavian Journal of Psychology 2008 ;Volum 49.(4) s. 333-338
UiT Untitled
 
49 Ramsdal, Gro H..
Tjenesteytere med urealistisk høy selvfølelse, en blandet fornøyelse for funksjonshemmede?. I: Utviklingshemning, Autonomi og Avhengighet. Universitetsforlaget 2008 ISBN 978-82-150-1327-5. s. 135-154
UiT Untitled
 
2007
50 Gjærum, Rikke Gürgens; Ramsdal, Gro H..
Forumteatermetode for konflikthåndtering : ny forumteatermetode bidrar til å beskytte selvfølelse i konfliktfylt kommunikasjon : om innovativt FoU-samarbeid med næringslivet. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2007 (4) s. 9-11
UiT Untitled
 
    Vis neste liste