Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 64 << Forrige 1 2    Neste >>

2024
1 Häbler, Camilla; Spernes, Kari Iren.
Perspective-Taking through Fiction - Possibilities for future teachers to gain insight into diversity. NERA Malmö 2024; 2024-03-06 - 2024-03-08
HIOF Untitled
 
2023
2 Bjordal, Fred Rune; Spernes, Kari Iren.
Managing compulsory school experiences and educational theory as a basis for student teachers’ reflections. Scandinavian Journal of Educational Research 2023
HIOF Untitled
 
3 Häbler, Camilla; Spernes, Kari Iren.
“The novel has simply made me more aware of how I meet other people” – attitude awareness in intercultural education. Intercultural Education 2023
HIOF Untitled
 
4 Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren.
Bilingual Teachers' Professional Capital. International Journal of Inclusive Education 2023
HIOF Untitled
 
2022
5 Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren; Hoff-Jenssen, Reidun.
Academic reading as a social practice in higher education. Higher Education 2022 s. -
HIOF Untitled
 
6 Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren; Hoff-Jenssen, Reidun.
Akademisk lesing som sosial praksis. Forskning på egen undervisning og pedagogisk praksis; 2022-06-07
HIOF OSLOMET Untitled
 
7 Bjordal, Fred Rune; Spernes, Kari Iren.
Lærerstudenters erfaring fra egen grunnskoletid som grunnlag for refleksjon om klasseledelse. Fagdag HiØ; 2022-06-07 - 2022-06-07
HIOF Untitled
 
8 Häbler, Camilla; Spernes, Kari Iren.
Fiction's contribution to multicultural teacher education. NERA Iceland 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03
HIOF Untitled
 
9 Häbler, Camilla; Spernes, Kari Iren.
Skjønnlitteraturens bidrag i emnet Flerkulturell pedagogikk. Fagdag "Forskning på egen undervisning og pedagogisk praksis"; 2022-06-07 - 2022-06-07
HIOF Untitled
 
10 Ludvigsen, Ali Reza; Maugesten, Marianne; Spernes, Kari Iren.
Utfordringer i matematikkfaget for minoritetsspråklige elever med kort botid i Norge. Seminar om overgangen mellom barnetrinnet og ungdomstrinnet; 2022-05-03 - 2022-05-03
HIOF Untitled
 
11 Ludvigsen, Ar; Maugesten, Marianne; Spernes, Kari Iren.
Utfordringer i matematikkfaget for minoritetsspråklige elever med kort botid i Norge. I: Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-06093-4. s. 125-138
HIOF Untitled
 
12 Maugesten, Marianne; Spernes, Kari Iren.
Overgangen mellom barnetrinnet og ungdomstrinnet. Mange endringer i elevens liv. I: Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-06093-4. s. 15-22
HIOF Untitled
 
13 Maugesten, Marianne; Spernes, Kari Iren.
Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 (ISBN 978-82-15-06093-4) 254 s.
HIOF Untitled
 
14 Maugesten, Marianne; Spernes, Kari Iren.
Samarbeid er stikkordet. En oppsummering. I: Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-06093-4. s. 245-248
HIOF Untitled
 
15 Spernes, Kari Iren.
Klar for å fly - ungdomsskoleelevers erfaringer med overgangen fra barnetrinnet til ungdomstrinnet. Overgangen mellom barnetrinnet og ungdomstrinnet; 2022-05-03 - 2022-05-03
HIOF Untitled
 
16 Spernes, Kari Iren.
«Klar til å fly». Ungdomsskoleelevers erfaringer. I: Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-06093-4. s. 153-166
HIOF Untitled
 
17 Spernes, Kari Iren; Bjørnstad, Gunhild Brænne; Jacobsen, Kjersti Berggraf.
Understanding culture. Visit to Moi University Kenya; 2022-11-21 - 2022-11-25
HIOF Untitled
 
18 Spernes, Kari Iren; Grinderud, Kristine Charlotte.
«Jeg gleder meg til å bli kalt en ungdomsskoleelev». Barneskoleelevers forventninger. I: Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-06093-4. s. 139-152
HIOF Untitled
 
2021
19 Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren.
Hjemmeundervisning under koronapandemien - et elevperspektiv. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis 2021 (22) s. 45-54
HIOF Untitled
 
20 Spernes, Kari Iren.
Bilingual Teacher's Professional Capital. ENIRDELM 2021 Democracy and Educational Leadership; 2021-09-16 - 2021-09-16
HIOF Untitled
 
21 Spernes, Kari Iren.
Concepts create reality - student teachers reflections. NERA 2021; 2021-11-03 - 2021-11-05
HIOF Untitled
 
22 Spernes, Kari Iren.
Lærerstudenters bevisstgjøring av sammenhengen mellom begrepsbruk og oppfattet annerledeshet.. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2021 ;Volum 7. s. 240-254
HIOF Untitled
 
23 Spernes, Kari Iren; Afdal, Hilde Wågsås.
Scientific methods assignments as a basis for developing a profession-oriented inquiry-based learning approach in teacher education. European Journal of Teacher Education 2021
HIOF Untitled
 
24 Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie.
Tospråklige læreres arbeidssituasjon. Fagdag på Fredrikstad Internasjonale Skole; 2021-11-17 - 2021-11-17
HIOF Untitled
 
25 Spernes, Kari Iren; Ruto-Korir, Rose C..
Multilingualism and curriculum: A study of how multilingual learners in rural Kenya use their languages to express emotions. International Journal of Educational Development 2021 ;Volum 81.
HIOF Untitled
 
2020
26 Spernes, Kari.
The transition between primary and secondary school: a thematic review emphasising social and emotional issues. Research Papers in Education 2020 s. -
HIOF Untitled
 
27 Spernes, Kari Iren.
Den flerkulturelle skolen i bevegelse – teoretiske og praktiske perspektiver. Gyldendal Norsk Forlag A/S 2020 (ISBN 9788205530461) 279 s.
HIOF Untitled
 
28 Spernes, Kari Iren.
The transition between primary and secondary school: a thematic review emphasising social and emotional issues. Research Papers in Education 2020 s. 1-18
HIOF Untitled
 
29 Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie.
“Nobody Notices You, So You Are Invisible”: Recognition of Bilingual Teachers in Schools. Scandinavian Journal of Educational Research 2020 ;Volum 64.(6) s. 1-13
HIOF Untitled
 
2019
30 Spernes, Kari Iren.
Kulturelt mangfold i videregående skole. I: Yrkesopplæring. Gyldendal Akademisk 2019 ISBN 9788205521025. s. 44-67
HIOF Untitled
 
31 Spernes, Kari Iren; Hatlem, Marianne.
Den flerkulturelle barnehagen i bevegelse. Teoretiske og praktiske perspektiver. 2. utg.. Gyldendal Akademisk 2019 (ISBN 978-82-05-52525-2) 268 s.
HIOF Untitled
 
2018
32 Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren.
Designing and Redesigning Research-based Teacher Education. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2018 ;Volum 74. s. 215-228
HIOF Untitled
 
33 Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren.
Bilingual teachers’ professional identity. ECER 2018; 2018-09-03 - 2018-09-07
HIOF Untitled
 
34 Hoff-Jenssen, Reidun; Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren.
Critical reading as a social activity for the purpose of academic and professional learning in teacher education. ECER 2018; 2018-09-03 - 2018-09-07
HIOF OSLOMET Untitled
 
35 Spernes, Kari Iren; Ruto-Korir, Rose C..
Medium of instruction in school: The indigenous language, the national language or the official language? A case study from multilingual deep rural Kenya. Journal of African Languages and Linguistics 2018 ;Volum 39.(1) s. 41-64
HIOF Untitled
 
2017
36 Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren.
Kulturforståelse i organisasjoner og mellom mennesker.. Oppstart nytt skoleår; 2017-08-16 - 2017-08-16
HIOF Untitled
 
37 Spernes, Kari Iren.
Bevisstgjøring av egne fordommer. Oppvekst 2017; 2017-11-27 - 2017-11-29
HIOF Untitled
 
38 Spernes, Kari Iren.
«Chilly Norway» - verdens lykkeligste folk. Fredrikstad Blad 2017
HIOF Untitled
 
39 Spernes, Kari Iren.
Holdninger og handlinger i et flerkulturelt arbeidsmiljø. Kurs for tillitsvalgte i Utdanningsforbundet; 2017-06-13 - 2017-06-14
HIOF Untitled
 
40 Spernes, Kari Iren.
Kulturelt mangfold i barneskolen. I: Didaktisk praksis 1. - 7. trinn. Gyldendal Akademisk 2017 ISBN 978-82-05-50060-0. s. 89-109
HIOF Untitled
 
41 Spernes, Kari Iren.
Kulturelt mangfold i skolen. I: Didaktisk praksis 5.-10.trinn. Gyldendal Akademisk 2017 ISBN 9788205500617. s. 119-138
HIOF Untitled
 
42 Spernes, Kari Iren.
Studentdeltakelse i FOU-prosjekt. Akademisk dannelse og førsteårsstudenten; 2017-11-01 - 2017-11-02
HIOF Untitled
 
43 Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie.
Vilje, men manglende handlekraft – skolelederes forståelse av tospråklige faglæreres plass i skolens læringsfellesskap. Acta Didactica Norge 2017 ;Volum 11.(2) s. 1-20
HIOF Untitled
 
44 Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie.
Vilje, men manglende handlingskraft. Forskningsdager; 2017-09-25 - 2017-09-25
HIOF UiT Untitled
 
2016
45 Spernes, Kari Iren.
Immigrant Student Teachers as Co-researchers. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research (ILJTER) 2016 ;Volum 15.(11) s. 1-15
HIOF Untitled
 
2015
46 Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren.
Research-based teacher education. Research methods as boundary objects. ATEE conference; 2015-08-24 - 2015-08-26
HIOF Untitled
 
47 Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren.
Ingen jevnbyrdighet, tross gode intensjoner: vilkår for samarbeid mellom klasselærere og tospråklige lærere. Norsk pedagogisk tidsskrift 2015 ;Volum 99.(3-4) s. 233-243
HIOF UiO Untitled
 
48 Maugesten, Marianne; Spernes, Kari Iren; Jacobsen, Kjersti Berggraf; Holt Jensen, Brit Hellen.
HiØ og forholdet til praksisfeltet. Følgegruppens konferanse 2015; 2015-03-18 - 2015-03-19
HIOF Untitled
 
2014
49 Spernes, Kari Iren.
Anerkjennelse av Mangfold. Språkløftkonferanse; 2014-11-06 - 2014-11-06
HIOF Untitled
 
50 Spernes, Kari Iren.
Anerkjennelse i mangfold. Kompetanse for Mangfold; 2014-10-30 - 2014-10-30
HIOF Untitled
 
    Vis neste liste