2024
|
1. |
Häbler, Camilla; Spernes, Kari Iren. Perspective-Taking through Fiction - Possibilities for future teachers to gain insight into diversity. NERA Malmö 2024; 2024-03-06 - 2024-03-08 HIOF
Untitled
|
2023
|
2. |
Bjordal, Fred Rune; Spernes, Kari Iren. Managing compulsory school experiences and educational theory as a basis for student teachers’ reflections. Scandinavian Journal of Educational Research 2023 HIOF
Untitled
|
|
3. |
Häbler, Camilla; Spernes, Kari Iren. “The novel has simply made me more aware of how I meet other people” – attitude awareness in intercultural education. Intercultural Education 2023 HIOF
Untitled
|
|
4. |
Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren. Bilingual Teachers' Professional Capital. International Journal of Inclusive Education 2023 HIOF
Untitled
|
2022
|
5. |
Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren; Hoff-Jenssen, Reidun. Academic reading as a social practice in higher education. Higher Education 2022 s. - HIOF
Untitled
|
|
6. |
Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren; Hoff-Jenssen, Reidun. Akademisk lesing som sosial praksis. Forskning på egen undervisning og pedagogisk praksis; 2022-06-07 HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
7. |
Bjordal, Fred Rune; Spernes, Kari Iren. Lærerstudenters erfaring fra egen grunnskoletid som grunnlag for refleksjon om klasseledelse. Fagdag HiØ; 2022-06-07 - 2022-06-07 HIOF
Untitled
|
|
8. |
Häbler, Camilla; Spernes, Kari Iren. Fiction's contribution to multicultural teacher education. NERA Iceland 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03 HIOF
Untitled
|
|
9. |
Häbler, Camilla; Spernes, Kari Iren. Skjønnlitteraturens bidrag i emnet Flerkulturell pedagogikk. Fagdag "Forskning på egen undervisning og pedagogisk praksis"; 2022-06-07 - 2022-06-07 HIOF
Untitled
|
|
10. |
Ludvigsen, Ali Reza; Maugesten, Marianne; Spernes, Kari Iren. Utfordringer i matematikkfaget for minoritetsspråklige elever med kort botid i Norge. Seminar om overgangen mellom barnetrinnet og ungdomstrinnet; 2022-05-03 - 2022-05-03 HIOF
Untitled
|
|
11. |
Ludvigsen, Ar; Maugesten, Marianne; Spernes, Kari Iren. Utfordringer i matematikkfaget for minoritetsspråklige elever med kort botid i Norge. I: Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-06093-4. s. 125-138 HIOF
Untitled
|
|
12. |
Maugesten, Marianne; Spernes, Kari Iren. Overgangen mellom barnetrinnet og ungdomstrinnet. Mange endringer i elevens liv. I: Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-06093-4. s. 15-22 HIOF
Untitled
|
|
13. |
Maugesten, Marianne; Spernes, Kari Iren. Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 (ISBN 978-82-15-06093-4) 254 s. HIOF
Untitled
|
|
14. |
Maugesten, Marianne; Spernes, Kari Iren. Samarbeid er stikkordet. En oppsummering. I: Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-06093-4. s. 245-248 HIOF
Untitled
|
|
15. |
Spernes, Kari Iren. Klar for å fly - ungdomsskoleelevers erfaringer med overgangen fra barnetrinnet til ungdomstrinnet. Overgangen mellom barnetrinnet og ungdomstrinnet; 2022-05-03 - 2022-05-03 HIOF
Untitled
|
|
16. |
Spernes, Kari Iren. «Klar til å fly». Ungdomsskoleelevers erfaringer. I: Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-06093-4. s. 153-166 HIOF
Untitled
|
|
17. |
Spernes, Kari Iren; Bjørnstad, Gunhild Brænne; Jacobsen, Kjersti Berggraf. Understanding culture. Visit to Moi University Kenya; 2022-11-21 - 2022-11-25 HIOF
Untitled
|
|
18. |
Spernes, Kari Iren; Grinderud, Kristine Charlotte. «Jeg gleder meg til å bli kalt en ungdomsskoleelev». Barneskoleelevers forventninger. I: Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-06093-4. s. 139-152 HIOF
Untitled
|
2021
|
19. |
Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren. Hjemmeundervisning under koronapandemien - et elevperspektiv. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis 2021 (22) s. 45-54 HIOF
Untitled
|
|
20. |
Spernes, Kari Iren. Bilingual Teacher's Professional Capital. ENIRDELM 2021 Democracy and Educational Leadership; 2021-09-16 - 2021-09-16 HIOF
Untitled
|
|
21. |
Spernes, Kari Iren. Concepts create reality - student teachers reflections. NERA 2021; 2021-11-03 - 2021-11-05 HIOF
Untitled
|
|
22. |
Spernes, Kari Iren. Lærerstudenters bevisstgjøring av sammenhengen mellom begrepsbruk og oppfattet annerledeshet.. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2021 ;Volum 7. s. 240-254 HIOF
Untitled
|
|
23. |
Spernes, Kari Iren; Afdal, Hilde Wågsås. Scientific methods assignments as a basis for developing a profession-oriented inquiry-based learning approach in teacher education. European Journal of Teacher Education 2021 HIOF
Untitled
|
|
24. |
Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie. Tospråklige læreres arbeidssituasjon. Fagdag på Fredrikstad Internasjonale Skole; 2021-11-17 - 2021-11-17 HIOF
Untitled
|
|
25. |
Spernes, Kari Iren; Ruto-Korir, Rose C.. Multilingualism and curriculum: A study of how multilingual learners in rural Kenya use their languages to express emotions. International Journal of Educational Development 2021 ;Volum 81. HIOF
Untitled
|
2020
|
26. |
Spernes, Kari. The transition between primary and secondary school: a thematic review emphasising social and emotional issues. Research Papers in Education 2020 s. - HIOF
Untitled
|
|
27. |
Spernes, Kari Iren. Den flerkulturelle skolen i bevegelse – teoretiske og praktiske perspektiver. Gyldendal Norsk Forlag A/S 2020 (ISBN 9788205530461) 279 s. HIOF
Untitled
|
|
28. |
Spernes, Kari Iren. The transition between primary and secondary school: a thematic review emphasising social and emotional issues. Research Papers in Education 2020 s. 1-18 HIOF
Untitled
|
|
29. |
Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie. “Nobody Notices You, So You Are Invisible”: Recognition of Bilingual Teachers in Schools. Scandinavian Journal of Educational Research 2020 ;Volum 64.(6) s. 1-13 HIOF
Untitled
|
2019
|
30. |
Spernes, Kari Iren. Kulturelt mangfold i videregående skole. I: Yrkesopplæring. Gyldendal Akademisk 2019 ISBN 9788205521025. s. 44-67 HIOF
Untitled
|
|
31. |
Spernes, Kari Iren; Hatlem, Marianne. Den flerkulturelle barnehagen i bevegelse. Teoretiske og praktiske perspektiver. 2. utg.. Gyldendal Akademisk 2019 (ISBN 978-82-05-52525-2) 268 s. HIOF
Untitled
|
2018
|
32. |
Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren. Designing and Redesigning Research-based Teacher Education. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2018 ;Volum 74. s. 215-228 HIOF
Untitled
|
|
33. |
Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren. Bilingual teachers’ professional identity. ECER 2018; 2018-09-03 - 2018-09-07 HIOF
Untitled
|
|
34. |
Hoff-Jenssen, Reidun; Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren. Critical reading as a social activity for the purpose of academic and professional learning in teacher education. ECER 2018; 2018-09-03 - 2018-09-07 HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
35. |
Spernes, Kari Iren; Ruto-Korir, Rose C.. Medium of instruction in school: The indigenous language, the national language or the official language? A case study from multilingual deep rural Kenya. Journal of African Languages and Linguistics 2018 ;Volum 39.(1) s. 41-64 HIOF
Untitled
|
2017
|
36. |
Hoff-Jenssen, Reidun; Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren. Kulturforståelse i organisasjoner og mellom mennesker.. Oppstart nytt skoleår; 2017-08-16 - 2017-08-16 HIOF
Untitled
|
|
37. |
Spernes, Kari Iren. Bevisstgjøring av egne fordommer. Oppvekst 2017; 2017-11-27 - 2017-11-29 HIOF
Untitled
|
|
38. |
Spernes, Kari Iren. «Chilly Norway» - verdens lykkeligste folk. Fredrikstad Blad 2017 HIOF
Untitled
|
|
39. |
Spernes, Kari Iren. Holdninger og handlinger i et flerkulturelt arbeidsmiljø. Kurs for tillitsvalgte i Utdanningsforbundet; 2017-06-13 - 2017-06-14 HIOF
Untitled
|
|
40. |
Spernes, Kari Iren. Kulturelt mangfold i barneskolen. I: Didaktisk praksis 1. - 7. trinn. Gyldendal Akademisk 2017 ISBN 978-82-05-50060-0. s. 89-109 HIOF
Untitled
|
|
41. |
Spernes, Kari Iren. Kulturelt mangfold i skolen. I: Didaktisk praksis 5.-10.trinn. Gyldendal Akademisk 2017 ISBN 9788205500617. s. 119-138 HIOF
Untitled
|
|
42. |
Spernes, Kari Iren. Studentdeltakelse i FOU-prosjekt. Akademisk dannelse og førsteårsstudenten; 2017-11-01 - 2017-11-02 HIOF
Untitled
|
|
43. |
Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie. Vilje, men manglende handlekraft – skolelederes forståelse av tospråklige faglæreres plass i skolens læringsfellesskap. Acta Didactica Norge 2017 ;Volum 11.(2) s. 1-20 HIOF
Untitled
|
|
44. |
Spernes, Kari Iren; Fjeld, Hilde Sofie. Vilje, men manglende handlingskraft. Forskningsdager; 2017-09-25 - 2017-09-25 HIOF UiT
Untitled
|
2016
|
45. |
Spernes, Kari Iren. Immigrant Student Teachers as Co-researchers. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research (ILJTER) 2016 ;Volum 15.(11) s. 1-15 HIOF
Untitled
|
2015
|
46. |
Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren. Research-based teacher education. Research methods as boundary objects. ATEE conference; 2015-08-24 - 2015-08-26 HIOF
Untitled
|
|
47. |
Fjeld, Hilde Sofie; Spernes, Kari Iren. Ingen jevnbyrdighet, tross gode intensjoner: vilkår for samarbeid mellom klasselærere og tospråklige lærere. Norsk pedagogisk tidsskrift 2015 ;Volum 99.(3-4) s. 233-243 HIOF UiO
Untitled
|
|
48. |
Maugesten, Marianne; Spernes, Kari Iren; Jacobsen, Kjersti Berggraf; Holt Jensen, Brit Hellen. HiØ og forholdet til praksisfeltet. Følgegruppens konferanse 2015; 2015-03-18 - 2015-03-19 HIOF
Untitled
|
2014
|
49. |
Spernes, Kari Iren. Anerkjennelse av Mangfold. Språkløftkonferanse; 2014-11-06 - 2014-11-06 HIOF
Untitled
|
|
50. |
Spernes, Kari Iren. Anerkjennelse i mangfold. Kompetanse for Mangfold; 2014-10-30 - 2014-10-30 HIOF
Untitled
|