2024
|
1. |
Häbler, Camilla. Ambisjoner versus gjennomføringsevne – min vei til førstelektorkompetanse. Seminar for førstelektorprogrammet; 2024-01-04 - 2024-01-04 HIOF
Untitled
|
|
2. |
Häbler, Camilla; Spernes, Kari Iren. Perspective-Taking through Fiction - Possibilities for future teachers to gain insight into diversity. NERA Malmö 2024; 2024-03-06 - 2024-03-08 HIOF
Untitled
|
2023
|
3. |
Elisenberg, Marion; Hansen, Jessica Pedersen Belisle; Häbler, Camilla; Næsje, Ragnhild Louise. Barn, bøker og bærekraft - skjønnlitteraturens bidrag i arbeidet med bærekraftig utvikling. Samling for lærerkollegium; 2023-03-08 - 2023-03-08 HIOF
Untitled
|
|
4. |
Häbler, Camilla. Dokumentasjon av utviklingsarbeid – et verktøy for refleksjon, læring, personlig og profesjonell utvikling. Seminar for førstelektorprogrammet; 2023-02-14 - 2023-02-14 HIOF
Untitled
|
|
5. |
Häbler, Camilla. Fortellinger som former? Bildebøker og mangfoldskompetanse. Lärarnas Forskningskonferens, 2023; 2023-10-31 - 2023-10-31 HIOF
Untitled
|
|
6. |
Häbler, Camilla. Grafisk litteratur: En sjanger i vekst som treffer alle aldersgrupper. Nettside for Høgskolen i Østfold [Internett] 2023-06-30 HIOF
Untitled
|
|
7. |
Häbler, Camilla. Litterær dugnad – om bruk av digitale leselogger i litteraturundervisning. Forskning på undervisning og pedagogisk praksis; 2023-11-16 - 2023-11-16 HIOF
Untitled
|
|
8. |
Häbler, Camilla. (Ut)Forskende tilnærming i/på undervisning og pedagogisk praksis – to skjønnlitterære eksempler. Seminar for basisstudiet i universitets- og høgskolepedagogikk; 2023-11-07 - 2023-11-07 HIOF
Untitled
|
|
9. |
Häbler, Camilla. Utvikling av egen undervisning – erfaringer og refleksjoner. Seminar om systematisk undervisningsutvikling; 2023-03-07 - 2023-03-07 HIOF
Untitled
|
|
10. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Å ta bolig i seg selv - en lesning av Nora Dåsnes’ grafiske roman Ti kniver i hjertet. ELLA – Education, Literature, Language – Utdanning, litteratur, språk 2023 ;Volum 1.(2) s. - HIOF
Untitled
|
|
11. |
Häbler, Camilla; Næsje, Ragnhild Louise; Hansen, Jessica Pedersen Belisle. Action for sustainable development. Learning and teaching after war and during peace. International Youth Scientific & Practical Conference; 2023-11-10 - 2023-11-10 UiO HIOF
Untitled
|
|
12. |
Häbler, Camilla; Næsje, Ragnhild Louise; Hansen, Jessica Pedersen Belisle; Elisenberg, Marion. Aksjon bærekraft - praksisnær forskning med fokus på bærekraftig utvikling. Forskning på undervisning og pedagogisk praksis; 2023-11-16 - 2023-11-16 HIOF UiO
Untitled
|
|
13. |
Häbler, Camilla; Spernes, Kari Iren. “The novel has simply made me more aware of how I meet other people” – attitude awareness in intercultural education. Intercultural Education 2023 HIOF
Untitled
|
|
14. |
Hansen, Jessica Pedersen Belisle; Næsje, Ragnhild Louise; Häbler, Camilla. "Jeg må tenke litt". Om mellomrom mellom turer i litteraturdidaktiske samtaler.. NNFF9; 2023-10-25 - 2023-10-26 HIOF
Untitled
|
|
15. |
Knigge, Veronica; Olaussen, Irene Felde; Nordbakke, Monica; Häbler, Camilla. Lærerstudenter starter studieåret med jobbskygging i skolen. Høgskolen i Østfold [Internett] 2023-08-22 HIOF
Untitled
|
2022
|
16. |
Elisenberg, Marion; Häbler, Camilla. Litteraturdidaktikk som bro mellom barnetrinnet og ungdomstrinnet. I: Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-06093-4. s. 199-213 HIOF
Untitled
|
|
17. |
Häbler, Camilla. Våre meritterte undervisere. Høgskolen i Østfold [Internett] 2022-11-01 HIOF
Untitled
|
|
18. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. "A doer rather than a reflector" - litteraturdidaktikk i overgangen fra barnetrinn til ungdomstrinn. Praksiskonferanse; 2022-01-13 - 2022-01-13 HIOF
Untitled
|
|
19. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. En helhetlig litteraturdidaktisk praksis?. Seminar for Norsk 1, trinn 1-7 og trinn 5-10, Kompetanse for kvalitet; 2022-02-17 - 2022-02-17 HIOF
Untitled
|
|
20. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Literature didactics in the transition from primary to secondary school. NERA Iceland 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03 HIOF
Untitled
|
|
21. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Litteraturarbeid som en nøkkel til identitetsutvikling. Lärarnas Forskningskonferens, 2022; 2022-11-01 - 2022-11-01 HIOF
Untitled
|
|
22. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Litteraturdidaktikk som bro mellom barnetrinn og ungdomstrinn. Seminar om overgangen fra barneskole til ungdomsskole; 2022-05-03 - 2022-05-03 HIOF
Untitled
|
|
23. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Når formen er innholdet og innholdet er formen - Nora Dåsnes’ grafiske roman Ti kniver i hjertet (2020). Nordisk konferanse for systemisk-funksjonell lingvistikk og sosialsemiotikk (NSFL 2022); 2022-10-27 - 2022-10-28 HIOF
Untitled
|
|
24. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Å ta bolig i seg selv – en lesning av Nora Dåsnes’ grafiske roman Ti kniver i hjertet (2020). Lanseringskonferanse for tidsskriftet ELLA; 2022-10-17 - 2022-10-18 HIOF
Untitled
|
|
25. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Å ta bolig i seg selv – en lesning av Nora Dåsnes’ grafiske roman Ti kniver i hjertet (2020). Internt seminar om grafiske romaner; 2022-08-10 - 2022-08-10 HIOF
Untitled
|
|
26. |
Häbler, Camilla; Nordbakke, Monica; Næsje, Ragnhild Louise; Stabell, Kristin. Hva kjennetegner førsteårsstudenten?. Praksiskonferanse; 2022-01-13 - 2022-01-13 HIOF
Untitled
|
|
27. |
Häbler, Camilla; Spernes, Kari Iren. Fiction's contribution to multicultural teacher education. NERA Iceland 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03 HIOF
Untitled
|
|
28. |
Häbler, Camilla; Spernes, Kari Iren. Skjønnlitteraturens bidrag i emnet Flerkulturell pedagogikk. Fagdag "Forskning på egen undervisning og pedagogisk praksis"; 2022-06-07 - 2022-06-07 HIOF
Untitled
|
2021
|
29. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Bildebøker til inspirasjon i arbeidet med bærekraftig utvikling. Praksiskonferanse for praksislærere og skoleledere; 2021-01-14 - 2021-01-14 HIOF
Untitled
|
|
30. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Litteraturdidaktisk praksis i overgangen fra barnetrinn til ungdomstrinn - perspektiver og refleksjoner. Lärarnas forskningskonferens 2021; 2021-11-02 - 2021-11-02 HIOF
Untitled
|
|
31. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Med barneleseren inn i en økokritisk lesepraksis. Forum for norskdidaktikk; 2021-06-21 - 2021-06-21 HIOF
Untitled
|
|
32. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Med barneleseren inn i en økokritisk lesepraksis. I: Fortellinger om bærekraftig utvikling. Perspektiver for norskfaget. Universitetsforlaget 2021 ISBN 978-82-15-05008-9. s. 124-143 HIOF
Untitled
|
|
33. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Utforskende samtaler om bildebøker som inspirasjonskilde til naturglede og omsorg for naturen. Litteraturdidaktiskt nätverk (LDN)- konferanse om "Litteraturdidaktik och känslor"; 2021-11-11 - 2021-11-12 HIOF
Untitled
|
|
34. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion; Opset, Barbro Bredesen. Skjønnlitteraturens potensielle rolle i tema om bærekraft. Erfaringsseminar Kompetanse for kvalitet; 2021-03-17 - 2021-03-18 HIOF
Untitled
|
2020
|
35. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Bildebøker og bærekraft. Soundcloud/Wordpress [Internett] 2020-09-25 HIOF
Untitled
|
|
36. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Digitalisering i begynneropplæringen. Seminar for lærerutdanning, Høgskolen i Østfold; 2020-02-05 - 2020-02-05 HIOF
Untitled
|
|
37. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Et litteraturdidaktisk blikk på en bærekraftig utvikling. Fortellinger om bærekraftig utvikling; 2020-01-20 - 2020-01-22 HIOF
Untitled
|
|
38. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Ord + bilde = sant. Bildebøker – en kilde til leselyst og læring. Faglig foredrag; 2020-02-26 - 2020-02-26 HIOF
Untitled
|
|
39. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Ord + bilde = sant. Bildebøker – en kilde til leselyst og læring. Faglig foredrag; 2020-02-13 - 2020-02-13 HIOF
Untitled
|
|
40. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Ord + bilde = sant. Bildebøker – en kilde til leselyst og læring. Faglig foredrag; 2020-02-27 - 2020-02-27 HIOF
Untitled
|
|
41. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Ord + bilde = sant. Bildebøker – en kilde til leselyst og læring. Faglig foredrag; 2020-02-12 - 2020-02-12 HIOF
Untitled
|
|
42. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. «Å få bokstavene til å låte i en digital skolehverdag». HIOF
Untitled
|
2019
|
43. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. "Bøker kan aldri erstattes". HIOF
Untitled
|
|
44. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Økokritiske litteratursamtaler med utgangspunkt i bildebøker. Lärarnas forskningskonferens 2019; 2019-10-29 - 2019-10-29 HIOF
Untitled
|
2018
|
45. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Digitalisering i begynneropplæringen med fokus på skriftspråkopplæringen. Lärarnas forskningskonferens 2018; 2018-10-30 - 2018-10-30 HIOF
Untitled
|
|
46. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion; Næsje, Ragnhild Louise. MAGLU-studentenes profesjonsfaglige og norskdidaktiske refleksjon. Seminar om Studentaktive og studieintensive læringsformer (STIL 2.0); 2018-05-30 - 2018-05-30 HIOF
Untitled
|
|
47. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion; Næsje, Ragnhild Louise. Refleksjon som læringsverktøy: MAGLU-studentenes profesjonsfaglige og norskdidaktiske refleksjon. Avslutningsseminar for STIL 2.0; 2018-11-14 - 2018-11-14 HIOF
Untitled
|
2017
|
48. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Litteraturdidaktikk i et danningsperspektiv: Bildebøker og den litterære samtalen. Lärarnas forskningskonferens 2017; 2017-10-31 - 2017-10-31 HIOF
Untitled
|
2016
|
49. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. "Et blikk på skrivekulturen i to femteklasser.". Førstelektorsamling; 2016-09-27 - 2016-09-27 HIOF
Untitled
|
|
50. |
Häbler, Camilla; Elisenberg, Marion. Skriving i det flerspråklige klasserommet. Er lærerutdanningen forberedt på å møte mangfoldet i det norske samfunnet? Kompetanse for mangfold; 2016-05-26 - 2016-05-27 HIOF
Untitled
|