Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 83 << Forrige 1 2    Neste >>

2023
1 Bredberg, Johan Per Ivar Bo; Nordbakke, Monica.
"Du får en mye mer 'hands-on-feeling' på hva du bruker matematikken til". I: Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215060941. s. 199-219
HIOF Untitled
 
2 Knigge, Veronica; Olaussen, Irene Felde; Nordbakke, Monica; Häbler, Camilla.
Lærerstudenter starter studieåret med jobbskygging i skolen. Høgskolen i Østfold [Internett] 2023-08-22
HIOF Untitled
 
3 Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica.
Utforsking i multiplikasjon og divisjon - et etterutdanningsprosjekt ved to skoler (runde 1). Novemberkonferansen; 2023-11-21 - 2023-11-22
HIOF Untitled
 
4 Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica.
Utforsking i multiplikasjon og divisjon - et etterutdanningsprosjekt ved to skoler (runde 2). Novemberkonferansen; 2023-11-21 - 2023-11-22
HIOF Untitled
 
5 Nordbakke, Monica.
Bruk av vertikale tavler. Samling; 2023-01-25 - 2023-01-25
HIOF Untitled
 
6 Nordbakke, Monica; Stigberg, Henrik.
Teaching and learning in mathematics. Gruppemøte; 2023-02-09 - 2023-02-09
HIOF Untitled
 
2022
7 Häbler, Camilla; Nordbakke, Monica; Næsje, Ragnhild Louise; Stabell, Kristin.
Hva kjennetegner førsteårsstudenten?. Praksiskonferanse; 2022-01-13 - 2022-01-13
HIOF Untitled
 
8 Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica.
Hverandrevurdering som arbeidskrav. Seminar for Studium i praktisk universitets- høgskolepedagogikk og digitale undervisningsformer; 2022-01-17 - 2022-01-17
HIOF Untitled
 
9 Nordbakke, Monica.
Min vei til merittert underviser. Informasjonsmøte; 2022-01-27 - 2022-01-27
HIOF Untitled
 
10 Nordbakke, Monica.
På en bro av muligheter i matematikkopplæringen. En kartlegging av studier i overgangen fra barnetrinnet til ungdomstrinnet. Seminar om overgangen fra barneskole til ungdomsskole; 2022-05-03 - 2022-05-03
HIOF Untitled
 
11 Nordbakke, Monica.
På en bro av muligheter i matematikkopplæringen. En kartlegging av studier om overgangen fra barnetrinnet til ungdomstrinnet. I: Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-06093-4. s. 229-244
HIOF Untitled
 
12 Nordbakke, Monica; Johansson, Veslemøy Maria Fossum.
Med regning inn i et inkluderende fellesskap i Halden-skolene.
HIOF Untitled
 
13 Nordbakke, Monica; Johansson, Veslemøy Maria Fossum.
Med regning inn i et inkluderende fellesskap i Halden-skolene.
HIOF Untitled
 
14 Nordbakke, Monica; Maugesten, Marianne.
Professionally-oriented teacher education – how can peer assessment contribute?. NERA Iceland 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03
HIOF Untitled
 
15 Nordbakke, Monica; Maugesten, Marianne.
Å forske på egen praksis - Studenters forståelse av matematikk gjennom gjensidige studentrettinger. Fagdag "Forskning på egen undervisning og pedagogisk praksis"; 2022-06-07 - 2022-06-07
HIOF Untitled
 
2021
16 Fredheim, Nina Skajaa; Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica.
Skippertak er ingen god metode for studenter. forskning.no [Internett] 2021-05-20
UiT HIOF Untitled
 
17 Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica.
Matematikkfaget i endring – var alt så mye bedre før?. Forskning.no 2021
HIOF Untitled
 
18 Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica; Fredheim, Nina Skajaa.
Skippertaksarbeid er ingen god løsning: Studenter ønsker mer tilrettelegging for å kunne jobbe jevnt. Høgskolen i Østfold [Internett] 2021-05-04
UiT HIOF Untitled
 
19 Nordbakke, Monica.
Min vei fra høgskolelektor (via merittert underviser) til førstelektor. Seminar for førstelektorprogrammet; 2021-11-15 - 2021-11-15
HIOF Untitled
 
20 Nordbakke, Monica; Lockhart-Pedersen, Virginia Jean.
Erfaring fra Dekomp-arbeid. Fakultetsmøte; 2021-12-15 - 2021-12-15
HIOF Untitled
 
21 Nordbakke, Monica; Maugesten, Marianne.
Hverandrevurdering som arbeidskrav – kan skippertak unngås?. Kunnskapsnettverkets webinarrekke; 2021-05-06 - 2021-05-06
HIOF UiT Untitled
 
22 Nordbakke, Monica; Maugesten, Marianne.
Hverandrevurdering som arbeidskrav – noe mer enn et arbeidskrav?. Kunnskapsnettverkets webinarrekke; 2021-05-10 - 2021-05-10
UiT HIOF Untitled
 
2020
23 Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica.
Studenters forståelse av matematikk ved bruk av gjensidige studentrettinger. UNIPED 2020 ;Volum 43.(4) s. 344-355
HIOF Untitled
 
24 Nordbakke, Monica; Lockhart-Pedersen, Virginia.
Erfaringer fra en Dekomp-skole. Dekomp-seminar; 2020-10-21 - 2020-10-21
HIOF Untitled
 
25 Nordbakke, Monica; Stigberg, Henrik; Johnsen, Morten Andre.
Desentralisert kompetanseutvikling (DEKOMP) i Fredrikstad. Seminar for lærerutdanning, Høgskolen i Østfold; 2020-01-06 - 2020-01-06
HIOF Untitled
 
2019
26 Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica.
Hvordan ivareta kjerneelementene i arbeidet med matematikk på ungdomstrinnet?. Novemberkonferansen i matematikk; 2019-11-26 - 2019-11-27
HIOF Untitled
 
27 Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica.
Velkommen til den kreative og utforskende matematikkopplæringen! - når engasjement, relevans og motivasjon kan stå i sentrum.. I: Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske og tverrfaglige undervisningsmetoder som redskap i pedagogisk virksomhet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215029979. s. 118-130
HIOF Untitled
 
28 Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica.
Å identifisere dybdelæring i en undersøkende matematikkoppgave på ungdomstrinnet. I: 101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2452-4. s. 56-75
HIOF Untitled
 
29 Nordbakke, Monica.
Problemløsingsstrategier (2): Å prøve og feile. I: 101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2452-4. s. 188-189
HIOF Untitled
 
30 Nordbakke, Monica.
Problemløsingsstrategier (3a): Å tegne for å løse problemer. I: 101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2452-4. s. 190-191
HIOF Untitled
 
31 Nordbakke, Monica.
Tren tanken. I: 101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2452-4. s. 346-347
HIOF Untitled
 
32 Nordbakke, Monica; Motzfeldt, Gitte Cecilie.
Hva skal vi med alle disse dingsene?.
HIOF Untitled
 
33 Nordbakke, Monica; Stigberg, Henrik.
Programmering i skolen. Samling for skoleledere; 2019-11-11 - 2019-11-11
HIOF Untitled
 
2018
34 Jensen, Roald; Pedersen, Ellen; Nordbakke, Monica.
Samarbeidet mellom HiØ og Moss kommune. Oppstartssamling pulje 4 i satsingen Realfagskommuner; 2018-05-07 - 2018-05-08
HIOF Untitled
 
35 Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica.
Studentintensive arbeidsformer og samarbeid i matematikk. Seminar om studentaktive og studentintensive arbeidsformer; 2018-05-30 - 2018-05-30
HIOF Untitled
 
36 Nordbakke, Monica.
Utvikling av kjerneelementer. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2018 (4) s. 35-40
HIOF Untitled
 
37 Nordbakke, Monica.
Veien til matematikkforståelse og forberedelse som framtidig profesjonsutøver i matematikk. STIL 2.0-konferansen; 2018-11-14 - 2018-11-14
HIOF Untitled
 
38 Nordbakke, Monica; Jensen, Roald; Pedersen, Ellen.
Arbeidet mellom Moss kommune og Høgskolen i Østfold. Samling for universiteter og høgskoler som veileder realfagskommuner; 2018-03-14 - 2018-03-14
HIOF Untitled
 
39 Nordbakke, Monica; Karlsen, Kari-Anne Bjørnø; Kristoffersen, Victoria Sandberg; Anne, Stafne.
Arbeid med "Alle Teller". Seminar for grunnskolelærere; 2018-09-11 - 2018-09-11
HIOF Untitled
 
2017
40 Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica.
Mathematical teachers' professional development through networking. ECER 2017; 2017-08-22 - 2017-08-25
HIOF Untitled
 
41 Nordbakke, Monica.
Den andre skissen i utviklingen av kjerneelementer i matematikk. Samling realfagskommune pulje 3; 2017-11-06 - 2017-11-07
HIOF Untitled
 
42 Nordbakke, Monica.
Første skisse i utviklingen av kjerneelementer i matematikk. Etterutdanningskonferanse for lærerutdannere i matematikk; 2017-09-18 - 2017-09-20
HIOF Untitled
 
43 Nordbakke, Monica.
Første skisse i utviklingen av kjerneelementer i matematikk. Samling i realfagskommuner pulje 1; 2017-09-13 - 2017-09-14
HIOF Untitled
 
44 Nordbakke, Monica.
Høgskole og kommune hånd i hånd.
HIOF Untitled
 
45 Nordbakke, Monica; Maugesten, Marianne.
Utdanningskvalitet og studentaktive læringsformer. Personalseminar; 2017-01-05 - 2017-01-06
HIOF Untitled
 
46 Pedersen, Ellen; Sandberg-Kristoffersen, Victoria; Nordbakke, Monica.
Høgskole og kommune hånd i hånd - Høgskolen i Østfold og Moss kommune. Samling realfagskommune pulje 3; 2017-11-06 - 2017-11-07
NMBU HIOF Untitled
 
2016
47 Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica.
Flipped classroom in the education og teacher students in mathematics. ECER 2016; 2016-08-23 - 2016-08-26
HIOF Untitled
 
48 Nordbakke, Monica; Halstvedt, Camilla Blikstad.
Fra lærerhøgskolen til ungdomsskolen. Rakkestad avis [Avis] 2016-05-03
HIOF Untitled
 
49 Nordbakke, Monica; Halstvedt, Camilla Blikstad.
Grunnskolelærerstudenters erfaringer tilknyttet matematikk-og naturfaglæring etter praksis ved et vitensenter. SKuL - Skole-Kunnskap-Lærerutdanning; 2016-06-14
HIOF Untitled
 
50 Nordbakke, Monica; Halstvedt, Camilla Blikstad.
Rapport etter hospitering ved Rakkestad Ungdomsskole. : Høgskolen i Østfold, Avdeling for lærerutdanning 2016 10 s.
HIOF Untitled
 
    Vis neste liste