2023
|
1. |
Bredberg, Johan Per Ivar Bo; Nordbakke, Monica. "Du får en mye mer 'hands-on-feeling' på hva du bruker matematikken til". I: Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215060941. s. 199-219 HIOF
Untitled
|
|
2. |
Knigge, Veronica; Olaussen, Irene Felde; Nordbakke, Monica; Häbler, Camilla. Lærerstudenter starter studieåret med jobbskygging i skolen. Høgskolen i Østfold [Internett] 2023-08-22 HIOF
Untitled
|
|
3. |
Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica. Utforsking i multiplikasjon og divisjon - et etterutdanningsprosjekt ved to skoler (runde 1). Novemberkonferansen; 2023-11-21 - 2023-11-22 HIOF
Untitled
|
|
4. |
Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica. Utforsking i multiplikasjon og divisjon - et etterutdanningsprosjekt ved to skoler (runde 2). Novemberkonferansen; 2023-11-21 - 2023-11-22 HIOF
Untitled
|
|
5. |
Nordbakke, Monica. Bruk av vertikale tavler. Samling; 2023-01-25 - 2023-01-25 HIOF
Untitled
|
|
6. |
Nordbakke, Monica; Stigberg, Henrik. Teaching and learning in mathematics. Gruppemøte; 2023-02-09 - 2023-02-09 HIOF
Untitled
|
2022
|
7. |
Häbler, Camilla; Nordbakke, Monica; Næsje, Ragnhild Louise; Stabell, Kristin. Hva kjennetegner førsteårsstudenten?. Praksiskonferanse; 2022-01-13 - 2022-01-13 HIOF
Untitled
|
|
8. |
Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica. Hverandrevurdering som arbeidskrav. Seminar for Studium i praktisk universitets- høgskolepedagogikk og digitale undervisningsformer; 2022-01-17 - 2022-01-17 HIOF
Untitled
|
|
9. |
Nordbakke, Monica. Min vei til merittert underviser. Informasjonsmøte; 2022-01-27 - 2022-01-27 HIOF
Untitled
|
|
10. |
Nordbakke, Monica. På en bro av muligheter i matematikkopplæringen. En kartlegging av studier i overgangen fra barnetrinnet til ungdomstrinnet. Seminar om overgangen fra barneskole til ungdomsskole; 2022-05-03 - 2022-05-03 HIOF
Untitled
|
|
11. |
Nordbakke, Monica. På en bro av muligheter i matematikkopplæringen. En kartlegging av studier om overgangen fra barnetrinnet til ungdomstrinnet. I: Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-06093-4. s. 229-244 HIOF
Untitled
|
|
12. |
Nordbakke, Monica; Johansson, Veslemøy Maria Fossum. Med regning inn i et inkluderende fellesskap i Halden-skolene. HIOF
Untitled
|
|
13. |
Nordbakke, Monica; Johansson, Veslemøy Maria Fossum. Med regning inn i et inkluderende fellesskap i Halden-skolene. HIOF
Untitled
|
|
14. |
Nordbakke, Monica; Maugesten, Marianne. Professionally-oriented teacher education – how can peer assessment contribute?. NERA Iceland 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03 HIOF
Untitled
|
|
15. |
Nordbakke, Monica; Maugesten, Marianne. Å forske på egen praksis - Studenters forståelse av matematikk gjennom gjensidige studentrettinger. Fagdag "Forskning på egen undervisning og pedagogisk praksis"; 2022-06-07 - 2022-06-07 HIOF
Untitled
|
2021
|
16. |
Fredheim, Nina Skajaa; Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica. Skippertak er ingen god metode for studenter. forskning.no [Internett] 2021-05-20 UiT HIOF
Untitled
|
|
17. |
Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica. Matematikkfaget i endring – var alt så mye bedre før?. Forskning.no 2021 HIOF
Untitled
|
|
18. |
Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica; Fredheim, Nina Skajaa. Skippertaksarbeid er ingen god løsning: Studenter ønsker mer tilrettelegging for å kunne jobbe jevnt. Høgskolen i Østfold [Internett] 2021-05-04 UiT HIOF
Untitled
|
|
19. |
Nordbakke, Monica. Min vei fra høgskolelektor (via merittert underviser) til førstelektor. Seminar for førstelektorprogrammet; 2021-11-15 - 2021-11-15 HIOF
Untitled
|
|
20. |
Nordbakke, Monica; Lockhart-Pedersen, Virginia Jean. Erfaring fra Dekomp-arbeid. Fakultetsmøte; 2021-12-15 - 2021-12-15 HIOF
Untitled
|
|
21. |
Nordbakke, Monica; Maugesten, Marianne. Hverandrevurdering som arbeidskrav – kan skippertak unngås?. Kunnskapsnettverkets webinarrekke; 2021-05-06 - 2021-05-06 HIOF UiT
Untitled
|
|
22. |
Nordbakke, Monica; Maugesten, Marianne. Hverandrevurdering som arbeidskrav – noe mer enn et arbeidskrav?. Kunnskapsnettverkets webinarrekke; 2021-05-10 - 2021-05-10 UiT HIOF
Untitled
|
2020
|
23. |
Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica. Studenters forståelse av matematikk ved bruk av gjensidige studentrettinger. UNIPED 2020 ;Volum 43.(4) s. 344-355 HIOF
Untitled
|
|
24. |
Nordbakke, Monica; Lockhart-Pedersen, Virginia. Erfaringer fra en Dekomp-skole. Dekomp-seminar; 2020-10-21 - 2020-10-21 HIOF
Untitled
|
|
25. |
Nordbakke, Monica; Stigberg, Henrik; Johnsen, Morten Andre. Desentralisert kompetanseutvikling (DEKOMP) i Fredrikstad. Seminar for lærerutdanning, Høgskolen i Østfold; 2020-01-06 - 2020-01-06 HIOF
Untitled
|
2019
|
26. |
Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica. Hvordan ivareta kjerneelementene i arbeidet med matematikk på ungdomstrinnet?. Novemberkonferansen i matematikk; 2019-11-26 - 2019-11-27 HIOF
Untitled
|
|
27. |
Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica. Velkommen til den kreative og utforskende matematikkopplæringen! - når engasjement, relevans og motivasjon kan stå i sentrum.. I: Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske og tverrfaglige undervisningsmetoder som redskap i pedagogisk virksomhet. Universitetsforlaget 2019 ISBN 9788215029979. s. 118-130 HIOF
Untitled
|
|
28. |
Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica. Å identifisere dybdelæring i en undersøkende matematikkoppgave på ungdomstrinnet. I: 101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2452-4. s. 56-75 HIOF
Untitled
|
|
29. |
Nordbakke, Monica. Problemløsingsstrategier (2): Å prøve og feile. I: 101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2452-4. s. 188-189 HIOF
Untitled
|
|
30. |
Nordbakke, Monica. Problemløsingsstrategier (3a): Å tegne for å løse problemer. I: 101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2452-4. s. 190-191 HIOF
Untitled
|
|
31. |
Nordbakke, Monica. Tren tanken. I: 101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2452-4. s. 346-347 HIOF
Untitled
|
|
32. |
Nordbakke, Monica; Motzfeldt, Gitte Cecilie. Hva skal vi med alle disse dingsene?. HIOF
Untitled
|
|
33. |
Nordbakke, Monica; Stigberg, Henrik. Programmering i skolen. Samling for skoleledere; 2019-11-11 - 2019-11-11 HIOF
Untitled
|
2018
|
34. |
Jensen, Roald; Pedersen, Ellen; Nordbakke, Monica. Samarbeidet mellom HiØ og Moss kommune. Oppstartssamling pulje 4 i satsingen Realfagskommuner; 2018-05-07 - 2018-05-08 HIOF
Untitled
|
|
35. |
Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica. Studentintensive arbeidsformer og samarbeid i matematikk. Seminar om studentaktive og studentintensive arbeidsformer; 2018-05-30 - 2018-05-30 HIOF
Untitled
|
|
36. |
Nordbakke, Monica. Utvikling av kjerneelementer. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2018 (4) s. 35-40 HIOF
Untitled
|
|
37. |
Nordbakke, Monica. Veien til matematikkforståelse og forberedelse som framtidig profesjonsutøver i matematikk. STIL 2.0-konferansen; 2018-11-14 - 2018-11-14 HIOF
Untitled
|
|
38. |
Nordbakke, Monica; Jensen, Roald; Pedersen, Ellen. Arbeidet mellom Moss kommune og Høgskolen i Østfold. Samling for universiteter og høgskoler som veileder realfagskommuner; 2018-03-14 - 2018-03-14 HIOF
Untitled
|
|
39. |
Nordbakke, Monica; Karlsen, Kari-Anne Bjørnø; Kristoffersen, Victoria Sandberg; Anne, Stafne. Arbeid med "Alle Teller". Seminar for grunnskolelærere; 2018-09-11 - 2018-09-11 HIOF
Untitled
|
2017
|
40. |
Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica. Mathematical teachers' professional development through networking. ECER 2017; 2017-08-22 - 2017-08-25 HIOF
Untitled
|
|
41. |
Nordbakke, Monica. Den andre skissen i utviklingen av kjerneelementer i matematikk. Samling realfagskommune pulje 3; 2017-11-06 - 2017-11-07 HIOF
Untitled
|
|
42. |
Nordbakke, Monica. Første skisse i utviklingen av kjerneelementer i matematikk. Etterutdanningskonferanse for lærerutdannere i matematikk; 2017-09-18 - 2017-09-20 HIOF
Untitled
|
|
43. |
Nordbakke, Monica. Første skisse i utviklingen av kjerneelementer i matematikk. Samling i realfagskommuner pulje 1; 2017-09-13 - 2017-09-14 HIOF
Untitled
|
|
44. |
Nordbakke, Monica. Høgskole og kommune hånd i hånd. HIOF
Untitled
|
|
45. |
Nordbakke, Monica; Maugesten, Marianne. Utdanningskvalitet og studentaktive læringsformer. Personalseminar; 2017-01-05 - 2017-01-06 HIOF
Untitled
|
|
46. |
Pedersen, Ellen; Sandberg-Kristoffersen, Victoria; Nordbakke, Monica. Høgskole og kommune hånd i hånd - Høgskolen i Østfold og Moss kommune. Samling realfagskommune pulje 3; 2017-11-06 - 2017-11-07 NMBU HIOF
Untitled
|
2016
|
47. |
Maugesten, Marianne; Nordbakke, Monica. Flipped classroom in the education og teacher students in mathematics. ECER 2016; 2016-08-23 - 2016-08-26 HIOF
Untitled
|
|
48. |
Nordbakke, Monica; Halstvedt, Camilla Blikstad. Fra lærerhøgskolen til ungdomsskolen. Rakkestad avis [Avis] 2016-05-03 HIOF
Untitled
|
|
49. |
Nordbakke, Monica; Halstvedt, Camilla Blikstad. Grunnskolelærerstudenters erfaringer tilknyttet matematikk-og naturfaglæring etter praksis ved et vitensenter. SKuL - Skole-Kunnskap-Lærerutdanning; 2016-06-14 HIOF
Untitled
|
|
50. |
Nordbakke, Monica; Halstvedt, Camilla Blikstad. Rapport etter hospitering ved Rakkestad Ungdomsskole. : Høgskolen i Østfold, Avdeling for lærerutdanning 2016 10 s. HIOF
Untitled
|