Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-41 av 41

2021
1 Bjøru, Anne-Mette.
Blogpost: Sámi in the Norwegian curricula - a way in through the novel 'In between worlds'. UArctic thematic network: 'Teacher Education for Social Justice and Diversity University of Lapland, Rovaniemi 2021
UiT Untitled
 
2 Bjøru, Anne-Mette.
Nyttig om lærerens rolle i kjølvannet av mobbing. Psykologi i kommunen (PIK) 2021 (3)
UiT Untitled
 
3 Bjøru, Anne-Mette.
Sámi values reflected in Sámi inclusive pedagogics - a literature revew. International conference: Diversity in Teacher Education Research; 2021-11-09 - 2021-11-10
UiT Untitled
 
4 Bjøru, Anne-Mette.
Special Needs Education in a Sámi Community in Northern Norway. ICASS X - International Congress of Arctic Social Sciences; 2021-06-15 - 2021-06-20
UiT Untitled
 
5 Bjøru, Anne-Mette; Solbakken, Anne Randi.
Birgejupmi - Life skills, the Sámi Approach to Inclusion and Adapted Education. The Morning Watch: Educational and Social Change 2021 ;Volum 47.(1) s. 16-25
UiT Untitled
 
2020
6 Bjøru, Anne-Mette.
Podcast-serie: Læringsrommet. https://anchor.fm/uit-laeringsrommet [Internett] 2020-09-22
UiT Untitled
 
7 Bjøru, Anne-Mette.
Poster til Forskningsdagene 2020, med tittel: "Lærerens relasjonsledelse i videregående skole - med fokus på elev-elev-relasjonen". Inngang Vest, Campus Alta. Forskningsgruppa Inkludering og tilpasset opplæring v/ UiT, Campus Alta 2020
UiT Untitled
 
2019
8 Bjøru, Anne-Mette.
Digital Competence in Norwegian School Curricula - changes, characteristics and chances. iTECLA; 2019-11-07 - 2019-11-09
UiT Untitled
 
9 Bjøru, Anne-Mette.
Lærerens relasjonsledelse i videregående skole - med fokus på elev-elev-relasjonen. I: Relasjonsledelse. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202598143. s. 90-110
UiT Untitled
 
10 Bjøru, Anne-Mette.
The Norwegian Core Curriculum Revised. NERA 2019; 2019-03-06 - 2019-03-08
UiT Untitled
 
11 Bjøru, Anne-Mette.
Undervisning: engelskstudiet på lærerhøgskolen. Erasmus+ Staff Mobility for Teaching; 2019-02-18 - 2019-02-22
UiT Untitled
 
12 Bjøru, Anne-Mette.
Upper secondary school in Norway: Discourses about dropout in white papers. Studia Paedagogica 2019 ;Volum 24.(2) s. 137-150
UiT Untitled
 
2018
13 Bjøru, Anne-Mette.
Digitale ferdigheter som grunnleggende ferdighet i engelsk på videregående skole. I: Restart: Å være digital i skole og utdanning. Universitetsforlaget 2018 ISBN 9788215028217. s. 133-145
UiT Untitled
 
14 Bjøru, Anne-Mette.
Inclusion - necessary and possible to realize?. JustEd 2018: Promoting Justice through Education; 2018-05-22 - 2018-05-23
UiT Untitled
 
15 Bjøru, Anne-Mette.
Staying in school, not dropping out - pupils' voices. Education In The North 2018 ;Volum 25.(1-2) s. 238-258
UiT Untitled
 
2017
16 Bjøru, Anne-Mette.
Odd Mathis Hætta - lærerutdanner i nord. Nordnorsk Magasin 2017 (2) s. 14-19
UiT Untitled
 
17 Bjøru, Anne-Mette.
Relasjoner som resept - elever i videregående forteller. Work in progress - skole og arbeid som medisin; 2017-04-26 - 2017-04-27
UiT Untitled
 
18 Bjøru, Anne-Mette.
School Motivation among High Performing Pupils who think about quitting Upper Secondary School. ERC/ECER: Emerging Researchers' Conference; 2017-08-21 - 2017-08-22
UiT Untitled
 
19 Bjøru, Anne-Mette.
Upper Secondary School Dropout and the role of Shared Community. NERA 2017; 2017-03-23 - 2017-03-25
UiT Untitled
 
2016
20 Biesta, Gert J.J.; Øie, Vibeke; Hembre, Oda Julie; Bjøru, Anne-Mette; Johannessen, Inger Lise; Eriksen, Evelyn.
Pedagogikk og lærerutdanning i dag og i morgen. A future-oriented perspective on Pedagogic as a discipline and on Teacher Education – focusing on both Research and Education - What is Education’s significance? Organisering fagdag og dialogseminar.. Fagdag for fagansatte og studenter v/ ILP. Tema: Pedagogikk og lærerutdanning i dag og i morgen; 2016-05-18 - 2016-05-18
UiT Untitled
 
21 Bjøru, Anne-Mette.
Bauman, det postmoderne og frafall i videregående skole. Seminar om Baumans teorier og inkludering; 2016-01-26 - 2016-01-26
UiT Untitled
 
22 Bjøru, Anne-Mette.
Fellesskapets og relasjonenes betydning for frafall i videregående skole. I: Relasjoner i pedagogikken. I lys av Baumans teorier.. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02644-2. s. 155-170
UiT Untitled
 
23 Bjøru, Anne-Mette.
Kapittelpresentasjon på boklansering: Relasjoner i pedagogikken - i lys av Baumans teorier (Mirjam H. Olsen - red.). Forskningsdagene 2016; 2016-09-22 - 2016-09-22
UiT Untitled
 
24 Bjøru, Anne-Mette.
Relational Skills: a Measure against Upper Secondary School Dropout?. ERC/ECER: Emerging Researchers' Conference; 2016-08-22 - 2016-08-23
UiT Untitled
 
25 Bjøru, Anne-Mette.
Upper Secondary School dropout in Norway - the Norwegian Ministry of Education's White Papers, 1999-2016. Justice through Education in the Nordic Countries - JustEd Summer School; 2016-08-08 - 2016-08-12
UiT Untitled
 
2015
26 Bjøru, Anne-Mette.
CHAT and Resilience - a measure against Upper Secondary School Drop-Out?. NERA 2015; 2015-03-04 - 2015-03-06
UiT Untitled
 
27 Bjøru, Anne-Mette.
English Learning in an Intercultural Perspective: Russia and Norway. The EUROCALL Review 2015 ;Volum 23.(1) s. 31-35
UiT Untitled
 
2014
28 Bjøru, Anne-Mette.
English Learning in an Intercultural Perspective. The INTENT Conference 'Telecollaboration in University Foreign Language Education'; 2014-02-12 - 2014-02-14
UiT Untitled
 
29 Bjøru, Anne-Mette.
Gjesteforelesning i engelsk årgang 1 og 2. Lærerutveksling til Grønland; 2014-05-23 - 2014-05-27
UiT Untitled
 
30 Bjøru, Anne-Mette.
Når verden skal snakke med hverandre - på engelsk. Lørdagsuniversitetet; 2014-11-01 - 2014-11-01
UiT Untitled
 
31 Bjøru, Anne-Mette.
Om muligheter for høyere utdanning ved UiT Norges arktiske universitet. Medlemsmøte i Murmansk norskklubb; 2014-03-26 - 2014-03-26
UiT Untitled
 
32 Bjøru, Anne-Mette.
Peculiarities of teaching languages in a multi-cultural group. Workshop: Cultural Dimensions of teaching Foreign Languages; 2014-03-25 - 2014-03-26
UiT Untitled
 
33 Bjøru, Anne-Mette.
Peculiarities of teaching languages in a multi-cultural group. I: Cultural Dimensions of teaching and Learning Foreign Languages: joint Russian-Norwegian Project: collection of articles. Murmansk: MIBO - International institute of business education 2014 ISBN 978-5-94245-063-2. s. 21-25
UiT Untitled
 
34 Bjøru, Anne-Mette.
School and Higher Education in Norway. Skolebesøk i Moreda Spania, 8-13 skole; 2014-02-17 - 2014-02-17
UiT Untitled
 
2013
35 Bjøru, Anne-Mette.
Norwegian System of Education - Core and Subject Curricula. Besøk ved University of Alaska, Anchorage; 2013-03-04 - 2013-03-06
UiT Untitled
 
36 Bjøru, Anne-Mette.
Resultater fra Studentevalueringen 2013, Høgskolen i Finnmark. Alta: Høgskolen i Finnmark 2013 36 s.
UiT Untitled
 
37 Bjøru, Anne-Mette.
Teaching English through Art. Åpen forelesning ved University of Hainan, Kina; 2013-12-04 - 2013-12-04
UiT Untitled
 
2012
38 Bjøru, Anne-Mette.
Equity in Education - Norway. Gjesteopphold ved Memorial University, St Johns, Newfoundland; 2012-06-13 - 2012-06-20
UiT Untitled
 
2009
39 Bjøru, Anne-Mette.
Tiltak mot bortvalg: en kvalitativ undersøkelse blant elever som har vært nær ved å slutte på videregående skole. Alta: Høgskolen i Finnmark 2009 88 s.
UiT Untitled
 
2007
40 Bjøru, Anne-Mette.
Changing concepts of 'home' in postcolonial literature: a study of Chinua Achebe's Things Fall Apart and Buchi Emecheta's The new tribe. Tromsø: Universitetet i Tromsø 2007 88 s.
UiT Untitled
 
2004
41 Tangstad, Heidi; Bjøru, Anne-Mette; Johanson, Lisbeth Bergum.
Dårligst i klassen? : en tankevekkende sammenligning av didaktikk i engelskundervisning i Norge og Spania. Bedre Skole 2004 (3) s. 104-108
UiT Untitled