2023
|
1. |
Ingulfsen, Line; Furberg, Anniken; Knain, Erik. The role of teacher support in students’ engagement with representational construction. Cultural Studies of Science Education 2023 s. 1311-1341 UiO USN
Untitled
|
|
2. |
Jenset, Inga Staal; Knain, Erik. Identifying and supporting teachers’ professional development needs through assessment and self-reflection. Presentation for the Education and Innovation Practice Community (EIPC). The Education and Innovation Practice Community (EIPC); 2023-05-11 - 2023-05-11 UiO
Untitled
|
|
3. |
Knain, Erik. Nye steder å lære - utenfor skolen. Elever øver seg på å endre verden.. Apollon : Forskningsmagasin for Universitetet i Oslo 2023 s. 26-27 UiO
Untitled
|
|
4. |
Kristensen, Heidi; Knain, Erik. Which side are you on? The role of attitudes in reasoning practices in student-group interactions regarding a socio-scientific issue related to climate change. International Journal of Science Education 2023 UiO
Untitled
|
2022
|
5. |
Knain, Erik; Jornet Gil, Alfredo; Smørdal, Ole; Sæther, Elin. Nøkkelen FNs klimapanel ikke snakker om. Klassekampen 2022 UiO
Untitled
|
|
6. |
Marti, Kristin Torjesen; Knain, Erik. Bærekraftig utvikling i naturfaglige og samfunnsfaglige skriveoppgaver fra grunnskolen. Acta Didactica Norden (ADNO) 2022 ;Volum 16.(2) UiO OSLOMET
Untitled
|
|
7. |
Sjøberg, Mari Heum; Furberg, Anniken; Knain, Erik. Undergraduate biology students' model-based reasoning in the laboratory: Exploring the role of drawings, talk, and gestures. Science Education 2022 s. - USN UiO
Untitled
|
|
8. |
Tasquier, Giulia; Knain, Erik; Jornet, Alfredo. Scientific Literacies for Change Making: Equipping the Young to Tackle Current Societal Challenges. Frontiers in Education 2022 ;Volum 7. s. 1-20 UiO
Untitled
|
2021
|
9. |
Fredlund, Tobias; Remmen, Kari Beate; Knain, Erik. The epistemological commitments of modes: opportunities and challenges for science learning. Visual Communication 2021 UiO
Untitled
|
|
10. |
Knain, Erik; Fredlund, Tobias; Furberg, Anniken Larsen. Exploring Student Reasoning and Representation Construction in School Science Through the Lenses of Social Semiotics and Interaction Analysis. Research in Science Education 2021 ;Volum 51.(1) s. 93-111 UiO
Untitled
|
|
11. |
Kristensen, Heidi; Knain, Erik. Holdningers rolle i elevinteraksjon om sosiovitenskaplige kontroverser relatert til Klimaforandringer. Nordisk forskningskonferanse om bærekraft i utdanning; 2021-10-21 - 2021-10-22 UiO
Untitled
|
|
12. |
Kvamme, Ole Andreas; Ødegaard, Marianne; Knain, Erik; Sæther, Elin. Bærekraft i lærerutdanningen - gi mening til frustrasjon og kompleksitet. NABU-seminaret; 2021-11-23 - 2021-11-23 UiT UiO
Untitled
|
|
13. |
Nilsen, Trude; Frøyland, Merethe; Henriksen, Ellen Karoline; Kolstø, Stein Dankert; Jorde, Doris; Korsager, Majken; Knain, Erik; Ødegaard, Marianne; Teig, Nani; Jensen, Fredrik; Kjærnsli, Marit; Bungum, Berit; Løken, Marianne; Stadler, Matthias Gregor. Et kritisk og konstruktivt blikk på naturfaget i norsk skole. I: Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215045092. s. 207-260 UiO UiB NTNU MUS
Untitled
|
|
14. |
Sjøberg, Mari; Knain, Erik; Furberg, Anniken Larsen. Students’ Model-based Reasoning in Immunology: The Role of Drawings, Gestures and Material Artefacts.. ESERA; 2021-08-30 - 2021-09-03 UiO
Untitled
|
|
15. |
Ødegaard, Marianne; Knain, Erik; Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin. Making sense of frustration and complexity when introducing sustainability in teacher education. Acta Didactica Norden (ADNO) 2021 ;Volum 15.(3) s. 1-23 UiO
Untitled
|
2019
|
16. |
Fredlund, Tobias; Knain, Erik. Science students' noticing of appropriate frames. EARLI conference; 2019-08-12 - 2019-08-16 UiO
Untitled
|
|
17. |
Ingulfsen, Line; Furberg, Anniken Larsen; Knain, Erik. Sensemaking at the intersection of authorized and student-generated representations. Nordic Research Symposium on Dialogical Perspectives in Science Education. 13th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA); 2019-08-26 - 2019-08-30 UiO
Untitled
|
|
18. |
Knain, Erik. Nå er det alvor. Dagsavisen 2019 UiO
Untitled
|
|
19. |
Knain, Erik. REDEtil - nettressurs om bruk av visuelle uttrykk i naturfag for lærere og lærerutdannere. Institutt for lærerutdanning og skoleforskning 2019 UiO
Untitled
|
|
20. |
Knain, Erik. Representasjoner og bærekraft. Bruk av visuelle uttrykk i naturfag - konferanse i REDE prosjektet; 2019-04-10 UiO
Untitled
|
|
21. |
Knain, Erik. Utforskende arbeidsmåter og representasjoner. Bruk av visuelle uttrykk i naturfag - konferanse i REDE prosjektet; 2019-04-10 UiO
Untitled
|
|
22. |
Knain, Erik. Vår tids månelanding. Klassekampen 2019 s. 39- UiO
Untitled
|
|
23. |
Knain, Erik; Bjønness, Birgitte; Kolstø, Stein Dankert. Rammer og støttestrukturer i utforskende arbeidsmåter. I: Elever som forskere i naturfag. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03144-6. UiB UiO NMBU
Untitled
|
|
24. |
Knain, Erik; Kolstø, Stein Dankert. Elever som forskere i naturfag. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 978-82-15-03144-6) 255 s. UiB UiO
Untitled
|
|
25. |
Knain, Erik; Kolstø, Stein Dankert. Utforskende arbeidsmåter - en oversikt. I: Elever som forskere i naturfag. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03144-6. UiB UiO
Untitled
|
|
26. |
Knain, Erik; Ødegaard, Marianne. Naturfagets rolle i bærekraftdidaktikk. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2. s. 135-151 UiO
Untitled
|
|
27. |
Kolstø, Stein Dankert; Knain, Erik. Hvordan lykkes med utforskende arbeidsmåter. I: Elever som forskere i naturfag. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03144-6. UiB UiO
Untitled
|
|
28. |
Mestad, Idar; Knain, Erik; Kolstø, Stein Dankert. Utvikle faglig innsikt gjennom snakk, skriving og visuelle uttrykk. I: Elever som forskere i naturfag. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03144-6. HVL UiB UiO
Untitled
|
|
29. |
Sinnes, Astrid Tonette; Knain, Erik; Kolstø, Stein Dankert; Ødegaard, Marianne. Må forstå sammenhengene. Dagsavisen 2019 NMBU UiB UiO
Untitled
|
2018
|
30. |
Bjønness, Birgitte; Knain, Erik. A science teacher's complex beliefs about nature of scientific inquiry. Nordic Studies in Science Education 2018 NMBU UiO
Untitled
|
|
31. |
Fredlund, Tobias; Knain, Erik. Analysing school science group work in terms of multimodal text development and its interplay with context of situation. 9th International Conference on Multimodality; 2018-08-15 - 2018-08-17 UiO
Untitled
|
|
32. |
Fredlund, Tobias; Knain, Erik; Furberg, Anniken Larsen. Using representations to learn about the greenhouse effect. NARST 2018 Annual Meeting; 2018-03-10 - 2018-03-13 UiO
Untitled
|
|
33. |
Knain, Erik; Furberg, Anniken Larsen. Læring gjennom visuelle kunnskapsrepresentasjoner i naturfag. Fagfornyelsen og desentralisert kompetanseutvikling - Samspill mellom forskning og praksis; 2018-09-21 UiO
Untitled
|
|
34. |
Knain, Erik; Remmen, Kari Beate; Fredlund, Tobias. Representations in students’ argumentation on SSI. NARST conference, Atlanta USA; 2018-03-10 - 2018-03-13 UiO
Untitled
|
|
35. |
Knain, Erik; Ødegaard, Marianne. The Implementation of Scientific Literacy as Basic Skills in Norway After the School Reform of 2006. I: Global Developments in Literacy Research for Science Education. Springer Nature 2018 ISBN 978-3-319-69196-1. s. 15-28 UiO
Untitled
|
|
36. |
Lunde, Mai Lill Suhr; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias; Knain, Erik. Representations and Students Teachers’ Experiences from Teacher Practice. NARST 91st Annual International Conference; 2018-03-10 - 2018-03-13 UiO
Untitled
|
|
37. |
Lunde, Mai Lill Suhr; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias; Knain, Erik. Student teachers’ perspective of representations in science teaching and learning. 9ICOM 2018; 2018-08-15 - 2018-08-17 UiO
Untitled
|
|
38. |
Strømme Aanesland, Torunn; Furberg, Anniken Larsen; Knain, Erik; Ingulfsen, Line. Engaging with representations in school science. 2018 Annual International Conference - NARST; 2018-03-10 - 2018-03-13 UiO
Untitled
|
|
39. |
Strømme Aanesland, Torunn; Furberg, Anniken Larsen; Knain, Erik; Ingulfsen, Line. Students' engagement with representations in Science. Open seminar; 2018-05-31 UiO
Untitled
|
2017
|
40. |
Fredlund, Tobias; Knain, Erik; Furberg, Anniken Larsen. Teaching science using underdetermined representations: Illustration and implications. Nordic Research Symposium on Science Education (NFSUN); 2017-06-07 - 2017-06-09 UiO
Untitled
|
|
41. |
Fredlund, Tobias; Knain, Erik; Furberg, Anniken Larsen. The transition from naturalistic to theoretical representations of the greenhouse effect. ESERA; 2017-08-21 - 2017-08-25 UiO
Untitled
|
|
42. |
Fredlund, Tobias; Knain, Erik; Remmen, Kari Beate. Two central aspects of sign-making for the learning of science: differentiation and integration. ESERA; 2017-08-21 - 2017-08-25 UiO
Untitled
|
|
43. |
Knain, Erik. Dybdelæring i naturfag. Fagdag for realfagslærere i Akershus; 2017-11-24 UiO
Untitled
|
|
44. |
Knain, Erik. Dybdelæring med representasjoner i naturfagene. Faglig pedagogisk dag; 2017-11-02 UiO
Untitled
|
|
45. |
Knain, Erik; Fredlund, Tobias; Furberg, Anniken Larsen. Making the invisible visible across modes and representations. Nordic Research Symposium on Science Education; 2017-06-07 - 2017-06-09 UiO
Untitled
|
|
46. |
Knain, Erik; Fredlund, Tobias; Furberg, Anniken Larsen; Mathiassen, Ketil; Remmen, Kari Beate; Ødegaard, Marianne. Representing to learn in science education: Theoretical framework and analytical approaches. Acta Didactica Norge 2017 ;Volum 11.(3) s. 22- UiO
Untitled
|
|
47. |
Knain, Erik; Remmen, Kari Beate; Fredlund, Tobias. The role of representations in students' argumentation on SSI. ESERA conference 2017; 2017-08-21 - 2017-08-25 UiO
Untitled
|
|
48. |
Knain, Erik; Ødegaard, Marianne. The implementation of scientific literacy as basic skills in Norway. ESERA conference 2017; 2017-05-21 - 2017-05-25 UiO
Untitled
|
|
49. |
Lunde, Mai Lill Suhr; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias; Knain, Erik. Lærerstudenters erfaringer med bruk av representasjoner i praksis. NFSUN 2017; 2017-06-07 - 2017-06-09 UiO
Untitled
|
|
50. |
Nordby, Mette; Knain, Erik; Jonsdottir, Gudrun. Vocational students' meaning-making in school science - negotiating authenticity through multimodal mobile learning :. Nordic Studies in Science Education 2017 ;Volum 13.(1) s. 52-65 UiO NMBU
Untitled
|