Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 207 << Forrige 1 2 3 4 5    Neste >>

2023
1 Ingulfsen, Line; Furberg, Anniken; Knain, Erik.
The role of teacher support in students’ engagement with representational construction. Cultural Studies of Science Education 2023 s. 1311-1341
UiO USN Untitled
 
2 Jenset, Inga Staal; Knain, Erik.
Identifying and supporting teachers’ professional development needs through assessment and self-reflection. Presentation for the Education and Innovation Practice Community (EIPC). The Education and Innovation Practice Community (EIPC); 2023-05-11 - 2023-05-11
UiO Untitled
 
3 Knain, Erik.
Nye steder å lære - utenfor skolen. Elever øver seg på å endre verden.. Apollon : Forskningsmagasin for Universitetet i Oslo 2023 s. 26-27
UiO Untitled
 
4 Kristensen, Heidi; Knain, Erik.
Which side are you on? The role of attitudes in reasoning practices in student-group interactions regarding a socio-scientific issue related to climate change. International Journal of Science Education 2023
UiO Untitled
 
2022
5 Knain, Erik; Jornet Gil, Alfredo; Smørdal, Ole; Sæther, Elin.
Nøkkelen FNs klimapanel ikke snakker om. Klassekampen 2022
UiO Untitled
 
6 Marti, Kristin Torjesen; Knain, Erik.
Bærekraftig utvikling i naturfaglige og samfunnsfaglige skriveoppgaver fra grunnskolen. Acta Didactica Norden (ADNO) 2022 ;Volum 16.(2)
UiO OSLOMET Untitled
 
7 Sjøberg, Mari Heum; Furberg, Anniken; Knain, Erik.
Undergraduate biology students' model-based reasoning in the laboratory: Exploring the role of drawings, talk, and gestures. Science Education 2022 s. -
USN UiO Untitled
 
8 Tasquier, Giulia; Knain, Erik; Jornet, Alfredo.
Scientific Literacies for Change Making: Equipping the Young to Tackle Current Societal Challenges. Frontiers in Education 2022 ;Volum 7. s. 1-20
UiO Untitled
 
2021
9 Fredlund, Tobias; Remmen, Kari Beate; Knain, Erik.
The epistemological commitments of modes: opportunities and challenges for science learning. Visual Communication 2021
UiO Untitled
 
10 Knain, Erik; Fredlund, Tobias; Furberg, Anniken Larsen.
Exploring Student Reasoning and Representation Construction in School Science Through the Lenses of Social Semiotics and Interaction Analysis. Research in Science Education 2021 ;Volum 51.(1) s. 93-111
UiO Untitled
 
11 Kristensen, Heidi; Knain, Erik.
Holdningers rolle i elevinteraksjon om sosiovitenskaplige kontroverser relatert til Klimaforandringer. Nordisk forskningskonferanse om bærekraft i utdanning; 2021-10-21 - 2021-10-22
UiO Untitled
 
12 Kvamme, Ole Andreas; Ødegaard, Marianne; Knain, Erik; Sæther, Elin.
Bærekraft i lærerutdanningen - gi mening til frustrasjon og kompleksitet. NABU-seminaret; 2021-11-23 - 2021-11-23
UiT UiO Untitled
 
13 Nilsen, Trude; Frøyland, Merethe; Henriksen, Ellen Karoline; Kolstø, Stein Dankert; Jorde, Doris; Korsager, Majken; Knain, Erik; Ødegaard, Marianne; Teig, Nani; Jensen, Fredrik; Kjærnsli, Marit; Bungum, Berit; Løken, Marianne; Stadler, Matthias Gregor.
Et kritisk og konstruktivt blikk på naturfaget i norsk skole. I: Med blikket mot naturfag. Nye analyser av TIMSS-data og trender 2015-2021. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215045092. s. 207-260
UiO UiB NTNU MUS Untitled
 
14 Sjøberg, Mari; Knain, Erik; Furberg, Anniken Larsen.
Students’ Model-based Reasoning in Immunology: The Role of Drawings, Gestures and Material Artefacts.. ESERA; 2021-08-30 - 2021-09-03
UiO Untitled
 
15 Ødegaard, Marianne; Knain, Erik; Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin.
Making sense of frustration and complexity when introducing sustainability in teacher education. Acta Didactica Norden (ADNO) 2021 ;Volum 15.(3) s. 1-23
UiO Untitled
 
2019
16 Fredlund, Tobias; Knain, Erik.
Science students' noticing of appropriate frames. EARLI conference; 2019-08-12 - 2019-08-16
UiO Untitled
 
17 Ingulfsen, Line; Furberg, Anniken Larsen; Knain, Erik.
Sensemaking at the intersection of authorized and student-generated representations. Nordic Research Symposium on Dialogical Perspectives in Science Education. 13th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA); 2019-08-26 - 2019-08-30
UiO Untitled
 
18 Knain, Erik.
Nå er det alvor. Dagsavisen 2019
UiO Untitled
 
19 Knain, Erik.
REDEtil - nettressurs om bruk av visuelle uttrykk i naturfag for lærere og lærerutdannere. Institutt for lærerutdanning og skoleforskning 2019
UiO Untitled
 
20 Knain, Erik.
Representasjoner og bærekraft. Bruk av visuelle uttrykk i naturfag - konferanse i REDE prosjektet; 2019-04-10
UiO Untitled
 
21 Knain, Erik.
Utforskende arbeidsmåter og representasjoner. Bruk av visuelle uttrykk i naturfag - konferanse i REDE prosjektet; 2019-04-10
UiO Untitled
 
22 Knain, Erik.
Vår tids månelanding. Klassekampen 2019 s. 39-
UiO Untitled
 
23 Knain, Erik; Bjønness, Birgitte; Kolstø, Stein Dankert.
Rammer og støttestrukturer i utforskende arbeidsmåter. I: Elever som forskere i naturfag. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03144-6.
UiB UiO NMBU Untitled
 
24 Knain, Erik; Kolstø, Stein Dankert.
Elever som forskere i naturfag. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 978-82-15-03144-6) 255 s.
UiB UiO Untitled
 
25 Knain, Erik; Kolstø, Stein Dankert.
Utforskende arbeidsmåter - en oversikt. I: Elever som forskere i naturfag. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03144-6.
UiB UiO Untitled
 
26 Knain, Erik; Ødegaard, Marianne.
Naturfagets rolle i bærekraftdidaktikk. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2. s. 135-151
UiO Untitled
 
27 Kolstø, Stein Dankert; Knain, Erik.
Hvordan lykkes med utforskende arbeidsmåter. I: Elever som forskere i naturfag. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03144-6.
UiB UiO Untitled
 
28 Mestad, Idar; Knain, Erik; Kolstø, Stein Dankert.
Utvikle faglig innsikt gjennom snakk, skriving og visuelle uttrykk. I: Elever som forskere i naturfag. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03144-6.
HVL UiB UiO Untitled
 
29 Sinnes, Astrid Tonette; Knain, Erik; Kolstø, Stein Dankert; Ødegaard, Marianne.
Må forstå sammenhengene. Dagsavisen 2019
NMBU UiB UiO Untitled
 
2018
30 Bjønness, Birgitte; Knain, Erik.
A science teacher's complex beliefs about nature of scientific inquiry. Nordic Studies in Science Education 2018
NMBU UiO Untitled
 
31 Fredlund, Tobias; Knain, Erik.
Analysing school science group work in terms of multimodal text development and its interplay with context of situation. 9th International Conference on Multimodality; 2018-08-15 - 2018-08-17
UiO Untitled
 
32 Fredlund, Tobias; Knain, Erik; Furberg, Anniken Larsen.
Using representations to learn about the greenhouse effect. NARST 2018 Annual Meeting; 2018-03-10 - 2018-03-13
UiO Untitled
 
33 Knain, Erik; Furberg, Anniken Larsen.
Læring gjennom visuelle kunnskapsrepresentasjoner i naturfag. Fagfornyelsen og desentralisert kompetanseutvikling - Samspill mellom forskning og praksis; 2018-09-21
UiO Untitled
 
34 Knain, Erik; Remmen, Kari Beate; Fredlund, Tobias.
Representations in students’ argumentation on SSI. NARST conference, Atlanta USA; 2018-03-10 - 2018-03-13
UiO Untitled
 
35 Knain, Erik; Ødegaard, Marianne.
The Implementation of Scientific Literacy as Basic Skills in Norway After the School Reform of 2006. I: Global Developments in Literacy Research for Science Education. Springer Nature 2018 ISBN 978-3-319-69196-1. s. 15-28
UiO Untitled
 
36 Lunde, Mai Lill Suhr; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias; Knain, Erik.
Representations and Students Teachers’ Experiences from Teacher Practice. NARST 91st Annual International Conference; 2018-03-10 - 2018-03-13
UiO Untitled
 
37 Lunde, Mai Lill Suhr; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias; Knain, Erik.
Student teachers’ perspective of representations in science teaching and learning. 9ICOM 2018; 2018-08-15 - 2018-08-17
UiO Untitled
 
38 Strømme Aanesland, Torunn; Furberg, Anniken Larsen; Knain, Erik; Ingulfsen, Line.
Engaging with representations in school science. 2018 Annual International Conference - NARST; 2018-03-10 - 2018-03-13
UiO Untitled
 
39 Strømme Aanesland, Torunn; Furberg, Anniken Larsen; Knain, Erik; Ingulfsen, Line.
Students' engagement with representations in Science. Open seminar; 2018-05-31
UiO Untitled
 
2017
40 Fredlund, Tobias; Knain, Erik; Furberg, Anniken Larsen.
Teaching science using underdetermined representations: Illustration and implications. Nordic Research Symposium on Science Education (NFSUN); 2017-06-07 - 2017-06-09
UiO Untitled
 
41 Fredlund, Tobias; Knain, Erik; Furberg, Anniken Larsen.
The transition from naturalistic to theoretical representations of the greenhouse effect. ESERA; 2017-08-21 - 2017-08-25
UiO Untitled
 
42 Fredlund, Tobias; Knain, Erik; Remmen, Kari Beate.
Two central aspects of sign-making for the learning of science: differentiation and integration. ESERA; 2017-08-21 - 2017-08-25
UiO Untitled
 
43 Knain, Erik.
Dybdelæring i naturfag. Fagdag for realfagslærere i Akershus; 2017-11-24
UiO Untitled
 
44 Knain, Erik.
Dybdelæring med representasjoner i naturfagene. Faglig pedagogisk dag; 2017-11-02
UiO Untitled
 
45 Knain, Erik; Fredlund, Tobias; Furberg, Anniken Larsen.
Making the invisible visible across modes and representations. Nordic Research Symposium on Science Education; 2017-06-07 - 2017-06-09
UiO Untitled
 
46 Knain, Erik; Fredlund, Tobias; Furberg, Anniken Larsen; Mathiassen, Ketil; Remmen, Kari Beate; Ødegaard, Marianne.
Representing to learn in science education: Theoretical framework and analytical approaches. Acta Didactica Norge 2017 ;Volum 11.(3) s. 22-
UiO Untitled
 
47 Knain, Erik; Remmen, Kari Beate; Fredlund, Tobias.
The role of representations in students' argumentation on SSI. ESERA conference 2017; 2017-08-21 - 2017-08-25
UiO Untitled
 
48 Knain, Erik; Ødegaard, Marianne.
The implementation of scientific literacy as basic skills in Norway. ESERA conference 2017; 2017-05-21 - 2017-05-25
UiO Untitled
 
49 Lunde, Mai Lill Suhr; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias; Knain, Erik.
Lærerstudenters erfaringer med bruk av representasjoner i praksis. NFSUN 2017; 2017-06-07 - 2017-06-09
UiO Untitled
 
50 Nordby, Mette; Knain, Erik; Jonsdottir, Gudrun.
Vocational students' meaning-making in school science - negotiating authenticity through multimodal mobile learning :. Nordic Studies in Science Education 2017 ;Volum 13.(1) s. 52-65
UiO NMBU Untitled
 
    Vis neste liste