Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 55 << Forrige 1 2    Neste >>

2015
1 Hov, Live.
"At stille sig frem på Scenen for Mængdens Øine": Teater som profesjon og levebrød for kvinner. I: Lidenskap eller levebrød. Utøvende kunst i endring rundt 1800. Fagbokforlaget 2015 ISBN 978-82-321-0458-1. s. 235-256
UiO Untitled
 
2 Hov, Live.
The First Female Performers: Tumblers, Flute-Girls, and Mime Actresses.. New Theatre Quarterly 2015 ;Volum XXXI.(Part 2) Suppl. May 2015 s. 129-143
UiO Untitled
 
2012
3 Hov, Live.
DEN BEDSTE BLANDT KVINDER - Alceste som græsk tragedie og italiensk-fransk opera.
UiO Untitled
 
4 Hov, Live.
Forbudte følelser og misforstået identitet.
UiO Untitled
 
5 Hov, Live.
Opera/teater i nye formaterTeaterkunstverkets liveness i HD-teknologiens tidsalder. Peripeti 2012 ;Volum 18. s. 78-89
UiO Untitled
 
6 Hov, Live.
"The new woman" - en ny stereotypi på tvers av de tradisjonelle kvinnerollene. I: Dette skrev kvinner. Vidarforlaget AS 2012 ISBN 978-82-7990-120-4. s. 35-48
UiO Untitled
 
2011
7 Hov, Live.
Enter Nora : the first three productions of A Doll’s House, in Denmark, Sweden and Norway. Nordic Theatre Studies 2011 ;Volum 22. s. 30-45
UiO Untitled
 
8 Hov, Live.
Staging papal power : the all-male roman theatre. Nordic Theatre Studies 2011 ;Volum 23. s. 46-62
UiO Untitled
 
2010
9 Hov, Live.
Enter Nora. The first three productions of A Doll's House, in Denmark, Sweden and Norway. Nordic Theatre Studies 2010 s. 28-43
UiO Untitled
 
10 Hov, Live.
Herheims Julius Cæsar: Operaverket som performance :. Studia Musicologica Norvegica 2010 (36) s. 7-31
UiO Untitled
 
11 Hov, Live.
Opposition ved Janne Risums disputatsforsvar. Peripeti 2010 (14) s. 75-81
UiO Untitled
 
2009
12 Hov, Live.
Da Nora entret scenen. Apollon, Universitetet i Oslo [Avis] 2009-10-10
UiO Untitled
 
13 Hov, Live.
Monteverdi som "splatter". Norsk Shakespeare- og teatertidsskrift 2009 (4) s. 46-50
UiO Untitled
 
14 Hov, Live.
Opera as public entertainment in eighteenth century Rome: A special case of sovereignty. The Staging of Power/the Power of Staging. Politics and Subjectivity in Eighteenth-Century Music and Thatre. International seminar, University of Oslo, June 6-8, 2009; 2009-06-06 - 2009-08-08
UiO Untitled
 
15 Hov, Live.
Poppeas kroning. Oslo: Den Norske Opera & Ballett 2009 90 s.
UiO Untitled
 
2008
16 Hov, Live.
“In between music and theatre, baroque and modern, convention and invention: Händel’s Giulio Cesare at the Oslo Opera, 2005/07”. Interregnum: In Between States; 2008-08-20 - 2008-08-24
UiO Untitled
 
17 Hov, Live.
Konvensjon, invensjon, resepsjon: barokkopera på moderne scener. Kritikk, dømmekraft og intervensjon; 2008-05-08 - 2008-05-09
UiO Untitled
 
18 Hov, Live.
Musikkantikk. NRK P2 [Radio] 2008-06-08
UiO Untitled
 
2007
19 Hov, Live.
Da Nora kom på scenen, i København, Stockholm og Christiania. Siden Saxo 2007 ;Volum 24.(2)
UiO Untitled
 
20 Hov, Live.
Med fuld natursandhed. Henrik Ibsen som teatermann. Multivers 2007 (ISBN 978-87-7917-171-8) 282 s.
UiO Untitled
 
2006
21 Hov, Live.
Enter Nora The first three productions of A Doll’s House, in Denmark, Sweden and Norway. Global Ibsen; 2006-09-29 - 2006-10-01
UiO Untitled
 
22 Hov, Live.
Henrik Ibsen som teatermann. Peripeti 2006 ;Volum 5. s. 7-18
UiO Untitled
 
2005
23 Hov, Live.
'and the soul and body of Stockmann-Stanislavsky became one organically'. Ibsen's role in the development of method acting. I: Ibsen and Russian Culture. Unipub forlag 2005 ISBN 82-91540-08-X.
UiO Untitled
 
24 Hov, Live.
Jytte Wiingaard: Henrik Ibsen. En essaysamling. Nordic Theatre Studies 2005 ;Volum 17.
UiO Untitled
 
2004
25 Hov, Live.
Hvem eier Ibsen?. Norsk Shakespeare- og teatertidsskrift 2004 (2)
UiO Untitled
 
2002
26 Hov, Live.
Kastratens sidste sang. Politiken, København 2002
UiO Untitled
 
27 Hov, Live.
The Strong and the Savage, the Worried and the Weak - Predecessors of Ibsen's Women in Greek Tragedy. I: Acta Ibseniana I. : Unipub, Oslo 2002 ISBN 82-91540-06-3. s. 61-72
UiO Untitled
 
2001
28 Hov, Live.
The "women" of the Roman stage - as Goethe saw them. Theatre history studies 2001 ;Volum XXI.
UiO Untitled
 
2000
29 Hov, Live.
Commedia dell'arte: Harlekins og Zerbinettas teater. Den norske opera - program 2000 s. -
UiO Untitled
 
30 Hov, Live.
Ibsens parenteser - tause, men talende. ; 2000
UiO Untitled
 
31 Hov, Live.
Kela Kvam: Betty Nansen. Mennesket og maskene, København 1997. Nordic Theatre Studies 2000 ;Volum 12. s. 122-125
UiO Untitled
 
32 Hov, Live.
Kviner spilt av menn - menn spilt av kvinner. ; 2000
UiO Untitled
 
33 Hov, Live.
Med Harlekin på scenen. Masker og typer i Commedia dell'Arte. Teaterseminar; 2000-08-19
UiO Untitled
 
34 Hov, Live.
Med Harlekin på scenen. Masker og typer i Commedia dell'Arte. I: Masker. : Sypress forlag, Oslo 2000 ISBN 82-91224-28-5. s. 100-117
UiO Untitled
 
35 Hov, Live.
Sagatid på scenen. Kunst og kultur 2000 ;Volum Årgang 83.(Nr. 2) s. 81-101
UiO Untitled
 
36 Hov, Live.
Thalias sønner og døtre. Skuespillerkunsten gjennom 2500 år. I: P2-Akademiet R. : NRK Kultur 2000 ISBN 82-7118-273-0. s. 175-186
UiO Untitled
 
1999
37 Hov, Live.
Forholdet mellom dialog og didaskalier - med eksempler fra Ibsen. ; 1999
UiO Untitled
 
38 Hov, Live.
"Kvinnene" i det romerske teatret - slik Goethe så dem. Studia Musicologica Norvegica 1999 ;Volum 25. s. 527-544
UiO Untitled
 
39 Hov, Live.
Kvinnerollene i antikkens teater - skrevet, spilt og sett av menn. : Universitetforlaget 1999 (ISBN 82-00-12988-8) 482 s. Acta Humaniora
UiO Untitled
 
40 Hov, Live.
Orfevs og Evrydike som nyskapere i musikkteatret. Klassisk Forum 1999 (I) s. 28-54
UiO Untitled
 
41 Hov, Live.
Sagatid på scenen. Vikingtid - sagatid - vår tid; 1999-10-01
UiO Untitled
 
42 Hov, Live.
Teorier om skuespillerkunst. ; 1999
UiO Untitled
 
43 Hov, Live.
Thalias sønner og døtre. Skuespillerkunsten gjennom 2500 år. P2 - akademiet; 1999-09-01
UiO Untitled
 
44 Hov, Live.
Varm eller kald - idealistisk eller realistisk? Teorier og meninger om spillestil. Humanioradagene 1999; 1999-03-01
UiO Untitled
 
1997
45 Hov, Live.
Kvinnorollerna i antikens teater - skrivna, spelade och sedda av män. Kvinnovetenskaplig tidskrift 1997 (2) s. 5-13
UiO Untitled
 
1996
46 Hov, Live.
Teatret som byfenomen - kunst, kultur, kommers. I: Veier til byen. En antologi. : UiO, HF-fak. 1996 ISBN 82-91398-06-2. s. 37-57
UiO Untitled
 
1995
47 Hov, Live.
Kastratenes eiendommelige historie. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 1995
UiO Untitled
 
1994
48 Hov, Live.
Dansk Teaterhistorie I-II (red. Kela Kvam, Janne Risum, Jytte Wiingaard), København 1992-93. Nordic Theatre Studies 1994 ;Volum 6.(3) s. 66-72
UiO Untitled
 
49 Hov, Live.
Sebastiano Serlio: On Stages and Theatres. From 'Architettura', Gideå 1991. Nordic Theatre Studies 1994 ;Volum 6.(3)
UiO Untitled
 
1991
50 Hov, Live.
Bent Holm: Solkonge og månekejser. Spillerom 1991 (3)
UiO Untitled
 
    Vis neste liste