Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 170 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

2019
1 Hagtvet, Bente Eriksen; Hofslundsengen, Hilde Christine; Mellgren, Elisabeth.
Barns tidlige skriving – nordiske perspektiver. En kunnskapsoversikt. I: Genom texter och vârldar. Svenska och litteratur med didaktisk inriktning - festskrift till Ria Heilä-Ylikallio. Åbo Akademis Förlag 2019 ISBN 978-951-765-926-0. s. 49-74
HVL UiO Untitled
 
2 Hagtvet, Bente Eriksen; Klem, Marianne.
Tidlig forebygging med vekt på barns språkutvikling. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202592059. s. 196-217
UiO Untitled
 
3 Hjetland, Hanne Næss; Lervåg, Arne; Lyster, Solveig-Alma Halaas; Hagtvet, Bente Eriksen; Hulme, Charles; Melby-Lervåg, Monica.
Pathways to Reading Comprehension: A Longitudinal Study From 4 to 9 Years of Age. Journal of Educational Psychology 2019 ;Volum 111.(5) s. 751-763
UiO Untitled
 
4 Hofslundsengen, Hilde Christine; Hagtvet, Bente Eriksen.
Tidlig skriftspråksutforskning i lek och samarbete med jämnåriga i förskolan. I: Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan – flerdimensionella perspektiv. : Liber AB 2019 ISBN 978-91-47-12818-1. s. 114-126
HVL UiO Untitled
 
5 Hofslundsengen, Hilde Christine; Magnusson, Maria; Mellgeren, Elisabeth; Heilä-Ylikallio, Ria; Hagtvet, Bente Eriksen.
Upptäckande skrivning – metaspråkliga samtal och arbete med upptäckande skrivande i förskolan. I: Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan – flerdimensionella perspektiv. : Liber AB 2019 ISBN 978-91-47-12818-1. s. 156-167
HVL UiO Untitled
 
6 Karlsen, Jannicke; Røe-Indregård, Hanne; Wold, Astri Heen; Hagtvet, Bente Eriksen.
Amount, diversity and density of words in book reading dialogues with preschool teachers and children with Norwegian language-majority and -minority backgrounds. RASK: Internationalt tidsskrift for sprog og kommunikation 2019
UiO Untitled
 
7 Klem, Marianne; Hagtvet, Bente Eriksen.
Kartlegging i spesialpedagogisk praksis. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202592059. s. 151-167
UiO Untitled
 
8 Røe-Indregård, Hanne; Hølland, Silje; Hagtvet, Bente Eriksen.
Barnehagelæreres samtalestrategier og fem-seks-åringers deltakelse i utvidende samtaler. Norsk tidsskrift for logopedi 2019
OSLOMET UiO Untitled
 
9 Torkildsen, Janne von Koss; Bratlie, Siri Steffensen; Hagtvet, Bente Eriksen; Lyster, Solveig-Alma Halaas; Kristensen, Jarl Kleppe; Næss, Kari-Anne Bottegaard; Wie, Ona Bø; Hulme, Charles; Snow, Catherine; Gustafsson, Jan-Eric.
Kaptein Morf: A digital morphology-based vocabulary intervention for primary school children. Open seminar: Reading – a central skill for life success. What do children need to succeed in it?; 2019-05-09 - 2019-05-09
UiO Untitled
 
2018
10 Hofslundsengen, Hilde; Gustafsson, Jan-Eric; Hagtvet, Bente Eriksen.
Contributions of the Home Literacy Environment and Underlying Language Skills to Preschool Invented Writing. Scandinavian Journal of Educational Research 2018 s. 1-17
HVL UiO Untitled
 
11 Hofslundsengen, Hilde; Hagtvet, Bente Eriksen; Lervåg, Arne.
Longitudinal effects of an invented writing intervention in preschool on fifth grade reading comprehension. Society of the scientific study of reading Twentyfifth annual meeting; 2018-07-18 - 2018-07-21
HVL UiO Untitled
 
12 Hofslundsengen, Hilde; Magnusson, Maria; Svensson, Ann-Katrin; Jusslin, Sofia; Mellgren, Elisabeth; Hagtvet, Bente Eriksen; Heilä-Ylikallio, Ria.
The literacy environment of Preschool classrooms in Three Nordic countries: Challenges in a multilingual and digital society. Den femtonde nordiska lärarutbildingskonferensen; 2018-05-07 - 2018-05-09
HVL UiO Untitled
 
13 Hofslundsengen, Hilde; Magnusson, Maria; Svensson, Ann-Katrin; Jusslin, Sofia; Mellgren, Elisabeth; Hagtvet, Bente Eriksen; Heilä-Ylikallio, Ria.
The literacy environment of preschool classrooms in three Nordic countries: challenges in a multilingual and digital society. Early Child Development and Care 2018 s. -
HVL UiO Untitled
 
14 Karlsen, Jannicke; Røe-Indregård, Hanne; Wold, Astri Heen; Lykkenborg, Marta; Hagtvet, Bente Eriksen.
Initiativ og responsmønstre i boklesingsdialoger mellom barnehagelærer og barn med minoritetsspråklig bakgrunn.. NOA - Norsk som andrespråk 2018 ;Volum 1-2. s. 66-92
UiO Untitled
 
15 Klem, Marianne; Hagtvet, Bente Eriksen.
Tidlig språkkartlegging, til barnets beste?. Norsk tidsskrift for logopedi 2018 ;Volum 4. s. 12-24
UiO Untitled
 
2017
16 Engevik, Liv Inger; Næss, Kari-Anne Bottegaard; Hagtvet, Bente Eriksen.
Cognitive stimulation via inferential talk during book-sharing. Communication in individuals with Down syndrome - which future does the research predict?; 2017-08-31 - 2017-09-01
UiO Untitled
 
17 Hagtvet, Bente Eriksen.
Intensiv leseopplæring på skolens mellomtrinn: fra lesemotstand til lesing med optimisme.. Den 8. Nordiska Kongressen om Dyslexipedagogik; 2017-08-10 - 2017-08-12
UiO Untitled
 
18 Hagtvet, Bente Eriksen.
The Nordic countries. I: The Routledge International Handbook of Early Literacy Education. A Contemporary Guide to Literacy Teaching and Interventions in a Global Context.. Routledge 2017 ISBN 978-1-138-78788-9. s. 95-111
UiO Untitled
 
19 Hagtvet, Bente Eriksen; Gustafsson, Jan-Eric.
Long-term effects on reading of an invented writing intervention program in Grade 1.. The Yearly Conference on Reading of The SSSR; 2017-07-12 - 2017-08-15
UiO Untitled
 
20 Hjetland, Hanne Næss; Lervåg, Arne; Lyster, Solveig-Alma Halaas; Hagtvet, Bente Eriksen; Hulme, Charles; Melby-Lervåg, Monica.
Pathways to Reading Comprehension: A Longitudinal Study from 4 to 9 Years of Age. Twenty-Fourth Annual Meeting Society for the Scientific Study of Reading; 2017-07-12 - 2017-07-15
UiO Untitled
 
21 Karlsen, Jannicke; Hjetland, Hanne Næss; Hagtvet, Bente Eriksen; Melby-Lervåg, Monica.
Concurrent and predictive validity of the Renfrew bus story test. Twenty-Fourth Annual Meeting Society for the Scientific Study of Reading; 2017-07-12 - 2017-07-15
UiO Untitled
 
22 Torkildsen, Janne von Koss; Hagtvet, Bente Eriksen; Bratlie, Siri Steffensen; Jarl, Kristensen; Valberg, Åsrun Edvardsen; Røe-Indregård, Hanne; Næss, Kari-Anne Bottegaard; Wie, Ona Bø; Lyster, Solveig-Alma Halaas.
Learning Morphology with a Software App: the Effect of Input Variability. Society for the Scientific Study of Reading: Twenty-Fourth Annual Meeting; 2017-07-12 - 2017-07-15
UiO Untitled
 
2016
23 Engevik, Liv Inger; Næss, Kari-Anne Bottegaard; Hagtvet, Bente Eriksen.
Cognitive stimulation of pupils with Down syndrome: A study of inferential talk during book-sharing. Research in Developmental Disabilities 2016 ;Volum 55. s. 287-300
UiO Untitled
 
24 Frost, Jørgen; Ottem, Ernst John; Hagtvet, Bente Eriksen; Snow, Catherine E..
The effects of transfer in teaching vocabulary to school children: An analysis of the dependencies between lists of trained and non-trained words. Scandinavian Journal of Educational Research 2016 ;Volum 60.(6) s. 709-722
UiO Untitled
 
25 Hagtvet, Bente Eriksen; Gustafsson, Jan-Eric.
From Writing to Reading. A Field Experiment at Grade 1.. The Yearly Conference of the SSSR; 2016-07-12 - 2016-07-15
UiO Untitled
 
26 Hofslundsengen, Hilde Christine; Hagtvet, Bente Eriksen; Gustafsson, Jan-Eric.
Immediate and delayed effects of invented writing intervention in preschool. Reading and writing 2016 ;Volum 29. s. 1473-1495
HVL UiO Untitled
 
27 Hofslundsengen, Hilde; Hagtvet, Bente Eriksen.
Children with low responsiveness to invented spelling intervention. Konferanse; 2016-07-13 - 2016-07-16
HVL UiO Untitled
 
28 Hofslundsengen, Hilde; Magnusson, Maria; Svensson, Ann-Katrin; Mellgren, Elisabeth; Hagtvet, Bente Eriksen.
Preschool literacy environment in the Nordic countries. EECERA 26th conference; 2016-08-31 - 2016-09-03
HVL UiO Untitled
 
29 Klem, Marianne; Hagtvet, Bente Eriksen; Hulme, Charles; Gustafsson, Jan-Eric.
Screening for Language Delay: Growth Trajectories of Language Ability in Low- and High-Performing Children. Journal of Speech, Language and Hearing Research 2016 ;Volum 59.(5) s. 1035-1045
UiO Untitled
 
2015
30 Engevik, Liv Inger; Hølland, Silje; Hagtvet, Bente Eriksen.
Re-conceptualizing "directiveness" in educational dialogues: A contrastive study of interactions in preschool and special education. Early Childhood Research Quarterly 2015 ;Volum 30. s. 140-151
UiO Untitled
 
31 Hagtvet, Bente Eriksen; Frost, Jørgen; Refsahl, Vigdis.
Den intensive leseopplæringen. Dialog og mestring når lesingen har låst seg.. Cappelen Damm Akademisk 2015 (ISBN 978-82-02-27716-1) 425 s.
UiO Untitled
 
32 Hjetland, Hanne Næss; Brinchmann, Ellen Iren; Lyster, Solveig-Alma Halaas; Hagtvet, Bente Eriksen; Melby-Lervåg, Monica.
Preschool predictors of later reading comprehension ability: A systematic review. 7th International Summerschool on Literacy Research; 2015-08-22 - 2015-08-27
UiO Untitled
 
33 Hjetland, Hanne Næss; Brinchmann, Ellen Iren; Lyster, Solveig-Alma Halaas; Hagtvet, Bente Eriksen; Melby-Lervåg, Monica.
PROTOCOL: Preschool Predictors of Later Reading Comprehension Ability: A Systematic Review. Campbell systematic reviews 2015 ;Volum 11.(1) s. 1-40
UiO Untitled
 
34 Hofslundsengen, Hilde Christine; Hagtvet, Bente Eriksen; Gustafsson, Jan-Eric.
Invented spelling and its relationship to other early literacy skills and home literacy. Twenty-Second Annual Conference; 2015-07-15 - 2015-07-18
HVL UiO Untitled
 
35 Klem, Marianne; Gustafsson, Jan-Eric; Hagtvet, Bente Eriksen.
The Dimensionality of Language Ability in Four-Year-Olds: Construct Validation of a Language Screening Tool. Scandinavian Journal of Educational Research 2015 ;Volum 59.(2) s. 195-213
UiO Untitled
 
36 Klem, Marianne; Melby-Lervåg, Monica; Hagtvet, Bente Eriksen; Lyster, Solveig-Alma Halaas; Gustafsson, Jan-Eric; Hulme, Charles.
Sentence repetition is a measure of children's language skills rather than working memory limitations. Developmental Science 2015 ;Volum 18.(1) s. 146-154
UiO Untitled
 
37 Torkildsen, Janne von Koss; Hagtvet, Bente Eriksen; Lyster, Solveig-Alma Halaas; Næss, Kari-Anne Bottegaard; Wie, Ona Bø.
Hvordan kan vi best fremme ordlæring? Presentasjon av et nytt intervensjonsprosjekt for 6- og 7-åringer med typisk og atypisk utvikling. Språknett -Perspektiv på språkavvik; 2015-11-11 - 2015-11-12
UiO Untitled
 
2014
38 Frost, Jørgen; Ottem, Ernst John; Hagtvet, Bente Eriksen.
Samordnet styrking av vokabular og lesing : i intensive arbeidsøkter på mellomtrinnet med tekster fra samfunnsfag. Spesialpedagogikk 2014 ;Volum 79.(2) s. 43-57
UiO Untitled
 
39 Frost, Jørgen; Ottem, Ernst John; Snow, Catherine E; Hagtvet, Bente Eriksen; Lyster, Solveig-Alma Halaas; White, Claire.
The Conceptual Nature of Gain in Vocabulary Research: An Analysis of Vocabulary Data from Schoolchildren. Scandinavian Journal of Educational Research 2014 ;Volum 58.(4) s. 495-511
UiO Untitled
 
40 Hagtvet, Bente Eriksen.
Et vindu til barns språklige kompetanse: Oppdagende skriving i barnehage og skole.. Bedre Skole 2014 ;Volum 2. s. 24-30
UiO Untitled
 
41 Hagtvet, Bente Eriksen.
Skrivingens betydning i den tidlige lese- og skriveutviklingen. I: Alle tiders norskdidaktiker. Festskrift til Frøydis Hertzberg på 70-årsdagen. Novus Forlag 2014 ISBN 978-82-7099-784-8. s. 109-128
UiO Untitled
 
42 Hjetland, Hanne Næss; Brinchmann, Ellen Iren; Lyster, Solveig-Alma Halaas; Hagtvet, Bente Eriksen; Melby-Lervåg, Monica.
Preschool Predictors of Later Reading Comprehension Ability: A Systematic Review. Campbell Collaboration Colloquium 2014; 2014-06-16 - 2014-09-19
UiO Untitled
 
43 Hofslundsengen, Hilde Christine; Hagtvet, Bente Eriksen.
Longitudinal pattern of invented spelling development and its relationship to children’s linguistic foundations in preschool. 24th EECERA conference; 2014-09-08 - 2014-09-10
HVL UiO Untitled
 
44 Hofslundsengen, Hilde Christine; Hagtvet, Bente Eriksen; Gustafsson, Jan-Eric.
Longitudinal effects of emergent literacy interventions in preschool. 21th SSSR Conference; 2014-07-16 - 2014-07-19
HVL UiO Untitled
 
2013
45 Hofslundsengen, Hilde Christine; Hagtvet, Bente Eriksen.
Emergent Literacy Intervention in Norwegian Preschool. EECERA 23rd conference; 2013-08-28 - 2013-08-31
HVL UiO Untitled
 
46 Hofslundsengen, Hilde Christine; Hagtvet, Bente Eriksen.
Invented spelling in preschool. NERA 41st Congress; 2013-03-07 - 2013-03-09
HVL UiO Untitled
 
2012
47 Hagtvet, Bente Eriksen.
Bokstaver – skriving – lesing. Barnehagens rolle anno 2012. Norges Logopedlags etterutdanningskurs og landsmøte; 2012-06-14 - 2012-06-17
UiO Untitled
 
48 Hagtvet, Bente Eriksen.
Förebyggande läsning och skrivning i förskoleklassen och specialpedagogisk ’reparation’ i åk 6. Lekens kraft och språkligt samspel; 2012-11-23 - 2012-11-24
UiO Untitled
 
49 Hagtvet, Bente Eriksen.
Mixed-methods in Research on Education. UTDANNING2020; 2012-03-13
UiO Untitled
 
50 Hagtvet, Bente Eriksen.
Pedagogikkevalueringen – og strategien for oppfølging: En rekapitulering. Hvor var utfordringene? Hva var anbefalingene?. Pedagogikkevalueringen 2004 – og den strategiske oppfølgingen. Status nå? Et fagstrategisk dialogmøte; 2012-10-29
UiO Untitled
 
    Vis neste liste