2023
|
1. |
Fosse, Britt Oda. Revealing student teachers’ sense of professional agency in their teaching practice. Scandinavian Journal of Educational Research 2023 UiO
Untitled
|
2021
|
2. |
Fosse, Britt Oda. Tilpasset opplæring som intensjon- og virksomhet. I: Pedagogikk - en grunnbok. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 9788202710248. s. 254-272 UiO
Untitled
|
|
3. |
Fosse, Britt Oda; Scheie, Janne Thoralvsdatter. Preparing student teachers to teach in diverse classrooms: A comparative case study of two teacher education programmes. Acta Didactica Norden (ADNO) 2021 ;Volum 15.(3) s. 1-25 UiO
Untitled
|
2016
|
4. |
Brevik, Lisbeth M.; Fosse, Britt Oda. Lærerutdanning i det 21. århundre : tradisjoner, utfordringer og endringer. Acta Didactica Norge 2016 ;Volum 10.(2) s. 1-10 UiO
Untitled
|
|
5. |
Fosse, Britt Oda. Transformering av kunnskap mellom campus og skole i lærerutdanningen :. Acta Didactica Norge 2016 ;Volum 10.(2) s. 235-251 UiO
Untitled
|
2015
|
6. |
Fosse, Britt Oda; Rødnes, Kari Anne; Brevik, Lisbeth M.. Betydningen av å bruke fagbegreper For elever, lærerstudenter og lærere. Bedre Skole 2015 (2) s. 72-77 UiO
Untitled
|
2014
|
7. |
Brevik, Lisbeth M.; Fosse, Britt Oda; Rødnes, Kari Anne. Language, learning, and teacher professionalism: An investigation of specialized language use among pupils, teachers, and student teachers. International Journal of Educational Research 2014 ;Volum 68. s. 46-56 UiO
Untitled
|
|
8. |
Fosse, Britt Oda. Også de svake hadde noe å bidra med. Lærerstudenters læring om tilpasset opplæring. I: Profesjonsutvikling i skolen. Universitetsforlaget 2014 ISBN 978-82-15-02355-7. s. 78-96 UiO
Untitled
|
|
9. |
Fosse, Britt Oda. Tilpasset opplæring, som intensjon og virksomhet. I: Pedagogikk - en grunnbok. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-41424-5. s. 420-436 UiO
Untitled
|
|
10. |
Fosse, Britt Oda; Hovdenak, Sylvi Stenersen. Lærerutdanning og lærerprofesjonalitet i spenningsfeltet mellom ulike kunnskapsformer. Norsk pedagogisk tidsskrift 2014 (2) s. 66-79 UiO
Untitled
|
2013
|
11. |
Brevik, Lisbeth M.; Rødnes, Kari Anne; Fosse, Britt Oda. Conference paper: Language, Learning and Teacher Professionalism. ISATT 2013; 2013-07-02 - 2013-07-05 UiO
Untitled
|
2011
|
12. |
Fosse, Britt Oda. Lærerstudenters innramming og forståelse av tilpasset opplæring. En studie av kollektive læringsprosesser i ulike kontekster ved en praktisk-pedagogisk lærerutdanning. Unipub forlag 2011 309 s. UiO
Untitled
|
2008
|
13. |
Solhaug, Trond; Fosse, Britt Oda. Tilpasset opplæring og likeverdige utdanningsmuligheter i en ny åpen ungdomsskole – en case studie. Norsk pedagogisk tidsskrift 2008 NTNU UiO
Untitled
|
2007
|
14. |
Fosse, Britt Oda; Solhaug, Trond. Tilpasset opplæring i nye læringsomgivelser. Evalueringsrapport 2007. Oslo: Institutt for lærerutdaning og skoleutvikling 2007 ;Volum 1.79 s. Acta Didactica(2007) UiO
Untitled
|
2003
|
15. |
Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil; Fosse, Britt Oda. Erfaringer med LMS i PPU (praktisk pedagogisk utdanning). ITU-konferansen 2003; 2003-10-16 - 2003-10-17 UiO
Untitled
|
2002
|
16. |
Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil; Fosse, Britt Oda. Bruk av LMS i PPU. FOU i lærerutdanningen; 2002-11-28 - 2002-11-29 UiO
Untitled
|
2001
|
17. |
Hauge, Trond Eiliv; Fosse, Britt Oda; Skaar, Bjørn. Tilpasset opplæring i ulike fag. CD-rom basert arbeidsmateriell for PPU-undervisningen. Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling 2001 UiO
Untitled
|