Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-15 av 15

2020
1 Kaarstein, Hege; Radišić, Jelena; Lehre, Anne- Catherine W G; Nilsen, Trude; Bergem, Ole Kristian.
TIMSS 2019 - Kortrapport. Oslo: Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo 2020 60 s.
UiO Untitled
 
2 Nilsen, Trude; Scherer, Ronny; Gustafsson, Jan-Eric; Teig, Nani; Kaarstein, Hege.
Teachers’ role in enhancing equity: A multilevel structural equation modeling with mediated moderation.. I: Equity, Equality and Diversity in the Nordic Model of Education. Springer 2020 ISBN 9783030616472. s. 173-196
UiO Untitled
 
2019
3 Kaarstein, Hege; Olsen, Rolf Vegar.
Fakta om norske skole- resultater. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2019
UiO Untitled
 
2018
4 Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude.
Norske elevers motivasjon for naturfag gjennom 20 år. I: Tjue år med TIMSS og PISA i Norge: Trender og nye analyser. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-03006-7. s. 35-55
UiO Untitled
 
5 Kaarstein, Hege; Radišić, Jelena; Nilsen, Trude.
20 Years of Mathematics Motivation Mirrored Through TIMSS: Example of Norway. Proceedings of the International Groups for the Psychology of Mathematics Education 2018
UiO Untitled
 
2017
6 Kaarstein, Hege.
Elevers motivasjon - TIMSS 2015. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2017 ;Volum 28.(2) s. 17-22
UiO Untitled
 
2016
7 Bergem, Ole Kristian; Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude.
TIMSS 2015. I: Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02798-2. s. 11-21
UiO Untitled
 
8 Bergem, Ole Kristian; Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude.
Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 (ISBN 978-82-15-02798-2) 206 s.
UiO Untitled
 
9 Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude.
Motivasjon. I: Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02798-2. s. 63-77
UiO Untitled
 
10 Kaarstein, Hege; Nilsen, Trude; Blömeke, Sigrid.
Lærerkompetanse. I: Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02798-2. s. 97-119
UiO Untitled
 
11 Kaarstein, Hege; Onstad, Torgeir.
TIMSS 2015 Encyclopedia: Education Policy and Curriculum in Mathematics and Science, Country Chapters: Norway - Overview of Education System. I: TIMSS 2015 Encyclopedia: Education Policy and Curriculum in Mathematics and Science. : Boston College 2016 ISBN 978-1-889938-40-0.
UiO Untitled
 
12 Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege.
TIMSS og statistiske metoder. I: Vi kan lykkes i realfag - Resultater og analyser fra TIMSS 2015. Universitetsforlaget 2016 ISBN 978-82-15-02798-2. s. 178-199
UiO Untitled
 
13 Nilsen, Trude; Kaarstein, Hege; Gustafsson, Jan-Eric.
Teacher quality mediating and moderating the relation between SES and achievement in Nordic countries. EARLI SIG18&23; 2016-09-28 - 2016-09-30
UiO Untitled
 
2014
14 Kaarstein, Hege.
A comparison of three frameworks for measuring knowledge for teaching mathematics. Nordisk matematikkdidaktikk 2014 ;Volum 19.(1) s. 23-52
UiO Untitled
 
15 Kaarstein, Hege.
Norwegian mathematics teachers’ and educational researchers’ perception of MPCK items used in the TEDS-M study. Nordisk matematikkdidaktikk 2014 ;Volum 19.(3-4) s. 57-82
UiO Untitled