Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 92 << Forrige 1 2    Neste >>

2023
1 Ingebretsen, Silje Merethe Hansen; Vartun, Marika; Bjermeland, Monica.
Hjerneskaden lager trøbbel for samtaler og kommunikasjon. Forskning.no [Internett] 2023-09-19
UiO Untitled
 
2 Sigstad, Hanne Marie Høybråten; Vartun, Marika.
Unge med utviklingshemming er avhengige av en ekstraordinær foreldreinnstas for å lykkes med jobb. https://www.uv.uio.no/isp/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/2 [Internett] 2023-06-29
UiO Untitled
 
3 Vartun, Marika.
Unge med utviklingshemming er avhengige av en ekstraordinær foreldreinnsats for å lykkes med jobb. utdanningsforskning.no 2023
UiO Untitled
 
4 Vartun, Marika; Bjermeland, Monica.
Barn fra fattige familier ligger to og et halvt år etter barn fra rike familier på skolen. Forskning.no 2023
UiO Untitled
 
5 Vartun, Marika; Bjermeland, Monica.
Hjerneskaden lager trøbbel for samtaler og kommunikasjon. Forskning.no 2023
UiO Untitled
 
6 Vartun, Marika; Sigstad, Hanne Marie Høybråten.
Unge med utviklingshemming er avhengig av en ekstraordinær foreldreinnsats for å lykkes med jobb. utdanningsforskning.no [Internett] 2023-08-25
UiO Untitled
 
7 Vartun, Marika; Vinge, Heidi Raae.
Mestringskurs mot depresjon reduserer ønsket om å droppe ut av skolen. Forskning.no 2023
UiO Untitled
 
2022
8 Vartun, Marika.
Kreftoverlevelse er hardt arbeid, særlig når man er ung. Forskning.no 2022
UiO Untitled
 
9 Vartun, Marika.
Unge voksne med lett utviklingshemming forteller hvordan de har lyktes med å få en jobb. Forskning.no 2022
UiO Untitled
 
10 Vartun, Marika; Bjermeland, Monica.
Kan vi forebygge utviklingen av psykopatiske trekk hos barn og unge?. Forskning.no 2022
UiO Untitled
 
11 Vartun, Marika; Bjørnødegård, Vilde.
En del elever blir sjelden lyttet til i skolen. Forskning.no 2022
UiO Untitled
 
12 Vartun, Marika; Sigstad, Hanne Marie Høybråten.
Unge voksne med lett utviklingshemming forteller hvordan de har lyktes med å få en jobb.. https://www.uv.uio.no/isp/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/2 [Internett] 2022-12-09
UiO Untitled
 
13 Vartun, Marika; Sigstad, Hanne Marie Høybråten; Garrels, Veerle.
Unge voksne med lett utviklingshemming forteller hvordan de har lyktes med å få en jobb.. forskning.no [Internett] 2022-12-09
UiO OSLOMET Untitled
 
2021
14 Evjen, Katja; Vartun, Marika.
Adopsjonsfamilier bør få bedre støtte etter at barnet er adoptert. Forskning.no 2021
UiO Untitled
 
15 Evjen, Katja; Vartun, Marika.
Lærere trenger støtte for å hjelpe de innad­vendte barna. Forskning.no 2021
UiO Untitled
 
16 Evjen, Katja; Vartun, Marika.
Minoritets­språklige barn lærer flere ord med ny app. Forskning.no 2021
UiO Untitled
 
17 Vartun, Marika.
Elever med dysleksi kan slite mer når læreboka blir erstattet med nettet. Forskning.no 2021
UiO Untitled
 
18 Vartun, Marika.
Hvorfor sliter noen med både lesing og regning?. Forskning.no 2021
UiO Untitled
 
19 Vartun, Marika.
Ny lyttetest gir endå betre utbytte av avansert høyreapparat. Forskning.no 2021
UiO Untitled
 
20 Vartun, Marika.
Slik kan barnehagen sikre en god overgang til skolen. Forskning.no 2021
UiO Untitled
 
21 Vartun, Marika.
Trening på å forme språklyder kan hjelpe barn med store lesevansker. Forskning.no 2021
UiO Untitled
 
22 Vartun, Marika; Boesen, Julia Oliane; Thorsen, Sibel.
God nok test for barn med språkvanskar?. Forskning.no 2021
UiO Untitled
 
23 Vartun, Marika; Grønlid, Gunnhild Nedberg.
Språk-app kan berike ordforrådet til barn. Forskning.no 2021
UiO Untitled
 
24 Vartun, Marika; Heie, Magnus.
Nyutdannede ungdomsskolelærere trives, mens erfarne lærere vil slutte. Forskning.no 2021
UiO Untitled
 
25 Vartun, Marika; Koppang Frøjd, Elise.
Opplæringstilbudet til elever med utviklingshemming bør fornyes. Forskning.no 2021
UiO Untitled
 
26 Vartun, Marika; Zachrisson, Henrik Daae.
Hvordan bistå en forsker til å kommunisere forskning? Marika Vartun og Henrik Zachrisson, Universitetet i Oslo. Forskning får verdi gjennom kommunikasjon, og kommunikasjon er et evalueringskriterium i de fleste søknadstyper. Det forventes at forskere, i tillegg til de tradisjonelle fagfellekanalene, benytter ulike plattformer for å formidle forskningen sin ut i samfunnet. Vi får et eksempel på fruktbart samarbeid mellom forsker og kommunikasjonsrådgiver.. NARMA årskonferanse 2021: Europa i endring, fra politikk til praksis, 9. – 11. mars 2021; 2021-03-10 - 2021-03-10
UiO Untitled
 
27 Zachrisson, Henrik Daae; Vartun, Marika; Borge, Laila.
Kommunikasjonsarbeid gjør journalistene mindre skumle. NARMA Norsk nettverk for forskningsadministrasjon [Internett] 2021-03-10
UiO Untitled
 
2020
28 Nyborg, Geir; Mjelve, Liv Heidi; Colvin, Shane David; Vartun, Marika.
Slik kan læreren hjelpe de stille elevene til å mestre skolen. Institutt for spesialpedagogikk, UIO, hjemmeside [Internett] 2020-12-17
UiO Untitled
 
29 Vartun, Marika.
Barn som er svært for tidlig fødte står i fare for å ha store språkvansker over lang tid. utdanningsforskning.no 2020
UiO Untitled
 
30 Vartun, Marika.
Slik kan barnehagen og skolen gi alle barn et rikere ordforråd. Forskning.no 2020
UiO Untitled
 
31 Vartun, Marika.
Slik utvikler barn leseforståelse. Forskning.no 2020
UiO Untitled
 
32 Vartun, Marika.
Stille og innadvendte elever trenger ekstra støtte fra læreren. Forskning.no 2020
UiO Untitled
 
33 Vartun, Marika; Koppang Frøjd, Elise; Horn Talgø, Kristin.
Hjemmekarantene: Slik kan du hjelpe smårollingen til å bli bedre i matte. Forskning.no 2020
UiO Untitled
 
34 Vartun, Marika; Kvaal, Julie Nybakk; Koppang Frøjd, Elise.
Hvordan går det med barna som overlever ondartet hjernesvulst?. Forskning.no 2020
UiO Untitled
 
35 Vartun, Marika; Nyborg, Geir; Mjelve, Liv Heidi.
Stille og innadvendte elever trenger ekstra støtte fra læreren.
UiO Untitled
 
36 Vartun, Marika; Thorsen, Sibel.
Et enkelt spørreskjema avdekker plager med tinnitus. Forskning.no 2020
UiO Untitled
 
2019
37 Haukedal, Christiane Lingås; Vartun, Marika.
Selv om barna hører svært dårlig, trives de like godt som andre barn. forskning.no [Internett] 2019-03-27
UiO Untitled
 
38 Kalandadze, Tamara; Vartun, Marika.
Forsker avkrefter myte om personer med autisme. Forskning.no [Internett] 2019-03-06
HIOF UiO Untitled
 
39 Vartun, Marika.
Barn med språkvansker strever unødvendig med mye. Forskning.no 2019
UiO Untitled
 
40 Vartun, Marika.
Forsker avkrefter myte om personer med autisme. Forskning.no 2019
UiO Untitled
 
41 Vartun, Marika.
Kan stamming kureres? Hør Guttormsen på BBC CrowdScience. utdanningsforskning.no 2019
UiO Untitled
 
42 Vartun, Marika.
Selv om barna hører svært dårlig, trives de like godt som andre barn. Forskning.no 2019
UiO Untitled
 
43 Vartun, Marika.
Slik kan barnehagen hjelpe barn med autisme inn i leken. Forskning.no 2019
UiO Untitled
 
44 Vartun, Marika.
Slik kan lærerne sikre en god lesestart for alle. Forskning.no 2019
UiO Untitled
 
45 Vartun, Marika.
Sosial bakgrunn er avgjørende for barns læring. Forskning.no 2019
UiO Untitled
 
46 Vartun, Marika; Høegh-Omdal, Kathrine.
Læring på nett kan være vanskelig for elever med dysleksi. Forskning.no 2019
UiO Untitled
 
47 Vartun, Marika; Næss, Kari-Anne Bottegaard.
Forsker avkrefter myte om personer med Autisme. UV. UIO.no [Internett] 2019-03-06
UiO Untitled
 
48 Vartun, Marika; Rødal, Aina.
Barn med nedsatt hørsel sliter med melodien i språket. Forskning.no 2019
UiO Untitled
 
49 Vartun, Marika; Thorsen, Sibel; Øvregard, Trude Schmidt.
Rekk opp hånda hvis du har opplevd uro i klasserommet!. utdanningsforskning.no 2019
UiO Untitled
 
50 Vartun, Marika; Tjora, Anna Dyrkorn.
Barn må forstå både språk og regning i matte. Forskning.no 2019
UiO Untitled
 
    Vis neste liste