Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 51 << Forrige 1 2    Neste >>

2019
1 Beyer, Audun; Karlsen, Rune; Steen-Johnsen, Kari.
News Habits Die Hard, but Die. A Longitudinal Study of Total News Avoidance in the transition from low to high-Choice Media Environments 1997-2016. 69th Annual Conference, Communication Beyond Boundaries; 2019-05-24 - 2019-05-28
ISF UiO Untitled
 
2 Brekke, Jan-Paul; Beyer, Audun.
“Everyone wants to leave”: Transit migration from Khartoum — The role of information and social media campaigns. Oslo: Institutt for samfunnsforskning 2019 (ISBN 978-82-7763-634-4) 56 s. Rapport – Institutt for samfunnsforskning(2019:11)
ISF Untitled
 
3 Brekke, Jan-Paul; Beyer, Audun; Enjolras, Bernard.
Antisemittisme på nett og i sosiale medier i Norge: Kjennetegn, avsendere og motvirkning. Oslo: Institutt for samfunnsforskning 2019 (ISBN 978-82-7763-625-2) 102 s. Rapport – Institutt for samfunnsforskning(2019:5)
ISF Untitled
 
4 Karlsen, Rune; Beyer, Audun; Steen-Johnsen, Kari.
Social Media News Consumption, News Finds Me Perceptions, and Political Knowledge.. the International Journal of Press/Politics Conference 2019; 2019-09-15 - 2019-09-17
ISF UiO Untitled
 
2018
5 Beyer, Audun; Asbjørnsen, Dag; Akselberg, Jørgen Wold; Larsen, Elin Strand; Lysne, Anders; Eide, Bernt; Haukanes, Lena; Thommessen, Therese; svensøy, Turid; Totland, Geir; Kjelling, Kristoffer.
Hallo. Medier og kommunikasjon 2. Aschehoug & Co 2018 (ISBN 9788203404450) 336 s.
OSLOMET HIOF UiO Untitled
 
6 Beyer, Audun; Figenschou, Tine Ustad.
Media hypes and public opinion: Human interest frames and hype fatigue. I: From Media Hype to Twitter Storm. News Explosions and Their Impact on Issues, Crises and Public Opinion. Amsterdam University Press 2018 ISBN 9789462982178. s. 249-266
OSLOMET ISF Untitled
 
7 Beyer, Audun; Steen-Johnsen, Kari.
Nasjonale organisasjoners bruk av sosiale medier. Muligheter og barrierer for bruk. I: Fra kollektiv til konnektiv handling? Nye former for samfunnsengasjement og kollektiv handling i Norge. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202590420. s. 235-270
ISF Untitled
 
8 Enjolras, Bernard; Steen-Johnsen, Kari; Beyer, Audun.
Forholdet mellom online- og offline-deltakelse i frivillige organisasjoner. I: Fra kollektiv til konnektiv handling? Nye former for samfunnsengasjement og kollektiv handling i Norge. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202590420. s. 101-126
ISF Untitled
 
2017
9 Beyer, Audun; Brekke, Jan-Paul; Thorbjørnsrud, Kjersti.
Communicating borders : informing migrants and potential asylum seekers through social media. : Institutt for samfunnsforskning 2017 70 s. Rapport – Institutt for samfunnsforskning(2017:04)
ISF Untitled
 
2016
10 Beyer, Audun.
Komikere i politikken. Radio Nova [Radio] 2016-09-09
UiO Untitled
 
2015
11 Aalberg, Toril; Beyer, Audun.
Human Interest Framing of Irregular Immigration: An Empirical Study of Public Preferences for Personalized News Stories in the United States, France, and Norway. American Behavioral Scientist 2015 ;Volum 59.(7) s. 858-875
NTNU UiO Untitled
 
12 Beyer, Audun.
Bokanmeldelse av David Nicolas Hopmann & Morten Skovsgaard (red.) Forskningsmetoder i journalistik og politisk kommunikation København: Hans Reitzels Forlag 2014. 381 sider. Tidsskrift for samfunnsforskning 2015 ;Volum 56.(1) s. 112-115
UiO Untitled
 
13 Beyer, Audun; Matthes, Jörg.
Attitudes toward illegal immigration and exposure to public service and commercial broadcasting in France, Norway, and the United States. International Journal of Communication 2015 ;Volum 9.(1) s. 3264-3279
UiO Untitled
 
14 Beyer, Audun; Matthes, Jörg.
Public Perceptions of the Media Coverage of Irregular Immigration: Comparative Insights From France, the United States, and Norway. American Behavioral Scientist 2015
UiO Untitled
 
15 Figenschou, Tine Ustad; Beyer, Audun; Thorbjørnsrud, Kjersti.
The moral police : agenda-setting and framing effects of a new(s) concept of immigration. Nordicom Review 2015 ;Volum 36.(1) s. 65-78
UiO Untitled
 
16 Matthes, Jörg; Beyer, Audun.
Toward a cognitive-affective process model of hostile media perceptions: A multi-country structural equation modeling approach. Communication Research 2015 ;Volum 44.(8) s. 1075-1098
UiO Untitled
 
17 Waldahl, Ragnar; Beyer, Audun.
Offentlig opinion og politisk kommunikasjon. I: Makt, medier og politikk: Norsk politisk kommunikasjon. Universitetsforlaget 2015 ISBN 9788215024585. s. 34-46
UiO Untitled
 
2014
18 Beyer, Audun.
Kjendiser i politikerklær. Vårt land [Avis] 2014-06-21
UiO Untitled
 
19 Beyer, Audun.
Mediene skygget unna innvandring etter 22. juli. vg.no [Internett] 2014-01-12
UiO Untitled
 
20 Beyer, Audun.
Politiske superstjerner: Kjendisaktivisme og politikerkjendiser. Hvor hender det? 2014
UiO Untitled
 
21 Beyer, Audun; Figenschou, Tine Ustad.
Human-Interest Fatigue: Audience Evaluations of a Massive Emotional Story. International Journal of Communication 2014 ;Volum 8. s. 1944-1963
UiO Untitled
 
22 Beyer, Audun; Knutsen, Carl Henrik; Rasch, Bjørn Erik.
Election campaigns, issue focus and voting intentions: Survey experiments of norwegian voters. Scandinavian Political Studies 2014 ;Volum 37.(4) s. 406-427
UiO Untitled
 
23 Figenschou, Tine Ustad; Beyer, Audun.
Elitene, minoritetene og mediene: Definisjonsmakt i norsk innvandringsdebatt. Tidsskrift for samfunnsforskning 2014 ;Volum 55.(1) s. 25-54
UiO Untitled
 
24 Figenschou, Tine Ustad; Beyer, Audun.
The Limits of the Debate. How the Oslo Terror Attacks shook the Norwegian Immigration Debate. Interactive Poster Session; 2014-05-22 - 2014-05-26
UiO Untitled
 
25 Figenschou, Tine Ustad; Beyer, Audun.
The Limits of the Debate: How the Oslo Terror Shook the Norwegian Immigration Debate. The International Journal of Press/Politics 2014 ;Volum 19.(4) s. 430-452
UiO Untitled
 
2013
26 Beyer, Audun.
Book review of the book ‘Civic Experiences and Public Connection’ (Kaun, 2012). Nordisk Østforum 2013
UiO Untitled
 
27 Beyer, Audun.
Political superstars: Celebrity politics and the media. Internasjonal Politikk - Skandinavisk tidsskrift for internasjonale studier 2013 ;Volum 71.(4) s. 581-590
UiO Untitled
 
28 Beyer, Audun.
Politikerkjendiser. NRK P2 - Politisk kvarter [Radio] 2013-12-13
UiO Untitled
 
29 Beyer, Audun.
Politiske superstjerner: Kjendispolitikk og mediene. Internasjonal Politikk - Skandinavisk tidsskrift for internasjonale studier 2013 ;Volum 71.(4) s. 581-590
UiO Untitled
 
30 Beyer, Audun; Figenschou, Tine Ustad.
Burglar Alarm Fatigue. Media-hype, human-interest frames and audience reactions to a real-life news serial. AEJMC; 2013-08-10 - 2013-08-11
UiO Untitled
 
31 Figenschou, Tine Ustad; Beyer, Audun.
Norwegian Identity Revisited: How the 22/7 Terror Attacks Shook the Immigration Debate. Nordmedia2013; 2013-08-08 - 2013-08-10
UiO Untitled
 
32 Matthes, Jörg; Beyer, Audun.
Toward a Cognitive-affective Process Model of Hostile Media Perceptions: A Multi-Country Structural Equation Modeling Approach. AEJMC; 2013-08-10 - 2013-08-11
UiO Untitled
 
2012
33 Andresen, Kari; Beyer, Audun.
Forskeruenighet om kvalitet på nyheter. forskning.no [Internett] 2012-06-18
UiO Untitled
 
34 Andresen, Kari; Beyer, Audun.
Spillet om nyhetene. uio.no [Internett] 2012-06-13
UiO Untitled
 
35 Beyer, Audun.
Bokanmeldelse av: Christina Holtz-Bacha & Jesper Strömbäck, J. (eds.): Opinion Polls and the Media. Reflecting and Shaping Public Opinion. Nordicom Information 2012 (3-4)
UiO Untitled
 
36 Beyer, Audun.
Valgets nyhetsrammer. Produksjon, innhold, opinion. Oslo: Universitetet i Oslo 2012 271 s.
UiO Untitled
 
37 Beyer, Audun; Figenschou, Tine Ustad.
The consequences of mediatized news serials – what does the audience say?. ECREA; 2012-10-23 - 2012-10-27
UiO Untitled
 
2011
38 Beyer, Audun.
- Mindre sirkus, mer politikk. nrk.no (http://nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7747273) [Internett] 2011-08-12
UiO Untitled
 
39 Beyer, Audun.
Intervju om valgkampen etter 22. juli. NRK Kulturnytt [Radio] 2011-08-12
UiO Untitled
 
2010
40 Beyer, Audun.
Hvordan studere generiske nyhetsrammer? forslag til metodiske forbedringer. Norsk Medietidsskrift 2010 ;Volum 17.(2) s. 162-179
UiO Untitled
 
2009
41 Beyer, Audun.
Erna er twitter-dronningen. VG [Avis] 2009-09-11
UiO Untitled
 
42 Beyer, Audun.
Forsker på fjernsynets valgdekning. NRK Torget [Internett] 2009-09-08
UiO Untitled
 
43 Beyer, Audun.
Generic news frames and content analysis. A strategy for better measurement and operationalization of generic news frames. Nordmedia09, Den nordiske medieforskerkonferansen; 2009-08-13 - 2009-08-15
UiO Untitled
 
44 Beyer, Audun.
Meningsmålinger i mediene. NRK P2 - Politisk kvarter [Radio] 2009-03-10
UiO Untitled
 
45 Beyer, Audun; Waldahl, Ragnar.
Partibarometre i mediene. Samsvarer presentasjonen med nasjonale og internasjonale anbefalinger? Resultater fra valgåret 2005. Tidsskrift for samfunnsforskning 2009 ;Volum 50.(1) s. 55-70
UiO Untitled
 
2008
46 Beyer, Audun.
Partibarometre i mediene. Styremøte for RAM - foredrag om foreløpige resultater fra forskningsprosjektet Meningsmålinger i mediene; 2008-03-10
UiO Untitled
 
47 Ringdal, Nils Johan; Beyer, Audun.
Georg Valentin von Munthe af Morgenstiernes forunderlige liv og reiser. Aschehoug & Co 2008 (ISBN 9788203188336) 784 s.
UiO Untitled
 
48 Waldahl, Ragnar; Beyer, Audun.
Meningsmålinger og valgkamp i USA. Internasjonal Politikk - Skandinavisk tidsskrift for internasjonale studier 2008 ;Volum 66.(2-3) s. 435-449
UiO Untitled
 
49 Waldahl, Ragnar; Beyer, Audun; Leira, Halvard.
Meningsmålinger gir ikke svaret. USA-VALG: HVOR PÅLITELIG BILDE KAN MENINGSMÅLINGER GI AV OPINIONSFORDELINGEN, OG HVILKE SPESIFIKKE UTFORDRINGER KNYTTER SEG TIL AMERIKANSKE PRESIDENTVALG?. Dagbladet 2008
UiO Untitled
 
2007
50 Waldahl, Ragnar; Beyer, Audun.
Lar vi oss påvirke av meningsmålinger?. Minerva (Oslo) 2007
UiO Untitled
 
    Vis neste liste