Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 113 << Forrige 1 2 3    Neste >>

2023
1 Furberg, Anniken; Rødnes, Kari Anne; Silseth, Kenneth; Arnseth, Hans Christian; Kvamme, Ole Andreas; Lund, Andreas; Sæther, Elin; Vasbø, Kristin Beate; Ernstsen, Sigrid; Fundingsrud, Marthe Wiseth; Øistad, Jon Hellerud; Slungård, Kristin.
Fagfornyelsen i møte med klasseromspraksiser: Læreres planlegging og gjennomføring av undervisning om tverrfaglige tema. Universitetet i Oslo 2023 (ISBN 978-82-93847-11-3) 162 s.
UiO Untitled
 
2 Kvamme, Ole Andreas.
Facets of Justice in Education: A Petroleum Nation Addressing the United Nations Sustainable Development Agenda. I: Justice, Education, and the World of Today. Philosophical Investigations. Routledge 2023 ISBN 9781032355351. s. 112-130
UiO Untitled
 
3 Lomsdalen, Christian; Bråten, Oddrun Marie Hovde; Eidhamar, Levi Geir; Jørgensen, Camilla Stabel; Anker, Trine; Kvamme, Ole Andreas.
Hvordan formes livssyn? Utforsking i en livssynsåpen skole: Et planlagt bokprosjekt. NoReFo-konferansen 2023; 2023-11-30 - 2023-12-01
UiB UIA NTNU UiO UiT Untitled
 
2022
4 Karseth, Berit; Kvamme, Ole Andreas; Ottesen, Eli.
Fra politiske intensjoner til nytt læreplanverk: Prosesser, rammer og sammenhenger.. Oslo: Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Universitetet i Oslo 2022 (ISBN 978-82-93847-06-9) 170 s.
UiO Untitled
 
5 Kvamme, Ole Andreas.
Bærekraftagendaen som utfordring for religions- og etikkdidaktikken. Svensk-norsk vårmøte: Hållbar utveckling; 2022-04-07 - 2022-04-07
UiO Untitled
 
6 Kvamme, Ole Andreas.
Curriculum and the United Nations’ sustainable development goals. I: International Encyclopedia of Education. Elsevier 2022 ISBN 9780128186305. s. 406-413
UiO Untitled
 
7 Kvamme, Ole Andreas.
Ethical Grounding of Critical Place-Based Education in the Anthropocene. I: Pedagogy in the Anthropocene. Re-Wilding Education for a New Earth. Palgrave Macmillan 2022 ISBN 978-3-030-90979-6. s. 277-294
UiO Untitled
 
8 Kvamme, Ole Andreas.
EVA2020: Fra politiske intensjoner til nytt læreplanverk: Prosesser, rammer og sammenhenger. Fagpolitisk konferanse; 2022-11-23 - 2022-11-23
UiO Untitled
 
9 Kvamme, Ole Andreas.
Facets of justice in education: a petroleum nation addressing United Nations sustainable development agenda. Ethics and Education 2022 s. 1-22
UiO Untitled
 
10 Kvamme, Ole Andreas; Karseth, Berit; Ottesen, Eli.
Verdier på glid. Bedre Skole 2022 ;Volum 34.(4) s. 56-61
UiO HINN Untitled
 
11 Kvamme, Ole Andreas; Sinnes, Astrid Tonette; Wals, Arjen.
School Strikes as Catalysts for Rethinking Educational Institutions, Purposes and Practices. NORRAG Special Issue 2022 (07) s. 84-89
HVL NMBU UiO Untitled
 
12 Kvamme, Ole Andreas; Tronsmo, Eli.
Prosessen mot en bærekraftstrategi på UV-fakultetet, UiO – erfaringer og dilemmaer. NABU-konferansen; 2022-11-21 - 2022-11-22
UiO Untitled
 
2021
13 Karseth, Berit; Kvamme, Ole Andreas.
Fagintegrasjon eller fagkonsentrasjon? Bærekraftig utvikling i fagfornyelsen LK20. Frokostmøte, UV-fakultetets 25-årsjubileum; 2021-11-08 - 2021-11-08
UiO Untitled
 
14 Koppang Frøjd, Elise; Espelata, Adrian; Sulejmani, Nora; Guriby, Marianne; Kvamme, Ole Andreas.
De unge stemmene i klimasaken. Podkasten Universitetsplassen [Internett] 2021-08-30
UiO Untitled
 
15 Koppang Frøjd, Elise; Guriby, Marianne; Kvamme, Ole Andreas.
Klimastreikende elever i skolen: Hvordan undervise i bærekraft?. Podkasten Universitetsplassen [Internett] 2021-06-25
UiO Untitled
 
16 Kvamme, Ole Andreas.
Bærekraft i fagfornyelsen (LK20): Mulige implikasjoner for Kulturhistorisk museum med eksempler fra faget religion og etikk. Omviserseminar; 2021-02-05 - 2021-02-05
UiO Untitled
 
17 Kvamme, Ole Andreas.
Bærekraft på timeplanen: Handlingsrom og mulige begrensninger. Kaffe og Klima; 2021-02-04 - 2021-02-04
UiO Untitled
 
18 Kvamme, Ole Andreas.
Democracy and Bildung: Reflections within the Anthropocene. ECER 2021; 2021-09-06 - 2021-09-09
UiO Untitled
 
19 Kvamme, Ole Andreas.
Det normative grunnlaget for en kritisk stedspedagogikk. Nordisk forskningskonferanse om bærekraft i utdanning; 2021-10-21 - 2021-10-22
UiO Untitled
 
20 Kvamme, Ole Andreas.
Det samfunnsaktuelle naturfaget - utdanningspolitisk diskusjon. Hell-seminaret 2021; 2021-11-17 - 2021-11-18
UiO Untitled
 
21 Kvamme, Ole Andreas.
Dialogues on responsibility: 10th graders encountering sustainability in moral education. Webinarrekke arrangert av Sprautumn – nettverk med forskere fra Umeå Universitet, Göteborgs Universitet, Universitetet i Oslo og Rhodes University, Sør-Afrika; 2021-06-03 - 2021-06-03
UiO Untitled
 
22 Kvamme, Ole Andreas.
Educational positions of justice: Norway addressing Agenda 2030. Justice and Education; 2021-05-10 - 2021-05-12
UiO Untitled
 
23 Kvamme, Ole Andreas.
Facets of Sustainability Justice: Norway addressing Agenda 2030. NERA 2021; 2021-11-03 - 2021-11-05
UiO Untitled
 
24 Kvamme, Ole Andreas.
Klimakrisen kalder på en ny pædagogik. Asterisk - DPU's digitale magasin [Fagblad] 2021-08-01
UiO Untitled
 
25 Kvamme, Ole Andreas.
Miljøetiske verdier i en globalisert verden: Kontekstorienterte studier i etikkdidaktikk. NoReFo-konferansen 2021; 2021-12-02 - 2021-12-03
UiO Untitled
 
26 Kvamme, Ole Andreas.
Nordic environmental education in the 1990s: the MUVIN project. Nordic Modes of Bildung, Schooling, and Upbringing: The interplay between individualism, collectivism, and institutionalized lives; 2021-04-22 - 2021-04-23
UiO Untitled
 
27 Kvamme, Ole Andreas.
Om bærekraft i fagfornyelsen (LK20). Lektor Lomsdalen [Internett] 2021-04-20
UiO Untitled
 
28 Kvamme, Ole Andreas.
On John Wall´s "Theorizing children´s global citizenship". Webinarrekke arrangert av Sprautumn – nettverk med forskere fra Umeå Universitet, Göteborgs Universitet, Universitetet i Oslo og Rhodes University, Sør-Afrika; 2021-04-08 - 2021-04-08
UiO Untitled
 
29 Kvamme, Ole Andreas.
Prioritization and Reservation – the Norwegian Response to the UN Decade on Education for Sustainable Development. ISREV Session XXI 2021; 2021-07-26 - 2021-07-30
UiO Untitled
 
30 Kvamme, Ole Andreas.
Promoting Values in the Norwegian National Curriculum: The Sustainability Connections. NERA 2021; 2021-11-03 - 2021-11-05
UiO Untitled
 
31 Kvamme, Ole Andreas.
Reconsidering the pluralistic approach to environmental and sustainability education. The Issue of (In)Justice and Educational Philosophical Paradigms, Old and New; 2021-11-25 - 2021-11-26
UiO Untitled
 
32 Kvamme, Ole Andreas.
Rethinking Bildung in the Anthropocene: The Case of Wolfgang Klafki. HTS Theological Studies 2021 ;Volum 77.(3) s. 1-9
UiO Untitled
 
33 Kvamme, Ole Andreas.
Reworking the Social Order: Skam as an Instance of Public Moral Education. Studies in Philosophy and Education 2021 ;Volum 40. s. 507-521
UiO Untitled
 
34 Kvamme, Ole Andreas.
Stedspedagogikk i antropocen. I: Å høre hjemme i verden. Introduksjon til en pedagogisk hjemstedsfilosofi.. Spartacus 2021 ISBN 978-82-304-0291-7. s. 61-79
UiO Untitled
 
35 Kvamme, Ole Andreas.
The climate crisis calls for a new pedagogy. Asterisk - DPU's digitale magasin - Aarhus Universitet [Fagblad] 2021-09-09
UiO Untitled
 
36 Kvamme, Ole Andreas.
The Critical and Utopian Potential of Environmental Ethical Values. Inequalities and Solidarity: the Role of Critical Global Citizenship Education (GCE) in Responding Glocally to Marginalisation in the Global North; 2021-06-17 - 2021-06-19
UiO Untitled
 
37 Kvamme, Ole Andreas; Karseth, Berit; Ottesen, Eli.
Skolens satsing på bærekraft. Dagsavisen 2021
UiO Untitled
 
38 Kvamme, Ole Andreas; Karseth, Berit; Ottesen, Eli.
The concern for Interdisciplinarity in the Renewal of the Norwegian Curriculum. ECER 2021; 2021-09-06 - 2021-09-09
UiO Untitled
 
39 Kvamme, Ole Andreas; Ødegaard, Marianne; Knain, Erik; Sæther, Elin.
Bærekraft i lærerutdanningen - gi mening til frustrasjon og kompleksitet. NABU-seminaret; 2021-11-23 - 2021-11-23
UiT UiO Untitled
 
40 Ramberg Aasen, Kristin; Netland Sørensen, Julie; Sinnes, Astrid Tonette; Nøvik, Hanne; Kvamme, Ole Andreas.
Her har de en halv dag i uken med bærekraft. nrk.no [Internett] 2021-10-12
UiO NMBU Untitled
 
41 Ødegaard, Marianne; Knain, Erik; Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin.
Making sense of frustration and complexity when introducing sustainability in teacher education. Acta Didactica Norden (ADNO) 2021 ;Volum 15.(3) s. 1-23
UiO Untitled
 
2020
42 Karseth, Berit; Kvamme, Ole Andreas; Ottesen, Eli.
DETTE SIER EVA2020 Fagfornyelsens læreplanverk: Politiske intensjoner, arbeidsprosesser og innhold.
UiO Untitled
 
43 Karseth, Berit; Kvamme, Ole Andreas; Ottesen, Eli.
Fagfornyelsens læreplanverk: Politiske intensjoner, arbeidsprosesser og innhold. Universitetet i Oslo: Det utdanningsvitenskapelige fakultet 2020 (ISBN 978-82-93847-00-7) 177 s.
UiO Untitled
 
44 Kvamme, Ole Andreas.
Bærekraft på timeplanen for ansatte og elever: Hva kan bærekraftdidaktikk bety i et etisk og politisk danningsperspektiv?. Kurs om selvevaluering; 2020-02-05 - 2020-02-06
UiO Untitled
 
45 Kvamme, Ole Andreas.
Bærekraftig utvikling og verdier: Kritiske og utopiske muligheter i FNs bærekraftagenda. Seminar i regi av forskningsgruppen Kritisk utbildningsforskning (KRUF); 2020-10-26 - 2020-10-26
UiO Untitled
 
46 Kvamme, Ole Andreas.
Engagement and Reluctance: The Norwegian Response to the United Nations Decade of Education for Sustainable Development (2005-2014). NERA 2020; 2020-03-04 - 2020-03-06
UiO Untitled
 
47 Kvamme, Ole Andreas.
Justice and Education in the Anthropocene: The Case of Norwegian Oil Museum. Justice and Education; 2020-11-19 - 2020-11-19
UiO Untitled
 
48 Kvamme, Ole Andreas.
Recontextualizing Environmental Ethical Values in a Globalized World: Studies in Moral Education. Oslo: Universitetet i Oslo 2020 182 s.
UiO Untitled
 
49 Kvamme, Ole Andreas.
Situating Moral Education in a Globalized World: Environmental Ethical Values and Student Experiences. I: Rethinking Ethical-Political Education. Springer Nature 2020 ISBN 978-3-030-49524-4. s. 45-65
UiO Untitled
 
50 Kvamme, Ole Andreas.
Skolestreikene og demokratiet. Harvest Magazine 2020
UiO Untitled
 
    Vis neste liste