Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 58 << Forrige 1 2    Neste >>

2019
1 Biseth, Heidi; Lenz, Claudia; Leming, Tove; Huang, Lihong; Anker, Trine; Erdal, Silje Førland; Sæther, Elin; Kvamme, Ole Andreas; Korbøl, Karsten; Kristiansen, Aslaug; Mathé, Nora Elise Hesby; Wistrøm, Øyvind; Aamaas, Åsmund; Madsen, Janne; Roos, Merethe; Eriksen, Kristin Gregers; Hofmann, Andrea; Hope, Christine; Hauge, Kjellrun Hiis; Lilland, Inger Elin; Abtahi, Yasmine; Johnsen-Høines, Marit; Gøtze, Peter; Kacerja, Suela; Breivega, Kjersti Maria Rongen; Jobst, Solvejg; Berdinesen, Hein; Skårås, Merethe; Sæverot, Herner; Lippe, Marie von der; Moldrheim, Solveig.
La elevene bli rustet til å møte de store samfunnsutfordringene, Jan Tore Sanner!. Forskning.no 2019
HVL OSLOMET USN MF UIA UiB UiO UIS UiT Untitled
 
2 Bostad, Inga; Kvamme, Ole Andreas.
Utdanning og bærekraft - noen filosofiske perspektiver. Studier i Pædagogisk Filosofi 2019 ;Volum 8.(1) s. 1-6
UiO Untitled
 
3 Curren, Randall; Kvamme, Ole Andreas.
Preserving opportunities to live well: A conversation with Randall Curren on sustainability and education. Studier i Pædagogisk Filosofi 2019 ;Volum 8.(1) s. 90-100
UiO Untitled
 
4 Furuseth, Sissel; Kvamme, Ole Andreas; Eide, Espen Barth; Kroneberg, Benedicte Meyer; Nesheim, Lea Justine.
Klimafrykt og sivil ulydighet på timeplanen. Arendalsuka; 2019-08-14
UiO Untitled
 
5 Kvamme, Ole Andreas.
Bærekraftdidaktikk. Lanseringsseminar; 2019-10-10 - 2019-10-10
UiO Untitled
 
6 Kvamme, Ole Andreas.
Bærekraftig utvikling som tverrfaglig tema - hva kan religion og etikk bidra med?. Livsmestring og bærekraftig utvikling i religionsundervisningen; 2019-04-27 - 2019-04-27
UiO Untitled
 
7 Kvamme, Ole Andreas.
Bærekraftundervisning i faget religion og etikk. Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge 2019 ;Volum 31.(3) s. -13
UiO Untitled
 
8 Kvamme, Ole Andreas.
Den etiske dimensjonen i tv-serien Skam. NoReFos årskonferanse; 2019-11-28 - 2019-11-29
UiO Untitled
 
9 Kvamme, Ole Andreas.
Etikkens plass i en bærekraftdidaktikk. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2. s. 170-188
UiO Untitled
 
10 Kvamme, Ole Andreas.
Hegemoni og grenser: Om filosofiens plass i KRLE-faget. KRLE-podden 2019
UiO Untitled
 
11 Kvamme, Ole Andreas.
Hva har bærekraftig utvikling med religion og etikk å gjøre?. Lærerseminar; 2019-04-01 - 2019-04-01
UiO Untitled
 
12 Kvamme, Ole Andreas.
School Strikes, Environmental Ethical Values, and Democracy. Studier i Pædagogisk Filosofi 2019 ;Volum 8.(1) s. 6-27
UiO Untitled
 
13 Kvamme, Ole Andreas.
Situating Moral Education in a Globalized World. Sustainability Values and Student Experiences. NERA 2020; 2019-03-06 - 2019-03-08
UiO Untitled
 
14 Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin.
Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 (ISBN 978-82-450-2427-2) 225 s.
UiO Untitled
 
15 Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin.
Bærekraftdidaktikk - spenninger og sammenhenger. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2. s. 14-40
UiO Untitled
 
16 Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin; Ødegaard, Marianne.
Bærekraftdidaktikk som forskningsfelt. Acta Didactica Norge 2019 ;Volum 13.(2) s. -
UiO Untitled
 
17 Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin; Ødegaard, Marianne.
Nye utgivelser på UV: Bærekraft i alle fag. Uniforum - nettavis for Universitetet i Oslo [Avis] 2019-10-31
UiO Untitled
 
18 Sæther, Elin; Kvamme, Ole Andreas.
Fagovergripende perspektiver i en bærekraftdidaktikk. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2. s. 190-214
UiO Untitled
 
2018
19 Kvamme, Ole Andreas.
Blurring the Image of the Other? The Recontextualization of Environmental Ethical Values in Norwegian Education Policy Documents. I: Challenging Life. Existential Questions as a Resource for Education. Waxmann Verlag 2018 ISBN 978-3-8309-3886-6. s. 359-381
UiO Untitled
 
20 Kvamme, Ole Andreas.
Bærekraftig utvikling - elevens eller skolens utfordring?. Frokostseminar, FIKS, Universitetet i Oslo; 2018-12-07 - 2018-12-07
UiO Untitled
 
21 Kvamme, Ole Andreas.
Bærekraftig utvikling i fagfornyelsen. Klimaseminaret, Utdanningsforbundet; 2018-11-01 - 2018-11-01
UiO Untitled
 
22 Kvamme, Ole Andreas.
Context as a Challenge for Environmental and Sustainability Education on Values. Comparative Perspectives and Contextual Challenges in Religious and Values Education, ISREV; 2018-07-29 - 2018-08-03
UiO Untitled
 
23 Kvamme, Ole Andreas.
‘Det behøver ikke å være mer’ – om bærekraftig utvikling i skolen. Pan. Harvest Publishing 2018
UiO Untitled
 
24 Kvamme, Ole Andreas.
Etikkundervisningens bidrag til utdanning for bærekraftig utvikling. Nordisk forskningskonferens om miljö- och hållbarhetsutbildning; 2018-10-24 - 2018-10-25
UiO Untitled
 
25 Kvamme, Ole Andreas.
Etiske perspektiver på bærekraftig utvikling i skolen. På tvers. Tverrfaglig seminar, Gyldendal Norsk Forlag; 2018-11-27 - 2018-11-27
UiO Untitled
 
26 Kvamme, Ole Andreas.
Etiske perspektiver på utdanning for bærekraftig utvikling. Regionkontaktmøte i Den naturlige skolesekken; 2018-09-04 - 2018-09-04
UiO Untitled
 
27 Kvamme, Ole Andreas.
Filosofisk samtale i KRLE og religion og etikk og som arbeidsmåte i en bærekraftetikk. Årskonferanse, Norsk religionspedagogisk forskerforum; 2018-11-29 - 2018-11-30
UiO Untitled
 
28 Kvamme, Ole Andreas.
Framtida er nå. Om fraværet av tematisering av framtida i LK06, læreplaner for fellesfag på ungdomstrinnet. Dagsavisen 2018
UiO Untitled
 
29 Kvamme, Ole Andreas.
Situating Moral Education. Educating Humanity. Rethinking current ways of practicing and researching ethical-political education; 2018-09-10 - 2018-09-12
UiO Untitled
 
30 Kvamme, Ole Andreas.
Skolen og det globale ansvaret. KLIMA - Et magasin om klimaforskning fra CICERO 2018
UiO Untitled
 
31 Kvamme, Ole Andreas.
Styring og skjønn. Verdier og kompetanse. Perspektiver på læreplanutkastene i fagfornyelsen. Læreplanseminar, Utdanningsforbundet; 2018-11-08 - 2018-11-08
UiO Untitled
 
32 Kvamme, Ole Andreas; Lindhardt, Eva Mila; Steineger, Agnethe.
I samme verden Religion og etikk VG3. Cappelen Damm AS 2018 (ISBN 9788202575724) 364 s.
HVL UiO Untitled
 
33 Lenz, Claudia; Korbøl, Karsten; Anker, Trine; Bråten, Oddrun Marie Hovde; Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin; Døving, Alexa; Erdal, Silje Førland; Jørgensen, Camilla Stabel; Stray, Janicke Heldal; Korsvoll, Nils H.; Nustad, Peder; Lippe, von der, Marie; Eriksen, Eli-Anne Vongraven.
Overstyring av 22. juli-senterets formidlingsvirksomhet. VG : Verdens gang 2018
MF NTNU UiB UiO UiT Untitled
 
2017
34 Kvamme, Ole Andreas.
Etikkdidaktikk og religionsdidaktikk i møte med miljøetiske utfordringer. Årsmøte og konferanse i Norsk Religionspedagogisk Forskerforum; 2017-11-30 - 2017-12-01
UiO Untitled
 
35 Kvamme, Ole Andreas.
Gode mester?. Nytt norsk kirkeblad : for teologi og praksis 2017 ;Volum 45.(2) s. 91-96
UiO Untitled
 
36 Kvamme, Ole Andreas.
Hvor ble det av humaniora? Om humanioras bidrag til utdanning for bærekraftig utvikling. Dagsavisen 2017
UiO Untitled
 
37 Kvamme, Ole Andreas.
Kirken og jødene - i skyggen av Luther. Perspektiver fra skolefagene KRLE og religion og etikk. Seminaret Kirken og jødene; 2017-11-10 - 2017-11-10
UiO Untitled
 
38 Kvamme, Ole Andreas.
Miljøetiske verdier i utdanning for bærekraftig utvikling. Det SO-didaktiske seminaret; 2017-05-22 - 2017-05-22
UiO Untitled
 
39 Kvamme, Ole Andreas.
Resistance to Change: The Norwegian School System and the Challenge of Sustainability. What may be Learnt in Ethics?; 2017-12-11 - 2017-12-13
UiO Untitled
 
40 Kvamme, Ole Andreas.
The Significance of Context: Moral Education and Religious Education Facing the Challenge of Sustainability. Discourse and Communication for Sustainable Education 2017 ;Volum 8.(2) s. 24-37
UiO Untitled
 
41 Kvamme, Ole Andreas.
Tverrfaglighet og bærekraftig utvikling. Prismet 2017 ;Volum 68.(4) s. 335-336
UiO Untitled
 
42 Kvamme, Ole Andreas.
Universality and context: Values in Education for Sustainable Development. Nordic Educational Research Association, 45. kongress; 2017-03-23 - 2017-03-25
UiO Untitled
 
43 Kvamme, Ole Andreas.
Utkast til ny overordnet del av læreplanen for norsk skole. Fornyelse av Kunnskapsløftet; 2017-05-12 - 2017-05-12
UiO Untitled
 
44 Kvamme, Ole Andreas.
Verdigrunnlag i skolen. Barnehagen og skolen som sentrum for inkludering og medborgerskap; 2017-05-03 - 2017-05-03
UiO Untitled
 
45 Kvamme, Ole Andreas.
Å gjøre faget levende - om filosofisk samtale i KRLE. Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge 2017 ;Volum 29.(1) s. 45-52
UiO Untitled
 
2016
46 Kvamme, Ole Andreas.
Mangfold. I: Pedagogiske fenomener. En innføring. Cappelen Damm Akademisk 2016 ISBN 9788202494667. s. 61-72
UiO Untitled
 
47 Kvamme, Ole Andreas.
Miljøkrise. I: Pedagogiske fenomener. En innføring. Cappelen Damm Akademisk 2016 ISBN 9788202494667. s. 366-375
UiO Untitled
 
48 Kvamme, Ole Andreas; Kvernbekk, Tone; Strand, Torill.
Avslutning. Hva er pedagogikk?. I: Pedagogiske fenomener. En innføring. Cappelen Damm Akademisk 2016 ISBN 9788202494667. s. 405-414
UiO Untitled
 
49 Kvamme, Ole Andreas; Kvernbekk, Tone; Strand, Torill.
Introduksjon. I: Pedagogiske fenomener. En innføring. Cappelen Damm Akademisk 2016 ISBN 9788202494667. s. 13-28
UiO Untitled
 
50 Kvamme, Ole Andreas; Kvernbekk, Tone; Strand, Torill.
Pedagogiske fenomener. En innføring. Cappelen Damm Akademisk 2016 (ISBN 9788202494667) 428 s.
UiO Untitled
 
    Vis neste liste