Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-43 av 43

2023
1 Frost, Jørgen Mogens.
Om formell bokstavkunnskap og funksjonelle språkprocesser. Norsk tidsskrift for logopedi 2023 ;Volum 69.(1) s. 22-25
UiO Untitled
 
2022
2 Hagtvet, Ragna Bente Eriksen; Frost, Jørgen.
Forebyggende og tidlig innsats i skriveopplæringen. I: Skriveutvikling og skrivevansker. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202694319. s. 186-208
UiO Untitled
 
2020
3 Frost, Jørgen.
Merk språket - skriv og les. 4349 Bryne: INFOVEST forlag 2020 (ISBN 978-82-8360-101-5) 188 s.
UiO Untitled
 
4 Frost, Jørgen; Waaler,, Vigdis, Lothe.
Kvalitetssikring av språk- og leseopplæringen for elever med behov for støtte. Spesialpedagogikk 2020 (05) s. 32-39
UiO Untitled
 
2019
5 Frost, Jørgen.
Dynamisk kortlægning af sprog og læsning. En port til en forebyggende indsats på nye præmisser. Viden om Læsning 2019 s. 80-87
UiO Untitled
 
2018
6 Frost, Jørgen.
Sprog- og læsestimulering i hjem, dagtilbud og skole. Støttetiltag med basis i forskning.. Psyke & Logos 2018 ;Volum 39.(2) s. 27-44
UiO Untitled
 
7 Frost, Jørgen; Ottem, Ernst John.
The Value of Assessing Pupils' Academic Self-Concept. Scandinavian Journal of Educational Research 2018 ;Volum 62.(2) s. 264-271
UiO Untitled
 
2017
8 Frost, Jørgen.
Språkstimulering i et literacy-perspektiv i overgangen barnehage-skole. Spesialpedagogikk 2017 (05) s. 18-27
UiO Untitled
 
9 Frost, Jørgen.
Støtte til barn med lese- og skrivevansker. Hva kan fosterforeldre bidra med i lesestarten?. Fosterhjemskontakt : tidsskrift om fosterhjemsarbeid 2017 (05) s. 10-15
UiO Untitled
 
2016
10 Frost, Jørgen; Ottem, Ernst John; Hagtvet, Bente Eriksen; Snow, Catherine E..
The effects of transfer in teaching vocabulary to school children: An analysis of the dependencies between lists of trained and non-trained words. Scandinavian Journal of Educational Research 2016 ;Volum 60.(6) s. 709-722
UiO Untitled
 
2015
11 Hagtvet, Bente Eriksen; Frost, Jørgen; Refsahl, Vigdis.
Den intensive leseopplæringen. Dialog og mestring når lesingen har låst seg.. Cappelen Damm Akademisk 2015 (ISBN 978-82-02-27716-1) 425 s.
UiO Untitled
 
2014
12 Frost, Jørgen.
Literacy og læsning. KvaN : et tidsskrift for læreruddannelse og skole 2014 s. 84-99
UiO Untitled
 
13 Frost, Jørgen; Ottem, Ernst John; Hagtvet, Bente Eriksen.
Samordnet styrking av vokabular og lesing : i intensive arbeidsøkter på mellomtrinnet med tekster fra samfunnsfag. Spesialpedagogikk 2014 ;Volum 79.(2) s. 43-57
UiO Untitled
 
14 Frost, Jørgen; Ottem, Ernst John; Snow, Catherine E; Hagtvet, Bente Eriksen; Lyster, Solveig-Alma Halaas; White, Claire.
The Conceptual Nature of Gain in Vocabulary Research: An Analysis of Vocabulary Data from Schoolchildren. Scandinavian Journal of Educational Research 2014 ;Volum 58.(4) s. 495-511
UiO Untitled
 
15 Vea, Gunvor Dalby; Ottem, Ernst John; Frost, Jørgen.
Kartlegging av elevers ferdigheter i språk og lesing - underliggende forskjeller i prøvenes krav til relasjonell tenkning. Psykologi i kommunen (PIK) 2014 (1) s. 9-16
UiO Untitled
 
2013
16 Arnesen, Anne; Meek-Hansen, Willhelm; Ottem, Ernst John; Frost, Jørgen.
Barns vansker med språk, lesing og sosial atferd i læringsmiljøet: En undersøkelse basert på lærervurderinger og leseprøver i grunnskolens 2.-5.trinn. Psykologi i kommunen (PIK) 2013 ;Volum 48.(6) s. 69-84
UiO Untitled
 
2012
17 Frost, Jørgen.
Kvalitetssikring af specialpædagogisk arbejde i et skoleudviklingsperspektiv. I: Dysleksi - en fælles nordisk udfordring. København: Landsforeningen af læsepædagoger 2012 ISBN 9788774730439. s. 22-35
UiO Untitled
 
18 Frost, Jørgen.
Skrivepædagogik fra børnehave til skole. I: Skrivelyst i et specialpædagogisk perspektiv. Dansk Psykologisk Forlag 2012 ISBN 9788777067174. s. 157-176
UiO Untitled
 
19 Frost, Jørgen.
Spontanskrivning i et forebyggende perspektiv. I: Skrivelyst i børnehaven. Dansk Psykologisk Forlag 2012 ISBN 9788777067181. s. 209-224
UiO Untitled
 
20 Frost, Jørgen; Wagner, Åse Kari H..
Stigen og edderkoppen – om det å kunne bygge bro mellom teoretiske oppfatninger av læring og utvikling. nettbasert www.forebygging.no 2012
UIS UiO Untitled
 
21 Wagner, Åse Kari H.; Frost, Jørgen.
Faren ved å kaste stein i glasshus. Dagbladet 2012
UIS UiO Untitled
 
2011
22 ESPENAKK, Unni; Frost, Jørgen; Færevaag, Margaret Klepstad; Horn, Erna; Løge, Inger Kristine; Solheim, Ragnar Gees; Wagner, Åse Kari H..
TRAS: Observasjon av språk i daglig samspill. Stavanger: Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking 2011 (ISBN 978-82-7649-072-5) 141 s.
HVL UiO UIS Untitled
 
2010
23 Espenakk, Unni; Frost, Jørgen; Horn, Erna; Løge, Inger Kristine; Solheim, Ragnar Gees; Wagner, Åse Kari Hansen.
Er kartlegging av barns språk farlig?. Utdanning 2010 ;Volum 13.(13)
UIS UiO Untitled
 
24 Frost, Jørgen.
Kvalitet i leseopplæringen. Erfaringer med oppstart av språk- og leseveiledning. Cappelen Damm Akademisk 2010 (ISBN 978-82-02-33512-0) 119 s.
UiO Untitled
 
25 Frost, Jørgen.
Prosessorientert leseundervisning med lydstøtte. Lytt og lær. Statped skriftserier 2010 (83) s. 33-43
UiO Untitled
 
2009
26 Frost, Jørgen.
Evaluering - i et dialogisk perspektiv. Cappelen Damm Akademisk 2009 (ISBN 978-82-02-29318-5) 221 s.
UiO Untitled
 
27 Frost, Jørgen.
Evaluering - i et dialogisk perspektiv. Cappelen Damm Akademisk 2009 (ISBN 978-82-02-29318-5) 220 s.
UiO Untitled
 
28 Frost, Jørgen.
Introduksjon. I: Evaluering - i et dialogisk perspektiv. Cappelen Damm Akademisk 2009 ISBN 978-82-02-29318-5. s. 7-18
UiO Untitled
 
29 Frost, Jørgen.
Leseutvikling og utviklingsbestemte aktiviteter. I: Språk- og leseveiledning - i teori og praksis. Cappelen Damm Akademisk 2009 ISBN 978-82-02-283476. s. 253-269
UiO Untitled
 
30 Frost, Jørgen.
Skoleutvikling i et dialogisk lys. I: Evaluering - i et dialogisk perspektiv. Cappelen Damm Akademisk 2009 ISBN 978-82-02-29318-5. s. 53-73
UiO Untitled
 
31 Frost, Jørgen.
Språk- og leseveilederen midt i skolens hverdag. I: Språk- og leseveiledning - i teori og praksis. Cappelen Damm Akademisk 2009 ISBN 978-82-02-283476. s. 15-36
UiO Untitled
 
32 Frost, Jørgen.
Språk- og leseveiledning - i teori og praksis. Cappelen Damm Akademisk 2009 (ISBN 978-82-02-283476) 429 s.
UiO Untitled
 
33 Frost, Jørgen.
Å måle effekt av leseopplæringen. I: Språk- og leseveiledning - i teori og praksis. Cappelen Damm Akademisk 2009 ISBN 978-82-02-283476. s. 271-291
UiO Untitled
 
34 Lyster, Solveig-Alma Halaas; Frost, Jørgen.
Om evaluering av leseforståelsen. I: Evaluering - i et dialogisk perspektiv. Cappelen Damm Akademisk 2009 ISBN 978-82-02-29318-5. s. 99-116
UiO Untitled
 
2008
35 Lyster, Solveig-Alma Halaas; Frost, Jørgen.
Lese- og skriveopplæring på språklig grunnlag. Forebygging av vansker. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2008 ISBN 978-82-02-27593-8. s. 250-277
UiO Untitled
 
36 Ottem, Ernst; Frost, Jørgen.
Ordavkoding og lesehastighet - data fra Språk 6-16. Skolepsykologi 2008 (6) s. 43-48
UiO Untitled
 
2007
37 Frost, Jørgen.
Læsemesteren. Köbenhavn, Danmark: Gyldendal Uddannelse (http://www.gyldendal-uddannelse.dk/) 2007 (ISBN 9788702056839) 254 s.
UiO Untitled
 
38 Frost, Jørgen.
Å gjøre tilpasset opplæring tilpasset. I: Vi har prøvd alt! Systemblikk på pedagogiske utfordringer. Porsgrunn: Lillegården kompetansesenter 2007 ISBN 978-82-997373-5-7. s. 207-218
UiO Untitled
 
39 Frost, Jørgen; Sørensen, Peer Møller.
The effects of a comprehensive reading intervention programme for Grade 3 children. Journal of Research in Reading 2007 ;Volum 30. s. 270-286
UiO Untitled
 
2004
40 Espenakk, Unni; Frost, Jørgen; Færevaag, Margaret Klepstad; Grove, Hans; Horn, Erna; Løge, Inger Kristine; Solheim, Ragnar Gees; Wagner, Åse Kari Hansen.
TRAS - Tidig registrering av språkutveckling. Handbok och schema. Herning: Special-paedagogisk forlag 2004 (ISBN 8776070670)
UiO UIS Untitled
 
2003
41 Espenakk, Unni; Frost, Jørgen; Færevaag, Margaret Klepstad; Grove, Hans; Horn, Erna; Løge, Inger Kristine; Solheim, Ragnar Gees; Wagner, Åse Kari Hansen.
TRAS : Tidlig registrering av språkutvikling : Håndbok og registreringsskjema. Stavanger: Senter for leseforsking 2003 (ISBN 8276490271) 139 s.
UiO UIS Untitled
 
42 Espenakk, Unni; Frost, Jørgen; Færevaag, Margaret Klepstad; Grove, Hans; Horn, Erna; Løge, Inger Kristine; Solheim, Ragnar Gees; Wagner, Åse Kari Hansen.
TRAS: Tidlig registrering af sprogudvikling – en håndbog om sprog og sprogudvikling + TRAS – Tidlig registrering af sprogudvikling (registreringsskjema). Oversatt av Inge Post og Jan Katlev i samarbeid med Helen Nielsen. Herning: Special-pædagogisk forlag 2003 (ISBN 8773999407) 112 s.
UiO UIS Untitled
 
2001
43 Espenakk, Unni; Frost, Jørgen; Horn, Erna; Løge, Inger Kristine; Solheim, Ragnar Gees; Wagner, Åse Kari Hansen.
TRAS - Tidlig registrering av språkutvikling. Et forskningstorg; 2001-11-30 - 2001-11-30
UiO UIS Untitled