2023
|
1. |
Freyr, Tor; Laupsa, Marie. Viljen til å ville – Et samarbeidsprosjekt mellom Kjelle videregående skole, PP-tjenesten Romerike og Høgskolen i Østfold: Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis, Viken fylkeskommune – sluttrapport.. : HiØ Videre 2023 22 s. HIOF
Untitled
|
|
2. |
Laupsa, Marie; Freyr, Tor; Skaug, Morten. Sosial handlingskompetanse – sosial og faglig læring i sammenheng: Et samarbeidsprosjekt mellom Kuben videregående skole, Utdanningsetaten i Oslo og Høgskolen i Østfold. : HiØ Videre 2023 29 s. HIOF OSLOMET
Untitled
|
2022
|
3. |
Freyr, Kamilla; Laupsa, Marie; Freyr, Tor. Arkiv, kontinuitet og diskontinuitet - på vei mot konsekvenspedagogikk. Årskonferanse; 2022-10-26 - 2022-10-27 HIOF OSLOMET
Untitled
|
2021
|
4. |
Freyr, Tor. Eksistensfilosofiske betraktinger knyttet til læring. Fagdag om konsekvenspedagogikk og sosial handlingskompetanse; 2021-11-05 - 2021-11-05 HIOF
Untitled
|
|
5. |
Freyr, Tor. Filosofisk betraktning på spesialundervisning – Frihet, valg og selvbestemmelse. Planleggingsdag; 2021-08-16 - 2021-08-16 HIOF
Untitled
|
|
6. |
Freyr, Tor. Kropp, kjønn og utdanning – Platons likestillingsideal i Staten. AIGIS : Nordisk tidsskrift for klassiske studier 2021 ;Volum 21.(1) Suppl. Suppl. s. - HIOF
Untitled
|
|
7. |
Freyr, Tor. Om konsekvenspedagogikkens eksistensfilosofiske grunnlag. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2021 ;Volum 7. s. 335-346 HIOF
Untitled
|
|
8. |
Freyr, Tor. Å tenke sammen. Konsekvenspedagogikk og fellesskap; 2021-10-27 - 2021-10-28 HIOF
Untitled
|
2020
|
9. |
Freyr, Tor. Om konsekvenspedagogikkens eksistensfilosofiske grunnlag. Spenninger og utfordringer i spesialpedagogikk; 2020-11-27 - 2020-11-27 HIOF
Untitled
|
2019
|
10. |
Freyr, Tor. Kjønn, Kropp (σῶμα) og utdanning: Platons likestillingsideal i Staten. Platonselskabets 25. symposium; 2019-06-07 - 2019-06-08 HIOF
Untitled
|
|
11. |
Freyr, Tor. Om filosofiske samtaler. Seminar ved Sosiologisk poliklinikk; 2019-04-23 - 2019-04-23 HIOF
Untitled
|
|
12. |
Freyr, Tor. Samtalens betydning for filosofi – (Dia)logos og Platons Statsmannen. AIGIS : Nordisk tidsskrift for klassiske studier 2019 ;Volum 19. HIOF
Untitled
|
2018
|
13. |
Freyr, Kamilla; Freyr, Tor. Filosofiske samtaler i museet. Vitenskapelig foredrag. Kulturhistorisk museum, Oslo; 2018-11-07 - 2018-11-07 HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
14. |
Freyr, Tor. Om metoder innen konsekvenspedagogikk. Metoder innen konsekvenspedagogikk; 2018-04-27 - 2018-04-27 HIOF
Untitled
|
|
15. |
Freyr, Tor. Platons idealstat og den norske velferdsstaten. Den norske idealstaten / Alt Går Bra; 2018-09-07 - 2018-09-09 HIOF
Untitled
|
|
16. |
Freyr, Tor. Utdanning, likestilling og androgynitet: Virginia Woolfs plantonfortolkning. Et rom for refleksjon; 2018-11-20 - 2018-11-20 HIOF
Untitled
|
2017
|
17. |
Freyr, Tor. Dialog i konsekvenspedagogikk. pedagogisk pub; 2017-10-16 - 2017-10-16 HIOF
Untitled
|
|
18. |
Freyr, Tor. Dialogkompetanse: den sokratiske dialog. Årskonferanse for Konsekvenspedagogisk Forum 2017; 2017-04-26 - 2017-04-28 HIOF
Untitled
|
|
19. |
Freyr, Tor. Samtalens betydning for filosofi: (dia)logos i Platons Statsmannen. Platonselskapets symposium; 2017-06-01 - 2018-06-03 HIOF
Untitled
|
|
20. |
Lillejord, Sølvi; Børte, Kristin; Halvorsrud, Kristoffer; Ruud, Erik; Freyr, Tor. Transition from kindergarten to school: A systematic review. Oslo: Kunnskapssenter for utdanning, Norges Forskningsråd 2017 (ISBN 978-82-12-03458-7) HIOF UIS UiB
Untitled
|
2016
|
21. |
Freyr, Tor. The Social Aspect in Plato's Ethics: The Significance og Human Being's Social Nature in Approaching Justice, Wisdom, and Partnership. Uppsala universitet 2016 (ISBN 978-91-506-2553-0) 207 s. HIOF
Untitled
|
2015
|
22. |
Lillejord, Sølvi; Børte, Kristin; Halvorsrud, Kristoffer; Freyr, Tor. Tiltak med positiv innvirkning på barns overgang fra barnehage til skole: En systematisk kunnskapsoversikt. Oslo: Kunnskapssenter for utdanning, Norges Forskningsråd 2015 (ISBN 978-82-12-03458-7) 72 s. HIOF UiB
Untitled
|
|
23. |
Lillejord, Sølvi; Halvorsrud, Kristoffer; Ruud, Erik; Morgan, Konrad; Freyr, Tor; Fischer-Griffiths, Peder; Eikeland, Ole Johan; Hauge, Trond Eiliv; Homme, Anne; Manger, Terje. Frafall i videregående opplæring. En systematisk kunnskapsoversikt.. Oslo: Kunnskapssenter for utdanning, Norges forskningsråd 2015 86 s. NORCE UiB UiO
Untitled
|
2013
|
24. |
Freyr, Tor. Platon om lykke: Faglig dyktighet som gode gjerninger. I: Engasjement i praksis. Broer mellom filosofi og praksis i helse- og sosialfeltet. Cappelen Damm Akademisk 2013 ISBN 9788202401641. s. 79-90
Untitled
|
2010
|
25. |
Freyr, Tor; Urstad, Kristian. Philosophy as a Way of Life in Xenophon's Socrates. E-LOGOS ELECTRONIC JOURNAL FOR PHILOSOPHY 2010 HIOF
Untitled
|