2022
|
1. |
Campbell, Janine Anne; Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Størksen, Ingunn. Screening for Potential, Assessing for Achievement: A Study of Instrument Validity for Early Identification of High Academic Potential in Norway. Scandinavian Journal of Educational Research 2022 p. - UIS UiO
Untitled
|
|
2. |
Hammer Smedsrud, Jørgen; Nordahl-Hansen, Anders; Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Mathematically Gifted Students’ Experience With Their Teachers’ Mathematical Competence and Boredom in School: A Qualitative Interview Study. Frontiers in Psychology 2022 ;Volume 13. p. - HIOF UiO NIFU
Untitled
|
|
3. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Psychological outcomes among Norwegian talented students participating in talent Science Centers. NERA; 2022-06-01 - 2022-06-03 UiO
Untitled
|
|
4. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Talensenter debatt. Dagsnytt 18 NRK [TV] 2022-03-08 UiO
Untitled
|
|
5. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Tidlig innsats for barn og unge med stort læringspotensial. I: Tidlig innsats – i en skole for alle?. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202762452. p. 287-302 UiO
Untitled
|
2021
|
6. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Barn med stor inlärningspotential i det norska skolsystemet. I: Särskild begåvning i praktik och forskning. Studentlitteratur AB 2021 ISBN 9789144135670. p. 193-212 UiO
Untitled
|
|
7. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Barn med stort læringspotensial. Tekna/Realfag og utdanning; 2021-02-09 - 2021-02-09 UiO
Untitled
|
|
8. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Evnerike barn: Slik utnytter du potensialet. Dagbladet [Newspaper] 2021-01-06 UiO
Untitled
|
|
9. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Mobbing i barnehagen: Dette er tegnene. VG [Newspaper] 2021-08-19 UiO
Untitled
|
|
10. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Professor om oppdragelse: suksess kodene. Dagbladet [Newspaper] 2021-01-06 UiO
Untitled
|
|
11. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Campbell, Janine Anne; Idsøe, Thormod; Størksen, Ingunn. Development and psychometric properties of nomination scales for high academic potential in early childhood education and care. European Early Childhood Education Research Journal 2021 p. - UiO UIS
Untitled
|
|
12. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Malthe-Sørenssen, Anders. Experiences from Establishing a Cross-Disciplinary Honors Program at the University of Oslo.. World of Talent 2021, International Conference on Talent Development and Honours Education; 2021-06-16 - 2021-06-18 UiO
Untitled
|
|
13. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Nieboer, Marivonne; Lavicza, Zoltz. Discussion on STEAM Design and Policy. Designing Innovations in STEAM Education- Digital Conference; 2021-07-26 - 2021-07-28 UiO
Untitled
|
|
14. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Øverland, Klara. Hvordan snakke med barn om tanker og følelser under covid-19-pandemien?. Stavanger Aftenblad 2021 UIS UiO
Untitled
|
2020
|
15. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Differensiering i skolen. En praktisk bok om tilpasset opplæring. Cappelen Damm Akademisk 2020 (ISBN 978-82-02-58639-3) 121 p. UiO
Untitled
|
|
16. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Globale problemer må løses med banebrytende utdanning. Titan.uio.no [Internet] 2020-07-02 UiO
Untitled
|
|
17. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Moren til Maxmilian (6) skjønte tidlig at sønnen var spesiell. Da han tok en evnetest, falt brikkene på plass.. Aftenposten [Newspaper] 2020-02-29 UiO
Untitled
|
2019
|
18. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Læringspotensial og psykisk helse. I: Læringspotensial. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-59812-9. p. 94-107 UiO
Untitled
|
|
19. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Aktuelle utviklingstendenser innenfor talentutvikling og høybegavelse i Norge. Kognition & Pædagogik 2019 ;Volume 29.(111&112) p. 36-42 UiO
Untitled
|
|
20. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Barn med stort læringspotensial i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 978-82-02-62538-2) 128 p. UiO
Untitled
|
|
21. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Bedre opplæring for evnerike: Regjeringen vurderer endringer i opplæringsloven. https://www.utdanningsnytt.no [Internet] 2019-11-14 UiO
Untitled
|
|
22. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Det er typisk at evnerike barn ikke får lov til å være smarte. Titan.uio.no [Internet] 2019-12-16 UiO
Untitled
|
|
23. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. How can academia create a transdisciplinary environment for sustainable development and what are the challenges?. Forskningspolitikk 2019 UiO
Untitled
|
|
24. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Motivasjon og tilpasset opplæring for elever med stort læringspotensial.. Naturfag : tidsskrift for Nasjonalt nettverk for naturfag 2019 ;Volume 1.(18) p. 20-24 UiO
Untitled
|
|
25. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Om transdisiplinaritet som redskap i møtet med store utfordringer. Forskningspolitikk 2019 ;Volume 42.(3) p. 12-14 UiO
Untitled
|
|
26. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Psykisk helse i barnehage og skole. Lederkonferanse; 2019-10-17 - 2019-10-18 UiO
Untitled
|
|
27. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Psykisk helse og skolen sitt rolle. foredrag; 2019-10-29 - 2019-10-30 UiO
Untitled
|
|
28. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. STEAM+ and transdisciplinarity. Transdisciplinarity and possible Policy Consequences in Education and Research; 2019-09-27 - 2019-09-27 UiO
Untitled
|
|
29. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Talangutveckling i Norge – från policy till praktik. Nordisk talangkonferens ”Framtidens skola för särskilt begåvade elever”; 2019-08-15 - 2019-08-17 UiO
Untitled
|
|
30. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Frøyland, Merethe; Idsøe, Thormod. In-school science enrichment program for gifted children.. ESERA; 2019-08-26 - 2019-08-30 UiO
Untitled
|
|
31. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Skogen, Kjell. Spesialpedagogikk for barn med stort læringspotensial. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202592059. p. 570-584 UiO
Untitled
|
|
32. |
Jensen, Maria Therese; Solheim, Oddny Judith; Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Do you read me? Associations between perceived teacher emotional support, reader self‑concept, and reading achievement. Social Psychology of Education 2019 ;Volume 22.(2) p. 247-266 UIS UiO
Untitled
|
2018
|
33. |
Alfsvåg, Trude; Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Baklengs planlegging – med et særlig blikk på elever med stort læringspotensial. Språkløyper Lesesenteret, Universitetet i Stavanger 2018 UIS UiO
Untitled
|
|
34. |
Alfsvåg, Trude; Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Hvordan definere og identifisere elever med stort læringspotensial?. Språkløyper. Lesesenteret, Universitetet i Stavanger. 2018 UIS UiO
Untitled
|
|
35. |
Alfsvåg, Trude; Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Vurdering for planlegging. Språkløyper. Lesesenteret, Universitetet i Stavanger 2018 UIS UiO
Untitled
|
|
36. |
Alfsvåg, Trude; Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Å utfordre og motivere i lese- og skriveopplæringen. Språkløyper. Lesesenteret, Universitetet i Stavanger 2018 UIS UiO
Untitled
|
|
37. |
Alfsvåg, Trude; Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Å utfordre og motivere i lese- og skriveopplæringen. Språkløyper. Lesesenteret, Universitetet i Stavanger 2018 UIS UiO
Untitled
|
|
38. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Barn med stort læringspotensial i barnehage og skole. Faglig foredrag; 2018-03-07 - 2018-03-07 UiO
Untitled
|
|
39. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Barn med stort læringspotensial må ikke holdes igjien. Barnehage.no [Internet] 2018-02-27 UiO
Untitled
|
|
40. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. De evnerike barna går fortsatt for lut og kaldt vann. titan.no [Internet] 2018-01-29 UiO
Untitled
|
|
41. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. De flinkeste på skolen får ikke nok oppmerksomhet. Drammens Tidende [Newspaper] 2018-06-01 UiO
Untitled
|
|
42. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Det er ikke månen som lyser. Barnehage Konferanse 2018; 2018-06-06 - 2018-06-07 UiO
Untitled
|
|
43. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Elever med stort læringspotensial. Lederkonferanse; 2018-04-10 - 2018-04-11 UiO
Untitled
|
|
44. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Høyt presterende elever. foredrag; 2018-04-10 - 2018-04-11 UiO
Untitled
|
|
45. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Jeg tror ikke at jeg er noe spesielt. Jeg bare lærer litt fortere enn andre.. Dagbladet [Newspaper] 2018-08-25 UiO
Untitled
|
|
46. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Konsekvenser av mobbing i utviklingsperspektiv. Nasjonalt samling i Læringsmiljøprosjektet; 2018-03-20 - 2018-03-21 UiO
Untitled
|
|
47. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici. Talentsentre i realfag. Nasjonalt forskningseminar; 2018-02-18 - 2018-02-18 UiO
Untitled
|
|
48. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Mossige, Margunn; Alfsvåg, Trude; Mathiesen Gilje, Trine; Meland, Anne Maren. Språkløyper- Elever med stort læringspotensial. Lesesenteret, UIS Stavanger 2018 UIS UiO
Untitled
|
|
49. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Vinje, Kristin. Jo visst skal vi satse på talentene!. Dagbladet 2018 UiO
Untitled
|
|
50. |
Smedsrud, Jørgen; Nordahl-Hansen, Anders; Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Ulvund, Stein Erik; Idsøe, Thormod; Lang-Ree, Ole Christian. The Associations Between Math Achievement and Perceived Relationships in School Among High Intelligent Versus Average Adolescents. Scandinavian Journal of Educational Research 2018 p. 1-15 UiO FORSV
Untitled
|