2021
|
1. |
Knain, Erik; Fredlund, Tobias; Furberg, Anniken Larsen. Exploring Student Reasoning and Representation Construction in School Science Through the Lenses of Social Semiotics and Interaction Analysis. Research in Science Education 2021 UiO
Untitled
|
2019
|
2. |
Fredlund, Tobias; Knain, Erik. Science students' noticing of appropriate frames. EARLI conference; 2019-08-12 - 2019-08-16 UiO
Untitled
|
|
3. |
Ingulfsen, Line; Furberg, Anniken Larsen; Knain, Erik. Sensemaking at the intersection of authorized and student-generated representations. Nordic Research Symposium on Dialogical Perspectives in Science Education. 13th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA); 2019-08-26 - 2019-08-30 UiO
Untitled
|
|
4. |
Knain, Erik. Nå er det alvor. Dagsavisen 2019 UiO
Untitled
|
|
5. |
Knain, Erik. REDEtil - nettressurs om bruk av visuelle uttrykk i naturfag for lærere og lærerutdannere. Institutt for lærerutdanning og skoleforskning 2019 UiO
Untitled
|
|
6. |
Knain, Erik. Representasjoner og bærekraft. Bruk av visuelle uttrykk i naturfag - konferanse i REDE prosjektet; 2019-04-10 UiO
Untitled
|
|
7. |
Knain, Erik. Utforskende arbeidsmåter og representasjoner. Bruk av visuelle uttrykk i naturfag - konferanse i REDE prosjektet; 2019-04-10 UiO
Untitled
|
|
8. |
Knain, Erik. Vår tids månelanding. Klassekampen 2019 p. 39- UiO
Untitled
|
|
9. |
Knain, Erik; Bjønness, Birgitte; Kolstø, Stein Dankert. Rammer og støttestrukturer i utforskende arbeidsmåter. I: Elever som forskere i naturfag. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03144-6. UiB UiO NMBU
Untitled
|
|
10. |
Knain, Erik; Kolstø, Stein Dankert. Elever som forskere i naturfag. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 978-82-15-03144-6) 255 p. UiB UiO
Untitled
|
|
11. |
Knain, Erik; Kolstø, Stein Dankert. Utforskende arbeidsmåter - en oversikt. I: Elever som forskere i naturfag. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03144-6. UiB UiO
Untitled
|
|
12. |
Knain, Erik; Ødegaard, Marianne. Naturfagets rolle i bærekraftdidaktikk. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2. p. 135-151 UiO
Untitled
|
|
13. |
Kolstø, Stein Dankert; Knain, Erik. Hvordan lykkes med utforskende arbeidsmåter. I: Elever som forskere i naturfag. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03144-6. UiB UiO
Untitled
|
|
14. |
Mestad, Idar; Knain, Erik; Kolstø, Stein Dankert. Utvikle faglig innsikt gjennom snakk, skriving og visuelle uttrykk. I: Elever som forskere i naturfag. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03144-6. HVL UiB UiO
Untitled
|
|
15. |
Sinnes, Astrid Tonette; Knain, Erik; Kolstø, Stein Dankert; Ødegaard, Marianne. Må forstå sammenhengene. Dagsavisen 2019 NMBU UiB UiO
Untitled
|
2018
|
16. |
Bjønness, Birgitte; Knain, Erik. A science teacher's complex beliefs about nature of scientific inquiry. Nordic Studies in Science Education 2018 UiO NMBU
Untitled
|
|
17. |
Fredlund, Tobias; Knain, Erik. Analysing school science group work in terms of multimodal text development and its interplay with context of situation. 9th International Conference on Multimodality; 2018-08-15 - 2018-08-17 UiO
Untitled
|
|
18. |
Fredlund, Tobias; Knain, Erik; Furberg, Anniken Larsen. Using representations to learn about the greenhouse effect. NARST 2018 Annual Meeting; 2018-03-10 - 2018-03-13 UiO
Untitled
|
|
19. |
Knain, Erik; Furberg, Anniken Larsen. Læring gjennom visuelle kunnskapsrepresentasjoner i naturfag. Fagfornyelsen og desentralisert kompetanseutvikling - Samspill mellom forskning og praksis; 2018-09-21 UiO
Untitled
|
|
20. |
Knain, Erik; Remmen, Kari Beate; Fredlund, Tobias. Representations in students’ argumentation on SSI. NARST conference, Atlanta USA; 2018-03-10 - 2018-03-13 UiO
Untitled
|
|
21. |
Knain, Erik; Ødegaard, Marianne. The Implementation of Scientific Literacy as Basic Skills in Norway After the School Reform of 2006. I: Global Developments in Literacy Research for Science Education. Springer Nature 2018 ISBN 978-3-319-69196-1. p. 15-28 UiO
Untitled
|
|
22. |
Lunde, Mai Lill Suhr; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias; Knain, Erik. Representations and Students Teachers’ Experiences from Teacher Practice. NARST 91st Annual International Conference; 2018-03-10 - 2018-03-13 UiO
Untitled
|
|
23. |
Lunde, Mai Lill Suhr; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias; Knain, Erik. Student teachers’ perspective of representations in science teaching and learning. 9ICOM 2018; 2018-08-15 - 2018-08-17 UiO
Untitled
|
|
24. |
Strømme Aanesland, Torunn; Furberg, Anniken Larsen; Knain, Erik; Ingulfsen, Line. Engaging with representations in school science. 2018 Annual International Conference - NARST; 2018-03-10 - 2018-03-13 UiO
Untitled
|
|
25. |
Strømme Aanesland, Torunn; Furberg, Anniken Larsen; Knain, Erik; Ingulfsen, Line. Students' engagement with representations in Science. Open seminar; 2018-05-31 UiO
Untitled
|
2017
|
26. |
Fredlund, Tobias; Knain, Erik; Furberg, Anniken Larsen. Teaching science using underdetermined representations: Illustration and implications. Nordic Research Symposium on Science Education (NFSUN); 2017-06-07 - 2017-06-09 UiO
Untitled
|
|
27. |
Fredlund, Tobias; Knain, Erik; Furberg, Anniken Larsen. The transition from naturalistic to theoretical representations of the greenhouse effect. ESERA; 2017-08-21 - 2017-08-25 UiO
Untitled
|
|
28. |
Fredlund, Tobias; Knain, Erik; Remmen, Kari Beate. Two central aspects of sign-making for the learning of science: differentiation and integration. ESERA; 2017-08-21 - 2017-08-25 UiO
Untitled
|
|
29. |
Knain, Erik. Dybdelæring i naturfag. Fagdag for realfagslærere i Akershus; 2017-11-24 UiO
Untitled
|
|
30. |
Knain, Erik. Dybdelæring med representasjoner i naturfagene. Faglig pedagogisk dag; 2017-11-02 UiO
Untitled
|
|
31. |
Knain, Erik; Fredlund, Tobias; Furberg, Anniken Larsen. Making the invisible visible across modes and representations. Nordic Research Symposium on Science Education; 2017-06-07 - 2017-06-09 UiO
Untitled
|
|
32. |
Knain, Erik; Fredlund, Tobias; Furberg, Anniken Larsen; Mathiassen, Ketil; Remmen, Kari Beate; Ødegaard, Marianne. Representing to learn in science education: Theoretical framework and analytical approaches. Acta Didactica Norge 2017 ;Volume 11.(3) p. 22- UiO
Untitled
|
|
33. |
Knain, Erik; Remmen, Kari Beate; Fredlund, Tobias. The role of representations in students' argumentation on SSI. ESERA conference 2017; 2017-08-21 - 2017-08-25 UiO
Untitled
|
|
34. |
Knain, Erik; Ødegaard, Marianne. The implementation of scientific literacy as basic skills in Norway. ESERA conference 2017; 2017-05-21 - 2017-05-25 UiO
Untitled
|
|
35. |
Lunde, Mai Lill Suhr; Mathiassen, Ketil; Fredlund, Tobias; Knain, Erik. Lærerstudenters erfaringer med bruk av representasjoner i praksis. NFSUN 2017; 2017-06-07 - 2017-06-09 UiO
Untitled
|
|
36. |
Nordby, Mette; Knain, Erik; Jonsdottir, Gudrun. Vocational students' meaning-making in school science - negotiating authenticity through multimodal mobile learning :. Nordic Studies in Science Education 2017 ;Volume 13.(1) p. 52-65 UiO NMBU
Untitled
|
2016
|
37. |
Gilje, Øystein; Ingulfsen, Line; Dolonen, Jan A.; Furberg, Anniken Larsen; Rasmussen, Ingvill; Kluge, Anders; Knain, Erik; Mørch, Anders Irving; Naalsund, Margrethe; Skarpaas, Kaja Granum. Med ARK&APP. Bruk av læremidler og ressurser for læring på tvers av arbeidsformer. : Reprosentralen, Universitetet i Oslo 2016 186 p. UiO NMBU
Untitled
|
|
38. |
Knain, Erik. En språkfundert kompetansemodell for planlegging av undervisning. Acta Didactica Norge 2016 ;Volume 10.(1) p. - UiO
Untitled
|
|
39. |
Knain, Erik. Hvordan kan SFL bidra til innsikt i kompetansebegrepet i naturfag. Nordisk workshop om systemisk-funksjonell lingvistikk og sosialsemiotikk; 2016-11-10 - 2016-11-11 UiO
Untitled
|
|
40. |
Knain, Erik. Visuelle uttrykk i naturfag: veien til god læring. Forsker grand prix; 2016-08-17 UiO
Untitled
|
|
41. |
Mestad, Idar. The bouncing ball bounced highest because it had larger bouncability. Practical work and explorative discourse activities in school science. : University of Bergen 2016 (ISBN 978-82-308-3209-7) UiB UiO
Untitled
|
2015
|
42. |
Byhring, Anne Kristine; Knain, Erik. Intertextuality for Handling Complex Environmental Issues. Research in Science Education 2015 ;Volume 46.(1) p. 1-19 NMBU
Untitled
|
|
43. |
Knain, Erik. Bokpresentasjon: Scientific Literacy for Participation A Systemic Functional Approach to School Science Discourses. Retorikkseminaret; 2015-02-23 UiO
Untitled
|
|
44. |
Knain, Erik. Lysforurensning. Å se stjernehimmelen over oss.. Naturfag 2015 ;Volume 2. p. -52 UiO
Untitled
|
|
45. |
Knain, Erik. Scientific literacy for participation: A language based model for design of teaching and analysis of learning. Developing functional literacy by school science discourses; 2015-11-19 - 2015-11-20 UiO
Untitled
|
|
46. |
Knain, Erik. Scientific literacy for participation. A systemic functional approach to School science discourses. Sense Publishers 2015 (ISBN 978-94-6209-894-7) 180 p. NMBU
Untitled
|
|
47. |
Knain, Erik. Scientific literacy for participation in diverse arenas: An analytical model guiding design of teacning and research. Forskerseminar. Språkperspektiver i læringskontekster; 2015-03-23 - 2015-05-25 UiO
Untitled
|
|
48. |
Knain, Erik. Skriving knyttet til praktisk arbeid i naturfag. UiO
Untitled
|
|
49. |
Knain, Erik. Utforskende arbeidsmåter i naturfag: Hva, hvorfor og hvordan. Faglig pedagogisk dag; 2015-10-29 UiO
Untitled
|
2014
|
50. |
Albe, Virginie; Barrué, Catherine; Bencze, Larry; Byhring, Anne Kristine; Carter, Lyn; Grace, Marcus; Knain, Erik; Kolstø, Stein Dankert; Reis, Pedro; Sperling, Erin. Teachers’ beliefs, classroom practices and professional development towards socio-scientific issues. I: Topics and Trends in Current Science Education. 9th ESERA Conference Selected Contributions. Springer 2014 ISBN 978-94-007-7280-9. p. 55-69 UiB NMBU
Untitled
|