2020
|
1. |
Hov, Live. Kunstnere og yrkeskvinner. Norges første skuespillerinner. Vidarforlaget AS 2020 (ISBN 9788279904960) 416 p. UiO
Untitled
|
2015
|
2. |
Hov, Live. "At stille sig frem på Scenen for Mængdens Øine": Teater som profesjon og levebrød for kvinner. I: Lidenskap eller levebrød. Utøvende kunst i endring rundt 1800. Fagbokforlaget 2015 ISBN 978-82-321-0458-1. p. 235-256 UiO
Untitled
|
|
3. |
Hov, Live. The First Female Performers: Tumblers, Flute-Girls, and Mime Actresses.. New Theatre Quarterly 2015 ;Volume XXXI.(Part 2) Suppl. May 2015 p. 129-143 UiO
Untitled
|
2012
|
4. |
Hov, Live. DEN BEDSTE BLANDT KVINDER - Alceste som græsk tragedie og italiensk-fransk opera. UiO
Untitled
|
|
5. |
Hov, Live. Forbudte følelser og misforstået identitet. UiO
Untitled
|
|
6. |
Hov, Live. Opera/teater i nye formaterTeaterkunstverkets liveness i HD-teknologiens tidsalder. Peripeti 2012 ;Volume 18. p. 78-89 UiO
Untitled
|
|
7. |
Hov, Live. "The new woman" - en ny stereotypi på tvers av de tradisjonelle kvinnerollene. I: Dette skrev kvinner. Vidarforlaget AS 2012 ISBN 978-82-7990-120-4. p. 35-48 UiO
Untitled
|
2011
|
8. |
Hov, Live. Enter Nora : the first three productions of A Doll’s House, in Denmark, Sweden and Norway. Nordic Theatre Studies 2011 ;Volume 22. p. 30-45 UiO
Untitled
|
|
9. |
Hov, Live. Staging papal power : the all-male roman theatre. Nordic Theatre Studies 2011 ;Volume 23. p. 46-62 UiO
Untitled
|
2010
|
10. |
Hov, Live. Enter Nora. The first three productions of A Doll's House, in Denmark, Sweden and Norway. Nordic Theatre Studies 2010 p. 28-43 UiO
Untitled
|
|
11. |
Hov, Live. Herheims Julius Cæsar: Operaverket som performance :. Studia Musicologica Norvegica 2010 (36) p. 7-31 UiO
Untitled
|
|
12. |
Hov, Live. Opposition ved Janne Risums disputatsforsvar. Peripeti 2010 (14) p. 75-81 UiO
Untitled
|
2009
|
13. |
Hov, Live. Da Nora entret scenen. Apollon, Universitetet i Oslo [Newspaper] 2009-10-10 UiO
Untitled
|
|
14. |
Hov, Live. Monteverdi som "splatter". Norsk Shakespeare- og teatertidsskrift 2009 (4) p. 46-50 UiO
Untitled
|
|
15. |
Hov, Live. Opera as public entertainment in eighteenth century Rome: A special case of sovereignty. The Staging of Power/the Power of Staging. Politics and Subjectivity in Eighteenth-Century Music and Thatre. International seminar, University of Oslo, June 6-8, 2009; 2009-06-06 - 2009-08-08 UiO
Untitled
|
|
16. |
Hov, Live. Poppeas kroning. Oslo: Den Norske Opera & Ballett 2009 90 p. UiO
Untitled
|
2008
|
17. |
Hov, Live. “In between music and theatre, baroque and modern, convention and invention: Händel’s Giulio Cesare at the Oslo Opera, 2005/07”. Interregnum: In Between States; 2008-08-20 - 2008-08-24 UiO
Untitled
|
|
18. |
Hov, Live. Konvensjon, invensjon, resepsjon: barokkopera på moderne scener. Kritikk, dømmekraft og intervensjon; 2008-05-08 - 2008-05-09 UiO
Untitled
|
|
19. |
Hov, Live. Musikkantikk. NRK P2 [Radio] 2008-06-08 UiO
Untitled
|
2007
|
20. |
Hov, Live. Da Nora kom på scenen, i København, Stockholm og Christiania. Siden Saxo 2007 ;Volume 24.(2) UiO
Untitled
|
|
21. |
Hov, Live. Med fuld natursandhed. Henrik Ibsen som teatermann. Multivers 2007 (ISBN 978-87-7917-171-8) 282 p. UiO
Untitled
|
2006
|
22. |
Hov, Live. Enter Nora The first three productions of A Doll’s House, in Denmark, Sweden and Norway. Global Ibsen; 2006-09-29 - 2006-10-01 UiO
Untitled
|
|
23. |
Hov, Live. Henrik Ibsen som teatermann. Peripeti 2006 ;Volume 5. p. 7-18 UiO
Untitled
|
2005
|
24. |
Hov, Live. 'and the soul and body of Stockmann-Stanislavsky became one organically'. Ibsen's role in the development of method acting. I: Ibsen and Russian Culture. Unipub forlag 2005 ISBN 82-91540-08-X. UiO
Untitled
|
|
25. |
Hov, Live. Jytte Wiingaard: Henrik Ibsen. En essaysamling. Nordic Theatre Studies 2005 ;Volume 17. UiO
Untitled
|
2004
|
26. |
Hov, Live. Hvem eier Ibsen?. Norsk Shakespeare- og teatertidsskrift 2004 (2) UiO
Untitled
|
2002
|
27. |
Hov, Live. Kastratens sidste sang. Politiken, København 2002 UiO
Untitled
|
|
28. |
Hov, Live. The Strong and the Savage, the Worried and the Weak - Predecessors of Ibsen's Women in Greek Tragedy. I: Acta Ibseniana I. : Unipub, Oslo 2002 ISBN 82-91540-06-3. p. 61-72 UiO
Untitled
|
2001
|
29. |
Hov, Live. The "women" of the Roman stage - as Goethe saw them. Theatre history studies 2001 ;Volume XXI. UiO
Untitled
|
2000
|
30. |
Hov, Live. Commedia dell'arte: Harlekins og Zerbinettas teater. Den norske opera - program 2000 p. - UiO
Untitled
|
|
31. |
Hov, Live. Ibsens parenteser - tause, men talende. ; 2000 UiO
Untitled
|
|
32. |
Hov, Live. Kela Kvam: Betty Nansen. Mennesket og maskene, København 1997. Nordic Theatre Studies 2000 ;Volume 12. p. 122-125 UiO
Untitled
|
|
33. |
Hov, Live. Kviner spilt av menn - menn spilt av kvinner. ; 2000 UiO
Untitled
|
|
34. |
Hov, Live. Med Harlekin på scenen. Masker og typer i Commedia dell'Arte. Teaterseminar; 2000-08-19 UiO
Untitled
|
|
35. |
Hov, Live. Med Harlekin på scenen. Masker og typer i Commedia dell'Arte. I: Masker. : Sypress forlag, Oslo 2000 ISBN 82-91224-28-5. p. 100-117 UiO
Untitled
|
|
36. |
Hov, Live. Sagatid på scenen. Kunst og kultur 2000 ;Volume Årgang 83.(Nr. 2) p. 81-101 UiO
Untitled
|
|
37. |
Hov, Live. Thalias sønner og døtre. Skuespillerkunsten gjennom 2500 år. I: P2-Akademiet R. : NRK Kultur 2000 ISBN 82-7118-273-0. p. 175-186 UiO
Untitled
|
1999
|
38. |
Hov, Live. Forholdet mellom dialog og didaskalier - med eksempler fra Ibsen. ; 1999 UiO
Untitled
|
|
39. |
Hov, Live. "Kvinnene" i det romerske teatret - slik Goethe så dem. Studia Musicologica Norvegica 1999 ;Volume 25. p. 527-544 UiO
Untitled
|
|
40. |
Hov, Live. Kvinnerollene i antikkens teater - skrevet, spilt og sett av menn. : Universitetforlaget 1999 (ISBN 82-00-12988-8) 482 p. Acta Humaniora UiO
Untitled
|
|
41. |
Hov, Live. Orfevs og Evrydike som nyskapere i musikkteatret. Klassisk Forum 1999 (I) p. 28-54 UiO
Untitled
|
|
42. |
Hov, Live. Sagatid på scenen. Vikingtid - sagatid - vår tid; 1999-10-01 UiO
Untitled
|
|
43. |
Hov, Live. Teorier om skuespillerkunst. ; 1999 UiO
Untitled
|
|
44. |
Hov, Live. Thalias sønner og døtre. Skuespillerkunsten gjennom 2500 år. P2 - akademiet; 1999-09-01 UiO
Untitled
|
|
45. |
Hov, Live. Varm eller kald - idealistisk eller realistisk? Teorier og meninger om spillestil. Humanioradagene 1999; 1999-03-01 UiO
Untitled
|
1997
|
46. |
Hov, Live. Kvinnorollerna i antikens teater - skrivna, spelade och sedda av män. Kvinnovetenskaplig tidskrift 1997 (2) p. 5-13 UiO
Untitled
|
1996
|
47. |
Hov, Live. Teatret som byfenomen - kunst, kultur, kommers. I: Veier til byen. En antologi. : UiO, HF-fak. 1996 ISBN 82-91398-06-2. p. 37-57 UiO
Untitled
|
1995
|
48. |
Hov, Live. Kastratenes eiendommelige historie. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 1995 UiO
Untitled
|
1994
|
49. |
Hov, Live. Dansk Teaterhistorie I-II (red. Kela Kvam, Janne Risum, Jytte Wiingaard), København 1992-93. Nordic Theatre Studies 1994 ;Volume 6.(3) p. 66-72 UiO
Untitled
|
|
50. |
Hov, Live. Sebastiano Serlio: On Stages and Theatres. From 'Architettura', Gideå 1991. Nordic Theatre Studies 1994 ;Volume 6.(3) UiO
Untitled
|